Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenstuff

9x amnees in de tent

Recommended Posts

dag 33

dag 18 12/12

 

de kerst is weer achter de rug, tijd voor een update.

de dames groeien nog steeds door :) al heb ik wel het idee dat ze minder snel groeien.

ik heb na de foto's nog het eea. geknakt.

ik kan nog 5 cm omhoog met de lamp en dan houd het op.

dus ik blijf voorlopig nog even door knakken en buigen in de hoop dat de planten niet mn lamp in groeien.

 

PH 6.0

EC 1.1

voeding: cannazym, terra flores en canna boost.

 

 

gallery_10206_15096_254775.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_2599129.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_1997392.jpg

 

 

tips en commentaar zijn meer als welkom.

 

greetz, greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima kleurtje hebben ze, de topjes gaan zich meer ontwikkelen, dus de groei moet bijna over zijn, jammer dat je de strektakken die op foto 3 goed zichtbaar zijn niet geknakt hebt, dat had de internodes dichter op elkaar gehouden wat ook weer bevordelijker is voor de top opbouw, al met al denk ik dat het er prima uit ziet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ krasi, bedankt voor je reactie,

ze zijn idd mooi van kleur daar ontbreekt het niet aan, alleen de hoogte :)

ik heb vandaag na dat ik de foto's heb gemaakt nog een aantal uitschieters geknakt (ik word er gek van).

ik heb spijt als haar op mn hoofd dat ik ze ruim 2 weken heb voorgegroeid.

volgende ronde ga ik met 16 amnezen aan de gang zonder voorgroei in 11 liter potten, kijken of dat beter gaat :)

behalve de hoogte mag ik verder niet klagen en verloopt alles voorspoedig nu nog hopen dat het zo blijft tot het einde.

 

greetz, greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

dag 38

dag 23 12/12

 

 

allereerst de beste wensen voor alle WFers,

 

 

ik heb goed nieuws, de groei is er eindelijk uit :lol:

alles verloopt verder nog steeds voorspoedig.

ik ben een stapje terug gegaan wat voeding betreft, ik was met mn EC naar 1.2 gegaan maar daar waren de dames het niet helemaal mee eens het resultaat: licht verbrande bladpuntjes, dus ik ben weer terug gegaan naar EC 1.1.

wat de lamphoogte betreft, ik heb wat hoogte kunnen winnen door de easyropes er tussen uit te halen, ik zit nu op 55cm vanaf de bovenste toppen.

hier wat foto's,

 

 

 

gallery_10206_15096_435252.jpg

 

 

 

 

 

gallery_10206_15096_1179192.jpg

 

 

 

 

 

gallery_10206_15096_944520.jpg

 

 

 

 

 

tips en commentaar zijn meer als welkom :)

 

greetz, Greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!

 

dag 41

dag 26 12/12

 

 

dag mensen,

 

ik ben vandaag weer op wat probleempjes gestuit, namelijk planthoogte en LV.

ik heb een paar dagen terug mn easyropes er tussen uit gehaald om wat hoogte te winnen voor mn lamp, nou kwam ik er gister achter dat de dames links achter in de schaduw staan.

dus ik ben vandaag weer aan het knakken gegaan (wat ik liever niet doe in dit stadium) zodat ik de lamp een 7 cm kon laten zakken.

wat de LV. betreft met lamp aan 40/45 lamp uit 64/66, ik heb zo'n vermoeden dat ik hier problemen mee ga krijgen.

weet iemand misschien een luchtontvochtiger voor niet al te veel geld? of ga ik deze niet nodig hebben?

verder heb ik niks te klagen ;) de topjes beginnen lekker te groeien en alles staat er nog mooi groen bij.

 

 

 

 

 

 

 

gallery_10206_15096_3033682.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_845413.jpg

 

 

 

 

 

gallery_10206_15096_1918348.jpg

 

 

 

 

 

gallery_10206_15096_1075083.jpg

 

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi GS, dat knakken overleven ze wel joh, geef ze max een dag of 3, je lv is met een ontvochtiger goed te beheersen hoor, al is het met lamp uit, die waarden heb ik ook wel gehad.

Zibro heeft mooie betaalbare exemplaren, google is je vriend ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
UPDATE

 

dag 15 18/6

Zonder extra trainen is dat wel wat lang. Zelfs met een scrog moet je al om als ze hun koppetjes boven het scrogveld uitsteken ;). Reken er maar op dat ze pak hem beet 2,5-3 keer zo groot worden vanaf 12/12

 

Tip: snel een extra net er overheen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi GS, dat knakken overleven ze wel joh, geef ze max een dag of 3, je lv is met een ontvochtiger goed te beheersen hoor, al is het met lamp uit, die waarden heb ik ook wel gehad.

Zibro heeft mooie betaalbare exemplaren, google is je vriend :D

 

ik ben ook zeker niet bang dat ze het niet gaan overleven krasi, de reden dat ik nu liever niet meer knak is dat de plant in dit stadium al zn energie in de toppen moet knallen en niet bezig moet zijn met het herstellen van de "knak".

ik ga volgende week even kijken voor zo'n zibro luchtontvochtiger , ik was alleen maar grotere exemplaren tegen gekomen dus ik dacht ik gooi mn vraag ff hier neer :lol:

 

 

@ secretjardin, de toppen zitten idd tot bijna onderin op de foto zie je mn groeinet zitten en daar onder zit nog zo'n 60 cm plant wat aardig toploos is :D

 

@Whazzup, daar ben ik idd lekker de mist mee in gegaan ;)

volgende ronde ga ik er 16 neer zetten ipv. 9 en dan gelijk op 12/12 is kijken hoe dat bevalt.

een 2e groeinet ga ik er morgen overheen trekken lijkt me idd niet onverstandig.

 

iedereen weer bedankt voor de reacties en tips ;)

 

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he greenstuff... betreft je lv.. heb hier een poosje terug voor 4 tientjes een zibro luchtontvochtiger gekocht via marktplaats.. let er wel op dat je eentje koopt waar je een slangetje op aan kan sluiten zodat hij op een riooltje of vat aangesloten kan worden anders is die zo snel vol.. verder ziet het er mooi groen uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

dag 44

dag 29 12/12

 

 

even een snelle update.

alles staat er nog steeds mooi siep groen bij, op de toppen na die beginnen inmiddels lekker wit te worden ;)

morgen avond ga ik een luchtontvochtiger ophalen, daar heb ik eerder nog geen tijd voor gehad.

met de EC ben ik weer een stapje omhoog gegaan naar 1.2 en nu zie ik geen gele bladpunten bij komen dus ik denk dat ze het nu wel kunnen hebben.

genoeg gepraat tijd voor foto's ;)

 

 

 

 

gallery_10206_15096_680451.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_1209417.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_383249.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_2214229.jpg

 

 

 

Greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

dag 47

dag 32 12/12

 

 

tijd voor een update,

alles is nog steeds mooi diep groen en staat er fris en fruitig bij.

ik heb inmiddels een luchtontvochtiger gekocht en mn luchtvochtigheid is nu maximaal 50%.

de toppen groeien lekker door ,ik heb wel het vermoeden dat ik stekken heb van 2 verschillende moeders aangezien er 2 planten zijn die al verder zijn met bloeien (deze bloeide ook als eerst)

het is inmiddels wel een onoverzichtelijk oerwoud geworden, maar dit is weer leerstof voor de volgende ronde.

ik ben van plan om de volgende ronde 16 dames neer te zetten in 11 liter potten met 2 tot 4 dagen 18/6 en dan de bloei in, dan ga ik mn tent ook makkelijk vol krijgen en hou ik een beetje hoogte over.

 

PH 6.0

EC 1.2 cannazym, terra flores, canna boost.

temp. 27/19

LV. 30/50

 

 

 

gallery_10206_15096_1403284.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_1331065.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_369810.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is mss wel een oerwoud maar wel eentje bomvol toppen;)

Ziet er nice uit hoor greenstuff!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice GS, lekker wit die toppen, wel zie ik bladpuntjes, even de rem op de voeding :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is mss wel een oerwoud maar wel eentje bomvol toppen;)

Ziet er nice uit hoor greenstuff!

 

 

vol met toppen zit het zeker SJ. maar ik had liever een mooi egaal veldje gehad zoals jij heb. maar dat is iets voor de volgende ronde.

meer planten geen voorgroei en als het mee zit een gavitatje :)

 

 

@ krasi het lijkt wel alsof de toppen geglazuurd zijn niet normaal je ziet letterlijk de druppels hars er op zitten :engel

wat de gele punten betreft die zijn nog van vorige week toen ik de stap van EC 1.1 naar 1.2 maakte dit ging de dames net te snel.

ik heb toen een stap terug gemaakt naar 1.1 en ben deze week weer naar 1.2 gegaan en nu komen er geen verbrande punten meer bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, dan heb ik op `t compliment na niks gezegd :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

no hard feelings krasi haha :engel

iig bedankt voor je oplettendheid.

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe zit het nou met dat tweede net? :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

zen planten gingen te wild denk ik om bang van te krijgen :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites
en hoe zit het nou met dat tweede net? :engel

Tweede net komt er morgen in whazzup belooft haha.

Ik ben te druk geweest met m'n werk, kon nog net een paar foto's maken toen het licht uit was.

De kamer waar de tent staat zit aan de straatkant dus ik kan niet m'n tent opengooien als het licht aan is.

 

@ shiningsilverhaze, ik ben niet zo bang aangelegd haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker volle tent zeg. Lijkt wel of ze je aanvallen ....

Toch van HyPro naar Canna gegaan?

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je veel plezier zult beleven aan de gavita, je had er idd rekening mee moeten houden dat ze nog 3 weken flink doortrekken nadat de klok om is(had ik al gezegd hier als het goed is, toch?)

ik vergiste me de eerste ronde ook, had toen 14dag voorgroei gegeven en werd ook een drama, kijk maar in mijn handtekening staat een link van oude verslag

 

knakken, binden, afstand proberen te houden is mijn advies..

 

maar zoals ik al zei, wel mooi toppenveldje GS :engel

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lekker volle tent zeg. Lijkt wel of ze je aanvallen ....

Toch van HyPro naar Canna gegaan?

 

Grt,

 

WZ

 

 

dat aanvallen klopt idd, zodra ze klaar zijn gaat er ook niet geknipt worden ik ga ze met een kapmes te lijf :)

ik ben idd overgestapt naar canna, ik hoorde niet zulke goede berichten over hy-pro dus maar gauw de canna lijn aangeschaft.

 

 

 

 

 

@ secret jardin, ik heb idd iets te lang voorgegroeid maar daar is helaas niks meer aan te doen, een goede les voor de volgende keer.

volgende ronde heb ik andere plannen namelijk 16 stekken op 11 liters en dan een dag of 2 voorgroei.

kwa lamp ben ik nog aan het twijfelen tussen 1 of 2 keer 600 of 1 keer 1000.

het topic van jou vorige ronde heb ik al een paar keer doorgelezen maar ik dacht dat ze de voorgroei wel nodig zouden hebben om mn tent vol te krijgen :)

het is voor mij de eerste keer dat ik met deze stekken werk, volgende ronde heb ik weer de zelfde dus weet ik precies hoe of wat.

 

 

 

 

vanavond heb ik er een tweede groeinet in gehangen, wat een kl*te klus is dat zeg.

toppen plakken al als een gek ik zit hier nog steeds met plak vingers op de bank :engel

morgen weer nieuwe foto's.

 

 

 

Greenstuff.

Edited by greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals beloofd wat foto's

 

dag 50

dag 35 12/12

 

 

 

gallery_10206_15096_2036388.jpg

 

 

 

 

 

gallery_10206_15096_2732467.jpg

 

 

 

 

 

gallery_10206_15096_357640.jpg

 

 

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volle bak bij jou he :D

 

Hoe groot zijn ze nu ?

 

Wordt dat niet veel fluf onderin denk je?

 

Cheers MJ :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...