Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nieuweling

vocht probleem met de opticlimate

Recommended Posts

wie weet hoe ik deze vocht probleem kan oplossen werk met de opticlimate en de hele pand word mistig ramen beslaan alles nat heb de hygro op 50 gezet nu maar nu koelt ook de ruimte af naar 16 graden dus is weer te koud voor mijn schatjes hoe hebben de opti gebruikers het opgelost?

 

ge nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan al je verwarmingselementen aan?

Staat cool@night uit?

Wat is je RH%?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je aan de instellingen staan kloten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker ik weet niet of alle verwarmings elementen aan staan want ben niet in de instellingen geweest en cool@night weet ik ook niet en de luchtvochtigheid weet ik niet precies want heb geen luchtvochtigheids meter hangen nog die ga ik morgen plaatsen en gelijk even de instellingen in duiken en kijken of die functies die je nu noemt aan of uit staan dus morgen een update dan weet ik meer want ik ben nog niet in de instellingen geweest dus morgen meer.gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ramen? in je kweekruimte heeft toch geen ramen ?

snap je verhaal niet goed .

blaas je met een klein afzuigertje in huis af (ivm onderdruk in ruimte)????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je wel een beetje ventileren in die kamer/dat huis??

 

Afzuiging is toch minimaal als je met de opti werkt? Lijkt me dat dat niet voor problemen kan zorgen tenzij je erg vochtige lucht in een kleine ruimte afblaast...

 

Zulk mooi spul, zorg dat je dan ook goed bent voorbereid, want nu loop je te kloten.

 

Hoe bevochtiger je je lucht? Of is het gewoon max mistig daar binnen? :tu

 

Meten is weten dus als de sodemieten die RH meter erin en sowieso een goede ontvochtiger halen! Want volgens mij is de ontvochtigings capaciteit

van de opti te verwaarlozen en onder de maat wanneer de planten volop staan de dampen. (correct me in im wrong).

Share this post


Link to post
Share on other sites

de opti ontvochtigd juist goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je daar waarden van? Dus hoeveel ontvochtiging bij welke temp en rh?

 

Ik zou liever een losse ontvochtiger neerzetten (met name voor de nacht), omdat je anders de opti moet gaan laten koelen om te ontvochtigen.

Dan zou de opti verwarmen en ontvochtigen @ the same time(want je wil niet dat het te koud wordt snachts)...niet echt efficient. Nu wordt de lucht ook wel wat droger door verwarming, maar

met minmale afzuiging in een semigesloten systeem ga je snachts toch probs krijgen zonder degelijke ontvochtiger lijkt me.

 

Goede ontvochtiger en bevochtiger zijn onmisbaar in een ruimte wat mij betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is precies wat ie doet, koelen + verwarmen zodat de RV zakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat effiecient kwa stroom/water verbruik is dat....... NOT, maargoed. Je hebt wel 1 apparaat dat het allemaal kan. Als stroom/water geen probleem zijn is het een leuke optie idd.

 

Anders toch maar voor een ontvochtiger gaan zodat je snachts geen 1,5m3 water verbruikt + xxxxW aan verwarming om de boel beetje droog te houden.

 

Ieder z'n ding.

 

Maar we dwalen af :tu

 

PS: Ligt riet vandaag de dag nog goed in de markt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten eerste de temp in de nacht had ik op 22 gezet maar tijdens de nacht wert het 16 graden maar dat is opgelost dankzij de tip van racker want cool@nigt bleek aan te staan en de onderdruk is een 750cub die ik op minimaal heb gezet en blaas in het huis af dus dat verklaart een beetje de vocht probleem en ook dat ga ik oplossen ga hem laten verlopen naar een 125 en sluit hem op de badkamer afvoer aan en nog 1 ding de optie ontvochtigd prima hoor nix mis mee een mooie apparaat als alles goed ingesteld is!!

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...