Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tuinman

Guerilla met Tuinman 2013

Recommended Posts

Eindelijk kan de voorbereiding al voor een stuk ten uitvoer gebracht worden! :)

Net voor zonsondergang ben ik al wat spullen gaan brengen en wat bomen gaan snoeien.

Afgelopen seizoen is het zo dicht gegroeid dat mn plantjes niet meer in de volle zon stonden en dat heeft een hoop grammen gescheeld. :)

Dat laat ik komend jaar niet gebeuren dus ik heb grootse plannen gemaakt.

 

Ik ga werken met opgevangen regenwater door middel van golfplaten en een regengootje wat naar een 200L vat loopt.

Over het afdak leg ik een camonet, deze komt volgende week binnen. :)

De planten zullen in 85L kuipen komen te staan, ook heb ik 2 inklapbare 100l potten van de Lidl.

Omdat ik de watergift wil sturen zorg ik met een potparka ervoor dat de planten niet rechtstreeks regenwater zullen krijgen wanneer het nat weer is.

De planten zullen via een druppelsysteem water krijgen uit het 200L vat.

 

Omdat druppelsystemen op den duur verstopt raken gebruik ik aan het begin van de regenpijn en aan het eind een katoenen doek als filter.

Zo heb ik altijd schoon water in het vat.

Welk merk druppelsysteem ik ga gebruiken moet ik nog even kijken. in iedergeval geen Blumat ivm de te dunne slangetjes (verstopping gevoelig).

Ik heb ook die Petfles dingen gezien maar als ik de prijs zie durf ik ze al niet te kopen.. is mij veel te goedkoop.

Iemand ervaringen hiermee??

 

Verder heb ik afgelopen seizoen veel last gehad van harnekkige muggen, zwiepen met een schep kost meer moeite dan dat het voordeel opleverd en je dik aankleden is te warm in de zomer. Daarom schiet mij nu net.. het idee binnen om Citroenplanten neer te zetten op de spot.

 

Foto's

 

dat moet een sterke wind zijn geweest..

med_gallery_5972_14967_18100.jpg

 

maar het is wel mooi open!

med_gallery_5972_14967_1039.jpg

 

Vast wat balken gezaagd voor het afdak

med_gallery_5972_14967_93230.jpg

 

 

Volgende keer maak ik een composthoek. Ik zal dan ookal zo veel mogelijk onkruid wieden en op een hoop gooien.

Kan ik dat mooi mengen in het voorjaar met de kleigrond en wat cocosbricks van de Action.

Ik neem dan ook vast wat meer spullen mee die de winter zullen overleven.. er moeten namelijk zoooveel spullen naar de spot..!! :lol:

Het afdak met de golfplaten zal ik dan ook inelkaar zetten met de balken die al zijn gezaagd. Deze bevestig ik met elkaar mbv touw.

Moet nog wel wat scoutingfilmpjes kijken op youtube hoe ik het beste kan knopen :)

Maar ook dat hoort bij het soms lastige guerilla kweken!

Onder dat afdak kan ik dan mooi mn spulletjes neerzetten.

Zit er zelfs aan te denken om een hangmat neer te hangen! :wOOt

Kan ik er heel de zomer wonen.

 

Dit was het voor nu.. zodra mijn camonet binnen is kan ik weer verder!

 

Fijne avond! Grtzz Tuinman ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja De film waar ik me inspiratie uit heb gehaald mbt de kuipen en watergeef systeem, maar dan anders :)

 

vanaf 1 uur en 5 min wordt het interesant voor guerilla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je cocobricks moet hebben kan je gerust vragen of ze een paar dozen voor je bestellen ze hebben nog genoeg leverbaar :)

 

0,65 p/st á 10L

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik voor afgelopen seizoen ging halen zag je iedereeen kijken hoe ik heel het schap leeghaalde.. haha

ja beter is om volle dozen te bestellen. denk dat ik met 50 bricks een heel eind kan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder heb ik afgelopen seizoen veel last gehad van harnekkige muggen, zwiepen met een schep kost meer moeite dan dat het voordeel opleverd en je dik aankleden is te warm in de zomer.

 

deze geimpregneerde outdoorkleding gebruiken...er komt geen mug, daas of teek doorheen... :)

 

boswerkers en boswachters dragen het ook... ;)

 

gallery_22583_10326_35199.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha padvinder! :)

 

Dan loop ik liever met zoiets:

5511-Headnet-camogreen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

He vet man, jij gaat het groots aanpakken.

Weet je al welke soortjes je gaat zetten? en ga je binnen voorgroeien of ter plekke zaaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet groots.. vooral goed voorbereid. En ik probeer het me zo makkelijk mogelijk te maken..

Aangezien ik afgelopen seizoen vaak dagen heb uitgesteld met als oorzaak luiheid, heb ik het uiteindelijk niet goed voorbereid en gedurende seizoen slecht bijgehouden, te laat omstaande struiken, bomen en onkruid snoeien, mannetje over het hoofd zien, insecten afweren. Dus heel wat dingen die ik nu wel moet doen.

Omdat ik nu veel motivatie heb voor volgend jaar mede door de tegenvallende oogst 2012 + het feit dat ik thuis niks meer kan doen, begin ik nu al met voorbereiden.

 

Welke soort ik ga zetten ben ik nog niet helemaal over uit. Waarschijnlijk Heribei. en het liefst stekken van dezelfde moeder ivm dezelfde afbloeitijd, rotgevoelig ect.

 

Grtzz tuinman..

 

ps welk druppelsysteem raden jullie mij aan? gewoon PE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plannen! Maar waarom met een bewateringssysteem naar planten in tonnen werken i.p.v. gewoon in de volle grond? Om te voorkomen dat het te nat wordt? Het was een extreem nat jaar volgens mij in NL in 2012, maar als je een normaal jaar krijgt, lijkt het me veel minder moeite om gewoon in de volle grond te kweken. Zoals je al aangaf, luiheid is een boosdoener bij guerilla (ik weet er alles van), maar als je gewoon regelmatig, eens per week, vooral in het begin. naar je spot gaat en onkruid verwijdert gaat het volgens mij ook allemaal goed.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit op hele stugge kleigrond echt hele stugge en met een gewone schep kom jer er bijna niet doorheen.. het is ook heel lastig te mengen en als het goed heeft geregend wordt het water extreem langzaam opgenomen door de klei.. zde planten verzuipen dan.

In grote kuipen kun je veel beter sturen. en met het irrigatie systeem heb ik geen last van te droge periodes of te natte periodes.

 

med_gallery_5972_13655_67292.jpg

 

Ik zou er een aantal in de volle grond kunnen zetten om te vergelijken, is misschien wel leuk.

 

Grtzz Tuinman! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder heb ik afgelopen seizoen veel last gehad van harnekkige muggen, zwiepen met een schep kost meer moeite dan dat het voordeel opleverd en je dik aankleden is te warm in de zomer.

 

deze geimpregneerde outdoorkleding gebruiken...er komt geen mug, daas of teek doorheen... :P

 

boswerkers en boswachters dragen het ook... :lol:

 

gallery_22583_10326_35199.jpg

 

kzal het nog even nader toelichten...

 

draag outdoorkleding van een outdoor shop...

 

dat dragen boswerkers en boswachters ook...

 

1)tis geimpregneerd met anti insecten spul ;) ...en dat werkt niet meer na 20 was beurten. :( ..dus ook deet 50% gebruiken.....vooral ook tegen teken :lol:

 

2)en tis zodanig fijn geweven dat geen wesp..daas of mug er doorheen kan steken..... :D door dat afgebeelde masker ws wel...maar heb ik niet getest...wat ik heb voldoet..

 

3) de zon brand erniet door heen...iets met uv bestendig.... :D

 

 

ik geef er 100 euro per zomer aan uit... ^_^ ..das 10 gram weed......en vind ze erg goed besteed. :wacko:

 

mja.. dat ben ik... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mega bomen gezien in de US.

Kijk even naar grote Smartpots.

Ze zorgen ervoor dat je plantjes niet kunnen verdrinken als het zwaar regent.

Is top voor elke buitenkweker. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd :wacko: ...maar kzie daar wel een waterslang bij liggen.... :P

 

 

het filmpje is uit je handtekening...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het...hoop dat alles goed voor je gaat uitpakken! Zal wel veel meer werk worden, maar dan heb je ook wat!

 

Ik heb op 1 plek vergelijkbare grond, keihard en niet te mengen, maar als je een paar jaar achtereen mengt met mest en wat lichtere grond, dan komt er toch langzaam verbetering in...daar lijkt het bij mij in iedere geval een beetje op...misschien iets voor die vergelijkingsplantjes in de volle grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe_diem: Is best wel te overwegen.. het ziet er alleen zo grappig uit met de voorstelling dat je met zo'n outfit door de bosjes banjerd haha!

Zie net een Kapruin voor iets meer als 14 euro:

 

ronde-kapruin-met-draadgeweven-vissier-zonder-hoeken-volledig-zicht.jpg

 

 

Ik heb mega bomen gezien in de US.

Kijk even naar grote Smartpots.

Ze zorgen ervoor dat je plantjes niet kunnen verdrinken als het zwaar regent.

Is top voor elke buitenkweker. :wacko:

 

Aan smartpots heb ik ook zitten denken, gister toevallig nog op een webshop bekeken.

Al zijn die dingen niet zo duur, ik heb hier nu speciekuipen over die ik binnen wilde gebruiken.. da feest gaat niet door want de blauwe hebben een eigen feest gehad op zolder. :P

Om ze toch nog te gebruiken dacht ik dat het een mooie zou zijn om ze op guerilla te knallen.

Als ik de rest wat ik nog moet kopen heb en ik heb nog wat centen over dan kan ik wel overwegen om toch smartpots neer te zetten.. scheelt wel heel veel sjouwwerk!

Moet er zoiezo 6x heen om alles daar te krijgen! er staat me heel wat te wachten.. :(

 

Maar ik ga er voor! ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je al die poespas voor nodig, gewoon een broek en een trui of shirt voor outdoor, ik zie het nut niet van al die maskers en dat soort spul.

We zitten niet in de jungle van Africa tussen de killer-bee's, boa's en vogelspinnen.

 

Af en toe een konijntje of een hertje, heb je daar nou al die poespas voor nodig?

 

Ik kan me indenken dat je een petje of een muts draagt maar een masker is mij toch onnodig, maar goede outdoor kleding in het algemeen kan ook ik iedereen aanraden.

 

Heb nog steeds de broek van 5 jaar geleden, is aan vervanging toe maar hoe ouder de kleding hou doffer en hoe meer camo die eigenlijk word. Dat net nieuwe camo dat glimt teveel en is te nieuw. Dat doffe na een x aantal wasbeurten komt het echt tot zijn recht, alsof er een zandlaag overheen zit.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
@carpe_diem: Is best wel te overwegen.. het ziet er alleen zo grappig uit met de voorstelling dat je met zo'n outfit door de bosjes banjerd haha!

Zie net een Kapruin voor iets meer als 14 euro:

 

uit het zicht kleed ik me om... :lol: en dont worry...dit glimt niet...en je moet het masker niet op...maar waar ik kom zitter er vaak 4 dazen teglijkertijd achter me aan....dus dan doe je hem graag om....ik wel... :)

tis donker groen...geen camo...en zeker weten dat je mij niet ziet.....jij ziet een boswachter ook niet als die stil staat...of een vogelaar... ;)

 

dat wat ik op me hoofd heb daar is onder de 8 euro...

 

maar wat ik leuk vind :D ... is muggen en dazen op de broek of arm zien zitten...en ze komen dr niet door heen :lol: .....

kzag dr eerst uit als een krentebol :P ....en dat ik door me kleding heen verbrandde... :wacko:

 

en dan heb ik het nog niet eens over teken ^_^

 

100 euro well spend.....zelfs voor het dubbele... kocht ik het nog... :D khad dit jaar maar 1 teek...en dat was die keer dat ik de deet vergeten was...in 2011 had ik lyme :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teken zijn geen probleem, ik gebruik geen deet en vind er altijd wel een of twee ergens op me lijf maar die pluk ik er gelijk af.

Als ik gebeten ben pak ik een nagelschaartje en knip de teek met het vel waar die inzit eruit en vervolgens ontsmet ik het met jodium.

 

De kleding gaat in een kilozak en als ik ze was haal ik ze eruit met blote armen, als er nog levende teken op de kleding zit dan zie je ze lopen op je arm als ze op je komen, met lange mouwen is het moeilijk te zien.

Teken bijten je nooit gelijk, ze zoeken eerst een plekje op je lichaam voordat ze zich vastbijten aan je, dus daarom met blote armen.

 

Plekken waar ze graag zitten zijn de holtes van je lichaam; Oksels, kneiholtes, ellebogen, navel, enkel, bilnaat, onder je jongeheer, sleutelbeen en nek.

 

Ik heb een trui met capichon die ik altijd over me kop trek voor de dazen, werkt ook wel. Met alleen een bloot gezicht kan je wel werken.

Maar die dazen kunnen inderdaad knap lastig zijn.

 

Of je nou groen bent of niet, als ik je zie dan zie ik je :P Ik heb een getraind oog :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke kleding is voor op mijn spot zeker geen overbodige luxe, de muggen daar zijn super agressief en had afglopen jaar minstens 50 muggen beten per keer dat ik er kwam op mijn onderarmen, rug, nek en in het gezicht. :P En ik werd daar helemaal gek wanneer er 5 stuks bij je gezicht aan het zoemen zijn.

Ze prikken zo door een shirt met lange mouwen. En al helemaal als je voorover staat gebukt en je kleding zit strak over je rug.

 

Teken heb ik eigenlijk geen last van, in 2009 heb ik er eentje gehad op mn zak maar daarna nooit meer.

 

Grtzz Tuinman! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat doe je met die kleding van afgelopen jaar dan?

 

Niet dat ik ze hoef te hebben :P maar gooi je die weg ofzo..

 

Lijkt me niet dat het maar een jaartje mee gaat toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teken zijn geen probleem, ik gebruik geen deet en vind er altijd wel een of twee ergens op me lijf maar die pluk ik er gelijk af.

Als ik gebeten ben pak ik een nagelschaartje en knip de teek met het vel waar die inzit eruit en vervolgens ontsmet ik het met jodium.

 

 

lol...tekentangetjes zijn ook zo duur heh..bij action :P ...70 cent of zo...

 

idd een teek is het probleem niet...maar de besmetting graad in NL met de LYME/bacterie gaat schrikbarend omhoog :( ...zie de teken sticky....

http://www.wietforum.nl/Teken-Het-Hoe-En-W...oen-t46334.html

vandaar dat ik de geimpregneerde kleding heb en als 2e slot op de deur...de 50% deet....

een flesje van 15 euro...en daar doe ik een heel seisoen mee ongeveer....

 

Ik voorkom dus de beten van al die suckers... :lol:

 

na 20 x wassen is de impregnatie weg ^_^ .....en wassen doe ik op zo laag mogelijke temp....

 

guerilla is wel leuke hobby maar na een lyme besmetting wil ik dus en impregnatiekledining en deet50% als dubbelslot op de deur.....

mja...dat ben ik...

 

miss Carpie gebruikt ze als poetsdoek ofzo... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die teketangetjes werken niet bij mij, of ik weet niet hoe ik ze moet gebruiken. Ik heb ze gehad en geprobeerd maar een goede ouderwetse punt-pincet werkt nog altijd het beste. Ik verwijder de teek ook in het geheel en laat geen pootjes of kopjes zitten.

 

En als ik de volgende dag pas eentje ontdek zit die al wat dieper en dan komt het nagelschaartje eraan te pas.

 

Deet is wel verstandig, over het algemeen heb ik maar 2 spots waar teken voorkomen dus dat scheelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...