Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
je-Roen

eindhoven_wil_ook_wiet_telen

Recommended Posts

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/...wiet_telen.html

 

 

Burgemeester Rob van Gijzel van Eindhoven heeft twee weken geleden de gemeente Utrecht benaderd om samen een proef met gereguleerde wietteelt uit te werken. De burgemeester heeft dat gemeld in reactie op een motie in de gemeenteraad om een proef te beginnen. De motie werd gisteravond aangenomen.

 

 

Utrecht wil ook al heel lang aan de slag met gereguleerde wietteelt. De gemeente wil een vereniging oprichten voor volwassen wietgebruikers die op een gereguleerde en gecontroleerde manier wiet telen. Afgelopen week zijn ook in Rotterdam en Tilburg initiatieven ontstaan. De gemeenteraden denken een kans te maken bij het nieuwe kabinet dat door afschaffing van de 'wietpas' heeft getoond een liberaler drugsbeleid te willen.

 

Van Gijzel is bereid het voorstel aan minister Ivo Opstelten van Justitie over te brengen, zo zegt hij in het Eindhovens Dagblad. "Ik kan me voor deze minister leukere boodschappen voorstellen, maar ik ga het zeker doen."

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een keer

 

gemeentelijk wietteelt gaat het niet worden :lol:

 

jaren lang zijn ze tegen ons geweest....... en nu willen ze ineens zelf wiet gaan kweken

 

 

dit geloof je toch niet serieus..... dat dit goed kan uitpakken ?

 

als hun voor de shops gaan kweken heb je nog steeds andere kwekers die dan een zwarte markt creeren

en daar willen ze vanaf toch

nou heel simpel

 

teelt volledig legaliseren !

EN DAN

als gemeente een punt openen waar je je wiet kan brengen waar het word getest en ingekocht

 

. op die punten kunne shops hun waar inkopen

 

 

gemeentes die wiet gaan kweken . laat me niet lachen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze willen zo veel :lol:

 

Hoe zal Brussel dat vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het oog op de doelstelling van 'bestuur' kan het niet anders Elmo. Vooralsnog moet dat besef nog groeien en daarbij zal wat PH zegt absoluut mee gaan spelen, want Brussel zal het in eerste instantie niet pikken dat gemeentes het niet openbaar aanbesteden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel opties hebben ze niet, als ze een slimme en productief move willen maken...kunnen ze beter maar die enigste -overblijvende- beste optie nemen. Ze zullen niet tegen die " blowers epidemie" kunnen opkomen. Iedereen rookt, de aanvraag is maar groter en groter; hoe gaan ze dat nu oplossen zonder "iets" te legalizeren???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat ook wel gebeuren. Ze gaan er ook nog wel van schrikken HOEVEEL wiet ze zullen moeten gaan maken!

 

Hahaha! Dat krijg je met een gemeentekasje niet voor elkaar. Drie sporthallen vol en dan drie keer per jaar

lijkt er meer op...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mininmaal 700 kilo droog

en dan heeft elke coffeeshop maar 1 luizig kilotje in huis

 

gaat em niet worden

volledige legalisatie van teelt

is de enige optie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gejat van coffeeshop nieuws .nl

maar hijss goed :lol:

 

gallery_24304_9638_7403.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het nog niet zitten. Het is nu al zo dat ik regelmatig niet de soortjes kan halen die ik wil.

Ik heb nu mijn eerste RQS dance world klaar en vind dat al heel wat beter voor overdag, dan wat er nu in shops te koop is. Als dat al niet eens in de shop te koop is...

Die gemeentewiet zal wss echt maar een paar soortjes zijn.

Misschien realiseren ze dan idd wel hoeveel er echt wordt gekweekt en hoe groot de vraag is.

 

Ps, op twitter etc. kan je de ontwikkelingen goed volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij blowers hebben maar 1 probleem we mogen niet legaal telen....de staat heeft er wat meer als ze niet gaan legalizeren: stijgende criminaliteit, mensen die geen andere weg hebben dan maar ilegalen weg te nemen; meer mensen in de shit door al die boetes, toeristen die het niet meer aantrekkelijk vinden om naar holland te komen.als resultaat meer economisch verlies, stijgende vraag voor wiet.......ect

 

in idd geval als ze optie 1 niet nemen maw LEGALIZEREN dan zullen ze het zeer moelijk hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal de gemeentes gewoon niet gaan lukken. Ze hebben geen flauw idee wat ze op zich nemen.

 

Wat zou er op een dag bijvoorbeeld doorheen gaan per dag?

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan zullen ze heeeeeeeel creative moeten zijn......veel landen hebben niet voor niets besloten om toch voor de legalizatie weg te kiezen. Het zou kunnen dat ze der niet uit zullen komen wat vrij normaal is in het begin maar met den tijd zullen ze het allemaal wel kunnen recht zetten. Ik bezie het als een schaak spel waar zo goed als alle pionen uitgeschakelt zijn......er zijn maar twee moves die gelden om je doel te bereiken de rest is maar een move om rond te tafel te spelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem nou onze geliefde hoofdstad.

 

300 coffeeshops. Wat zouden die bij elkaar per dag gemiddeld omzetten.

Pondje per shop?

 

Kunnen ze het hele IJsselmeer gaan inpolderen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de 700 coffeeshops telt en elke shop per dag 1 kilo nodig heeft ( en dat hebben ze ) moet er dus elke dag door de gemeentes 700 kilo droge wiet voor handen zijn / gekweekt worden

 

dat zijn heel veel topjes :rofl

 

 

hoe wiillen ze dat gaan kweken dan . laat me niet lachen

 

jongens onze tijd komt nog wel :lol:

 

legalisatie dag

is coming

Share this post


Link to post
Share on other sites
300 coffeeshops. [...]

Pondje per shop [...]

IJsselmeer gaan inpolderen.

Sorry, daar MOET ik even aan rekenen.

 

300 shops, pondje per shop = 150 kilo per dag, = 54750 kilo per jaar. In buitenteelt kun je (met een beetje geluk) 500 gram per vierkante meter halen. Je hebt dus een kwekerij nodig van 54750*2 = 109500 vierkante meter. Da's 330x330 meter; niet meer dan een matige golfbaan.

 

Van mij mogen ze rustig alle golfbanen omzetten in wietplantages. Ik kom graag helpen: Niets zo bevredigend als een golfbaan omploegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daarna echt gras erop !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Everything is posible....in Dubai hebben ze een ondergrondse voetbal- stadium en een ski- pist gebouwd in een woestijachtige zone ..... waarom zouden wij die aantaa kilos niet kunnen halen....Yes we can.........met al die smart asses die wij hier hebben kunnen wij toch op een creatieve idee op komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk als het legaal wordt dat het Westland heelgauw de grizanten links laten liggen en op wiet overgaan dan kom

Je wel aan de m² hoor en de kilo's

Gr. Bots

Share this post


Link to post
Share on other sites
300 coffeeshops. [...]

Pondje per shop [...]

IJsselmeer gaan inpolderen.

Sorry, daar MOET ik even aan rekenen.

 

300 shops, pondje per shop = 150 kilo per dag, = 54750 kilo per jaar. In buitenteelt kun je (met een beetje geluk) 500 gram per vierkante meter halen. Je hebt dus een kwekerij nodig van 54750*2 = 109500 vierkante meter. Da's 330x330 meter; niet meer dan een matige golfbaan.

 

Van mij mogen ze rustig alle golfbanen omzetten in wietplantages. Ik kom graag helpen: Niets zo bevredigend als een golfbaan omploegen.

 

Een beetje geluk in buitenteelt? Yeah right... begin maar opnieuw te rekenen...

 

Ik denk als het legaal wordt dat het Westland heelgauw de grizanten links laten liggen en op wiet overgaan dan kom

Je wel aan de m² hoor en de kilo's

Gr. Bots

 

Ja maar de gemeentes willen het doen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een beetje rekenen kom ik op maximaal 15 - 20 hectare binnenteelt die nodig is voor heel Nederland. (Detail: volgens Max Daniel, van het fameuze task forceje georganiseerde hennepteelt, zou er meer dan 135000 hectare vol staan, dat is dus bijna 10000 keer over de kop gelogen net als de rest van z'n sprookjes... :lol: :rofl :rofl ) . De eerste de beste tomatenkweker is al een stuk groter. Maar maak je geen zorgen: De doorsnee kaskweker snapt geen fluit van wietkweken en denken dat het net zo makkelijk is als onkruid telen, en het gaat dan ook heel vaak fout in de afbloei. Dus er gaan nog wel wat seizoenen overheen voor er knappe wiet uit het westland kan komen. De sierbloementeelt is al wat gevaarlijker: die weten wel e.e.a. van bloemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat dat westland maar volkomen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...