Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenstuff

9x amnees in de tent

Recommended Posts

@ criticalwidow, ze zijn idd allemaal bijna even hoog, tussen de grootste en de kleinste zit ongeveer 5 centimeter ;)

 

 

@ shiva2013, ze gaan zeker lekker :tu

 

 

@ MRT, ze hebben idd grote fanleaves het was mij ook al opgevallen, ik heb ze nog niet eerder zo groot gehad met stekken.

als je goed naar de foto kijkt zie je dat alle dames getopt zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21

Dag 6 12/12

 

Tijd voor een update ;)

de dames hebben het nog steeds naar hun zin in de tent.

ik ben deze week niet met mn EC naar 1.2 gegaan zoals ik in de vorige update had gezegd, ik heb de EC op 1.0 gehouden maar ik geef nu elke dag voeding mee ipv. 1 keer in de 3 waterbeurten.

de dames trekken het goed ik zie geen gele bladpunten dus ik blijf lekker zo door gaan, en ga begin volgende week iets omhoog met mn EC.

ik wil een groeinet op gaan hangen wanneer kan ik dat het beste doen?

 

 

 

img3296s.jpg

 

 

 

 

img3298jt.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 24

dag 9 12/12

 

UPDATE!

 

het gaat nog steeds goed in de tent de dames staan er mooi donkergroen bij.

ik heb zondag het groeinet er in gehangen en de dames er mooi door heen geleid.

ik heb gemerkt dat de achterste rij een beetje achter blijft en heb dus net de voorste rij dames geknakt in de hoop dat de rest bijtrekt.

 

de rest is allemaal het zelfde gebleven,

 

Lamphoogte 45cm

PH 6.0

EC 1.0

de dames krijgen elke dag 800ml water + voeding

 

 

 

gallery_10206_15096_1874171.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_2414088.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_1404890.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_1395339.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_2707880.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo doe je dat ;) , enig idee waarom die achtersten achter blijven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ krasi ik denk dat het komt door dat ze iets minder licht krijgen de internodes liggen ook verder van elkaar af.

ik hoop dat ik alles nog een beetje mooi vlak ga krijgen, maar met een beetje knakken en buigen moet dat wel lukken denk ik ;)

 

 

(EDIT) ik heb net even bij de dames gekeken en ze stonden allemaal weer mooi met de koppies omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen veldje met Amnezen is het geworden! :)

 

Vind de structuur en dunne vingers van de Amnesia altijd prachtig om te zien ;)

 

Lekker aan het knakken zo te zien!

 

Good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gelijk veldje.

 

Goed op je lamp hoogte letten, op een aantal foto's zijn flinke kartelranden te zien aan het blad en dat komt omdat de lamp er (te) dicht op zit, wat hoger hangen lamp krijg je ook een breder lichtbeeld wat die achterste weer tegoed zal komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi groen veldje met Amnezen is het geworden! :)

 

Vind de structuur en dunne vingers van de Amnesia altijd prachtig om te zien ;)

 

Lekker aan het knakken zo te zien!

 

Good luck

 

het is idd een mooi veldje aan het worden ik hoop alleen dat de achterste rij nog mooi bijtrekt en wat voller word.

kwa uiterlijk is amnesia idd een geweldige plant om te zien met mooie lange vingers, ik heb er schutbladeren bij zitten die vanaf het begin van het blad tot het einde van de langste vingers zeker 25 cm zijn.

ik zal vanavond een foto posten met mn hand er bij om te vergelijken ze zijn echt gigantisch.

 

 

@Lostchild, de lamp hangt er idd dicht op maar ik heb weinig keus als ik hem hoger hang ben ik bang dat ze de hoogte in schieten.

ik ga het toch proberen om hem iets hoger te hangen zodat de buitenkanten idd beter belicht worden.

ik heb de lamp momenteel tussen de 40/45 cm hangen.

 

bedankt voor jullie reacties :spliff:

 

 

Greetz, Greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Greenstuff..

 

Staan er lekker bij moet ik zeggen! ;)

Ik zou de lamp gewoon op 60cm van de planten hangen.

Die 40-45 cm is bedoeld voor een 400watt..

Ik heb de lamp ook altijd 60 cm ervan af hangen en ze zijn niet de hoogte in gegaan maar juist mooie struikjes! :)

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het niet onverstandig om em een beetje lager te hangen dan 60.. amnesia strekt van zichzelf toch al redelijk snel..

 

alleen de belichting word minder idd..je kan voorzichtig wat omhoog, kwestie van dag tot dag aankijken

 

 

bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!

 

dag 27

dag 12 12/12

 

het is weer tijd voor een update dus bij deze.

de dames gaan nog steeds lekker mooi diep groen blad-

ik ben met mn EC naar 1.1 gegaan en de dames reageren er goed op.

ik ben druk bezig geweest met knakken maar ben nog niet helemaal tevreden er zijn nog een paar open plekjes.

de eerste topvorming begint zichtbaar te worden :)

 

lamphoogte 50/55cm

PH 6.0

EC 1.1

Voeding rhizotonic cannazym en canna terra vega

de dames drinken ongeveer 800ml per dag

 

 

 

 

gallery_10206_15096_1416069.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_126754.jpg

 

 

tips en commentaar zijn natuurlijk weer meer als welkom

 

greetz greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een snelle update,

 

 

dag 29

dag 14 12/12

 

het gaat nog steeds goed met de vrouwtjes, ze hebben het goed naar hun zin.

op aanraden van een paar forum leden de lamp iets hoger gehangen, de licht verdeling is zeker beter alleen de dames knallen nu de hoogte in.

ze groeien nu elke dag ondanks dat ze nu al 14 dagen 12/12 hebben gehad ongeveer 8 cm per dag :) (kijk even naar mn vorige update dit is 2 dagen geleden)

de lamp afstand is nu 50 cm ongeveer en ik kan nog 20 cm omhoog dus ik hoop dat de groei er nu snel uit gaat anders heb ik een probleem.

de eerste topjes beginnen nu echt te komen :)

 

lamp hoogte: 50/55 cm

PH 6.0

EC 1.1

 

 

gallery_10206_15096_2284358.jpg

 

 

 

 

gallery_10206_15096_1177761.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z concureren om ruimte, en als er in de breedte geen ruimte meer is zoeken ze die in noordelijke richting, sane thing happend to me.. Zien er netjes uit verder, mooie donkere kleur groen!

 

Keep it up,

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is bij jou de groei er al een beetje uit sj?

Zo ja na hoeveel dagen 12/12?

 

Greetz Greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 dagen 12/12, dan groeien ze nog wel even, je zou alvast de onderste takken kunnen dieven, ook van boven de strekkers een knakje geven, als niks helpt even 24uur in het donker laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ krasi ik was ook van plan 1 deze dagen te gaan dieven om de groei iets af te remmen en om het water geven iets makkelijker te maken.ik wil ze liever niet nog een keer gaan knakken in dit stadium dus ik denk dat ik ze morgen een dagje donker ga geven.

Ze mogen nog een cm of 15/20 doorgroeien maar dan moet het toch echt ophouden :)

Bedankt iig voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je KAN nog wel een keer knakken hoor, je hebt zeer prille bloei nog, en groeien doen ze nog MINIMAAL 1 week :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij hield de amnees idd pas eind week 5 een beetje in, was ook bij mij geen houden aan en ik bleef maar knakken, sommige takken wel 6x :)

Geef je haar voeding dan gaat ze weer de lucht in als het een beetje vol staat in je ruimte, heb er nu 4 onder 250W in een DR60 staan en die zijn alsnog 1mtr hg geworden en groeiden de lamp in die niet hoger kan want zit al tegen plafond.

Onder hoger wattage HPS is dat nog erger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit nu op 22dagen 12/12, de groei gaat er nu wel uit..maar denk ook dat het per strain verschillend is hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet allen de strain, de opstelling doet ook mee, zet je er meer naast elkaar kunnen ze niet zoveel de breedte in en gaan ze de lucht in om toch verzekerd te zijn van veel licht, natte aarde in het beging doet ook strekken, lamp te hoog of zwak idem dito.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allemaal voor de reacties :)

 

ik zit er aan te denken om de dames zo te gaan dieven te knakken en de lamp een nacht uit te laten, of is het niet verstandig om te knakken en vervolgens de lamp een nacht uit te laten?

of zeggen jullie dit is te veel van het goede?

ik hoor graag van jullie

 

greetz greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar weet ik het antwoord eigenlijk niet op, ik knak altijd wanneer de lichten aan zijn/gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik het knakken vandaag even achterwege laat, volgen mij vinden ze het wel lekker om zodra ze geknakt zijn om weer een zonnetje op het koppie te krijgen zodat ze weer omhoog kunnen gaan groeien.

dus ik ga ze nu dieven en de lamp een nacht uit en dan knak ik ze morgen voor dat de lamp aangaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, lampen 24 uur.

En dan weer aan zetten, niet alles tegenlijk.

Na twee dagen lampen weer aan, kan je nog altijd kijken wat ze doen.

 

Veel succes

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

om 7 uur gaat de lamp weer aan ik ga het even aankijken wat ze gaan doen de komende dagen ik hoop echt dat de groei er uit gaat.

vanaf vandaag krijgen ze ipv. canna terra vega canna terra flores mee.

zoals de plant opbouw er nu uitziet gaan het allemaal lange dikke kaarsen van toppen worden :)

 

na de kerst komt er weer een update!

 

fijne dagen allemaal!

 

greetz. greenstuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...