Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
-ConcreteJungle-

Mazatapec kweekbox, mycelium trage start

Recommended Posts

Beste paddokwekers, ik heb een vraag wat betreft een growbox die ik een ruime week geleden heb ontvangen.

 

Omdat ik van plan ben om over een tijdje alles zelf te gaan doen maar toch niet goed kon wachten heb ik een simpel paddo growboxje besteld.

Kant en klaar bakje wat onder water gezet word voor 12u, afgegoten word, en dan in een afgesloten zak met luchtfilter zijn werk mag gaan doen.

Het gaat hier om de soort, Mazatapec van Azarius. Ik zeg wel simpel maar echt vlotten wil het nog niet....

Ik heb mezelf behoorlijk goed ingelezen dus ik weet wat de algemene voorwaarden zouden moeten zijn om het mycelium en de uiteindelijke paddestoelen laten groeien.

 

De feiten op een rij.

 

De bak is vorige week vrijdag(ochtend) in de zak geplaatst om te beginnen met de kweek. 9 dagen geleden dus.

Temperatuur houd ik redelijk stabiel. tussen de 21 en 26 graden.

Licht is ook voldoende aanwezig . niet in direcht zonlicht uiteraard.

Luchtvochtigheid lijkt me ook goed, helemaal aangezien de bak in een zak zit en de condens massaal aan de zijkant van de zak hangt.

De zak zou zelf ademend moeten zijn maar vanwege bovenstaande lucht ik de zak regelmatig sinds een dag of 4 , 1x per dag ongv.

 

Probleem(?)

Mycelium groei lijkt mij vrij traag te gaan. ik zie nu pas sinds een paar dagen een aantal kleine pluisjes ontstaan die op dit moment niet echt vermeerderd zijn.

Het is de eerste keer dus ik ben gewoon een beetje ongeduldig of zou het toch wel wat sneller moeten gaan normaal?

 

Ik zal zo een foto posten.

Edited by -ConcreteJungle-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar heb wel veel topics doorgelezen. Ik denk dat je gewoon nog even gedult moet hebben en zorg dat de temperatuur rond de 26 graden blijft hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ongeduldig ben je wel :D je had geen eens tijd om je even voor te stellen in de voorstel sectie van 't forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha :D

Ik snap ook niet hoe het kan dat dit m'n 1e topic kan zijn want dit profiel dateert al uit 2007. Kijk maar even bij de buitenkweek verslagen onder dezelfde nickname.

Waarschijnlijk toendertijd een dubbelprofiel aangemaakt. Maar bedankt voor je nuttige en gedisciplineerde bijdrage :huh:

Edited by -ConcreteJungle-

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zak hoef je niet open te doen hoor, enkel als je oogst.

 

Nog even geduld, binnen een weekje zul je ze wel zien staan.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon zoals sex'n combi zegt, even geduld nog. Ze komen vanzelf. Wel temp. Im de gaten houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was inderdaad te ongeduldig want een paar dagen later verschenen de eerste paddenstoelen :P

Zo staat het er nu bij.

 

rb9qgm.jpg

 

25a3wb8.jpg

 

De grootste is zo'n 5 cm, die had vanaf het begin al een flinke voorsprong.

Ook is er per ongeluk nog een paddestoel gesneuveld bij werkzaamheden. :P

De grote paddenstoel zit namelijk steeds dichter tegen de zak aan waardoor ik de zak amper meer kan bewegen of heel de paddestoel beweegt mee.

Daarom heb ik daar even een plaatje tussen gezet omdat ik de bak welleens verplaats en niet wil dat het te vroeg afbreekt. Zoals deze hieronder dus.

 

2a5d8g0.jpg

 

Zal ik deze aan de poes van de buurvrouw geven of toch maar zelf opeten? :)

Edited by -ConcreteJungle-

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang er geen andere schimmels gaan groeien komt het wel goed

andere kleurtjes dan wit heb je een probleem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien komt het helemaal goed - ik neem aan dat je ze inmiddels hebt kunnen oogsten (en aan de volgende flush begonnen bent?)

 

Enjoy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo te zien komt het helemaal goed - ik neem aan dat je ze inmiddels hebt kunnen oogsten (en aan de volgende flush begonnen bent?)

 

Enjoy :P

 

Inmiddels geoogst maar de 1e flush weg moeten doen. De paddenstoelen bleven klein en waren gestopt met groeien en er kwam een wat vreemde lucht uit de zak.

Ongeveer een paar dagen na het maken van de laatste foto hieronder is de groei gestopt.

Ik kon geen vreemde kleuren ontdekken in het bakje dus waar het nu precies is misgegaan... Ik heb wel paar keer(weinig) schoon water bijgesprayed, miss. was dat teveel.

De box heeft nu weer vers water en staat in de zak voor de 2e flush.

In mijn andere topic staan nog wat meer foto's van hoe ze er later uit zagen, Click

 

bedankt voor de interesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...