Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
amnees

Philips ITS trafo

Recommended Posts

Ik hoorde laatste van iemand dat er namaak Philips ITS trafo's in omloop zijn. Ik werk enkel en alleen met die trafo, en heb ook van verschillende growshops die trafo's liggen. Het viel me wel op dat er verschillen in zitten, te verklaren doordat er natuurlijk af en toe wat aangepast word. maar een paar trafo's vielen mij op.

 

daarbij zitten geen vinnen in de achterplaat, de plaat zelf is heel ondegelijk omgebogen, de componenten zitten vast met popnagels ipv boutje/moertje, bedrading ziet er ook wat minder uit. En de componenten zien er hetzelfde uit, maar de opdruk ziet er gewoon cheap ass uit. Ook zou er geen brandbeveiliging op zitten. voor de kroonsteentjes zitten normaal ook van die schroefdingen om de kabel VAST te zetten, mist ook. De doos is ook anders.

 

Ik heb ze her en der hangen en tis niet zo dat er geen plant onder groeit, ik zie amper verschil zelfs.

 

Weet iemand meer?

 

de "echte"

1004.jpg

 

kan geen fatsoenlijke foto vinden van de neppert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zullen wel van die chinese producten zijn.

misschien kan je fotos posten van het verschil als het niet teveel moeite is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep zou ook uit China komen.

 

ik kom her en der op MP en bij louche online winkeltjes wel foto's tegen maar niet groter dan dit:

 

 

http://www.betaalbaarkweken.nl/component/v...;category_id=10

 

je kunt in ieder geval zien dat de achterplaat, alleen aan de zijkant is omgebogen, en niet de onder/boven kant. de wijze waarop deze is gebogen zou je thuis ook kunnen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat ik hier een neppe heb ligegn ergens in de schuur

zonder trekontlasting en condensator staat recht op

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zich maakt het niet uit welke merkje erop staat

als het maar hetzelfde doet

 

maar die condensator waar jij het over hebt

ik heb wel is gezien dat die dingen ook op de reflector kap zitten

 

kan iemand mij uitleggen waarom dat zo is

het is een oude setje trafo en kap dus misschien is het handig om te weten waarom de nieuwe reflector kappen dat niet hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hier echte waarbij bij de een de condensator ligt en bij de ander de condensator staat, kijk eens naar die achterplaat en manier van bevestiging op de achterplaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites
jep zou ook uit China komen.

 

ik kom her en der op MP en bij louche online winkeltjes wel foto's tegen maar niet groter dan dit:

 

 

http://www.betaalbaarkweken.nl/component/v...;category_id=10

 

je kunt in ieder geval zien dat de achterplaat, alleen aan de zijkant is omgebogen, en niet de onder/boven kant. de wijze waarop deze is gebogen zou je thuis ook kunnen doen.

 

 

ik denk dat die fotos expres klein gelaten zijn zodat je het verschil niet opmerkt

marketing truc

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat bij groothandel al mis, zij kopen de spullen in en growshop zelf zal vaak niet eens op de hoogte zijn van wat ze precies verkopen. Op marktplaats kom je ze in ieder geval ook tegen. je merkt het gelijk al aan de prijs, ongeveer 2 tientjes goedkoper dan de winkelprijs.

 

uiteindelijk heb ik ze toch ergens gekocht waar je er vanuit mag gaan dat het klopt wat ze verkopen, heb ze niet bij de Makro op parkeerplaats van bus tot bus overgeladen ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vond die van philips er altijd al zo raar uitzien dat ik altijd maar die ceclas of elt neem

 

is er een specifieke reden waarom je alleen met die trafo werkt amnees?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je amnees ziet weet je waarom... Altijd PSV shirt aan etc, gek word je ervan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je koopt bij philips componenten, schroeft het op een plaat, noemt het een 'philips' vsa. Misschien zoiets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Highriser Die philips zijn gewoon beter. In alle opzichten.

 

@ befje030, Ja mag ook wel als je achter het stadion woont toch?

 

@ Ponix, ja zoiets zal het ook wel zijn, misschien kan iemand ze doormeten en kijken of er verschil in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel handig zo achter het stadion. Moet je alleen nog zo'n philips pas hebben en je kan bij de personeelswinkel nieuwe bulbs halen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pffoe lang geleden, personeelswinkel, laatste keer dat ik er was een mooie stereo gekocht, was na 2 weken al kapot. sindsdien hekel aan Philips, op de bulbjes en trafo's na dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad wel makkelijk zo achter het stadion, weet de smeris meteen waar ze moeten wezen........

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je koopt bij philips componenten, schroeft het op een plaat, noemt het een 'philips' vsa. Misschien zoiets?

 

klopt als een bus.

De ene Philips trafo is niet de andere.

Je moet dus opkletten wat voor onderdelen ze gebruiken.

Op het plaatje kan ik de condesator niet goed zien.

Is die van Philips.

Het is in iedergeval een metalen condesator en niet de plastic versie. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je zeker dat je niet die andere philips magneetballast bedoelt? ik dacht philips-lux versie, ik heb hier een niewe philips ITS liggen, een 400W, volgens mij hebben de ITS versies een witte plastic condensator en de lux versies een metalen glimmende.

 

Hier mijn 400W ITS philips

 

gallery_23854_15143_104523.jpg

 

of is dit een china namaak ? doosje heeft wel een philips sticker. Maar die kun je natuurlijk ook namaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ziet de namaak er uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis in ieder geval de plastic condensator en niet de metalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn dan hebben puk support en die gozerd van de climate controller test me toch echt de nepperd verkocht ;) denk ie alles goed te doen krijg ie deze onzin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof niet dat ze nep zijn hoor van puk !!

 

Mag ik eens vragen wie die gozer van de opticlimate test is ? die jouw een trafo heeft verkocht .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even omhoog gooien...

 

ja mannen ik blijf er bij, er zijn gewoon 2 versies van de 'philips' magneetbalasten.

 

De luxe versie, met de trekontlasting én de mooie (liggende) metalen condensator, mooiere afgewerkte backplate..., en de 'gewone' met de popnagels, cheapass backplate, de (rechtop gemonteerde) witte condensator met chinese tekens...

 

De laatste is volgens mij de ITS versie, en ook de mindere van de twee.

Maar om nou die laatste als 'namaak' te betitelen, gaat me wat te ver. Volgens mij worden beide waarschijnlijk onder licencie in China gemaakt.

 

Wijlen Happydude.nl (RIP) had ze beiden te koop, met een prijs verschil van 15 Euro tussen de lux en de ITS (als ik me niet vergis )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat ze in Nederland en Polen worden geasambleerd.

Beide zijn nep want het is niet gebouwd door Philips er zijn alleen gedeeltelijk Philips onderdelen gebruikt.

Ik prefereer de versie met de stalen condesator en de trekontlasting.

Het heeft ook met de klant te maken want iedereen wil goedkoop en daardoor krijg je rotzooi op de markt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mag ik eens vragen wie die gozer van de opticlimate test is ?
GOED lezen, staat climate control en niet opticlimate ;)

 

zal het topic opzoeken want de shop is inmiddels al overleden lijkt het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...