Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jackterror

acuut bladprobleeem

Recommended Posts

Hoi,

 

 

Ik heb een hokje staan in een tent van 1.5. x1.5 m waar 1200W op hangt. Er staan 5 grote white widow planten in in potten van 25LTot ongeveer een week geleden ging het allemaal goed en had ik 1 lamp aan, de planten waren mooi donkergroen. de min max temp lag tussen de 17-23.

 

Ze stonden op een special mix en waren mooi donkergroen, hebben op wat rhyzotonic 2x geen enkele voeding gehad.

 

 

Omdat ze op dat moment al 7 dagen op 12/12 stonden besloot ik de tweede lamp aan te gooien. Deze dag heb ik er ook sannies buffertablet bijgestopt( 2 stuks per pot)

 

Amper 5 dagen later kom ik bij het hok terug en blijken 3 planten behoorlijk aangetast. De bladeren zijn gelig op een rare manier, niet alleen aan de bovenkant maar ook de onderkant. Wat is dit precies?? Het is van mooi groen naar geel gegaan met 5 dagen....

 

 

Afstand tot de lamp is een kleine 60cm hangt geen ventilator oid in. Kan het evt een te hoge temp zijn of instraling op het blad? Of de buffertabs? Ben helaas de temp met 2 lampen vergeten te controleren...

 

 

 

med_gallery_25297_13036_53936.png

 

med_gallery_25297_13036_74494.png

 

gallery_25297_13036_248674.png

Edited by jackterror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de eerste foto lijkt het een voedingstekort, en lijken het bladeren van onder van de plant.

Op de andere foto's zie ik iets wat op "zonnebrand" kunnen duiden.

Twee verschillende dingen?

 

Ook zie ik een zeer felle lichtvlek op de wand.

Iets met je reflector? Want niet alle planten lijken het te hebben.

Er klopt daar iets niet want die ander staat in het donker.

 

Hou de rug van je hand een tijdje naast de top van de plant, je voelt dan zelf of het warm wordt.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zeggen meet je temp even vandaag en je weet meer.

 

Wie weet heeft je afzuig even stilgestaan of iets. Zo acuut lijkt me zeker iets met de lampen of temp te maken hebben. Of je moet gigantisch geknoeid hebben met je voeding of ph-

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je wel afgezuurd bij het gebruik van rhyzotonic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIe hebben het veel te warm gehad met een LV van 0 erbovenop.

2x600W is best wel heftig op 150, had zelfde probleem in mijn DR150, veel te warm en 2x 400W beter want minder hotspot :vape:

 

Mogelijk toen dit gebeurde hadden ze ook net lekker flink wat water gehad?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

op foto 2 is duidelijk verschroeid :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je wel afgezuurd bij het gebruik van rhyzotonic?

 

 

ander zit je ph zo op 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwaar overvoed als je het mij vraagt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@t amnees. Bijna geen voeding gehad...... Sterker nog buiten de eerste week rhyzotonic helemaal geen voeding erna.... Er zitten ook sannies buffertabletten bij dus geen PH probleem lijkt me....

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met rhyzotonic je water niet afzuurt heb je wel degelijk een ph probleem ,heeft niks met de taps te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...