Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klokker55

stervende plantjes, please help !

Recommended Posts

Sinds November 180 stekken gezet in voorgroei ruimte, op zich mooi stekken, na ruim 2 weken voorgroei in de hoofd ruimte gezet.

In 11 liter potten met ( gebruikte ) aarde van de vorige kweek op een andere locatie.

Ik enkele dagen werden veel bladeren geel. groeien deze erg matig, toch maar na 2 a 3 weken in de bloei gezet.

Even leek het er op dat ze bij kwamen maar werd al snel slechter en slechter.

Het vermoeden is gezuurde grond, test gedaan om 2 planten in goedkope schone tuinaarde van tuincentrum over te zetten, deze zien er nu wel wat beter uit maar kwaad is al geschied, planten blijven klein en weinig bloei.

Ruim 80 planten eruit gehaald ( de aller slechtste ) na 2 weken bloei, wortels bruin en erg klein. Planten nemen geen water op.

De ruimte waar ze in staan is een volledig gesloten tent ( zelfbouw ) van vijverfolie en binnen afgewerkt met antidetectie folie.

Verse lucht aanvoer door 2 grote inlaat slangen ( natuurlijke lucht inlaat ). Afzuiger 1500 kub filter en afzuiger.

Licht aan ongeveer 30 graden, licht uit ongeveer 25 graden ( door verwarming unit ). RV rond de 33%.

Tot heden ( nu 2 weken bloei ) geen voeding gegeven. Alleen Canazymen , en 1 x wat kalk korrels.

Ben tot einde raad en weet niet wat nu de echte reden is.

Inmiddels staan de 80 nieuwe stekken in de voorgroei ruimte, die we snel in dezelfde ruimte gaan afbloeien maar dit keer met nieuwe grond.

Ik hou me hart vast dat deze wel gaan groeien en bloeien zonder deze ellende.

Wie kan met tips komen ?

Kan het misschien zijn dat de tent niet goed is? Lijkt me sterk maar je weet maar nooit.

Kan het zijn dat doordat de vorige kweek zoveel voedingsresten in de aarde heeft gezeten dat de grond nu verzuurd is ?

Is er uberhaubt nu nog iets aan te doen ?

med_gallery_36426_15144_608494.jpg

Edited by klokker55

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

 

 

heb je misschien ook wat foto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Snap er niks van, kan geen plaatjes toevoegen, krijg de melding": Sorry, dynamische pagina's in de tags zijn niet toegestaan

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Je moet een album aanmaken op de site, daarop je foto's uploaden in 'BULK UPLOAD', daarna per foto zijn BB-code kopieren, een code om de foto's in het forum te laten zien.

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 'add image from Album' optie zou wel cool zijn, mijn Forum heeft dat.

Misschien kan dat ook wel hier maar ik weet niet hoe :lol:

 

-edit: deleted hoe het niet moet dus -

 

Over je debacle met je grow kan ik niet zoveel zeggen, anders dan dat ik het jammer vind.

Heb daarniet zoveel sjoege van :)

 

HOUDT MOED!

 

 

-edit-

Oh, BB codes schijnbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag reageren met de ADDreply button, en niet met de reply. En je nog even voorstellen zoals je is gevraagd in de welkomstmail. :lol:

 

Kijk hier voor foto's plaatsen even

 

en nieuwe aarde maakt veel verschil denk ik. Maar een tent van verkeerde vijverfolie kan ook een probleem geven, maar niet zo snel volgens mij.

En de LV is erg laag voor stekken als deze nog niet goed geworteld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

De vijverfolie is 100% afgedekt met antidetectie folie, maar dan ook alles, vloer plafond en de wanden, dus daar kan het niet aan liggen.

De RV van 33% is in de kweekruimte dus niet in de voorgroei ruimte waar de stekken staan, daar is de RV veel hoger.

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem eens een aarde monster ! meet de ph en ec eens

 

 

Er is iets goed fout in de aarde .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ernstig voedingstekort + te lage rv= drama.

komt ook niet meer goed- kwaad is idd al geschied

 

luchtvochtigheid niet onder 70'% eerste twee weken bloei is echt geen luxe.daarna minimaal 45% , 50 a 55% is beter. ;laatste week dalen naar 33% is wel lekker voor de harsigheid...

en waarom denk je dat voeding aangeraden wordt?

gebruik het svp

 

ik strooi geen kalkkorrels binnen trouwens... hoe ben je op het idee gekomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalkkorrels was een tip van iemand

Voeding durfde ik niet te geven vanwege de verzuurde grond, wortels zijn zo slecht dat het naar mijn mening toch geen voeding op zal nemen.

Zou voeding geven nog helpen ?

Er zijn wel bloemen maar nog heel klein.

Hier nog wat foto's;

med_gallery_36426_15145_1763305.jpg

med_gallery_36426_15145_1096459.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk in , echter aan de rechterkant die nu leeg is gaan 80 nieuwe stekken in die nu 1 week aan het voorgroeien zijn in apparte ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze gewoon in een goede allmix , als het iets van vergiftiging in je ruimte is, dan komt dat meestal naar boven in week 4 a 5 bloei . :lol:

 

Probeer in het begin je LV hoog te houden , dus temp naar beneden niet al je lampen aan !

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites

chips zeg, als je nog geen ervaring hebt, begin dan toch niet zo groot

 

gooi die slechte plantjes maar weg, ga je niks meer van afhalen.

 

Je kan beter ook gewoon aarde van de shop gaan halen, kost even veel als die van het tuincentrum, en je hebt er achteraf geen problemen mee.

Edited by Aad
taalgebruik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongedierte in de aarde. Pak maar eens een vergrootglas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn dat ziet r slecht uit zeg en ben je serieus naar een tuincentra gegaan voor een beetje grond met zo n hok?

 

K zou eerst maar eens wat kleiner beginnen en kijken of je ze groen kan houden de hele ronde.

dit is toch wel een aardige afschrijving k zou mezelf flink voor mn kop slaan als mn hok er zo uitziet iig

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gaat nu die ellende opruimen.

aarde wegflikkeren, incl de plantjes.

alles schoonmaken met 5% bleekoplossing. ook de potten.. die moeten brandschoon zijn voor elke kweek.

 

 

 

ik leef in met je mee, je moet nu zonder een cent winst de planten ruimen, en dat zuigt .

 

 

 

elke drol kan kweken , zolang hij zich maar aan de basis regels van het tuinieren houdt,.

 

kweek volgens een schema, elke shop heeft ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

 

 

 

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2 jaar met dezelfde aarde gedaan , nog nooit zulke verotte plantjes gehad

er is echt iets goed mis met je aarde :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets mis met de aarde?

 

Iets flink mis met het vijverfolie wat in en rond het hok gebruikt is in combi met andere weekmakers/troep in luchtaanvoer, dit is echt niet van voedingsproblemen/hete aarde want op verse aarde gebeurt dit ook alleen wat later, zeg begin week 3 bloei ineens alles kapot aan het gaan en je kunt er niks tegen doen

gallery_22678_10157_209970.jpg

 

behalve dan alles nagaan en vervangen door materiaal waarvan je zeker bent dat het gifvrij is en anti-detectie folie doet niks tegen gassen die vrijkomen door opwarmen van een folie, die zuig je door de afzuiging voortdurend langs je bladeren met alle gevolg van dien.

 

Mogelijk ook wat teveel onderdruk erbij waardoor het nog sneller gaat want lagere lv, nog slechter micro klimaat rond blad en dan is er geen houden aan dwz geen wortelontwikkeling en boven de grond is alles dichtgeslagen en sterven ze langzaam af of redden het net en geven 7.5gr niet te pruimen wiet per plant en ze staan altijd te nat bij de voetjes omdat het water wat je geeft (pot droogt toch wel uit) veel te langzaam opgenomen kan worden :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit lijkt mij toch eigenlijk wel een school voorbeeld van iemand die heel snel zn rekening wilt spekken.

 

ff snel 180 planten neergooien lamp erboven en ja dan gaat t mis....weet je wat dan toch maar eens wat gaan lezen en vragen. :lol:

 

kan dit topic geen stikky worden over hoe het eigenlijk niet moet ?

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer eerst maar wat langer voor laten groeien. Worden ze wat sterker van met wat meer weerstand. Een pasgeboren baby stuur je ook niet meteen naar school.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit lijkt mij toch eigenlijk wel een school voorbeeld van iemand die heel snel zn rekening wilt spekken.

 

ff snel 180 planten neergooien lamp erboven en ja dan gaat t mis....weet je wat dan toch maar eens wat gaan lezen en vragen. :lol:

 

kan dit topic geen stikky worden over hoe het eigenlijk niet moet ?

 

m.v.g

 

 

duidelijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kick a man when he's down.

Niet erg chic. :lol:

 

Ik heb al minstens 4 'oorzaken gelezen' in deze thread.

Lijkt me sterk dat jullie allemaal gelijk hebben. :)

 

@lostchild

Kunnen weekmakers zoveel schade doen? Ik heb weekmakers wel genoemd zien worden her en der maar ik dacht altijd dat dit was in verband met de consupmtie ervan door ons. Wel goed om te weten want dat is wel belangerijk als je el-cheapo een DWC container scoort.

 

@Moordenaarvanplantjes :(

Meten is weten!

 

Wellicht per ongeluk bemest met roundup?

Of express door een huisgenoot die het niet eens is met deze hobby :P

Hoppa, 5 mogelijke oorzaken.

 

bemest is trouwens een anagram van besmet. :)

 

Ik hoop dat je de oorzaak achterhaald en het ons laat weten.

En nogmaals gecondoleerd.

Echt zwaar kut man.. arme onschuldige plantjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...