Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sensi life

wanneer op 12/12 voor een VOL net..?

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb 2 vragen voor jullie :lol:

 

niet veel antwoorden in men verslagje, daarom stel ik ze hier nog eens :lol:

 

hier het volledige verslag.

 

volgende week of binnen 2 weken ga ik overschakelen op 12/12 en aangezien ik geen groeivoeding heb en ook niet heb meegegeven dacht ik om vanaf volgende week al zachtjes op te bouwen met bloeivoeding.

is dit wel een goed idee..??

 

 

het netje moet vol :) daarom ook de lange voorgroei, maar heb ook al gelezen dat zaden veel langer doorgroeien, 2 weken langer, dus weet niet goed wanneer nu juist om te schakelen??

gallery_16219_14957_2127575.jpg

gallery_16219_14957_3831554.jpg

 

 

graag uw meningen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi sensi life

 

ik ben ook net begonnen met spelen met zaad.

Mijn plantjes hebben wel groei voeding gehad.

Nadat ik eerste bloei zag ben ik begonnen met bloei voeding

dat was ongerveer een week na omschakeling.

 

Ik heb hier op de forum gelezen 2/3 van netje vol en dan omschakelen.

Je moet ook rekening houden met de groei van je plant in begin bloeifase.

 

Succes met je kweek :lol:.

 

Grts flip

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslagje :lol: jij hebt gedaan zie ik :lol:

het resulaat mag er zijn :lol:

 

ja ik wacht normaal ook tot iets meer dan de helft vol is.

 

maar maakt het uit dat ik de bloeivoeding al meegeef terwijl ze nog groeien?

 

beter als geen voeding dacht ik?

 

niet de volle laag maar de helft ofzo voor al op te bouwen? enkel de terra flores de andere krijgen ze al mee.

 

het gaat over terra flores (canna) endit krijgen ze al mee : de regulator en enzym+ van aptus en de roots excelerator.(vanaf dag 15 18/6 ongeveer)

enzym + : 2.5 ml/10l

regulator : 1.5ml/10l

roots : 3ml/10l

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx :lol:.

 

Als ik in deze situatie zar zou ik alleen enz en roots meegeven.

Regelator ken ik niet.

Ik gebruik de hele lijn van plagron terra

Ik weet niet wat voor effect dat heb om bloei voeding in de groei te geven.

Persoonlijk vind ik het ook lastig voeding geven aan allemaal verschillende soorten

elk soort heb ze eigen manier van groeien en bloeien en voeding opnemen.

 

Grts flip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hangt voor een belangrijk deel af van de aarde die je hebt gebruikt. Bij special mix (of een allmix ofzo) is het niet zo erg hard nodig. Maar als je een lightmix hebt dan zou ik toch wel wat gaan geven aan groei voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulator is een Anti stress plantversterker.

 

medium is lightmix.

chassie ik heb geen groeivoeding, het gaat over terra flores bloeivoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier special mix.. en geef ook groei voeding mee,, heb net van de week omgeschakelt op aanraden van forumers.. en begin mn netje aardig vol te krijgen hier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

was daarnet nog komen kijken :lol:

 

da begint eh......

 

 

maar ik heb alleen maar bleoivoeding, mijn vraag is nog altijd niet beantwoord :lol:

 

kan ik al zachtjes bloeivoeding i.p.v groeivoeding meegegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch gewoon ff voor een 10 een flesje groei halen kost geen drol plus je geeft een kind toch ook geen biefstuk bij het door komen van ze eerste tandje

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha volledig akkoord masterstoner

 

maar geraak niet aan de gs, anders was ik al lang gaan halen :lol:

 

het is of bloeivoeding, of niets.........???

 

kan toch niet echt een probleem zijn? zachtjes opbouwen, volgende week worden ze toch overgeschakeld.

 

of niet doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn netje ging 12/12 op 1/2 vol, en kon voller.

 

3/4 is inderdaad de betere optie!

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
haha volledig akkoord masterstoner

 

maar geraak niet aan de gs, anders was ik al lang gaan halen :lol:

 

het is of bloeivoeding, of niets.........???

 

kan toch niet echt een probleem zijn? zachtjes opbouwen, volgende week worden ze toch overgeschakeld.

 

of niet doen?

 

 

Je kan ook online bestellen, ik geloof dat 6 mensen zeggen dat je groeivoeding mee moet geven, als je dan perse toch bloeivoeding mee wilt geven, waarom vraag je het dan?

Bloeivoeding in de groei heeft geen zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb altijd alleen bloeivoeding gegeven maar nooit meer dan 10 dagen voorgroei.

nooit tekorten gehad dus geen nut zou ik niet zeggen : ) het bevat dezelfde basiselementen.

ik gok wat meer stikstof/mg in groeivoeding, what else.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi sensi, ja ik denk dat je daar best zuinigaan mee kunt starten, ookal heb je de klok nog niet om, ben je eerdaags toch van plan , he? en aan het formaat van je planten te zien heb je al een ruk afgelegd; da,s misschien wel een betere indicatie, dan alleen op de klok af te gaan.

Planten zijn mooi groen! Heb je nog problemen met je temperatuur?? Daar zou ik wel alert opblijven en evt iets investeren, houd ze aan de praat he! Succes! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei voeding heb je helemaal niet nodig ook niet bij licht bemeste aarde. De meeste wortelstimulatoren of startboosters zijn uitgerust met alle stoffen die de plantjes in de groeifase nodig hebben. Bloeivoeding kan je ook prima in de groeifase gebruiken, de NPK verhouding is iets anders dan bij groeivoeding. Groeivoeding heb je op aarde nauwelijks tot nooit nodig, als je de aarde gaat hergebruiken en je behandeld het intensief met producten om mineralen op te lossen en door te spoelen kan het nodig zijn om de plant licht te voeden in de groeifase.

 

Aangezien je aan het eind van de groeifase best wat voeding mee kunt geven in het zonde van je centen om groeivoeding te kopen, aangezien de bloeivoeding net zo geschikt is, zeker op aarde.

 

Grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ prutsertje van jouw uitleg klopt precies niet veel ?

 

@ jeice dat dacht ik ook, maar wou het toch ff zeker weten :lol: bij mij nu wat langere voorgroei, netje moet vol :lol:

 

@ groenefingers dat was ik inderdaad van plan een van de.. netje zou goed gevuld moeten zijn.

temperatuur is wel ok, er staat een electrisch verwarming in de donkerperiode bij te draaien.

ik heb de temperatuur gemeten bij licht aan, was 21-21g, heb de verwarming op dezelfde temp. ingesteld voor nachtperiode

 

@growshop thx man, goede uitleg! ik gebruik na elke ronde nieuwe lightmix, dus at zit wel goed, worterlstim, enzym+, regulator krijgen ze mee, kan ik ook de startbooster nog meegeven? andere gs heeft gezegt dat ik de startbooster en de rootsexcelerator best niet mocht combineren..?? klopt dit? lijkt me straf?

 

vanaf vandaag krijgen ze al rustig wat terra flores mee dan..

 

ik geef nu dan:

aptus regulator 1.5ml/10l

aptus enzym+ 2.5ml/10l

roots excelerator 3ml/10l

vanaf nu dan:canna terra flores 25ml/10l

 

kan ik hier ook nog startbooster aptus bij doen? en dan vanaf ik bloemverschijning zie overschakelen op topbooster?

 

of kan ik de startbooster er beter tussenuit houden zoals de gs bij had aangeraden?

 

 

thx voor jullie reacties !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je de temperatuur kunt bijsturen , rustg aan nog met de bijvoeding, goeie adviezen van growshop!

Topbosster pas in de volgende fase, je moet denken in cycli, plant opbouw, fase van ontwikkeling; de p en de k komen nu in beeld als de klok omgaat en bloei aanvangt, eerst de p en dan de k.

je planten zijn niet allemaal even ver , maar de eerste aangebonden plant is echt bloeirijp, en je zult zien dat de andere pantjes, met het omzteen van de klok hun benen gaan strekken, zijscheiueten en bloemzetting daar gaat t u om! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

groenefingers: wanneer zou jij met dit veldje omschekelen? nu al? of nog ff wachten?

 

zowieso rustig beginnen met voeden :lol:

 

ik ben niet echt een overkil-voeder, ik neem altijd wat minder dan aangegeven... ook in volle bloei.

 

maar jij zegt dus ook dat ik de startbooster wel kan meegeven samen met alle andere producten..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi sensi,

Ja denk dat ik ook nog wel even zou wachten, als je het netje voller wil, kijk over een week, en de startbooster vang je mee aan, en later de topbooster, dacht vanaf wwek 5 bloei, startbooster dus meteen met omzetten van de klok.

Hoe is de groeiontwikkeling, vind je die traag, of gaat t nu harder, ik kwwek ook met zaad, en de start is altijd trager dan met stekken omdat je fotosynthese beperkt is in d start vanwege de kleine blaadjes, denk met jouw net , toch wel 6 weken groei geven vanaf zaad.

Als de zijscheuten beginnen te strekken is het een goed teken; je kleine plantjes zijn idd nog wat klein.

Let niet alleen op de hoogte van je net , maar op de grootte van je plantjes, vanaf circa 30 cm, dan omschakelen. o ja en wel toppen, de hoofdscheut, en evt nog 2 a 3 zijscheuten, zoek de stevige zijscheuten hiervoor, alsof je stekken neemt dus iets terug naar binnen toe wegnemen.Die ingrepen doe ik voor de bloeifase, is nu mooi moment om te doen.

Zo doe ik het met kleinere planten, alles afhankelijk van wat je wilt, en de beschikbare ruimte , ook hoogte. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

groei ontwikkeling is inderdaad een pak trager als met stekken eh :lol:

zowieso wel een oogst minder per jaar,als je niet een appart hok hebt om voor te groeien teminste :)

 

ik heb al wat goede info gekregen hier.....

de startbooster best niet samen gebruiken met de roots excelerator, vanaf nu wordt de roots vervangen door de startbooster.

deze ga ik van iets voor omshakeling meegeven tot 1e-2e week bloei. en dan topbooster.

 

zijscheuten beginnen al wel wat te strekken.... er zijn er al genoeg die boven het netje komen.

 

maar het zijn natuurlijk allemaal andere soortjes, met elks hun apparte groei eigenschappen.

 

toppen doe ik normaal niet, ik ben er niet zo voor :) waarom weet ik ni

misschien overweeg ik het wel :lol:

 

ps:

 

laten we dit gesprek hier voortzetten :)

 

bedankt voor je goede uitleg groenefingers, hopelijk kom je af en toe een keertje kijken in m'n topic :lol:

 

grts sensi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok man, klinkt goed! Ja toppen is wel echt ok, zeker met scrog, dat wordt echt beloond!

Kijk ook nog even op google ivm de can lijn, die hebben vast en zeker een voedingslijn advies en kweekschema, da,s best prettig! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb het canna schema, en ook het aptus schema.

 

maar als je 2 producten door elkaar gaat gebruiken is er geen schematje voor he :lol:

 

vandaar dat ik het hier vraag.

 

voor de rest houd ik me aan het schema :lol:

 

het is ook al wat laat voor nog te toppen denk ik....

het meeste is al boven het net en zal nu alleen doorgroeien boven het net.

 

toppen moet je best nog onder het net doen eh...

 

zal voor de volgende ronde zijn denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativa-types strekken nog een paar weken door na ze op 12/12 te zetten, en indica doet dit veel minder.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...