Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jaapie

Dieven

Recommended Posts

Dit kan nog redelijk dichtgroeien als je even wat gaat schuiven met je potten. Je hebt ongeveer net zoveel geknipte planten als ongeknipte planten. Als je je potten nou zo rangschikt dat je geknikpt- ongeknipt - geknipt- ongeknipt enz. dan kan je nog een hele knappe ronde draaien.

Je ongenkipte planten zullen beter belicht worden aan de zijkant en je geknipte planten zullen waarschijnlijk wel een mooie hoofdtop gaan produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) hoe kom je op t idee om zo drastisch te dieven.....maar zou als k jou ws gewoon afmaken waar je aan begonnen bent en dus niet trug gaan groeien zal vast nog wel een stuk dicht groeien .

 

en ja laat t een les zijn voor volgende keer :)

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze om en om gezet, gedieft/ongedieft/gedieft/ongedieft...

Klok blijft gewoon op 12/12 staan.. we zullen het wel zien..

 

 

Misschien de gediefte planten wel toppen???

 

Goeie les voor de volgende keer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je die planten niet wil laten reveggen zou ik er niet meer aan knippen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) zowiezo slecht plan om op vakantie te gaan midden in een run k zorg altijd dat k een run afrond voordat k weg ga.

 

Valt ook makkelijk hard te maken tegen de vrouw aangezien die ook altijd wel te porren is voor wat extra s :)

 

suc6 iig

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met toppen kun je de planten lager houden en mijn ervaring is dat de opbrengst van de plant iets hoger wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal gesproken word dieven pas interessant als je een mooi vol hok hebt waarbij alleen het bovenste oppervlakte van de planten licht krijgen. Dan ga je dieven omdat die kleine topjes toch geen licht krijgen en dus niet goed ontwikkelen.

 

Hopen dat ze het aan kunnen en weer lekker door groeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:S

 

nu al gediefd.....

 

beetje vroeg maat......

zonde van je plantjes kan je nog langer wachten :S

 

moest je nog ff tijdje wachten....doe het zelf als ik zie hoe me plant ontwikkeld is begin v/d bloei meestal dan kan je zien water wel en geen toppen kunne gaan worden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je niet druk, komt goed.

Wachten met toppen, tot dat je ziet, nu gaan ze zo hard, dan pas toppen.

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik top altijd op het moment dat de klok 12/12 gaat, wat je dan krijgt is de uitschieters die je krijgt die strekken zich en krijg je bovenin mooi uit elkaar staande toppen maar het mooie van dit is dat de onderste toppen ook goed licht kirjgen omdat je bovenste takken uit elkaar staan.

Zorgt voor leuke resultaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus wat moet ik nu doen :)

De 1 zegt dat ik moet wachten, de ander zegt zodra de klok op 12/12 staat..

 

Ik denk dat ik de gulden middenweg maar neem, en het vrijdag of zaterdag maar doe :), of? :)

 

Hopen op nog een beetje goed resultaat.

Misschien inderdaad wel een nieuwe kweekmanier haha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIET DOEN !!!!!

 

Niet meer toppen nu. Je heb al genoeg schade aangericht. Als je ze nu nog gaat toppen hou je helemaal niks meer over.

Mijn ervaring leert dat je het beste 4 a 5 dagen voordat de klok om gaat naar de bloei stand, de boel gaat toppen. Een groeiende pant is veel

beter in staat om een goede basis struktuur voor de plant te vormen dan een plant die al in bloei staat. Die 4 a 5 dagen gebruikt de plant dan om zichzelf te herstellen van de voor haar heftige ingreep. Na een operatie zal jij ook niet meteen de maraton lopen, moet je maar denken. Niet met een geweldig resultaat althans.

 

Je hoeft nu nog maar 1 ding te doen. Blijf overal van af! Geef die schaar aan je vrouw, met de mededeling dat je hem pas over 9 weken terug mag krijgen. :)

 

Voor de volgende keer dus: Stekken planten. Paar dagen de tijd geven om aan te slaan en wat aan te sterken. Toppen. Tot de gewenste hoogte laten groeien. De bloei inzetten. Na ongeveer 2 weken bloei als de toppen aanmaak is begonnen, de onderste takjes dieven. 7 weken koffie drinken. Dagje afzien met knippen. 1 weekje drogen en klaar is Klara.

 

Succes ermee man

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha meningen lekker verdeeld hier.. :)

 

Wat is het slimst nu?

Wil toch eingelijk er nog wel het maximale eruit halen...

 

 

OF..... de helft toppen, en de helft niet? kan het nu toch al als testronde zien haha..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij moet nou inderdaad niks meer doen natuurlijk. Je hebt al genoeg schade berokkend dus het leed is al geschied.

 

Mijn reacties waren puur gebaseerd op mijn eigen werkwijze en zijn niet van toepassing geweest op jouw situatie van nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk voor de ruimte die ze hebben dat je ze wel ietsje minder had mogen dieven :lol:

 

Zelf kweek ik op cocoslabs en dief ze dan wel bijna altijd zo ver.

Maar dan heb ik ook wel 25 stekken per m²

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het raakt al aardig vol nu :)

 

Komt nog wel goed zoals het er nu uit ziet,

ik zal na het oud en nieuw wel ff wat fotos uploaden, ga nu pilsen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...