Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Billyjean

amnesia geurt door filter heen!

Recommended Posts

Bedankt voor de reacties allemaal!

 

Ik weet zeker dat het door de filter heen komt!

Heb een 1500 softbox met sonnocect slangen wel wat bochten, kan hellaas niet anders en rechtstreeks uitblaas naar buiten vanuit zolderraampje.

Splinter nieuwe carboriginal 2000m aangesloten met slangklem en nog eens met duktape!

 

Zeker geen hoge luchtvochtigheid gehad want let ik goed op icm met me fancontroller sms twincontroller pro.

 

Als ik nu zeker weet dat het door een zware can verholpen kan worden haal ik die wel?

 

Aangevoerde lucht komt van binnen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
misschien een geisoleerde slang gebruikt van filter naar afzuiger?

 

 

dit heb je dus gedaan als ik het goed begrijp. het zou zomaar kunnen zijn dat je met een combi lichtdicht van je stankprobleem af bent.

 

de sono connect zit vol met kleine gaatjes waardoor je de kans hebt valse lucht uit je hok - die niet langs een filter komt - naar buiten te blazen.

 

die filter is goed zat, als het echt door de filter heen komt.. is het toch te wijten aan het feit dat amnesia zo gruwelijk hard stinkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is je aanvoer toevallig groter dan je afvoer capiciteit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozon is alleen schadelijk bij hoge concentraties zoals doc al aangeeft. Daarom moet je je ook goed laten voorlichten en het gebruiken waarvoor het bedoelt is. Er zijn richtlijnen bij welke ozonconcentratie er gevaar is voor de gezondheid. Als je naar buiten blaast (niet in iemands neus natuurlijk) kan het door de verdunning van de buitenlucht geen kwaad mits je de voorschriften in acht neemt.

 

De juiste volgorde is Koolstoffilter>Afzuiging>ozongenerator>3m slang met bochten>buiten. De koolstoffilter kan in principe weg, maar dat zou ik niet doen, het blijft immers een apparaat. Je weet maar nooit.

 

Gebruik je ozon binnenshuis (je blaast dus niet naar buiten) dan kun je een kamerozon-generator kopen. Deze moet je dan wel juist gebruiken en de concentratie kun je meten met teststrips. (Al is je neus een betere indicator) Kijk wel uit dat er geen ozon op je wiet valt, het kan zomaar zijn dat het dan niet meer ruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's nog ff een iets te ver van me bed show allemaal!

 

Filtertje met afzuiging voorlopig maar.

 

TS: Sja...niemand kan je de garantie geven dat een zware CAN de boel wel filtert.....kwestie van proberen, maarja... wel € spenderen dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus 1 filter op de aanzuigkant en 1 filter op de uitblaaskant?

 

Afzuigertje mag dan wel z'n best gaan doen :lol:

 

Opzich best een oplossing. Werkt ook voor dimmen van je luchtstroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat er zoveel lovende woorden over Carboriginal waren/zijn komt amnesia er op een gegeven moment toch doorheen...

 

Wat voor ervaring met Presh heb je dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens een discussie hierover gehoord in de GS. Light filters zijn inderdaad niet voor haze soortjes bedoeld.. als je het redelijk licht wil houden neem een Rhino filter of anders toch voor een zware gaan.

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
misschien een geisoleerde slang gebruikt van filter naar afzuiger?
Edited by papichuloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik al meer dan 3jaar! dezelfde Carboriginal 1000m³ filter,en totaal geen geur,en ik draai Amnesia......ook Cheeseberryhaze die nog erger geurt(bepaalde pheno) ging goed.

Zolang je onderdruk houdt gaat het goed,zet ik bv een actieve inlaat aan dan ruik ik het na een uur meteen,dus geen actieve inblaas bij mij.Alles goed bevestigd met slangeklemmen.Maar 900gram Amnesia met een 1000m³ filter,geen geur buiten de tent...........in de tent..... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik al meer dan 3jaar! dezelfde Carboriginal 1000m³ filter,en totaal geen geur,en ik draai Amnesia......ook Cheeseberryhaze die nog erger geurt(bepaalde pheno) ging goed.

Zolang je onderdruk houdt gaat het goed,zet ik bv een actieve inlaat aan dan ruik ik het na een uur meteen,dus geen actieve inblaas bij mij.Alles goed bevestigd met slangeklemmen.Maar 900gram Amnesia met een 1000m³ filter,geen geur buiten de tent...........in de tent..... :lol:

Je blaast zeker naar buiten af? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee,dat doet tie niet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep,gewoon indoor,in en uitlaat in dezelfde ruimte :lol:

En echt je ruikt niets,ook mensen die niet blowen,maar zodra de tent open staat moet ik wel opletten,afzuiger harder enzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...