Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietmeister

PH meter niet meer te kalibreren

Recommended Posts

Ik heb een milwaukee ph-600 meter. Ik heb deze nu een maandje denk ik en het werkte perfect.

 

Voor het meten kalibreer ik de meter altijd met PH7 vloeistof. Meestal verschilt het met 0.2ph. Schroevendraaiertje gebruiken tot ie weer op 7 staat.

 

Maar vandaag slaat hij veeeeeeeeeeeeeel lager uit, zelfs 4PH. Nu is er te weinig kalibreer mogelijkheid om de meter op 7 te krijgen. Hoogste wat ik met het schroevendraaiertje haal is 5.5PH...

 

Ik heb de probe al gecleaned met cleaning spul maar zelfde resultaat.

 

Weet iemand wat er aan de hand is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een meter goed wil kalibreren moet je hem op 2 punten eiken.

 

ph 7.0 en ph 4.0. je hebt dan dus ook bijde van deze eikvloeistoffen nodig.

 

verder moet je je ph meter (zoals hierboven genoemd) altijd in de speciaal daarvoor

bestemde vloeistof bewaren.

 

veel succes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klikt het schroefje?

Zo ja ----> pleur maar weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Ik heb de PH meter in normaal kraan water bewaard :S Dit was het probleem, want ik heb de meter nu 2+ uur in 7.0 vloeistof laten staan en de meter werkt nu weer B)

 

Ik heb geen bewaar vloeistof dus zal voortaan de 7.0 vloeistof gebruiken (staat in de handleiding).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meter is toch stuk gegaan B)

 

Meter komt op 7PH maar in de 4PH kalibreer solutie geeft ie 6,4PH aan :S

 

Koop wel weer een nieuwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd weggooien en een nieuwe halen.

Een flesje bewaar vloeistof halen, niet je meter na gebruik in je ijkvloeistof zetten .

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idd weggooien en een nieuwe halen.

Een flesje bewaar vloeistof halen, niet je meter na gebruik in je ijkvloeistof zetten .

 

Greenstuff.

 

Huh, dat doe ik B) Wat is bewaarvloeistof dan? Gedemineraliseerd water?

Kan me zo 1 2 3 niet herinneren dat ik dat in manual las.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idd weggooien en een nieuwe halen.

Een flesje bewaar vloeistof halen, niet je meter na gebruik in je ijkvloeistof zetten .

 

Greenstuff.

 

Idd, ik bestel meteen bewaar vloeistof erbij B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees net ergens anders: Wat je NOOIT mag doen is een pH elektrode bewaren in zuiver (gedestilleerd of gedeïoneerd ) water!

 

Dus scratch die vraag van eerder maar B)

 

Zie tevens: Bewaarvloeistof voor je pH meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee idd niet weggooien, de elektrode mag niet opdrogen.

Als je hem nu een paar dagen in de ph7 zet zal het wel goed komen.

En anders heb je een reserve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de meter nog niet weggegooid. Zal m een paar dagen in PH7 staan, als ie daarna nog een flinke afwijking heeft gooi ik m weg.

 

Thx voor alle reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor verschil zit er tussen ph7 en bewaarvloeistof dan?

Ik heb nog nooit bewaarvloeistof gebruikt of gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet hem in bewaarvloeistof bewaren: dat is KCl oplossing, géén pH 7 oplossing! klikkerdeklik - voortaan iets beter zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bewaar mn meter helemaal nergens in, gewoon droog terug de dop in. na elke ronde dat ik em eik kloppen de waardes nog perfect

 

goed koopje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe al ongv. een jaar hetzelfde als jeice, en ik eik hem na elke ronde, ik heb niet meer als 0.3 punt verschil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zal m een paar dagen in PH7 staan, als ie daarna nog een flinke afwijking heeft gooi ik m weg.

Neehee, niet in pH 7, maar in bewaarvloeistof! B)

 

Ja de volgende meter wordt bewaard in bewaarvloeistof, maar nu heb ik dat ff niet liggen :)

 

Had de meter vandaag nog een x getest en bij de PH7 geeft ie perfect 7 aan en bij de 4 nog steeds 6,4.

 

Btw het kraanwater bij mij is in de laastste maanden precies hetzelfde gebleven (7,8 PH) dus ik weet precies hoeveel druppels PH- ik moet gebruiken voor nu om op 6 te komen. Kan deze waarde veranderen in kraanwater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee die blijft wel zelfde maar als je keer meer voeding er in gooit ga je al de boot in

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had de meter vandaag nog een x getest en bij de PH7 geeft ie perfect 7 aan en bij de 4 nog steeds 6,4.

 

Btw het kraanwater bij mij is in de laastste maanden precies hetzelfde gebleven (7,8 PH) dus ik weet precies hoeveel druppels PH- ik moet gebruiken voor nu om op 6 te komen. Kan deze waarde veranderen in kraanwater?

Dat betekent nu dus dat als je pH meter 6 aangeeft je eigenlijk onder de 4 zit. En hoe zat dat in de afgelopn periode? Heb je die waarde gebruikt om te komen tot je hoeveelheid druppeels?

 

Tip trouwens: maak een fles verdund zuur aan, dat doseert een stuk makkelijker 1:10 of 1:20 al naar gelang je meer of minder voeding tegelijkertijd aanmaakt. EERST water DAARNA zuur als je gaat verdunnen he, en wees heel voorzichtig met dat zuur zelfs als het verdund is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik doe al ongv. een jaar hetzelfde als jeice, en ik eik hem na elke ronde, ik heb niet meer als 0.3 punt verschil

 

 

doe 'm ook nooit in de vloeistof, m'n Hanna, en blijft gewoon goed meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste is meschien gewoon een nieuwe kopen als die zo raar doet of als je garantie hebt gewoon terug brengen

 

groetjes .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had de meter vandaag nog een x getest en bij de PH7 geeft ie perfect 7 aan en bij de 4 nog steeds 6,4.

 

Btw het kraanwater bij mij is in de laastste maanden precies hetzelfde gebleven (7,8 PH) dus ik weet precies hoeveel druppels PH- ik moet gebruiken voor nu om op 6 te komen. Kan deze waarde veranderen in kraanwater?

Dat betekent nu dus dat als je pH meter 6 aangeeft je eigenlijk onder de 4 zit. En hoe zat dat in de afgelopn periode? Heb je die waarde gebruikt om te komen tot je hoeveelheid druppeels?

 

Tip trouwens: maak een fles verdund zuur aan, dat doseert een stuk makkelijker 1:10 of 1:20 al naar gelang je meer of minder voeding tegelijkertijd aanmaakt. EERST water DAARNA zuur als je gaat verdunnen he, en wees heel voorzichtig met dat zuur zelfs als het verdund is.

 

Ik geloof me PH meter nu niet meer natuurlijk. De PH meter had ik splinter nieuw en meteen vanuit de verpakking geijkt met de PH7. De meter reageerde ook snel in de eerste weken, meter erin en je zag meteen de teller springen naar de PH waarde. Nu gaat hij heeeeeeeeeeeeeeel langzaam, elke keer een 0,1 omhoog of omlaag.

 

Wat bedoel je met eerst water en dan zuur? Ik ga zo te werk:

 

- Ik vulde de emmer met de juiste hoeveelheid water en temp (23gr).

- Water meten met de PH meter (die toen nog werkte), PH- in spuit en druppeltjes in het water. Roeren en weer checken, stap herhalen totdat 6PH bereikt is.

- Hierna voeding..

 

En ik ga erg voorzichtig om met de PH vloeistoffen. Ik pak een klein beetje uit de fles in een maatbekertje (4ml), dop er meteen weer op en daarna vul ik de spuit ermee. Wanneer ik klaar ben spuit ik het overgebleven spul weer in de fles. Alles omspoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...