Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MRT

Paniek aanval

Recommended Posts

Ben nu 3 maand van weed af, en 6 maand van alcohol. Stoppen met tabak staat ook op mijn lijstje, maar wilde eerst mn probs oplossen zonder wazig denken. Het is niet makkelijk, maar je mag best toegeven aan je gevoel. Als je er van af bent, kijk je later met een trots gevoel terug. Ik zal niet zeggen dat ik permanent stop, begin wel weer met puur weed in de vape wanneer de tijd er is om toe te geven aan rust. Voorlopig niet. Maar even een hart onder de riem, soms moet je even heel diep zitten wil er iets veranderen. Haal daar de kracht uit om vol te houden. Succes gozer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil iedereeen bedanken voor hun (persoonlijke) reactie.. heeft me erg geholpen en doet me realiseren dat ik niet de enige ben die zo her en der moeite mee heeft.. very helpfull..

 

 

thanx you all.. merry x-man, happy new year...

 

Ik rook nu 2 weken geen weed, en ik voel me wel sterker!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo mister T, klasse man dat je het al 2 weken volhoud. Soms kom je op een punt dat je gewoon echt niet meer verder kunt.

 

Herken me gedeeltelijk ook wel in jou verhaal. Als je zo veel smoked dan ben je constant stoned en eigenlijk nooit jezelf niet meer. Ik heb er ook last van de afgelopen maanden, door ontslag thuis de hele dag. Vervelen en dan ga je de hele dag smoken en doe je geen fuck meer, zeker ook omdat je als kweker het altijd wel hebt liggen. Je gedachte gang is altijd wazig, zo verlies je je in jezelf. ZO lam dat je van voren niet meer weet of je van achteren nog leeft

 

Ik ben nog niet gestopt maar wil per 1 januari even een lange tijd kappen. Weer een beetje normaal leven, gezond eten, veel sporten en hard werken. Gaat mij denk ik beter bevallen.

 

Heb je last gehad van afkickverschijnselen zoals zweten en niet kunnen slapen?

 

Mooi dat zelfs op dit forum ruimte is voor zo'n topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi topic is dit!

ik herken me hier ook wel in!

 

zoveel problemen en je wil ze alleen maar wegpaffen!

voor je het weet ben je zo al 10 jaar bezig!

 

het is een grote stap man en een moeilijke.

 

gemakkelijk is het zeker niet!

 

aan alle reacties hier zie je teminste dat hier mensen zitten met het hart op de juiste plaats

Share this post


Link to post
Share on other sites
weet niet wat voor soort problemen, maar als dit niets met ziekte te maken heeft kan ik je alleen maar zeggen. dont drink dont smoke face your problems head on. sterkte ermee :)

ben ik het helemaal me eens jeice, problemen moet je aanpakken met helder kopke. zou wel niet stoppen met blowen als je daar geen zin in hebt, maakt het je alleen maar moeilijker man :) ik zou gewoon pak minderen :)

 

grtz en sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooropgesteld... ik hou echt van weed en vooral van hash,, ik hou van de plant, van de geur..de smaak, de mysterie, de cultuur..de mogelijkheden..en het growen..

 

Maar ik kan voor mezelf nu echt zeggen dat ik vrij makkelijk er van af ben gekomen, ik moest oook wel. De eerste paar dagen waren moeilijk.. elke keer toch zin.. uit verveling? uit verslaving? omdat ik het gewoon fucking lekker vind... maar ik heb voet bij stukl gehouden...

 

en mensen, ik kan de grond wel kussen dat ik de stap heb gemaakt...bijna elke dag, rond 11 uur en om 14.00 denk ik bij mezelf..wat lekker om eens NIET stoned te zijn.. ik ben ook fokking trots op mezelf.. ( i know.. ben een klein kind) savond was wel heel lastig.. kids op bed, huis schoon, administratie op orde, studieplanning ok, vrouwtje werken..papa alleen en de bank en ze dvd speler... maar zonder joint.. en das lastig!!!!! nu gaat het goed, vrijwel geen zin meer in een joint.. en sinds eergister sluit ik de avond, en sta ik me bakkes te poesten en denk ik.. ik heb niet eens gedacht aan een joint.. (ik behoor tot de HARDCORE verslaafde, al jaaaaaren..in het vliegtuig naar verweggiestan? no problemo voor papa, die heeft er scheit aan en der ging altijd wat mee)

 

ik sliep de eerste nachten kut, moeilijk inslapen, en na een paar uur wakker en het gevoel hebben niet meer te kunnen slapen.. was ook slopend.. dus een maat van me kwam met melatomatine pillen.. en die wilde ik niet, want ik hou ABSOLUUT niet van pillen (wel van snoepjes zo af en toe) maar niks wat uit de farm indusrie komt.. Maar goed, hij had goede onderbouwde info..en toch maar 6 pillen aangenomen.. afgesproken met hem dat ik een halfje per nacht zou nemen, en na een weekje een kwartje..en daarna niks meer... zo gezet zo gedaan.. en ik geeft toe.. ik sliep toenm echt heerlijk..en me eigen melatomatine is weer aangemaakt/in balans en ik slaap nu zonder iets (ok een wijntje zo af en toe) heerlijk.

 

Ik heb de mogelijkheid gekregen van mezelf om me (best ewel goede en vaste) baan vaawel te zwaaien en ik ben weer gaan studeren, paar mnden gelden al..ik had dus ook zeeeeen van tijd... pas der mee op.

 

 

ik ben nu op het punt dat ik met blowende mensen om me heen een jointje kan afwijzen... OF 1,2,3 hijzen kan nemen en daarna niks meer (ondanks de weckpotten gevuld zijn) en die hijzen neem ik in het weekend..( hehehe.. ik heb 2 keer een paar hijzen genomen, weinig dus)

 

Ik heb inmiddels veel hulp en bijval van vrienden... ik praat nu ineens over de gebeurtenis van vroeger. Ik ben weer bij haar graf geweest, dit maal sterk van geest. Ik heb ook profie hulp en ze gaan mij waarschijnlijk diagnostiseren op ptsd... daar wordt je natuurlijk niet vrolijk van... maar ik ben op de goede weg...

 

i've been staring into the darkness for so long, my eyes have adapted... now..finally.. i see light.

 

ik heb NIKS tegen weed, maar voor mij is de tijd rijp om ff rustig aan te doen.. en nu ik dat een tijdje doe.. i feel free..

 

thanx voor alle replies en medeleven mensen, echt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben ook fokking trots op mezelf

Mag ook echt wel respect.

 

Dit zijn toch dingen die we allemaal kunnen krijgen.

 

Fijne kerst MRT.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed gedaan man!

 

je mag idd fokking trots op jezelf zijn!

 

fijne feestdagen mrt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je was aan het hyperventileren. Dat komt niet door de wiet maar door jou. Wiet kan t wel triggeren.

 

Het grote voordeel daarvan is, dat jij het ook kunt veranderen.

 

Wijn en wiet mengt niet goed. Ook de dage erna is het een ongewenste cocktail.

THC wordt aangemaakt in je lever, waar jij op dat moment andere dingen mee

aan het doen bent. Dat is sterk af te raden. Ik heb ook vaak zo op bed gezeten

met zwetende handen en dergelijke :)

 

Je ademhaling... als je hyperventileert haal je te diep adem en heb je te veel zuurstof

in je systeem. Kun je twee dingen doen: anders ademen of zuurstof verbranden.

Als ik vroeger (gelukkig afgeleerd) in de shit schoot, legde ik m´n handen op m´n buik en ging

door m´n buik ademen, liever dan door de borstkast. Scheelt alvast een stuk. Niet te diep

inademen en goed uitblazen.

 

Als je een hometrainer hebt, ga er dan gerust op. Beetje zuurstof verbranden.

Anders een stukkie wandelen, seks, you name it...

 

Probeer je niet te laten naaien door het afnemende licht. We zijn nomaden...

 

Sterkte ermee

Ik wil hier nog een trucje aan toevoegen,

Een papieren broodzak/ kotszak uit een vliegtuig, en dan in en uit ademen in die zak, daardoor daald het zuurstof percentage dat je inademt, en zakt de hyperventilatie aanval bijmij het snelst (maar ik krijg ze aleen als ik al flink aan het sporten ben in de vorm van een wandeling met 20 killo bepakking ofzo )

 

3 keer in en uit inde zak 1 keer der naast inademen

Share this post


Link to post
Share on other sites

THC wordt aangemaakt in je lever, waar jij op dat moment andere dingen mee

aan het doen bent. Dat is sterk af te raden.

 

 

Ben ik nu de enige die hier helemaal voor zou zijn? Ipv aangemaakt had er vermoedelijk afgebroken moeten staan, maar briljant! Thanks Mitsz!

 

Het verhaal in het topic herken ik mezelf ook wel in, zeker met het stoppen en je sterker voelen, ik heb dat gehad met ups en downs en zo hobbelt het een beetje door, zelfde met vrouwen trouwens xD

Ik denk veel na over (on)zinnige dingen in het leven, filosofeer een beetje over vage dingen en heb me er gewoon bij neergelegd dat ik ben wie ik ben en meer zal het niet wezen :lol:

 

Sterkte en zet em op!

Edited by DarkZifnab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow het schiet me nu trouwens net te binnen, over je paniekaanval.

Die gebeurde snachts? Ik had hier al gelezen over hyperventilatie, het omgekeerde kan ook:

Ik word ook wel eens snachts wakker, met een heel zwaar gevoel op mijn borst en moet echt even 20- a 30 minuten bijkomen en kom lucht tekort.

Ik heb versleten longen en mijn ademhalingstechniek schijnt ook niet best te zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...