Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greenstuff

gavita 600w proline

Recommended Posts

ik heb al gezocht op het forum en op internet maar nergens antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

wat is het effectieve belichtings oppervlak van een gavita 600 watt proline?

 

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er een klein beetje aan of je er meerdere gebruikt of slechts eentje, en wat je opstelling is. Het is vaker zo dat je uitgaat van de ruimte helaas, en tentjes hebben standaard afmetingen. Een enkele lamp zal nooit perfect zijn in een kleine tent, een 600W kan prima in een meter tentje. ;)

post-5211-1359226066_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties heren!

1 lamp in een dr120 is dus eigenlijk niet ideaal whazzup?

 

Greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 breedte straler in een vierkant tent: do the math

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe zit het met een digistar icm een triplestar reflector ?

Beschijnt deze ook 120x80? Of heeft deze een andere lichtverdeling?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt voor de reacties heren!

1 lamp in een dr120 is dus eigenlijk niet ideaal whazzup?

reken maar uit... (1100/1.44)-10%.

 

Dat is de math jeice. En je kunt rekenen wat je wilt, je kunt weinig anders in een vierkant tentje. As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar wat is nu de beste optie voor mijn dr120?

een gavita 600 watt proline of een 600 watt lumatek met een a just a wing kap kwa lichtverdeling?

 

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie vraag Greenstuff zit met het zelfde dillema..

wil je topic niet vervuilen en als ik dat doe hoor ik het graag..

Heb op dit moment een gavita 600W met evsa en gewoon spiegelkap, maar wil dus ook een triplestar of horistar kap aanschaffen voor mijn Dr120 kan echter ook geen keuze maken.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ growking86, je vervuilt het topic niet hoor, laat de discusie maar losbarsten ;)

 

heeft er misschien iemand antwoord op mijn laatste vraag?

 

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan niemand de voor en nadelen van een triplestar tenopzichte van een horistar reflector vertellen>? :wacko: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan niemand de voor en nadelen van een triplestar tenopzichte van een horistar reflector vertellen>? :wacko: ;)

 

Tripplestar kun je verstellen, dus flexibeler. Tevens heb je de balast dr niet aanvast zitten dus KAN het ruimte schelen bovenin.

 

Bij een horistar reflector zit je balast dr aan vast, en heb je geen verlies in je kabel. (gehoord van iemand van Gravita)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier beide reflectoren de triplestar daar zitten de reflectieplaatjes niet vast en vallen er geregeld uit ik zie niet in hoe dit te rijmen valt met goede lichtverdeeling en heb ook een hortistar die niet mooi in de haakjes past dus die zit ook niet perfect toch voor mij . o ja een a-wing is ook niet alles deze houd veel warmte vast en is groot en het rendement op hun website is een grap

 

Voor mij blijft de pro line de beste oplossing ook al verlies je veel hoogte maar kijk even na of de kap mooi op zijn plaats zit. en als je problemen met de hoogte of warmte hebt de IR lamp van gavita

 

 

Nu nog een vraagje 0.8/1.2 hoe moet ik dit zien tov de lamp ik denk 0.8 in de lengte van de lamp omdat de wanden recht zijn en 1.2 breedte door het effect van de reflector

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopte Willy, de kortste kant straalt het breedst

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb hier beide reflectoren de triplestar daar zitten de reflectieplaatjes niet vast en vallen er geregeld uit ik zie niet in hoe dit te rijmen valt met goede lichtverdeeling en heb ook een hortistar die niet mooi in de haakjes past dus die zit ook niet perfect toch voor mij . o ja een a-wing is ook niet alles deze houd veel warmte vast en is groot en het rendement op hun website is een grap

Je krijgt van Gavita zo een nieuw setje plaatjes. ;)

Dan vallen ze er niet meer uit.

Er zijn ooit een verkeerd maatje plaatjes gemaakt en iedereen die daar last van had hebben nieuwe plaatjes gekregen.

Is dus zo opgelost als je wilt.

Het niet mooi passen van je reflector in de gaatjes is vreemd maar Gavita is heel makkelijk met het oplossen van problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...