Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

the-choca

hydroponic testje

Recommended Posts

4 white skunkje s in week 3 en half :P

 

gallery_32069_14935_4224517.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool! Vertel meer!

 

EC, Ph, weken groei, bubbels, druppelaars, lamp, enz??

 

:P

 

Greets

 

Renaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoef geen ph en ec te meten druppelaars geen groei gelijk van stek op 12 en het sta gewoon aan de zijkant van mijn normalen kweek maar krijg redelijk genoeg licht het is gewoon een testje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 white skunkje s in week 4 :P en half

gallery_32069_14935_1980395.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze gaan lekker rene :P me boxje werk prima me voeding werk ook lekker hoef nix te meten 1 x in de week schoon water in die box met die goeie voeding verhouding en gaan met die banaan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 white skunkje s in week 5 :tu en half ze zitten al lekker onder de thc ;)

gallery_32069_14935_5617979.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even dan.... Gaat lekker en gaat er ook beter uitzien, dat zeker.

 

Wat of welke voeding gebruik je?

 

Ik heb voor mijn moeder plant een bubbel emmer gemaakt. het is inderdaad verdomde makkelijk. 1 keer in de week een nieuwe emmer aanmaken en halverwege de week ff de meters erin en aanvullen. Op zich geen werk.... Ik gebruik Hy-pro dus moet mn Ph wel bijsturen.... Ik ben er wel van gecharmeerd.... Ook omdat mijn kast nogal droog is en op deze manier word je LV ook wat omhoog gehaald door de bubbels... :tu

 

Ben nu met een 2e emmer bezig. Wel een wat kkleinere, 5 liter maar ik ga kijken of ik daar een plant in kan laten

Als dat lukt ga ik misschien wel helemaal over....

 

Ben benieuwd naar je eindresultaat....

 

Zet hem op!

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey choca

 

 

Mooie je hydro kweek,

Er zijn er niet zo heel veel van hier op wf..jammer genoeg..

Ikzelf ga na me ronde ook hydro draaien maar met pvc buizen met daarin sprayers/jets en fog machine

ga het proberen met 15 stuks als het zover is open ik een topic daarvoor..!

 

Ben zelf erg geintereseerd in hydro kweek :tu

 

Scheelt sowieso een hoop gesjouw.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik de canna aqua voeding lijn rene ik heb deze voeding lijn genomen omdat dit zelf ph stabiel hou

er word wel ge adviseert geen bubbel pomp te gebruiken bij deze voeding lijn

omdat er dat er voor ga zorgen dat de ph dan wel ga verlopen

daarom heb ik voor deze voeding gekozen omdat ik geen zuurstof bubbels in me water maak :tu

 

gallery_32069_14843_100874.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bubble cheese dit is echt relaxst kweken ;) als je eenmaal je draai gevonden heb hier mee

denk ik zomaar dat je niks anders meer wil het heb zoveel voordelen en weinig nadelen

goed je pomp in de gaten houden is het enigen want dat is wel een nadeel

van het systeem wat jij wil gaan op zetten als ze geen water krijgen gaan ze gelijk kapot :tu

in mijn systeem hebben ze buffer na omdat ik grote poten heb met 1 grote startblok

en na 3 weken legen de wortels op de bodem in het water

dus ik zou minder last hebben als mijn pomp defect zou raken

maar als jij er aan begin ga ik je ook op zeker volgen bubble cheese :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt man,

Geen buffer inderdaad..Echter zijn er nog wel een aantal dingetjes waar ik nog niet over uit ben.

Ik ga ze in netpots maken,en onder die net pot rondom een henco leiding trekken met die jets erin.

Daarnaast maak aan het eind van de uitgang zeg maar waar het water weer de bak ingaat een drain plug die je in hhogt kan verstellen?dit om het water een paar centimer te laten stromen voordat het in de drain gaat?

Moet kunnen toch denk je niet?

Verder in die netpots wil ik geen hydro korrels maar een lavaachtig gesteente,weet de naam niet precies,maar deze hebben toch ook een kleine bufferwerking kwa water dan?

D reden van de netpots is ook simpelweg omdat dat denk de makkelijkste manier is om je plant in te hangen toch?

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken het idee wat jij wil gaan doen maar met dat systeem moetje blijven zorgen dat je water in beweging blijf

dat je pomp 1 min aan gaat 4 min uit dat de heledag in je licht cycle

had een tijd geleden dit filmpje al op youtube gezien alleen dit systeem vind ik 1 ding jammer

dat de potje s niet in een dambord effect sta op gesteld om wat ruimte voor je plante te hebben

maar voor de rest is het leuk systeem maar voor dit systeem heb je ook een cycle timer nodig

daar ben ik ook al naar op zoek geweest heb een winkel in engeland gevonden waar ze die verkopen

in nederland is het nergens te krijgen naar mijn weten op ebay verkopen ze ze ook alleen je moet goed

opletten voor de spanning die er op kan die dingen uit de usa zijn 140 volt dus als je zo iets aan schaf let daar op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info Choca....

 

ik heb er juist voor gekozen om te bubbelen. Heb je geen timer nodig iks, behave voor je lamp dan. Naar mijn mening is bubbelen ook het makkelijkst en het simpelst. In 1 emmer helemaal. Als ik er mee doorga en er dus 5 ga maken komt er ook een groot voedingsvat bij. Hierin komt dan nog een pompje welke wel om de zoveel tijd een beetje naar de netpots zal pompen. Dit om de boel af en toe te verversen.... De bodem van de emmers zullen dan uiteraard in verbinding staan met elkaar en het voedingsvat.... Verder kan er nog een verwarmingselement in het voedingsvat en hierin kun je je voeding aan maken....

 

Bovendien vind ik persoonlijk het systeem van het filmpje nogal omslachtig. Kostbaar en aardig wat werk zo te zien. (of je moet het zo kopen natuurlijk)

 

Mocht ook hierbij je bubbelpomp uitvallen is dat iet zo erg. Water en voeding krijgen ze dan via de voedingspomp langs de wortels en als de voedingspomp uitvalt word er altijd nog gebubbeld.... Zo ben je eigenlijk altijd voorzien van een fail-safe....

 

@Dubble cheese.... Ik ben benieuwd naar dat verslag!

 

Groeten

 

Ren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga ze in netpots maken,en onder die net pot rondom een henco leiding trekken met die jets erin.

 

Niet doen! Je sprayers gaan nl verstoppen als je ze in de wortelzone gooit. Wat je wil doen is dit:

 

- drukleiding naast je PVC buis (dus buiten de buis houden)

- sprayer BOVEN in je PVC buis monteren

- tubing gebruiken om je drukleiding met je sprayers te connecten

 

Voor een testje zou ik die micro-drip meuk van Gardena gebruiken, voor het grotere werk pak je NanDaan sprayers.

 

Daarnaast maak aan het eind van de uitgang zeg maar waar het water weer de bak ingaat een drain plug die je in hhogt kan verstellen?dit om het water een paar centimer te laten stromen voordat het in de drain gaat?

 

Nope. Liefst gewoon direct met een 90graden bocht terug in je res laten lopen. Zoveel water hebben ze echt niet nodig en door zo'n laagje water krijgen ze te weinig zuurstof.

 

Verder in die netpots wil ik geen hydro korrels maar een lavaachtig gesteente,weet de naam niet precies,maar deze hebben toch ook een kleine bufferwerking kwa water dan?

D reden van de netpots is ook simpelweg omdat dat denk de makkelijkste manier is om je plant in te hangen toch?

 

Die lavasteentjes vallen door je netpotje heen, niet fijn. Bufferwerking, mwa, beetje vochtig rond de wortel basis, maar veel meer doet het niet. Idd alleen maar handig om je plant overeind te houden, daarnaast werkt het beter dan met neopreen pluggen, omdat je door dat netpotje en die steentjes zuurstof je buis intrekt.

 

De wat goedkopere cycle timers hebben over het algemeen de setting 15sec aan, 15min uit, dat werkt prima zolang je pomp voldoende water levert. Als dat niet volstaat, op e-bay zijn inbouw cycle-timers te koop die volledig vrij programmeerbaar zijn. Moet je 'em wel dus zelf inbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke rene :tu je moet ook gewoon doen wat je zelf het makkelijkste vind werken

ik heb voor deze zelf gemaakte box gekozen omdat ik dan alles in een heb

voeding water in een box pomp in de box en druppelaars in verband van minder

kans verstoppingen met deze drips ;) ik hoef niks te meten en er zit wel een tijd klok op

ze krijgen nu ieder uur 5 min water zo lang mijn licht aan is ik wil nog wel een cycle time gaan kopen

om meer water beurt je s te geven voor als ik met mijn eigengemaakte hydroponic systeem onder een 600 watt hps ga werken

het lijk me zo heerlijk dat je het gewoon hele week lekker kan laten gaan zonder er naar te hoeven kijken

en als je na week denk ik heb helemaal geen tijd om me water te verversen kan je heus nog 2 dagen over slaan :P

in de groei perioden kan je 2 weken met je voeding water doen meer als 2 weken raad ik af

maar als jij je bubbel emmertje s werkend heb maak je er dan ook leuk topic je van ?

ben wel benieuwd er naar groetje s The_ChoCa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, alles duidelijk!

 

Ik heb een moeder staan zoals je weet en daarvan doe ik elke week het water verversen. Halverwege de week doe ik een keer meten en het verdampte/verbruikte water aanvullen. T is echt makkelijk en het werkt als een malle ook nog.

 

Als ik mn 2e emmertje klaar heb en de stekken zover zijn zal ik wel een verslagje bijhouden..... Speciaal voor jou man! :tu

 

Tot de foto van 6 en een halve week weer......

 

Groeten

 

Rennie

 

Wel nog een vraagje.... hoe weet je of ben je er achter gekomen hoevaak je moet voeden? Gelezen/ervaring, vertel..... Ik wil mijn bubbelsysteem misschien aanvullen met een dripper om het water enigszins te verversen als ik met een apart voedingsvat ga werken.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

om dat ik geen cycle timer had heb ik gewoon geprobeerd 5 min water te geven ieder uur met een digitale tijd klok

ik zag dat het ieder geval genoeg was met deze voeding lijn want ik had een goeie wortel groei maar het is beter om 1 min water te geven en 4 min niet

dan kan je plant optimaal ze voeding blijven opnemen nou zou je zegen waarom laat je het niet continu je water lopen

dan krijg ik geen zuurstof bij mij wortels in zo bubbel systeem wat jij heb kan je plant continu bij ze voeding maar

jij moet blijven bubbelen om zuurstof in je water te houden voor je wortels ik zou zegen probeer verschilde dingen uit dan weet je

zelf wel wat het beste werk het is toch altijd van dingen uit proberen en het zelf perfecter te maken :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 white skunkje s in week 6 en half :lol:

gallery_32069_14935_837170.jpg

 

gallery_32069_14935_2062288.jpg

 

gallery_32069_14935_2455926.jpg

 

gallery_32069_14935_5328487.jpg

 

gallery_32069_14935_2220837.jpg

 

gallery_32069_14935_4409177.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed hè je hydro kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik mag zeker niet klagen Krasi :lol: ze doen lekker hun best op de automatische piloot het blijf me toch nog steeds verbazen hoe het zo kan groeien en bloeien :lol:

en het is ook leuk dat het werk na zo box in elkaar geknutseld te hebben dan is dat werk ook niet voor niks geweest :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardig voor een testje.

 

Wil je de wiet nog kunnen roken straks dan zou ik de voeding rap gaan verminderen, je zit echt op randje aan je blad en topvorming te zien (vervetten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gisteren nieuw voeding water aan gemaakt en inderdaad ik ben al naar beneden gegaan met me voeding

maar de laatste week krijgen ze alleen maar schoon water kunnen ze alle voeding op maken

het ga wel goed komen :lol: maar toch bedank voor de tip lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...