Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rocky4you

Trafo,s onder dak..

Recommended Posts

Hoi peepz

Ik heb 10 VSA,s op een vliering van een goed geïsoleerd nieuwbouw huis staan. Ze staan direct onder de schuine kant.

Zou een dak dat goed geïsoleerd is de warmte door het dak heen laten en de pannen opwarmen? Ik heb totaal geen idee hoeveel erdoor de isolatie heen zal gaan. Wat zou ik uit voorzorg kunnen doen? De vliering van binnenuit nogmaals isoleren met steenwol oid....? Heeft iemand een vergelijkbare setup met VSA,s op een vliering en zien jullie of de sneeuw smelt of niet?

Wil dit natuurlijk voor zijn en als het kan voorzorgsmaatregels nemen!

Wie heeft hier ervaring mee en er eventueel een oplossing voor?

Thanks mensen!

Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

sowieso nooit je vsa aan je dak op hangen , ( dan ze ze met warmte camera warmere plekken waar vsa hangen)

als je goed isoleerd zien ze een heel vlak wat warmer is (valt al veel minder op)

ook bij goed geisoleerd dak kunnen ze verschil zien tussen jouw dak en de rest van de buren. ( kan al bij een paar graden verschil)

goed geisoleerd hok in je hok .

misch als je extreem dik/goed isoleerd kan het werken , je zou als je het zeker wil weten zelf moeten meten en verschil vergelijken met buurpanden .

als je gewoon goed isoleerd zal het met smelten sneeuw wel meevallen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

welnee sneeuw smelt er niet van

 

enige plek waar je op moet letten is waar je lucht naar buiten komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gewoon een kweekverslagje maakt, dan kun je daar al je problemen bespreken ipv overal een nieuw topic voor te starten.

 

Electronische voorschakelapparaten gebruiken, die geven minder warmte, en minder kans op ongelukken.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Sorry. Geen interesse in een kweekverslag....geen tijd voor. Dacht dat ik ook "losse" vragen kon stellen op dit forum.

De vsa,s staan op.de grond op.de vliering. Niet aan het dak gemonteerd dus. Ik zal eens meten wat de binnenkant van de vliering aan de ene kant en aan de andere kant doet qua warmte. Anders toch maar een vette laag isoleren. Een hok in mn hok heb ik helaas geen ruimte voor...... Misschien de vsa,s spreiden over de totale vliering zodat er geen "hotspot" is.

Thanks, Rocky

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je wel adviseren om je vsa's om een brandveilig bord te hangen, en ook iets wat niet brand op de grond eronder. heb 3x een smeulende vsa gehad :rolleyes:

 

komt hier niets anders meer in dan een evsa

 

sneeuw smelt er 100 % niet van in een nieuwbouwhuis en als ze boven je dak hangen met een heli maakt het echt niet waar de vsa's liggen. er hangen ook nog 10 lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je advies! Heb de vsa natuurlijk op gipsplaten staan met steen eronder. Tevens een automatische brandblusser erboven.

En idd....je straalt altijd warmte af al heb ik dat aardig afgeschermd denk ik. Koste wel wat geld.die isolatie maar ben bijna niet meetbaar. Blaas uit in huis dus dat is ook ok. Alleen.de vsa was ff een puntje van zorg. Na deze ronde gaan we op evsa s en opticlimate.

Greetz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thanks voor je advies! Heb de vsa natuurlijk op gipsplaten staan met steen eronder. Tevens een automatische brandblusser erboven.

En idd....je straalt altijd warmte af al heb ik dat aardig afgeschermd denk ik. Koste wel wat geld.die isolatie maar ben bijna niet meetbaar. Blaas uit in huis dus dat is ook ok. Alleen.de vsa was ff een puntje van zorg. Na deze ronde gaan we op evsa s en opticlimate.

Greetz, Rocky

 

 

Bijna niet meer meetbaar, hahahahahahaha dat mensen dat nog steeds geloven.

Met de juiste apparatuur kan men zelfs lichaamswarmte waarnemen door 14 verdiepingen van een flatgebouw, dus een beetje isolatie helpt echt niet hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tien lampen en dan in huis afblazen?

Condens op de ramen?

Schimmel op de muren?

Gaat ie lekker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met de juiste satelliet kan je een foto van de haren op mn ballen fotograferen vanuit de ruimte....beetje parra hoor......

Je kan natuurlijk.wel zoveel mogelijk je best doen om niet als een lichtmast tegen heldere hemel af te steken. Alles is waarneembaar als.ze.willen, of onze vrienden zo ver gaan is een 2,de. Meeste vallen door.de mand door constant met vuillniszakken en aarde etc te slepen, of doodsimpel geur en geluidsoverlast. Tot die laatste categorie behoor ik Iig niet. Btw, de vsa,s liggen pal naast waar de schoorsteen uit het dak steekt, misschien scheelt dat ook nog. Ik weet Iig genoeg, dit word een ja/nee topic vrees ik. Thanks voor alle nuttige info.

Greetz, Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel meer, dat hoe goed je je hok ook isoleert de lampen beter waarneembaar zijn dan je vsa's dus als ze veilig liggen qua brand en je hebt een modern geisoleerd huis, lekker laten liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tien lampen en dan in huis afblazen?

Condens op de ramen?

Schimmel op de muren?

Gaat ie lekker?

Ik blaas af in een aparte kamer, raam op kiepstand en goed ventileren......geen condens geen schimmel niks.

Dus lekker bezig idd...... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En met de juiste satelliet kan je een foto van de haren op mn ballen fotograferen vanuit de ruimte....

Dat hoeft niet...

 

Maar je zit pal naast een schoorsteen, is die niet bruikbaar?

Foto's?

 

Schimmel-4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blaas uit via een hoofdschoorsteen die verder niet gebruikt wordt, er is ooit open haard geweest maar die is dicht gemetseld, maar ik vraag me elk keer af valt dat ook niet onwijs op dan? Moeilijke warme lucht wolk :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tien lampen en dan in huis afblazen?

Condens op de ramen?

Schimmel op de muren?

Gaat ie lekker?

Ik blaas af in een aparte kamer, raam op kiepstand en goed ventileren......geen condens geen schimmel niks.

 

 

 

kwestie van tijd :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maandje of 2,5 meestal he :rolleyes:

 

Als ie goed ventileert op die kamer is er niets aan de hand hoor. Dan blaas je ook naar buiten af, alleen via een kamer.

 

Plaatje van FOTH ziet er schokkend uit moet ik zeggen.

 

Je kan beter ook geen tentje direct op laminaat zetten....... dat gaat langzaam bol staan...weet ook niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan beter ook geen tentje direct op laminaat zetten....... dat gaat langzaam bol staan...weet ook niet..

 

Thanks voor tip! :rolleyes:

Een wasmachine lekbak onder de potten voldoende?

Of heeft het met de warmte te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze Belgische mevrouw had haar huis zes maanden verhuurd aan een Hollander.

 

5373872539_a4819a4b46_o.jpg

 

Het raam op kiepstand:

 

5374470168_413f953161_o.jpg

 

Waar gebeurd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks aan het handje toch? ff opschuren, lakken en klaar. Die belgen kunnen zo overdrijven altijd...pff..

 

Je kan beter ook geen tentje direct op laminaat zetten....... dat gaat langzaam bol staan...weet ook niet..

 

Thanks voor tip! :rolleyes:

Een wasmachine lekbak onder de potten voldoende?

Of heeft het met de warmte te maken?

Weet niet hoe het vocht er tussen kwam. Bij t weghalen was het ook niet vochtig, alleen stond het laminaat wel bol :lol:

Denk dat er toch wat vocht door de bodem van de tent "zweet". Had wel een keer wat water in de tent staan, maarja...het was zo'n SJ tent en die hebben een extra "lekbak" erin, dus of het daar toch doorheen is gelopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan doe ik voor zekerheid toch die lekbak, beter voorkomen als genezen he.

Die van mij is een homebox s.

 

Maarja ik heb nog laminaat over, dus leg ik gewoon nieuwe mocht het mis gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten staan op vijverfolie dus dat is safe. Is derde ronde en geen spoor van schimmel of zelfs een hoge luchtvochtigheid.....ventileren mannen! Nog nooit een spoortje condens gezien en geloof me ik ben kritisch....

Rocky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Condens op de ramen heb ik sowieso.

Met of zonder tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...