Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groenefingers

eerste setup met ledkweek, ufo90 watt( 45 maal2 watt

Recommended Posts

Ja , hallo david, je bent de derde al die daar iets van zegt! :P

Nee mooie kropjes worden het niet zo, maar heb net weer gekeken, de laatste 4 exemplaren zijn al minder aan het strekken sinds ik ze verhoogd heb mbv een pot en schotel.

 

Ja vooral ben ik nu benieuwd naar de volumeopbouw in de laatste 3 weken van de twinsisters toppendek; dat mag een onsje meer zijn alstublieft!

Dank voor je reaktie! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he Elmanito,

ja speksteen heb er een tijdje geleden nog met kanabis over gehad, die wist daar een en ander van, speksteen is ,een van de best geleidende warmtebronnen, wordt ook toegepast in DEENSE Kachels, maar dan wordt t wel metsel werk, zoals beierse kachels! het principe is ook wat avn toepassing is op de infra metalen warmtepanelen, die praktisch en veel goedkoper zijn dan deense kachels, heb ook verder niet meer gezocht naar speksteen oplossingen, bijvb in een gietemulsie van mortel, die nog moet uitgevonden worden! Zou fantastisch kunnen zijn voor bodemplaten, en wand panelen, maar je moet dat machinaal maar aankunnen.

Het kachelltje doet t niet alleen goed, maar t klimaat is ook nog zeer goed aan te sturen, heb er eigenlijk geen twijfels meer over, en ben alleen maar ontzettend gelukkig dat de kachel niet in t plantenhok zelf staat! :P

Anyway dank voor de idee! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

HPS lampen stralen veel warmte uit dat dan weer opgeslagen kan worden dmv speksteen, die het dan weer kan uitstralen tijdens de uren dat de lampen uit zijn.Met Led heb je deze mogelijk dus niet.Prijs ligt trouwens rond de euro 1.65 per kg incl BTW.Het kan zijn dat ze in tegelvorm te krijgen zijn, maar daar zal ik eens info over winnen.

Dit zag ik gisteren trouwens een luchtontvochtiger voor een ruimte van 28 m3 twv euro 70,-. Verbruik is 130 watt.

 

01458.jpg

 

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, in tegelvorm zal t wel zeker interessant zijn ! Blijft een goed idee! :P

Wat een maffe dingen die luchtontvochtiger! Waar zou je die voor gebruiken??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als je lampen uit zijn kan de luchtvochtigheid wel eens omhoog schieten & met dit apparaat kan je het onder controle houden.Niet alleen tegen schimmels is het belangrijk, maar ook de temperatuur met een lagere luchtvochtigheid voelt minder koud aan.

 

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als t goed is heb ik nu voor t eerst een betere balans tussen dag en nacht temperatuur, dankzij het kacheltje, de pc fan draait permanent, denk dat ik vooruit gegaan ben met klimaat beheersing! Lv heb ik me nooit zo in verdiept , maar bodemtemperatuur van medium, met name , het verschil tussen dag en nacht is nu veel dichter bij elkaar aan waarde, dat lijkt me heel goed voor de stofwisseling in de plant!

Het mag misschien gek klinken , maar in zo,n relatieve koele ruimte als een kelder, voelt het nooit klam, wat je wel zou verwachten misschien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

update op weg naar 5 december, nog 2,5 week voor de twinsisters; zwellen dames, pleasegallery_32015_14755_544571.jpggallery_32015_14755_91806.jpg

nogsteeds iets te paars. sorry voor t ongenoegen.

 

Han solo, op rechts, lekker grote pot 18 liter, lekker knakken, 1 maal getopt, kunnen er 4 van in een ronde, eigenlijk net als de twinsisters, zelfde behandeling, lage brede planten. het echte werk gaat weldra voor haar ook beginnen, de komende 5 weken denk ik toch!gallery_32015_14755_730498.jpg

 

Fantoom heeft t loodje gelegd, eerdaags etenstijd.http://gallery.gallery_32015_14755_288515.jpg

OOk zelf goed eten.gallery_32015_14755_279910.jpg, en stoofpot.gallery_32015_14755_637079.jpg

en dan nog laatste knip iid weer 16 gram nat, houdt samen kleine 10 gram droog over, maar mooie topjes.gallery_32015_14755_234861.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

speksteen is een heel erg oud gesteente, het bijzondere van de structuur is dat die door de eeuwen zo geperst is dat er nauwelijks breuken in voorkomen, daarom ook geliefd bij beeldhouwers en ambachtslieden door de eeuwen heen.

Turkse saunas, gebruiken ook speksteen platen, heb er eens op een gelegen, is wel een sensatie, erg warm,

Er bestaan ook tegels idd, maar even zoeken waar te vinden, meestal zijn die ook bedoeld voor de bouw van kachels, pizzastenen zijn ook van speksteen, tegenwoordig heb je electrische oventjes die doen denken in vorm aan de meest bekende barbecue,s, weet even de naam niet, maar je ziet ze overal, daar ligt dan zo,n steen in, en de steenovenpizza ,s zijn nl de lekkerste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees hier ergens boven dat die speksteen de warmte van de lichturen opslaagt en in de donkere uren terug afgeeft?

 

kan iemand mij hier wat meer uitleg over geven? :tu

 

mijn hokje staat in een ruimte met 3graden meer dan buiten ofzo.....

dus ik moet serieus bijverwarmen in de donkere uren!

 

dit zou wel eens een mooie oplossing voor mij kunnen zijn om de temperatuur een beetje naar boven te krijgen in de donkerperiode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo sensi, dan nog ga je dat niet redden, ook met opslag, dan zit je zonder verwarming, en profiteer je daar waarschijnlijk veel te weinig van, gedurende de hele nachtcyclus.

verwarmingskabels en warmtelampen, zijn misschien beter oplossingen. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga men verwarming niet weghalen ofzo eh..? als die speksteen zou werken.

 

als het bv. een paar graden schilt heb je die toch gewonnen :)

 

ik denk dat verwarmingsmatten-kabels me evenveel verbruik gaan kosten als men 1000w kacheltje???

gaat langer moeten opstaan om dezelfde warmte te geven denk ik??

 

warmtelamp in donkerperiode..?? :tu

 

zou een warmte-kabel in de buis van men passieve inlaat geen oplossing zijn voor warmere lucht v/D pasieve inlaat?

 

of ben je dan echt geschift bezig? :P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sensi, ik ken jouw omstandigheden niet, maar bodemverwarming heb ik altijd met redelijk succes gebruikt in een winters koude kelder, dus met forse daling in de nachtperiode. dan is het wel verstandig daar wat aan te doen, idd.. denk dat warmtekabel in je passieve inlaat niet werkt. in je hok kun je beter grondverwarming toepassen minimaal, als je geen andre verwarmingsbron hebt. warmte spots, zijn donkerstralers,( reptielen en terraria zaken), die gevn geen licht alleen warmte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het werkt bij mij ook wel, ik heb vorig jaar ook een goede oogst gaan net met nieuwjaar, en ik had niet te klagen!

 

het kost me gewoon een hoop aan electriciteit.

 

met jou warmte matten is de bodem wel op temperatuur maar hoe verwarmde jij je hok zelf dan?

 

of was die bodemverwarming genoeg?

 

wist niet dat die lampen geen licht afgeven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat deed ik ook niet, alleen met die grondkabel verwarming, dat zorgde dat de grond in m,n potten niet nog verder daalde dan de omgevingstemperatuur, die natuurlijk in de donkerperiode aanzienlijk daalde, in de meest koude maanden december , jan febr, maart is het dan ook niet ideaal, en nam ik een pauze.

Isolatie met piepschuim scheelt ook .

Zo,n kabel is wel het minimum, allemaal afhankelijk hoe je kweekt maar met een klein hok, kun je uit de voeten met een 40 watt kabel, en de kweek periode iets verlengen.

Misschien kun je je hok tijdelijk verkleinen, met minder planten, en toch nog groeien!

Als je nog meer wilt weten, stuur me dan een pm, dan houden we dit topic verder bij mijn kweek, ok?

groet bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Groenefingers

 

Ben weer wat wijzer geworden! Ziet er erg goed uit! leuk dat je al geoogst hebt!

Ga zo door!

 

P.s

Die kleintjes gaan ook lekker door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hoi PIm, welkom terug, gelukkig kan je zelf ook weer verder met je kweek, in je nieuwe domicilie!, en krijg je vast een witte kerst! Ik ga m,n schoen zetten, en verwacht veel pepernoten rond pakjesavond!

Ik heb een klein trichomenkijkertje gekocht om de kristallen goed te bekijken, nou dat valt niet mee, zo uit het handje, of ik zie m,n eigen wimpers, of veel bewegende beelden , maar dat gekut is toch wel leuk want op zeker moment komen de anemonen in beeld, en begeef ik me in een soort onderwaterwereld; Oh Wat zijn ze mooi!!

Van de week weer een update!

Fijn weekend allemaal! :lol:

 

en omdat ik toch niet kon laten wat vroeger te kijken , m,n camera maar meegenomen, net voor de klok omging, dus nog wat pics.

overzicht half afgesneden.links de twinsisters, rechts han, en de ukken in de middel.gallery_32015_14755_199324.jpg

Han op z,n zijde, met de fan de lampen, en ja kon t toch niet laten een extra spparlamp erbij in t midden, zicht op t kacheltje, dat gaat prima zo .gallery_32015_14755_300102.jpg

 

De ukken.gallery_32015_14755_362061.jpg

 

en de twinsisters, witte kerst jaja, nog even zwellen aub.gallery_32015_14755_254183.jpg

uitsnede.gallery_32015_14755_254869.jpg

en nog 2 butshots.gallery_32015_14755_300472.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang mogen ze nog ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi elmo, 5 december, gaan de planten (2) links waarschijnlijk om. heb de trichomen bekeke zijn nog milky, ben wel een beetje aan het afzuren, zaterdag geef ik ze niets meer ook geen water, valt me op dat de buts verraderlijk wit zijn, ondanks het geringe formaat, maar ik zag ook bij buzz dat de topjes kleiner zijn dan met hps, maar het gaat toch naar tevredenheid, geen bloks of stagnatie, en dat gaat best goedkomen.

 

de plant rechts heeft nog wel 4 weken te gaan, maar owee die staat er goed bij, mooie topvulling, zijn relatief kleine planten! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_32015_14755_1366087.jpgJa :lol: Zo is het, zal nog even denken over een gedicht!

Ja, t is echt vet wit, heb toch al eerder met deze durban gekweekt met hele goede resultaten, maar t is wel spectaculair wat de sneeuw beterft, of t aan de led licht?? , heb m,n voeding ook aangepast, denk dat de melasse goed werkt, en de palmas voor de kali, lijkt me ook prima te werken, van de guanoextract wist ik t wel.

Het substraat cocopeat werkt naar mijn idee veel beter dan gewone p[otgrond, je hebt veel beter drainage, en voor te gulle watergevers kan dat best eens schelen, toch denk ik nog iets van lavameel iedergeval een kleiachtig produkt om evt mogelijk te snelle uitspoeling te voorkomen.

 

Wel klote dat de meeldauw terug is gekomen, voor de klare plant vind ik t niet erg meer, maar de andere planten krijgen er ongetwijfeld ook last van , en Han staat er zo vet bij met een bloemzetting die op knallen staat inmiddels , dat wordt echt lastig om te behandelen; das dan weer een nadeel van planten in dezelfde opzet in verschillende stadia; je wilt toch niet spuiten in de bloei he!

:lol:

:rolleyes:

Gaan we maar wat fotos tonen vandaag 1 december, nog een paar nachtjes slapen, en dan!gallery_32015_14755_129112.jpg

Dat is sam , mijn huisgenoot, die eens kwam aanlopen, heerlijk beest!gallery_32015_14755_96456.jpg

 

de twinsisters, ja eigenlijk al klaar, volgens de kalender, laat er nu zonder watergift nog 3 dagen gaan, dan komen daar 3 royal queens voor in de plaats, en de 2 big bangs krijgen ook beter licht, plantjes van greenhouse fems, doen het uitstekend zo te zien, krijgen straks de pot van Han, 18 liter, de boffers!gallery_32015_14755_1366087.jpggallery_32015_14755_136298.jpggallery_32015_14755_113194.jpggallery_32015_14755_193699.jpggallery_32015_14755_169613.jpggallery_32015_14755_136298.jpgcloseshotsgallery_32015_14755_193699.jpggallery_32015_14755_113194.jpg

Han, wordt een prachtig volle plant, eerste helemaal onder led gekweekt meteen op 12/12, krachtige plant ,ze zal zeker over de twinsisters heen gaan kwa opbrengst, met nog 4 weken voor de boeg!

helaas is de meeldauw terug gekomen, en ga er toch behandelen, met een bioprodukt, hoop dat ik de bloemen wel een beetje kan ontzien!gallery_32015_14755_308434.jpg

Zo dat was t weer voor t moment!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt zonde van de meeldauw maar het ziet er wel smakelijk uit allemaal :rolleyes:

Succes met de laatste loodjes

BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi buzz!

Ja, idd jammer, die meeldauw, maar ik ga t toch echt wel roken straks, na een schoonmaakbeurt!

Toppen worden wel echt mooi, hoor , dus ook met led; echt niet verkeerd voor de wat kleinere kweken, ben blij dat ik t vergelijk heb tenslotte met m,n hok ook met hps voorheen, maar als t zo goed gaat, met een paar grammen minder, heb ik er geen probleem mee!

Experimenteren is toch echt heel erg leerzaam, dat zijn duurzame lessen; kijk ook altijd naar t geheel, soms vallen er wat muntjes, en dat houdt het juist spannend! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grammen minder vind ik niet zo erg,

maar als hps gewoon over de hele cyclus groei en bloei een paar weken scheelt

Dan zeggen de meeste $ kwekers hps dus.

Tot nu toe vind ik de kwaliteit die ik heb gegrowed

beter als van in de shop en daar gaat het om :rolleyes:

Maar of het echt zo is en meer thc bevat geen idee.

Hangen ze al eigenlijk???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...