Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
racker

NL-Alert

Recommended Posts

Jullie snappen wel wat ik bedoel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) :)

uhm zon 22 begrepen niet wat je bedoeld :)

enne ik ben de 23e.

of had ik de krant moeten lezen vandaag?

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij een kruising van het amber alert en de sirene.

 

Denk dat racker op het 'volgen' van je telefoon doelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NL-Alert is een waarschuwingsysteem waarmee een SMS verstuurd kan worden zonder het hoofdnet van de GSM te gebruiken. feitelijk betekend dit dat jij ongevraagd een SMS krijgt, hoe nobel het doel ook! gelukkig is niet elke telefoon hierop voorbereid, iPhones werken er niet mee.

 

das NL-Alert, wat Racker ermee aan wil geven, geen flauw idee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff Wat een onzin weer dat nl-alert

Ja ze willen die stomme palen weg hebben en dan komen ze met zoiets ;)

 

http://www.nederlandveilig.nl/nl-alert/act...-werkt-nl-alert

 

Gelukkig doet mijn provider er nog niet aan maar dat is ook niet voor lang meer.

En als die op het volgen doelt dat kunnen ze nu ook al elke telefoon heb gps tegenwoordig.

En ook elke telefoon die een foto kan maken met gps kunnen ze ook vinden waar die gemaakt is.

Scary als je weet wat ze allemaal kunnen controler :)

 

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had al het vermoeden dat het niet veilig was om "gevoelige" foto's te maken met die smart phones van tegenwoordig ..

 

goed dat ik het nu iig zeker weet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een knappe telefoon hebt kan je dat GPS locatie uitzetten voor foto's.

Je kan ook alles encrypten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het een slecht idee, tenminste als ze de sirene ermee willen vervangen. zijn zat mensen die iks van sms snappen, en/of niet op elk moment een aanstaande mobiel bij zich.

ik laat ook vaak zat m'n mobiel thuis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe guerilla voor me rust....dan neem je toch geen foon mee :) ...hoef je niks te cripten ook... :)

 

 

als dr wat is... dan zetten ze die sirene maar aan...die elke 1e van de maand getest wordt... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet veel bijzonders, werkt niet via sms, maar via cell broadcasting. een ander kanaaltje via de masten. Nl verdeeld in 5000 'cellen' die bij noodzaak 1 berichtje krijgen ook al is het netwerk plat door sms bv.

 

qua volgen, afluisteren enzo. zijn er 10allen andere manieren waarop je kan worden gevolgd.

 

 

  • pinnen cc etc. spreekt voor zich
  • gezichtherkennings camera's, weet nog niet zeker of deze in al in NL er zijn maar zal iig niet lang duren...
  • gsm via gsm triangulation etc.etc.
  • stemanalyse van gsm's. al dat nummertje wisselen helpt ook niet.
  • Data mining op je mob. nummer kunnen ook leuke dingen mee gedaan worden
  • catchken voor de auto, al die zwarte 'camera's' met grote objectief die bij alle toevoerwegen naar de meeste steden staan voor "verkeersstroom monitoring" worden netjes opgeslagen en bewaard. en kan en zal tegen je worden gebruikt.
  • en laten we FB maar niet vergeten... er was een onderzoeker die hele hennep netwerken via FB in de kaart kon brengen is hier op gepromoveerd.
  • zelfs Tor of je VPntje is niet 100% waterdicht
  • De lijst blijft maar doorgaan en doorgaan ben nog lang niet klaar.

 

politiestaat/controlestaat in de aanbouw. 20 jaar geleden zou iemand je kei en keihard uitgelachen hebben over de dingen hierboven. nu is het realiteit.

 

MIJN ADVIES:

zorg dat je niet opvalt en alles komt, door de grote datastroom is het steeds lastiger alles te verwerken. alles is te kraken en te onderzoeken. met de juiste middelen. zorg dat je eruit ziet als een kleine vis en niemand die je wat doet.

 

wil je zeker zijn dat je niet gelogd etc. wordt, dan moet je 50 jaar terug de tijd in helaas...

Share this post


Link to post
Share on other sites
politiestaat/controlestaat in de aanbouw

 

 

jup, criminaliteit opsporen via internet zal alleen maar meer worden en de mogelijkheden/bevoegdheden ervoor ook.

het is een kwestie van wachten op de 1e grote klappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
politiestaat/controlestaat in de aanbouw

 

 

 

 

Dat bedoel ik dus....Bedankt voor het antwoord Bakellende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een complete no-know op dit gebied.

Maar is het niet zo dat er door een bepaalde mast de berichten worden uitgezonden.

En dat iedereen die bij deze mast is aangemeld hem dan ontvangt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn jullie allemaal bange poeperts zeg

tjonge jonge

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je elmo weer met zn microkweekjes.

 

2x geluk gehad waar een ander zn huis wordt uitgezet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja. en . is toch alleen maar mooi ;)

 

mensen zoals ik zijn ze niet naar opzoek ..

dus kweek dan ook voor de hobby ...

 

mocht zelfs mn tentje houden met lampen en filter

 

muha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker no worries

 

 

Ik ben een complete no-know op dit gebied.

Maar is het niet zo dat er door een bepaalde mast de berichten worden uitgezonden.

En dat iedereen die bij deze mast is aangemeld hem dan ontvangt?

 

dat kan in principe ook al, het verschil met NL-Alert is dat het via andere kanalen op de mast gaat dan het normale verkeer. waardoor er bij overbelasting toch nog berichtjes kunnen worden gestuurd.

 

mijnsinziens zal dit gewoon faliekant falen als het er toe doet, (bij grote rampen elektriciteits uitval). uiteraard zal het af en toe getest worden met berichtjes als "let op TBS ontsnapt" of "Help de politie en hou ogen en neus open voor wetgeur " en als zeer geslaagd project bevonden, net als de wietpas :)

 

overheid en ICT projecten falen keihard. kijk maar naar de 112 storingen en het p2000 netwerk van de politie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is idd mooi elmo.

 

anderzijds zijn er mensen die hun huis uit gezet worden en tot hun nek in de nesten zitten voor een paar plantjes. dus imo moet jij gewoon heel tevreden in een hoekje gaan zitten. beter te voorzichtig dan te makkelijk. paranoya is nooit goed natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft met para niks te maken, heeft met privacy te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat zeg ik ook niet.

 

maar denk dat recht op privacy steeds verder verloederd

Share this post


Link to post
Share on other sites

voornamelijk omdat er bijna niemand opstaat om dit tegen te gaan. omdat bijna iederen klakkeloos apps instaleert zónder te kijken wat ze doen en waar ze toegang toe hebben. de nu.nl app heeft bijvoorbeeld toegang tot jouw contacten, waarom? nergens voor nodig! dus ik heb het niet meer geupdate. de Southpark aflevering met de Apple voorwaarden is hier een mooi voorbeeld van (geen idee welke episode uit mijn hoofd)

 

ACTA is door Nederland afgewezen ( TERECHT) en dat komt niet door de zware prostesten uit Nederland. In Polen waren de rellen niet van de lucht... logisch, Polen is net 20 jaar bevrijd van de overheersende Russen. De piratenpartij is in Duitsland een serieuze partij, heeft zelfs zetels. logisch, Oost-Duitsland en zijn Stasi.

 

hier in Nederland hebben wij EEUWEN in relatieve vrijheid geleefd, wij weten niet beter, dus niemand die zich er druk om maakt. tot het te laat is.

 

wat mij overigens het meest verbaasd is het land dat 'freedom' zo hoog in het vaandel heeft, de meeste privacy beperkingen kent...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervelend allemaal, maar ik laat nog altijd mijn telefoon thuis als ik werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...