Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietmeister

PH meter niet meer te kalibreren

Recommended Posts

ik bedoel als je je zuur zoals ik als tip gaf wat aanlengt om het eenvoudiger doseerbaar te maken. Dan moet je het zuur altijd in het water gooien en nooit andersom. Opspattend zuur is veel gevaarlijker dan opspattend water.

 

Ik zou trouwens eerst voeding bij het water in het vat doen (als dit op temperatuur is gekomen!) en daarna pas afzuren. Je voeding verandert de pH namelijk ook nog.

 

Als je het aantal druppels zuur ooit hebt vastgesteld met een niet goed gekalibreerde pH meter dan zou ik het aantal druppels zeker niet vertrouwen. Toevoegen van meer voeding verlaagt de pH over het algemeen nog verder.

 

Denk eens zo: wat is 25% van je gewas waard en wat kost een nieuwe pH meter met een flesje bewaarvloeistof? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met alle respect maar een ph meter van (wat ik vond qua prijsvorming) 30 euro dat is gewoon bagger.

Wil je een beetje fasoenlijke ph meter dan zullen ook de kosten daarnaar zijn.

 

Maar je hebt dan wel een stukje betrouwbaarheid in handen.

 

Zie het niet als negatieve kritiek maar doe er je voordeel mee. B)

 

Goedkoop is duurkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb tot voorkort een EC en PH van bleulab aangeschaft.. in hun handleiding staat duidelijk beschreven dat de ph elektrode ten alle tijden nat moet blijven. Het beste is ook om hem na het meten even af te spoelen onder de kraan zodat er geen zoutophopingen komen rond de elektrode. En daarna bewaren in bewaarvloeistof of kraanwater.

 

grtz

 

GK

 

Edit: had ook eerst zo een onding van milwake gelijk wegtyfen die zooi wijken enorm af, geef liever een paar euro meer uit voor een degelijke meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...