Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Unpredictable

Buffertablets verkruimelen

Recommended Posts

Hallo growers

 

Ik ben bijna weer klaar voor een nieuw kweek en ik wilde wel eens buffertablets gebruiken van Sannie, nu had ik gezien dat je ze per blokje in de grond stopt maar kun je deze niet eerst verkruimelen en dan door de aarde mengen zodat het overal in de pot nuttig is? of is de vertragende werking dan weg?

 

Unpredictable :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee je kunt ze beter niet verkruimelen want dan komt er teveel tegelijkertijd vrij. Gedeelte van de truc is dat de tabs gelijkmatig langzaam voeding afgeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ze niet verkruimelen, of je zal een halve kunnen verkruimelen en topdressen maar pas na 3-4 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik verkruimel ze wel voor als topdressing werkt erg goed als de planten wat

te korten hebben 1 tap per 11 L pot

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

correctief kun je best wat kruim topdressen, maar voor normaal gebruik zou ik dat zeker niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er ook nog varianten van buffertabs? want het lijkt mij een erg handig middel dus er zal (net zoals verschillende soorten voeding) wel een ander merk zijn die het ook verkoopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals whazzup al schreef kan je ze verkruimelen als topdressing om te corrigeren. Ze meteen door de aarde mengen (verkruimeld) zal te snel en te veel voedingsstoffen vrijmaken in de grond, waardoor volgens mij de wortelkluit niet voldoende zal groeien/aandikken. Dit is hier in een aantal kweektopics meermaals aangetoond. Ik denk, mij een topic van Poppa te herinneren, waarin hij heel mooi laat zien dat de wortelkluit in beginfase de zone waar de buffertabs zitten vermijdt. (hoge concentratie voedingsstoffen) Later, na oplossing van de tabs, groeit de kluit er wel doorheen en verdwijnen de donkere zones waar de tabs zaten (donker omdat er geen wortels zichtbaar zijn)

 

Ik kan me dus goed voorstellen dat, indien de tabs doorheen de hele pot verkruimeld worden, de wortels in het begin van je sessie niet tuk gaan zijn op de hoge concentraties voedingsstoffen die zullen vrijkomen, met alle gevolgen vandien...

 

Grtz, Rookpluim

Share this post


Link to post
Share on other sites
correctief kun je best wat kruim topdressen, maar voor normaal gebruik zou ik dat zeker niet doen.

kan je daar ook problemen mee corigeren als je aarde teveel voeding afgeeft na tedroog tezijn geweest ?

 

vrees van niet maargoed zowel gooi ik er zo een halve tab bij bij 2 potten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Corrigeren slaat eerder op het bijsturen van voedseltekorten, vrees ik.

dat vermoede ik al een beetje, heb er toch een kwart van bij gedaan, kgeef normaal 2 keer per week bac en 2 wekelijks bacto, maar me aarde is beetje droog geweest en geef nu al een tijdje aleen water omdat me punten na de eerste normale water gift flink weg trokken, in vorm van verbranden, dat is nu stabiel maar begin ook p terkort te zien op lager gelegen bladeren, dus tja, kga het zien, en anders niewe snijden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rookpluim, dat is wel indrukwekkend zeg! Bedankt voor de moeite!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...