Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

K3 4 eva

Zelf Vrouwelijk / Feminzed zaad kweken; alle info

Recommended Posts

jaa,,

maar als nageslacht wil je toch geen herma gevoelige planten, en de lesbian dream maakt van elke plant een herma dus zoek je een niet herma gevoelige plant voor bestuiving neem ik aan..

 

en als je herma moeder met dezelfde moeder kruist behoudt je toch de meeste genen omdat het niet 2 verschillende planten zijn maar 1 plant die met zichzelf wordt bestoven.. uiteraard zitte er nog wel meerdere genen in het DNA maar over het algemeen is inteelt toch altijd steviger kwa genenbehoudt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MrMonkE: Leuk dat je de mogelijkheden eens overloopt! Deze specifieke vraag heb ik nog nergens zien passeren, maar volgens deze post op icmag gaat het zilverwater (colloidaal zilver of afgekort CS) niet via de wortels omhoog. Vergeet wel niet dat de ladyboy uiteindelijk zoiezo uit het hok moet aangezien je anders enkel zaad en wat hash zal kunnen oogsten.

 

gallery_22721_15146_196475.png

 

@FoolOnTheHill: Dat vroeg ik me eerlijk gezegd ook af, zou het mogelijk zijn een mannetje te hersexen? wel had ik nog geen enkel nut kunnen vinden, want vergeet niet dat je de toppen niet mag roken!

 

@experimentje: zeer goed uiteengezet :engel

 

@ Teh Haze: Als je bedoelt 'niet herma gevoelige planten' ben ik het volledig eens met je! (mss even aanpassen, want anders gaat je imago er gelijk aan :) ) Goede tactiek is om bij je gewone bud-kweek vrij vroeg een stek te nemen en deze in een aparte ruimte te bespuiten met Zilverwater om dan enkele kleinere toppen te bestuiven met een penseeltje. Of je kan inderdaad ook gewoon met allemaal stekken werken zoals je zegt. Tip hierbij is om de vrouwelijke exemplaren die je zaad gaan dragen een week of 2 eerder in de bloei te zetten zodat de buds groot genoeg zijn als de ladyboys hun stuifmeel eruit gooien. Maar dan heb je wel alle plaats nodig natuurlijk (of draai eens een test met het komende buitenseizoen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannabusiness: jup! van kop tot onder! Bitches like to shower :engel je kan ook 1 tak doen, dit heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar volgens de icmag thread werkt het wel én plaatselijk. Dus dan heb je een tak met mannelijke bloemen en de rest gewone vrouwelijke buds..

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaa,,

maar als nageslacht wil je toch geen herma gevoelige planten, en de lesbian dream maakt van elke plant een herma dus zoek je een niet herma gevoelige plant voor bestuiving neem ik aan..

 

en als je herma moeder met dezelfde moeder kruist behoudt je toch de meeste genen omdat het niet 2 verschillende planten zijn maar 1 plant die met zichzelf wordt bestoven.. uiteraard zitte er nog wel meerdere genen in het DNA maar over het algemeen is inteelt toch altijd steviger kwa genenbehoudt?

 

voor zowel de vader als de moeder zoek je een niet herma gevoellige inderdaad, beetje met de licht uren spelen, en je weet of hij herma gevoelig is of niet, ballen komen vrij snel opzetten als ze dat wel ijn ,

met lesbiandream maak je de plant man of hij nou gevoellig is of niet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draag wel eens zilvere sieraden, ik word daar geen homo van he? :engel

 

Ik ben er een beetje bang van geworden moet ik zeggen haha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey santa leuk stukje tekst.

 

alleen als ik je laatste post zo lees. zou je dus ook een stek voor een deel kunnen besproeien en vervolgens de tak merk. alles wat dan niet besproeit is van je stek zou je dan tog kunnen laten afbloeien van het stuifsel van die ene tak?

 

zolang de stek maar geen herma eigenschappen heeft.

 

verder lijkt mij om een hoogwaardig, productief en homogeen soort te creeren dat je het beste dus kan werken met s1 of f1 stekken ????

 

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

mac das wel erg kort door de bocht heah....

 

 

zoals te lezen is in je oude verslag ben jij niet aan de gang gegaan met een geslecteerde vrouw. hier staat tog echt dat je wel met een vrouw moet werken die geen herma neigingen heeft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan dus niet zomaar ff een zooitje stekken kopen bij de stekboer en eentje willekeurig kiezen.. Die komen van dezelfde moeder waarschijnlijk dan.

Dus allemaal dezelfde genen met dezelfde eigenschappen.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een goede stekkenboer hebt die beschikte over hermavrije eigenschappen moet jij gewoon fem zaden kunnen maken heur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk alleen in sommige gevallen in de laatste week de laatste dagen dat er wel eens een enkel banaantje in wilt komen, bij een maat van mij toen.

Maar die had nog wel eens de nukken dat die gewoon midden in de donkerperiode de lamp rustig een uurtje liet branden omdat hij iets moest doen in het hok. En het wilde er maar niet in dat er koste wat kost de lampen nooit aan mogen in de donkerperiode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heeft ie erg mazzel gehad... maar neen dat soort stekken zijn duz niet geschikt BIJ STRESS HERMA

 

las zojuist in een boekje wat over een flesje HYDRO SAFE.

 

een goedje dat preventieve werking heeft op groei van schadelijke schimmels rondom de wortel.

 

wat heeft dat met fem seeds te maken zullen vele denken....

 

bestaat uit colloïdaal water en ze claimen er fem seeds te mee kunnen maken.

 

iemand enige ervaring hiermee? zo te lezen hebben de meeste members di het het proberen het op lesbian dream?

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de prijs hoef je lesbian dream niet te laten staan, als dat gewoon een deugdelijk product is raad niemand het anderen aan om zelf te gaan klooien met zelf zilverwater maken tenzij je van jezelf weet dat je het goed kan en met de beschreven methode kan er ook weinig fout gaan als je het na meet.

 

Ik wil het gaan proberen maar ik kan de vrouwen niet onderwerpen aan stress.. Ik zal dus met geluk de geselecteerde vrouw moeten vertrouwen op haar goede genen en het zaad achteraf moeten testen om erachter te komen of het goed zaad is.

Buiten he...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Interessant topic! Heb het allemaal erg dankbaar gelezen.

 

Er is me nog wel wat onduidelijk;

Wat is/zijn nou de beste stress techniek(en) om stabiele vrouwtjes uit te zoeken? Ik heb ergens gelezen dat gekloot met licht stressor nr. 1 is, maar er ontbreekt mij eerlijk gezegd nogal wat creativiteit en kennis hoe dit nou in zijn werk gaat. Lengte en frequentie van onderbrekingen duisternis/licht periodes?

En welke stres factoren kunnen hier nog meer goed bij worden gebruikt? En belangrijker nog, hoe? In welke verhouding met elkaar? Of is het taboe hierover te spreken en is dit aan puur aan de pro's voorbehouden?

 

Excuse als deze vraag niet perfect in dit topic thuishoort maar ik vind het wel enigszins passen bij de info hoe vrouwelijk zaad gefabriceerd wordt aangezien hiervoor een stabiele basis is vereist wat wordt aangehaald maar waar de uitleg van ontbreekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

een taboe is het zeker niet maar dat de profis het hier niet uit gaan leggen lijkt me logies .

maar ik denk dat lichtstress wel de beste methode is .

ik heb zelf indertijd geen stresbestendige moeder gebruikt en had 100% vrouwelijke afspring .

die binnen 2 weken allemaal herremannes de sperremannus werden .

dus het is niet een onbelangrijk puntje .

maar een taboe neu .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

mac ik heb het op het forum al vaker gezet maar doet t gewoon nog een x :D

 

ik vind enorm jammer dat die zogenaamde pro's niks hierso op het forum posten over het maken van fem seeds

 

ik kan me een paar jaar geleden anders nog herrineren dat sannie en zijn vriendjes nog helemaal geen fem seeds verkochten dat zal ook wel niet voor nix zijn geweest. die gasten hebben dat ook moeten leren.

 

het maken van een mooi regulier soortje zou je hier zonder moeite kunnen leren van selecteren tot de juiste moment van bestuiven etc. en hoeveel zijn dat er hierop het forum nou echt zelf gaan doen ? handje vol mensen ofso op meer dan 10.000 memebers. daar is tog ook nooit de hele handel van regulier zaad naar de klote van gegaan of wel?

 

zelfde verhaal zal gaan gelden voor fem seeds. lang niet eerdere teler heeft de tijd, zin of weet ik het wat om zelf fem seeds te gaan maken ook hier zal weer een handje vol gedreven personen mee aan de slag gaan en ook daar hou binnen een aantal maanden de helft het weer voorgezien.

 

tis op het forum geloof ik nog de enige 'missing key' een mooi grow verslag van sannie over het maken van ZIJN fem seeds.

 

ik wacht er nog steeds op :) :) maar ik kan wachten tot ik een ons weeg denk ik B)

 

hopen dat er met de tijd hier kapot veel growverslagen komen met femseeds maken van allerlei kwekers. zou het forum iig afmaken. op buitenlandse forum kom je het wel geregelt tegen netals dat je daat ook veel meer verticl grows tegenkomt.

 

tjah die amerikanen... daar lopen wij gemiddeld tog echt wel achteraan ipv voorop zoals dat 20 jaar terug nog was.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind enorm jammer dat die zogenaamde pro's niks hierso op het forum posten over het maken van fem seeds

 

Loop maar eens een warme bakker binnen en vraag de bakker maar om zijn bakkersrecept.

 

Dat zal die je niet geven en zo is dat met alles.

 

Als jij iets hebt en jij bent een van de weinige, kan je geld verdienen. Zo is het nou eenmaal.

 

Het is inderdaad jammer, maar zeer logisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag me nu alleen nog af op welk moment je de planten moet gaan bevruchten met de plant die stijfmeel aanmaakt? Ik bedoel in welk stadium van de bloei is het beste om je vrouwtjes te bestuiven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stuifmeel dat stuift is rijp, dus elk moment dat je mannelijke plant stuift lijkt me.

 

Je kunt je beter de vraag stellen wanneer is het beste moment om je vrouwelijke plant te bestuiven. Ik zeg na 2 weken bloei, dan zijn er voldoende pistels gevormt voor een puik aantal zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik bedoel in welk stadium van de bloei is het beste om je vrouwtjes te bestuiven?

 

Was mijn vraag ook, na 2 weken lijkt mij een goede richtlijn dan!. Zal eens kijken hoeveel zaadjes 2 planten kunnen produceren. Wat is de beste manier om dat zaad te bewaren en wanneer weet je ongeveer dat de zaden echt rijp zijn en niet een paar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De professionals bewaren ze in een klimaatkast, de gevorderde amateur in de koelkast. De slimmerikken zoals ik die dat allemaal achterhaald vinden bewaren ze gewoon in een toolbox donker droog en koel bovenop de kast.

 

zolang ze maar droog koel en donker staan is het altijd goed. Koelkast kan maar is echt niet nodig en is achterhaald.

Ik heb zaden van 7+ jaren oud en hebben nog altijd hun kiemkracht niet verloren en hebben nooit een koelkast gezien.

 

greetz!

 

wie weet wat er gebeurd als je een feminized soort bespuit met zilverwater, dan krijg je een feminized soort met mannelijk ballen.

en met de feminized geworden man een reguliere vrouw bestuifd?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannabuzzzz: ik weet zeker dat als jij naar een ECHTE bakker gaat en vraag hoe en wat dat een ECHTE bakker je in geuren en kleuren het uitleg. mijn beroep scheelt er niet veel van en wij vak idioten geven alles aan elkaar door !!!

 

als je op een forum 6 jaar terug begin met het laten zien hoe je je eigen soort kan veredelen ( waarvoor dank btw ) waarmee je je regulieren zaadbank ook mee tering in kan helpen (al denk ik dat vele kwekers zelf te lui zijn hoor om minimaal 5 kweken lang te gaan selecteren etc etc )

 

dan kun je dat met fem seeds maken ook wel doen

 

wedden dat sannie er niks minder op gaat verdienen. btw met goed verslagwerk voorkom je een hoop genetisch gezeik. als we gvd 20 jaar geleden al alles met elkaar gewoon deelde dan was die hoge percentage herma eigenschap lang niet zo hoog.

 

ahh ja 'we' leren het nooit in deze branche. die nog altijd overgoten word door zelf hebzucht. ( btw niet persoonlijk naar mensen bedoeld )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...