Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedaholic

36 x pp'tjes dames

Recommended Posts

Is dit niet een gevalletje van dat de aarde de steenwol pluggen leegzuigen? De capillaire werking van aarde is toch grote als van steenwol?

 

Ps. En dat de lamp schijnt op de pluggen zal vast ook niet helpen.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaapie dieft wel ff voor je.

 

Is dit niet een gevalletje van dat de aarde de steenwol pluggen leegzuigen? De capillaire werking van aarde is toch grote als van steenwol?

 

Das een goede ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft geen PH/EC meter dus vast ook geen luchtbevochtiger. Daar zit denk ik ook het probleem.

 

 

Ik zou meerdere dag de pluggen natmaken en de plantjes met een plantenspuit nat spuiten. Zo min mogelijk licht enz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een update toch maar snel gedaan.

 

 

@weed rebel : alle stekjes waren redelijk toch goed beworteld, ik zie hier geen problemen in in dit geval, zagen er mooi uit.. en mijn lampen hangen nu op 120cm, heb nu 2 lampen aangezet. heb ook de fan erop gezet en weer besproeid aan de wanden. ik zal hier zo dieper op ingaan.

 

@jeice :ja te weinig water was inderdaad het probleem, weer wat geleerd. ik dacht zelf om ze iets hoger te plaatsen zodat er geen kans zou kunnen ontstaan vanwege stamrot..wat ik niet wist is dat de aarde al het vocht uit de blokjes zou trekken.

 

@Johnny_Sack : nee inderdaad die heb ik niet. van alle twee niet :D.. ik heb nu weer wat geleerd en dus de pluggen dieper geplaats, heb daarnaast ook meteen gewaterd. ik heb nu wel 2 lampen aan en een fan op standje 1 erop..

 

wat ik me ook heb laten zeggen (gs) dat ik beter 24 uur kan aanhouden. heb dit maar gedaan... ik wil hier ook eigelijk wat meer over lezen dus zal wel lekkere uurtjes achter de laptop zitten en studeren. :D

 

en wat ik dus ook heb geleerd, hoe makkelijk het ook soms kan zijn om gewoon...boterham zakjes te gebruiken .. en het resultaat mag er wezen.

 

praatjes vullen geen gaatjes dus hier de sletten ( zijn trouwens wel met licht aan kon ff niet anders )

 

gallery_36595_15181_731147.jpg

onderandere had ik deze dus dood verklaard, maar zie hier :D

gallery_36595_15181_546099.jpg

 

allemaal die onder het zakje zitten zien er goed uit. toch hou ik ze nog effe eronder om sterker te worden.

 

 

 

mja dat was het wel..graag advies en opmerkingen. alles is welkom.

 

 

 

weedaholic

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon de luchtvochtigheid zo hoog mogelijk houden heb zelf net 2 cm water in het hok gezet zo blijft ie wel even hoog

 

licht kan 24/0 of 20/4 of 18/6 zolang je ze maar in de groei houd

 

dan komen ze er wel doorheen :lol:

 

mijn dames net ook gezet ga straks weer even kijken (nog geen foto's helaas)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ze op 18-6 laten. zakjes sterken ze niet aan in een dag, het is de bedoeling dat je lv structureel hoog is voor alle plantjes, iig totdat ze aangeslagen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weed rebel : ik probeer mn lv zo hoog mogelijk te houden. ik heb net je advies opgevolgd en heb de grond lekker nat gemaakt, en de wanden. niet als een zwembad maar gewoon lekker goed.

 

@jeice ik heb ze gister om 10 uur in de avond lampen aangezet, moest ze dus om 4 uur in de middag uit doen. heb ik niet gedaan om 24 uur aan te houden. wat is het beste wat ik kan doen nu dan?

 

 

LV : 85

TEMP : 24.1

 

ik ben erg met me gevoel bezig als ik eerlijk mag zijn, dus heb van de 2 lampen die aan stonden weer 1 uitgedaan, leek me beter voor de temperatuur en lv.

 

zou iemand mij een goeie stappenplannetje kunnen uitleggen voor de 3 komende dagen? zou vereerend zijn :D

 

ik dank u !

 

weedaholic

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey weedaholic.

Je kan de afzuiger savonds uit doen om de lv snachts wel omhoog te krijgen

En zou je niet 2 lampen aandoen? Ze staan anders wel ver van het licht af debk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb afzuiger nooit aanstaan. pas als ze bloeien wil/zal ik die aanzetten. alleen als het te warm word laat ik inblaas op 20% draaien of fan erop.

 

 

hoe hoog zal ik ze zetten? 2 lampen.

 

 

graag advies.

 

 

weedaholic

 

:lol:

 

p.s.

 

LV is gestegen tot 93% nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lv boven de 80 zit je perfect. 2 lampjes en 18 uur morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaapie dieft wel ff voor je.

 

Is dit niet een gevalletje van dat de aarde de steenwol pluggen leegzuigen? De capillaire werking van aarde is toch grote als van steenwol?

 

Das een goede ja.

 

Haha:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

is goed, dan hou ik me standaard tijd weer bij. draai nu van 10 uur s'avonds tot 4 s'middags.

 

enigste vraag wat ik nu alleen heb wanneer kan ik alle 4 laten draaien?

 

 

weedaholic

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zodra je ziet dat ze goed aangeslagen zijn. dag of 7 met deze lv is meer dan genoeg. lampen kunnen steeds een beetje zakken tot uitendelijk 60 cm boven de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is goed zal je advies opvolgen jeice :D,

 

als iemand nog tips of advies heeft, graag !! of misschien heb je wel een vraag :D

 

 

weedaholic

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond,

 

Had al eerder een topic geopend om te vragen hoe het zat met de blad problemen die ik ondervindt, hierbij heb ik mee gekregen dat ik ze beter kon vervangen.

 

Na een tijdje hard gebrainstormd te hebben met een maatje van me, heb ik toch maar besloten om dit niet te doen. iedereen ervaart problemen de eerste keer, alhoewel dit best kut is, wil ik toch doortrekken.

 

 

heb de lampen ondertussen 20 cm lager gezet. tijd klok eindelijk goed ingesteld ( waarom heb ik dit niet eerder gedaan :) B) ) dus dee alles handmatig.

 

5 minuten na water geven en natte handdoek erin hebben gelegd.

 

LV: 63 %

TEMP:28.1 graden.

 

ik probeer het verschil tussen s'avonds en als de lampen branden rond de 6 graden te houden. max 8 graden lig ik er soms naast.

 

 

foto's komen morgen. wat ben je toch altijd lang bezig met een update schrijven he :D

 

fijn weekend,

 

weedaholic

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hier zijn we dan weer met een nieuwe update. Veel is er helaas niet verandert, normaal zou ik al op 12/12 willen gaan , maar wil toch even laten zien hoe en wat.

 

 

 

gallery_36595_15181_1867312.jpg

 

Sorry voor het licht, ze sprongen opeens aan :D

gallery_36595_15181_571688.jpg

 

niet heel scherp omdat ik normaal met m'n telefoon foto's maak die ik kwijt heb geraakt in het weekend :)

gallery_36595_15181_3063661.jpg

 

Zo staan ze er dus bij de wiebelen en te doen.. ;)

 

 

Zoals u ziet zijn ze dus veelste klein. hebben veeelste nat gestaan in het begin en probeer alles nu droog te trekken op normale wijze.

gallery_36595_15181_4359664.jpg

 

hoop dat ze snel de lucht in schieten en gaan groeien.. :D

 

 

TEMP NACHT : 22.1

TEMP OVERDAG : 28-30 C

 

LV ligt altijd tussen 60 en 65%.

 

 

Zit nu dus op 8 dagen groei. inprincipe zou ik over 4 dagen naar 12/12 gaan. maar omdat ze zo klein zijn, zou ik persoonlijk de groei nog een tijd willen doortrekken..

 

is dit verstandig? wat zou ik het beste nu kunnen doen qua groei tijd ?

 

 

En omdat ik een beetje bang was om de lampen lager te zetten elke dag vanwege de zwakke stekje's, heb ik dit om de paar dagen gedaan. Misschien dat het ook hieruit kan onstaan dat ze zo klein blijven..

 

lampen hangen nu 90 cm boven de toppen.

 

Elke dag 10 cm verlagen, dus nu.. en morgen weer en ga zo door, of.. meteen op 50 cm?

 

 

zou het mooi vinden om verschillende verhalen hier over te lezen, en natuurlijk goed advies B)

 

 

hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven om advies kwijt te kunnen.

 

 

fijne avond,

 

 

weedaholic

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal niemand jongens? B)

 

 

kom op :)

 

:) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je medium is zoals je aangeeft veelste nat geweest, laat hem droog trekken zodat de wortels moeten gaan werken.

Houd wel in de gaten dat je bovenlaag van je aarde niet compleet uitdroogt , zo nodig af en toe je bovenlaag ff nat sproeien.

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke is goed bedankt man.

 

ik zal effe sproeien aan de bovendkant dan.

 

 

meer tips en opmerkingen zijn altijd welkom,

 

 

B) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey daar,

 

leuke opstelling!

 

die witte/ gele vlekjes kunnen volgens mij duiden op spint!! beter ffkes checken!

 

 

succes!

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie dag medekwekers,

 

 

Na een hoop gezucht heb ik de spint er toch bij gekregen B), ben gister naar de gs geweest en heb wat voor gehaald.

 

kon ff niet anders want alle winkels gingen al bijna dicht dus had flink moete dokke ervoor :D :D.

 

 

het ziet er allemaal best triest uit...

gallery_36595_15181_3563602.jpg

 

niet goed te zien vanwege k*t camera..

gallery_36595_15181_3576960.jpg

 

 

 

deze jongens heb ik dit gehaald.

gallery_36595_15181_3798013.jpg

gallery_36595_15181_1956701.jpg

 

hier zal ik mee sproeien net voor de lampen uitgaan dus.. en zal dit ritueel donderdag weer goed herhalen.

 

Hierbij moet ik wel zeggen dat het op een klein aantal planten zit, maar we gaan natuurlijk alles zo goed mogelijk reinigen. Dus ik hoop dat ik er net op tijd bij ben.

 

ten slotte de situatie met de andere dames.

 

 

Sommige schieten redelijk de hoogte al in vanwege ik ze heb laten drogen. dit zal ik nog even aanhouden. hoeveel dagen dit worden weet ik zo niet..maar hou wel nat aan de bovenkant.

 

 

LV : 72%

TEMP : 26.2 graden

 

lv probeer ik nog steeds zo hoog mogelijk te houden.

 

Ik zal het moeten doen met tijd, en kijken wat er gebeurt. ik hoef denk ik niet uit te leggen dat pp een redelijk sterk soortje is wat veel kan hebben, ze worden hier toch wel tot hun uiterste gedreven ;) ;)

 

 

veel niet meer te zeggen...

 

 

veel advies aub kan het nodig hebben ;)

 

 

Alvast bedankt,

 

Weedaholic

 

:) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yowww

 

 

Moet het toch even zeggen...Wat een lelijke stekken heb jij zeg :S

Volgens mijn moet je daar is wat anders gaan op verzinnen.....zou ze zelf niet eens aannemen in die staat...

Maar goed...Leuke ronde leuke opstelling.!

 

Wat ik zelf doe is de aarde in potten gooien netjes verdelen,midden in de pot klein kuilte voor je stekje bedekken en deze alleen rondom je startblok gieten doe meestal op 2 dagen 250 ml per pot paar dagen later circel uitbreiden en je weet zeker dat ze genoeg water hebben bij het gedeelte van de wortels..met slappere stekken of goeie gooi ik er altijd rhizo bij en gebruik hypro spraymix voor bladbeneveling(werkt super)

 

Hoop dat alles toch wel beetje goed gaat komen,en dat die pptjes PPPTJES worden B)

 

BC

 

oh ja :dompelen voor dat je ze de grond indouwt met wat middel tegen spint...scheel een hoop kopzorgen de volgende keer :)

Edited by bubble cheese

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik vindt het ook erg triest, opende de doos pas toen ik thuis was en toen zagen ze er best kut uit al.

 

 

Ik ga gewoon een andere boer zoeken die met kwaliteit komt aanzetten en niet alleen voor de money shit verkoopt want dit is eigelijk wel echt facking triest gewoon. :)

 

die rhizo zal ik onthouden en als ik het de volgende keer nodig heb kopen. En over die aarde zal ik ook anders aanpakken zoals je zegt.

 

en dompelen zal ik onthouden ja, ik wist ervan maarja soms wil je alles te snel en dan gebeurt dit, weer een dikke les geleerd.

 

B)

 

 

Ik heb trouwens vandaag wel 10 extra amesia'tjes bij bestel van een andere boer, effe checke hoe et daar zit. zal wat langer duren natuurlijk maar als ik halverwege ben haal ik er een tentje bij en gaan we door met een ander soortje.

 

komt ook wel een verslag van als dat van start gaat :D

 

Plantjes zijn inmiddels ook al besproeid en staan op donker.

 

 

wie nog advies of commentaar heeft,

 

ga je gang :D

 

 

weedaholic draait er nog 1..of 2.....

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...