Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tim_254

Killingfields - DR120 - 600w

Recommended Posts

Idd, tot de eerste bloeiverschijnselen, daarna sproeien we helemaal NIET meer, zaailingen hebben zowiezo bijna nooit insecten plagen, het is meer ter preventie, ook blijven de oliën nog minimaal 2 tot 3 weken aanwezig op het blad en de toplaag van de aarde :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig daar, mooie plantjes, lekker knakken, zou een mooi veld moeten opleveren, nu maar hopen op paarse phenos !

Keep up the good work !

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK Krasi. afgelopen vrijdag hebben ze dan hun laatste behandeling gehad. hopelijk was dit voldoende om beestjes ellende te voorkomen.

 

bedankt GanjaMedicine. voorlopig laten ze nog niet veel bloei zien. nog even afwachten vooraleer ze kleur bekennen...

 

dag 14 12/12:

temp dag 25.5°-26° nacht: 19°-19.5°

LV:55-60%

gisteren hebben ze elk nog 2L water met roots gekregen, tensios stonden vandaag juist na licht aan op 90 en 120Mbar.

vandaag krijgen ze niets, morgen wat bactos en vanaf dan overschakelen op bac bloei.

heb zonet ook nog de laatste knakjes uitgedeeld, de laatste dagen enkel wat geplet maar voor enkelen is dit niet genoeg precies. de groei is er nu toch eindelijk wat uit aan het gaan en ik ga de komende dagen enkel nog wat pletten.

 

voor het knakken, hier en daar nog wat uitschieters, aan de kanten van de tent ga ik ze wat hoger laten komen:

gallery_33310_15228_3802912.jpg

 

 

de plant die in het begin wat achterliep begint nu problemen te krijgen. de bladeren klauwen en voelen droog aan bij de punten. de punten van de oudere bladen worden ook donkerder (2de foto).

ze ziet er ook bleker uit vind ik. ze blijft de laatste dagen zo achter dat de andere haar in de schaduw aan het zetten zijn.

 

gallery_33310_15228_664307.jpg

gallery_33310_15228_62633.jpg

 

iemand een idee?

 

bye,

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tim,

 

zat al vol ongeduld op je update te wachten heheh.. ;) ze zien er allemaal mooi uit jammer van die ene..

ik heb geen antwoord voor je maar misschien kunnen deze vragen je wel helpen?

als ik het goed zie, staat ze in het midden vlak onder de lamp en heeft ze misschien minder koeling?? hierdoor heb je misschien meer verdamping, met een combinatie van te hoge temp van aarde??

iets waar ik ook aan dacht: misschien was je grond niet goed gemengd??

je kan haar misschien wat meer opzij zetten, daarna de aarde wat losmaken door lichtjes op de pot te duwen en wat enzymen toevoegen bij je water??

 

hopelijk wordt ze snel beter :P

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo tim

 

Ik denk dat zij te veel stikstof (n) krijgt.

Bij te veel (n) krijg je hanepoten blad of klauwblad

 

Het kan ook zijn dat zij niet goed verdampt de plant hoger op zetten

Zodat ze meer in het licht staat.

of dat de olie therapie voor haar niet zo goed werkt want je krijgt een soort olie film

op de bladeren en dat houd de verdamping tegen

 

of dat de grond temperatuur te laag is de wortels kan de vocht niet goed opnemen

 

Maja ze is niet de mooiste van de stal maar kan wel heel mooi worden ;)

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

dat knaken heb je goed onder de knie ziet er mooi uit ik volg je op de voet

 

groeten

 

streem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bart: ik was er een weekendje tussenuit met de vriendin, hierdoor geen update maar wel bonuspunten :)

had ze afgelopen vrijdag 1/3 wat extra water gegeven om 2 dagen verder te kunnen en misschien dat dit wat veel voor haar was. de rest had er allemaal weinig last van. ondertussen is ze weer aan het bijtrekken dus ik hou het op wat overwateren.

 

@streem: teveel stikstof weet ik niet of dit kan. ze hebben enkel GL Roots gekregen met een NPK 0-0,5-1,2, de buffertabs??

maar ze is al aan het opfleuren dus ga me er voorlopig niet teveel zorgen over maken. hopen dat het toch nog een lekkere paarse wordt

 

Dag 14 12/12, dag 2 zichtbare bloei:

Het mooie weer de afgelopen 2 dagen heeft ook de lente in mn tent doen aanbreken :wave:

Ze drinken nu dagelijks tussen de 1.2L en 1.8L.

gisteren hebben ze wat bactos gehad en vandaag de eerste maal BAC bloei (20ML / 10L).

heb ook nog een paar enkelingen wat geplet. denk dat ze vanaf nu mogen knallen zonder verdere mishandeling (maar dat denk ik de laatste paar dagen al). De lamp kan nog een kleine 20cm hoger.

 

de picas:

 

gallery_33310_15228_1525757.jpg

 

gallery_33310_15228_1713649.jpg

 

gallery_33310_15228_3047501.jpg

 

gallery_33310_15228_605357.jpg

 

gallery_33310_15228_1957909.jpg

de knobbels op de geknakte toppen

 

gallery_33310_15228_6559578.jpg

 

gallery_33310_15228_1243558.jpg

 

 

grtz,

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de fan ermee te maken heeft, die droogt het blad uit, geen nood, je planten staan er prima bij, beginnende bloei die je straks gaat verassen met wellicht kleur :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje is het geworden man :)

 

Bij jou ook al van die mega stammen bij de geknakte toppen :wave: , die gaan dikke toppen dragen, let ma op :)

 

De leukste tijd breekt nu net aan, over 2 weken zit ik waarschijnlijk weg te kwijlen iedere keer als ik je topic weer open :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen mooi verspreid en op gelijke hoogte, dit gaat mooi worden denk ik :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Tim,

 

Gaat helemaal goed hé! nog beetje geduld en het zal gaan beginnen :wave:

 

Ik heb nog een vraagje,

Ik zie dat jij nu 26 dagen voorgegroeid hebt, en nu ong 15 dagen op 12/12 staat?

Hoe groot zijn je plantjes nu vanaf de grond gemeten?

 

Bij mij is het namelijk de bedoeling om met 2x Killing fields de ruimte van 90x90 vol moet krijgen eventueel dmv een scrog. ben benieuwd of dat zal lukken. en met jou gegevens zal ik al iets meer weten over het aantal dagen voorgroei :)

 

al bedankt en doe zo verder!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaa de eerste voortekenen van bloei :wave:

 

Het veltje is mooie egaal laat de toppen maar komen :)

 

Heb je de stoken al klaar liggen ter ondersteuning :)

 

Ik wacht met ongeduld af :)

 

Groeten

 

Streem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mooi mooi Tim.

En nu de bloei erin...dit gaat weer kwijlen worden. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt Tune. ik hoop op wat paarse om op te kwijlen.

 

@streem: de stokken laat ik voorlopig voor de orchideeën :wave:

 

@sneeuwwitje: inderdaad lange voorgroei. iets te lang zo blijkt, denk dat mn tentje juist een 10-tal cm hoger had mogen zijn.

heb ze zojuist even gemeten voor je: aan de zijkant van de tent zijn ze 115-120cm en in het midden onder de lamp +-100cm

veel succes alvast met je aankomende kweek!

 

@protput: ik hoop het ook man. tot nu toe geen al te grote problemen gehad, maar nog een lange weg te gaan.

 

@MMJ: thx. echt enorme knotsen die stammen: als dit een referentie is voor de dikte van de toppen gaat het wat geven!

 

@Krasi: ik heb de indruk dat ze beter aan het worden is dus ga het voorlopig zo laten met ze.

voorlopig nog geen kleur te zien. ik dacht bij jouw KF kweek gezien te hebben dat ze na ongeveer een week zichtbare bloei kleur begonnen te krijgen.

 

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het met de bloeiende dames Tim? Groeien ze nog erg door?

Zullen zeker mooie knuppels worden & we zijn allemaal benieuwd naar de kleuren ! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat vrij goed GanjaMedicine. de groei is er eindelijk uit en de lamp kan nog 5cm hoger; had ze liever iets kleiner gehad, dus volgende keer een paar dagen eerder omschakelen.

Kleur zit er helaas nog steeds niet in.

 

dag 7 zichtbare bloei:

7 van de 8 gaan super en drinken nu dagelijks 1.5L - 2L. de tensios zakken dan onder de 100Mbar en de dag erna een uurtje na licht aan staan ze op 200-350Mbar.

op een week heb ik nu maar 2x bac bloei meegegeven (20ml/10L) vanaf morgen ben ik van plan de voeding iets op te voeren naar dag om dag met voorlopig nog altijd 20ml/10L.

 

gallery_33310_15228_5484036.jpg

 

gallery_33310_15228_1814367.jpg

 

gallery_33310_15228_3141611.jpg

 

gallery_33310_15228_941029.jpg

 

gallery_33310_15228_1466955.jpg

 

gallery_33310_15228_1699166.jpg

deze blijft duidelijk toch problemen hebben. drinkt ook veel minder. op de lichte kleur na ziet alles er toch nog vrij normaal uit.

 

zo. nu een dikke toeter en hopelijk bij de volgende update wat meer kleur op de witte topjes.

 

grtz,

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11: de eerste paarse toppen zijn zichtbaar!!!

 

gallery_33310_15228_128329.jpg

 

gallery_33310_15228_774661.jpg

 

niet echt goed zichtbaar onder de HPS. zal morgenvroeg dadelijk na licht uit wat betere fotos proberen te maken.

 

tot dan.

grtz,

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tim,

 

Thx voor de info, kzie het wel goed komen dan, met 2 KF's men hok volkrijgen! Men hok is bijna af, hoop binnen 2 weken te kunnen beginnen!

 

dat wordt een heftige paarse denk ik! enjoy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk man. nog een KF kweekverslag erbij binnenkort?

 

Weinig tijd gehad voor foto's en posten de laatste tijd. drukdruk.

Het goede nieuws is dat 5 (van de 8) zeker kleur vertonen, waarvan nog 1 een twijfelgeval is. het slechte nieuws is dat mn tent te laag is :tu

 

 

sommige toppen staan op 40cm van de lamp.ik heb de grootste takken wat proberen te buigen en onder andere door te steken, weg van de lamp, maar dit helpt niet echt goed. na een paar uur staan ze gewoon terug recht.

momenteel hebben ze hier precies nog niet echt veel last van. morgen of overmorgen ga ik ze proberen wat weg te buigen met touw.

 

gallery_33310_15228_2478255.jpg

drie paarse op n rij

 

gallery_33310_15228_559054.jpg

 

gallery_33310_15228_1730369.jpg

de 2 planten in het midden onder de lamp zijn alletwee wat bleker. dit zijn niet de grootste die op 40cm van de lamp staan.

 

gallery_33310_15228_1605754.jpg

 

gallery_33310_15228_316827.jpg

 

grtz,

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kleuren hoor, toch maar ff knakken dan, laag in de tak, ik heb het Eskobar zien doen, en het pakte bij hem goed uit.

Geen foto van het veldje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig die kleuren zo pril in de bloei ! Elke dag meer en meer genieten & op het einde naar een purple high ! :tu

Ben ook benieuwd naar het veldje, tentje te laag? Dat is kut maar met wat touw kan je heel wat binden, wel een helse karwei maar moet te doen zijn, hopen dat er niets breekt ! Denk dat je bondage moet overwegen voor je dames ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

op verzoek snel nog even wat fotos gaan maken

 

gallery_33310_15228_4132863.jpg

 

gallery_33310_15228_1144115.jpg

 

gallery_33310_15228_972709.jpg

jammer dat ik geen foto van 2 uurtjes geleden heb, had ze allemaal weggebogen van de ventilator maar staan er gewoon terug recht voor

 

@Krasi: laag in de tak: bedoel je dan een 30 cm vanaf de top? of nog lager?

Ze knakken zou iig makkelijker zijn dan alles naar onder beginnen binden.

 

grtz,

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd 30cm van de top ongeveer, en dan een open gedeelte in buigen, zo nodig ondersteunen met een touwtje naar het dak, al denk ik dat de plant zichzelf wel aanpast.

Je hebt ze toch niet wakker gemaakt voor de foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK bedankt voor de info Krasi :tu

Dan ga ik dit vanavond alvast proberen bij 1 plant (die voor de ventilator) de rest volgt morgen of overmorgen als de ene het goed heeft overleefd.

 

De planten niet wakker gemaakt nee. De tent blijft dicht snachts! de lamp bandt hier van 19.00u tot 07.00u en met wat instelling op mn cameraatje kan je ook onder HPS degelijke fotos maken (whitebalans)

 

grtz,

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW!! wat een oerwoud! :tu

 

Wel kut dat je lamp niet hoger kan..

 

ja kga wel een verslagje maken van men kweek! eerst hok zien af te werken :) wat ben ik lui...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg dat wel sneeuwwitje. iets teveel van het goede. wel weer veel aan het bijleren deze ronde.

is je hok al klaar ondertussen?

 

 

Idd 30cm van de top ongeveer, en dan een open gedeelte in buigen, zo nodig ondersteunen met een touwtje naar het dak, al denk ik dat de plant zichzelf wel aanpast.

Je hebt ze toch niet wakker gemaakt voor de foto?

Haast niet te geloven hoe sterk deze planten zijn. De dag na het knakken stonden de topjes allemaal naar boven gericht en op de knakplek zelf zit nu na een week een dikke knobbel (2de foto, al lijkt het hier gewoon wat geplet, maar het is echt een dikke knikker :lol: )

touwtjes voorlopig nog niet nodig, maar ik denk er toch aan om stilaan de grootste toppen wat te gaan ondersteunen.

 

 

 

Dag 25 zichtbare bloei (dag 39 12/12):

T dag 26°-27° op tophoogte onder de lamp.(45 cm op kortste punt). Dit valt voorlopig reuze mee, maar met nog een 6 weken te gaan kan buiten de temperatuur wel aardig oplopen dus afwachten.

Afzuiger draait op een 75% om de LV niet te hoog laten oplopen (45%-50% momenteel.)

T nacht is met dit aanhoudende koude weer aan de lage kant: 18.5°-19°.

 

Hier en daar wat paarse steeltjes; de koude nachttemp samen met het knakken van vorige week zal hier wel de oorzaak van zijn.

 

De watergiften lopen nogal wat uiteen. ze krijgen om de waterbeurt voeding (nu de volle 30ml BAC bloei / 10L water)

De meesten drinken 1,5-2L om de dag, enkelen hebben dit dagelijks nodig. en de achterloper van in het begin komt hier 3 dagen bij toe.

4 dagen geleden nog wat bacto (5gr-10L) gegeven. (om de 2 weken)

 

 

gallery_33310_15228_616099.jpg

 

gallery_33310_15228_466226.jpg

 

gallery_33310_15228_5781389.jpg

de linkerkant. deze toppen komen bijna op gelijke hoogte met de lamp. de achterste ga ik wat moeten naar beneden buigen omdat deze geen direct licht meer krijgt.

ook mooi om te zien dat de bladeren zich naar de lamp gericht hebben en schuin op de top staan

 

gallery_33310_15228_3871177.jpg

de rechterkant. hier is alles voor de ventilator weggeknakt/gebonden

 

gallery_33310_15228_935124.jpg

 

 

grtz,

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...