Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atlas

Voor/nadelen Mapito vs Hydrokorrels

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Ik denk na over een hydrokweek. Hier op het forum heb ik veel kweekverslagen gezien op mapito en hydrokorrels.

Kan iemand me uitleggen wat de voor en nadelen zijn van beiden?

 

Voor zover ik het nu begrijp zijn ze alletwee inert, zuurstofrijk, geschikt voor hergebruik en makkelijk te spoelen.

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de watergeeffrequentie

 

hydrokorrels om de dag vloeden gaat moeilijk worden vermoed ik. Dat is meer iets om constant te druppelen ofzo. Goldlabel heeft wel een mix waar je je eens in moet verdiepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waterfrequentie is wel een hele belangrijke!

Het eenmaal driedaags wateren van mapito maakt alles natuurlijk wel een stuk eenvoudiger. Kan iemand bevestigen dat dit op korrels niet mogelijk is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb weinige mooie hydro korrel kweekjes langs zien komen, linkje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken jullie op 'echte' mapito of rfx-1? Heeft er iemand een tip voor goede mapito? Ik hoor wisselende meningen over Atami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij atami mapito heb IK constant problemen met varenrouwmug, en tja cocos verstopt je vlakzuigpomp snel, ik voed om de dag, gaat prima verder.

 

maar ga zeker rfx-1 proberen, heb ook mindere rfx-1 mix kweekjes gezien, maar zal wel aan de kweker liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeice

Misschien lees ik er overheen maar welke mapito gebruik jij? Bevalt de Gold Label voeding? Ik hoor veel goede over Hypro en Canna.

 

@amnees

Rfx is toch hetzelfde als docpito? Ik zag wat test rondes voorbij komen uit 2010. Is het nu al een uitgewerkt product? Of zijn er nog issues?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, staat voor de link. Atami.

 

Gold Label beviel goed. Heb nu een rondje hy-pro getest en dat bevalt ook goed. Volgende ronde weer Gold Label.

 

RFX-1 is nog luchtiger en betreft geen gebruikt steenwol. Geen rest zouten en of beestjes waarover geklaagd wordt. Ik heb hier geen last van met Atami. Wat vaker water geven op RFX.

 

Je hebt nu ook RFX-1 met kokos. Als ik helemaal opnieuw zou moeten beginnen zou ik die kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik hydrokorrels met 24/7 doordruppelen (recirculerend systeem), gaat perfekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heet die RFX-1 met kokos? Heeft iemand een link waar je dit kan kopen? Ik kan er namelijk niets over vinden.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke growshop kan je daarmee helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt rfx ook minder snel uit mekaar als mapito? na een paar rondes is de grootte van de vlokken een stuk minder waardoor het minder luchtig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

das minder idd, maar de resultaten worden er niet minder van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wat rondgevraagd naar die kwx-1 maar ik kan het nergens vinden.

Zou ik ook gewoon die rfx-1 kunnen halen en zelf kokos hier doorheen kunnen mengen of is dit dan niet hetzelfde als die kwx-1?

Zo ja, welke verhouding kokos op rfx-1?

 

Het gaat mij erom dat ik niet om de dag moet vloeden zoals met rfx-1 en niet de beestjes mee krijg en de ec uit moet spoelen met de standaard mapito.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

le plantage in mijdrecht kan wel kwx -1 leveren

 

gewoon vragen naar rfx met kokos.

 

 

 

staat niet op de site volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het nu niet op voorraad en ik krijg de nieuwe stekken eind van de week binnen dus ik kan hier helaas niet op wachten.

 

Zelf mengen geen optie dan?

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de verhouding weet en aan schone cocos kan komen wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd als je die kokos weet te vinden geen probleem. je kan er zoveel kokos indoen als je wil.

 

je ziet vanzelf wel wanneer je de verhoudingen van atami benaderd. met rfx erbij zal t sowieso lekker luchtig blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet meer nodig kreeg een link van een member naar kwx-1 en heb het meteen besteld!

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice, ben benieuwd.

 

eerst volgende hokje komt het er ook in bij me.

 

sowieso de 1e ronde een verademing zonder restzouten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet meer nodig kreeg een link van een member naar kwx-1 en heb het meteen besteld!

 

Mvg Sjaak

 

He sjaak, zou je die link met ons kunnen delen, zijn er denk ik meer, inclusief mijzelf, die er over nadenken het te gaan proberen met deze mapito variant.

 

Gr.

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...