Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

Kweken voor medicinaal eigen gebruik

Recommended Posts

Goede avond,

 

Een vraag die al langer door mijn hoofd gaat.

 

Het gaat over het volgende

 

Nu het medicinale gebruik van cannabis steeds meer onderbouwd word. Zij het door onderzoeken die(vaak) jaren lang achter zijn gehouden of de medische wereld die langzaam aan het toegeven is, de positieve medicinale gebruikers op dit forum. Dit in combinatie met de sociale acceptatie van medicinale cannabis. Uiteraard zijn er delen in Nederland die onder het juk van geloof met name christenen en katholieken de sociale acceptatie achter blijft, ik zou hen willen wijzen op wat in hun bijbel staat.

 

We kennen in Nederland inmiddels een medicinale cannabis producent genaamd Bedrocan. Aan medicinale patiënten word via de apotheek door hen cannabis verstrekt. Nadelen zijn;

 

Kweekmethode De wiet die daar geteeld word is Hydro. Neem nu eens het verschil tussen een Hydro tomaat en een biologische tomaat. Direct bij de eerste hap valt het verschil in smaak op, waar de Hydro tomaat totaal geen smaak heeft is de biologische tomaat een plezier om te eten. Een biologische tomaat is in mijn beleving dus completer. Er is helaas weinig onderzoek naar het verschil tussen Hydro en biologische groenten gedaan, ik kan wel raden waarom. Ik kan dus weinig vertellen over de verschillen die naar mijn mening verder reiken dan vitaminegehalte of smaak.

 

Nabehandeling van de wiet De wiet van Bedrocan word met gamma stralen bewerkt. Wat is nu eigenlijk gamma straling of beter gezegd waarom word gamma straling op wiet toegepast? Naar mijn idee is dit omdat de main-business van nederlandse medicinale cannabis is bedoeld voor kankerpatiënten welke vaak door bestraling of chemo therapie zeer zwak zijn geworden. Deze patiënten zijn zeer vatbaar voor van alles en nog wat. De gedachte achter gamma bestraalde wiet is dus het voorkomen dat patiënten die zeer zwak zijn bijvoorbeeld een kou'tje vatten of een longontsteking oplopen. Ik kan hier dus best bij inkomen, echter alleen in het geval van door behandeling zwakke kankerpatienten. Grote vraag blijft echter of het Gross van de medicinale gebruikers, tegenwoordig heeft cannabis namelijk een breed varia aan gebruikers wel nodig is of misschien zelfs schadelijk is voor de werking van cannabis of de gebruiker. Gamma straling komt ook vrij bij gebruik van een magnetron. De schadelijkheid van gamma straling word druk over gediscussieerd, fabrikanten van producten die gammastraling produceren. Denk aan telefonie(de bekende zendmasten waar een hogere concentratie van kankergevallen voorkomen) of zoals ik al eerder noemde de magnetron fabrikanten die beweren dat gamma straling totaal niet gevaarlijk is. De waarheid zal in het midden liggen, echter blijft de vraag… waarom zou iemand met een goede weerstand gamma bestraalde wiet willen gebruiken, met daarbij de kans dat bestraalde wiet minder goed, helemaal niet werkt of zelfs slecht voor je kan zijn?

 

Bedrocan wiet is vrij prijzig De verzekeraars staan niet te springen om medicinale cannabis te vergoeden. Eigenlijk komt het er op neer dat alleen mensen die aan het eind van hun latijn zijn zonder moeite cannabis vergoed krijgen als medicijn. De cannabis kost 50 euro per 5 gram. Stel dat een patient dit zelf moet betalen omdat zijn ziekte niet voorkomt in het lijstje bij de verzekeraar icm. cannabisgebruik. Een patient gebruikt al snel meerdere grammen per dag, dit is natuurlijk erg afhankelijk van de ziekte het kan varieren van 0.5 gr tot maarliefst 10 gram in geval van bijvoorbeeld een patient met huidkanker(rick simpson methode). Uitgaande van 3 gram per dag en 100% eigen bijdrage van de patient kost dit een patient een slordige 10 000 euro per jaar. Iedereen begrijpt dat dit niet te betalen is.

 

Weinig diversiteit en diepte in het aanbod Nu cannabis door een bredere groep medicinale gebruikers word gebruikt is het assortiment wat Bedrocan aanbiedt niet meer toereikend genoeg. Een soortje als parvati wat het bij longpatiënten zeer goed doet(blowsterke op dit forum is denk ik de eerste copd patient in nederland met een gelijkblijvend luchtinhoud van de longen) is bij Bedrocan niet te verkrijgen. Of wat te denken van de 2 miljoen mensen in nederland met slaap problemen, een goede indica is bij Bedrocan hiervoor niet te vinden.

 

Gezien de hierboven genoemde belangrijkste nadelen voor een medicinale cannabis gebruiker, is het niet gek dat deze zijn eigen cannabis gaat verbouwen. Helaas kleven hier sinds de laatste wet wijzigen grote risico’s aan. Iedereen met meer dan 2 planten of bijvoorbeeld gebruik van kunstlicht of professionele aarde voor zijn planten is sinds de wet wijziging een professionele teler.

 

Een patient zal al snel aan 10 tot 15 planten zitten afhankelijk van gebruikershoeveelheid en de benodigde soorten die benodigd zijn voor verschillende ziekten. Ander groot probleem is dat wanneer de kweker wiet teelt met meer dan 15% thc(bedrocan gaat tot 19% uit mijn hoofd dus zo schrikbarend is 15%+ niet!) of bijvoorbeeld in bezit is van wiet olie met meer dan 15% dit als harddrugs bestempeld word.

 

Mijn hele simpele vraag is, hoe is het mogelijk om als medicinaal gebruiker legaal het eigen medicijn te kweken. Ik ken het bestaan van Medi-wiet Nederland. Ik waardeer hun inzet, mede door hen word er een wereld geopend voor mensen. Echter blijft het probleem van de productie van het eigen medicijn bestaan. Ik heb dus doorgezocht en kwam het volgende tegen in de opium wetgeving;

 

Voor wie is de ontheffing bedoeld?

 

De ontheffing is bedoeld voor bedrijven of instanties die activiteiten willen verrichten met de in de opiumwet bedoelde middelen.

Onder bepaalde voorwaarden is dit verbod niet van toepassing op apothekers, apotheekhoudende artsen en dierenartsen. Daarnaast is de wet niet van toepassing op door de overheid aangewezen instellingen en personen of instellingen die dergelijke geneesmiddelen in voorraad hebben voor de uitoefening van de geneeskunst, tandheelkunde of voor eigen geneeskundig gebruik (zie artikel 5 van de Opiumwet).

Een ontheffing wordt verleend voor de volgende doeleinden:

• de volksgezondheid

• de gezondheid van dieren (onderverdeeld in ontheffingen voor instructie van speurhonden en overige ontheffingen)

• wetenschappelijk of analytisch-chemisch onderzoek

• instructieve doeleinden

• handelsgerelateerde doeleinden.

 

 

Toen ik dit las dacht ik bingo, echter kwam ik al snel van een koude kermis thuis. De aanvraagprocedure is peperduur, daarnaast moet ieder jaar betaald worden voor een soort van lidmaatschap en betaal je na 5 jaar ook nog eens voor verlenging. Daarnaast is dit volgens mij bestuursrecht en sta je dus bij een afwijzing heel zwak. Ook is dit meer voor firma’s als bijvoorbeeld bedrocan bedoeld en niet voor uw als medicinaal patient welke eigen medicijn wil verbouwen.

 

We hebben op dit forum inmiddels een leuke medicinale sectie en ik hoop dat hier meer kennis te vinden is over het legaal verbouwen van je eigen medicijn als patient zijnde. Dit is naar mijn mening toch een ondergesneeuwd stukje in deze sectie en vandaar dit topic. Hierboven zal ik vast het 1 en ander fout hebben of zijn vergeten maar ik ben ook maar een simpele medicinale patient die nog maar in de kinderschoenen staat wat betreft medicinale cannabis.

 

Bij deze!

 

Predator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal eens kijken of ik het nog vind.

Maar Er was in Nl een mevrouw die gepakt was met ik geloof 75 planten.

Ze heeft aangetoond dat het medicijn voor haar was, bij meneer de rechter...

 

Uitspraak: mevrouw mag medicinaal kweken en krijgt zelfs subsidie voor haar stroom rekening!!!! en mag geloof ik 25 stuks kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedrocan heeft sinds een tijdje een vierde soort in hun assortiment. Het is een indica on steroids.

3 trekjes , en je wilt even een tukkie doen.

 

Al dat geouwehoer over hydro en bio.

De mediwiet , als je die uit de verpakking haalt , en een dagje apart legt : smaakt al veel meer "bio".

Het is gestandardiseerd medicijn , en door die bewerkingen schoon genoeg om ook mee te koken.

 

Natuurlijk is zelf planten telen veel leuker, en heb je ook meer smaak variatie.

Ikzelf ben nou eenmaal zo ziek , dat ik het liefste direct stop met kweken.Ben maar wat blij dat ik uit 4 soorten mag kiezen ..allemaal gegarandeerd gifvrij, en als het goed gaat volledig vergoed door verzekeraar.

 

Er is in nederland geen mogelijkheid om een situatie van eigenkweek te legaloseren .Je zult het illegaal moeten doen.

Wim Moorlach is een van de nederlanders die ook liever zelf teelt : wel alles afgepakt , maar van strafvervolging gevrijwaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wim moorlag

jackie woerlee(bedoelde vrouwtje?)www.bsemc.nl

Rudolf Hillebrand

 

Zijn de mensen die de meest haalbare manier van legaal kweken hebben;

zij zijn als geen ander in staat

met hun eigen genetica

om hun eigen bloemen te verbouwen.

 

 

Ik ben enkele jaren geleden naar de politie gegaan,

om te zeggen dat het mij aangeraden is om ook dit proces aan te gaan

maar heb gezegd dat ik het zonde vond van de tijd van de rechter en politie/justitie

Dat vond de politie ook,

en heeft een officieus gedoog gegeven.

ik hou me aan mijn 5 planten en veroorzaak geen overlast

en jullie(politie) bellen mij als er een probleem is,

en ze weten dat ik mijn 5 planten niet af zal staan.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vrouwtje bedoelde ik inderdaad Weetje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedrocan heeft sinds een tijdje een vierde soort in hun assortiment. Het is een indica on steroids.

3 trekjes , en je wilt even een tukkie doen.

 

Al dat geouwehoer over hydro en bio.

De mediwiet , als je die uit de verpakking haalt , en een dagje apart legt : smaakt al veel meer "bio".

Het is gestandardiseerd medicijn , en door die bewerkingen schoon genoeg om ook mee te koken.

 

Natuurlijk is zelf planten telen veel leuker, en heb je ook meer smaak variatie.

Ikzelf ben nou eenmaal zo ziek , dat ik het liefste direct stop met kweken.Ben maar wat blij dat ik uit 4 soorten mag kiezen ..allemaal gegarandeerd gifvrij, en als het goed gaat volledig vergoed door verzekeraar.

 

Er is in nederland geen mogelijkheid om een situatie van eigenkweek te legaloseren .Je zult het illegaal moeten doen.

Wim Moorlach is een van de nederlanders die ook liever zelf teelt : wel alles afgepakt , maar van strafvervolging gevrijwaard.

 

dit land heeft fossiele regels

Share this post


Link to post
Share on other sites

MeneerJansen,

 

Haal vanmiddag eens 2 tomaten, een goedkope kiloknaller tomaat en een biologisch geteelde tomaat.

Neem van beide een hap en dan snap je direct mijn sceptische houding omtremt het hydro gebeuren.

 

Verhaal gaat voor alle groenten en fruit op.

 

Bedrocan heeft nu dus 4 soorten, dat werd tijd.. echter kan je 4 soorten nog steeds geen compleet assortiment noemen.

Of een compleet assortiment uberhoud mogelijk is weet ik niet, ik denk het niet. Iedereen reageert anders op dezelfde wiet!

 

Ik ben blij dat jou verzekeraar zich op deze wijze opstelt tov. cannabis echter mag je jezelf gelukkig prijzen.

Niet iedereen heeft deze massel en dan is het niet te betalen.

 

In iedergeval bedankt voor je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is een indica on steroids.

3 trekjes , en je wilt even een tukkie doen.

 

Dat zou het eerste wietje dan zijn wat dat bij mij doet...lukt nog niet met ice of BHO :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
wim moorlag

jackie woerlee(bedoelde vrouwtje?)www.bsemc.nl

Rudolf Hillebrand

 

Zijn de mensen die de meest haalbare manier van legaal kweken hebben;

zij zijn als geen ander in staat

met hun eigen genetica

om hun eigen bloemen te verbouwen.

 

 

Ik ben enkele jaren geleden naar de politie gegaan,

om te zeggen dat het mij aangeraden is om ook dit proces aan te gaan

maar heb gezegd dat ik het zonde vond van de tijd van de rechter en politie/justitie

Dat vond de politie ook,

en heeft een officieus gedoog gegeven.

ik hou me aan mijn 5 planten en veroorzaak geen overlast

en jullie(politie) bellen mij als er een probleem is,

en ze weten dat ik mijn 5 planten niet af zal staan.

 

grtz Weetje

 

 

Dat hele 5 planten verhaal dat gedoogd WAS, is dus komen te vervallen weetje.

Niet dat de gemiddelde medicinale patient gered was met 5 planten, reken 2 moeders en 4 bloeiende plantjes van iedere soort en je hebt er al 10!

 

Sinds vorig jaar is iedereen met 2 of meer planten OF hulpmiddelen als kunstlicht, voeding of zelfs iets simpels als een allmixje een professionele kweker die hard word aangepakt. Gaat nergens over maar ga het ze maar eens vertellen?!

 

@Gobru, herijuana schijnt de trick te zijn op gebied van slaap problemen.

De vorige soorten van bedrocan zat allemaal sativa in dat werkt niet heel simpel.

Hoe gek het ook klinkt, ik zelf slaap als een roos op een beetje amnesia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik die eens proberen The-Predator..

 

Kan wel een goed slaapmutsje gebruiken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herijuana is G13 x C99 x petrolia headstash.

 

Kan er iemand G13 x petrolia headstash maken, zonder Assepoester in de strijd te gooien?

 

Slapen we nog beter. :P

 

Sorry moest even off topic. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

aardeteelt is kinderspel

 

Hydro die lekker smaakt bestaat.

 

Kwestie van precies genoeg voeding geven..

elke week een dagje spoelen.

en een week spoelen + een dagje uidrogen in the end.

dan pas kappen.

 

Meeste hydroteelt is idd vies.

Ik vind de bedrocan en de bedica verrukkelijk.

 

Toevallig weet ik dat niet elke soort lekker is op hydro.

Dat geldt ook voor tomaten.

 

Hoe je het ook wendt of keert : Ed Rosenthal en andere Gurus zijn van mening : hydro is the only way to grow medical quality.

Dan kan je tomatenverhalen erbijslepen...aarde is te instabiel bij hoge temperaturen ( bij hoge temp geeft aarde veel meer voeding vrij), kleine beetjes schimmel indoors krijgen pas echt kans met aarde.

De ziektes ( TBM bijvoordbeeld) kunnen een hele cyclus wegvagen.

Als je pesticidevrij wilt telen , met gestandardiseerd resultaat , dan is steenwol de enige oplossing.

Kies je soortjes zorgvuldig , en de smaakstoffen die genetisch al aanwezig zijn komen wel tot uiting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydrovoeding is gewoon niet compleet.

 

Ik voel een duidelijk verschil in medicinale kwaliteit tussen hydro en bio. Dit in het voordeel van bio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Dokter ik heb zo'n pijn.'

 

'Okay meneer, hier heeft u een medicijn.'

 

'Dokter, het werkt wel hoor, maar het smaakt niet lekker.'

 

Zoh, daar ging je geloofwaardigheid...

 

Alle medische gebruikers zouden juist voor hydro moeten pleiten, omdat je zo gegarandeerd bent van een werkzaam product waaruit je echt 100% gegarandeerd iedere vorm van troep kan spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de terpenen van de oude varieteiten die Bedrocan leverde waren inderdaad niet voor iedereen geschikt.

Terpenen sturen de werking , THC versterkt dat in die richting.

Smaak is dus van belang , maar niet als subjectieve ervaring ,maar door meetbare aanwezigheid van gewenste terpenen.

Het klagen over de smaak destijds zou niets aan afbreuk moeten doen aan geloofwardigheid.

 

Tegenwoordig , met de nieuwe Bedica...een echte indica die gewoon doet wat een indica moet doen, met de dienovereenkomstige smaak,,,,ja dan hoef je inderdaad niet aan te komen met : het smaakt niet ideaal.

 

De Bedrocan is een keigeile top die heel hazig smaakt en ruikt.Deze soort is erg sterk in effect.

..Bedrobinol , een heel erg northernlight achtige sativa pheno die mild werkt.

..De Bediol, een soort die uitpuilt van de CBD, en in de lage stand van een vaporizer heel speciaal werkt en smaakt.

..De Bedica .. doet me sterg sterk aan afghaan en herijuana denken. erg goed als demper voorafgaand , en na afloop van zware sensorische overbelasting.

 

gestandardiseerd betekent ook dat het niet slechter wordt : en koffieshop wiet is per oogst verschillend ook al hebben ze dezelfde stek.

 

Ik als medicinaal gebruiker baal er ook flink van als er vanaf juni tot aan oktober nauwelijks een fatsoenlijk geteelde top te vinden is in de shop.

 

Ik hoop dat mijn verzekeraar snel de knoop ten faveure van mijn gezondheid doorhakt, want gvd , ik betaal me scheel,en mijn kweek schiet maar niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben maar wat blij dat ik uit 4 soorten mag kiezen ..allemaal gegarandeerd gifvrij, en als het goed gaat volledig vergoed door verzekeraar.

 

Op de hoogte van het canadees onderzoek naar wat doorgestraalde wiet aan kansen biedt voor radicalen en andere kankerverwekkende troep?

 

Volgens mij staat er wel iets over genoemd op de Mediwiet site

 

@predator

er is als particulier geen mogelijkheid, klep dicht en draaien en als het erop aankomt een goede advocaat en je erop beroepen dat jouw belang gezien je situatie toch echt voorgaat op het algemeen belang en of daar svp rekening mee gehouden kan worden, dan komt de rechter eerder tot een uitspraak zoals bij die mevrouw.

 

dit is ook waar ik me op ga beroepen, chronisch pijnlijder die anders de kast vol met lekkers had staan waar zijn organen (en levensvreugde) rap mee naar * gaan, apotheek wiet voldoet niet dus wat moet je dan?

 

wel vaag hoor je zo opstellen maar je kunt niet anders en vraagt echt wel ff een mindswitch :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
'Dokter ik heb zo'n pijn.'

 

'Okay meneer, hier heeft u een medicijn.'

 

'Dokter, het werkt wel hoor, maar het smaakt niet lekker.'

 

Zoh, daar ging je geloofwaardigheid...

 

Alle medische gebruikers zouden juist voor hydro moeten pleiten, omdat je zo gegarandeerd bent van een werkzaam product waaruit je echt 100% gegarandeerd iedere vorm van troep kan spoelen.

 

Je hebt mijn post niet goed begrepen.

 

Om het verschil tussen hydro en bio aan te geven noemde ik het enorme verschil in smaak intensiteit welke je merkt bij het verschil tussen hydro en bio groenten. De betere smaak van bio groenten zou een teken kunnen zijn dat biologische producten completer zijn.

 

Zoals ik onderaan ook al had neergezet, ik heb niet overal verstand van !

Wel durf ik erover na te denken en kritisch te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biologisch beter smaken?

SOMS is dat het geval vaak is het ook iets wat flink tussen de oren zit en zul je bij een blindproef zien dat je juist kiest voor de niet bio :rofl

 

Als je het puur medicinaal bekijkt is hydro altijd beter, je stuurt gedurende de hele kweek waar je met aarde een beetje wat doet (niet te letterlijk nemen he) maar ik (heb hydro en aarde/bio etc gekweekt) durf echt wel stellig te beweren dat wil je ook nog wat " genieten " je beter af zult zijn met een aarde/bio wietje juist omdat het bodemleven net ff wat meer kan doen voor omzetting suikers en wat nog meer, de wiet krijgt er als het ware een diepere laag door (CBD hoger?) waardoor je ook minder last hebt van het zgn. inrush effect wat je al snel bij een hydrootje hebt.

 

Een goeie top in de shop :rofl

Ja in vergelijking met onze apotheek vrindjes aangeleverde gruis wel ja maar ik wordt er, of veel te high van, of ik heb zoveel nodig om hetzelfde effect van een te vroeg afgebloeide zware indica te benaderen dat mijn portie wel naar fikkie mag dat CS gebeuren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

meneer jansen waar ben jij verzekerd?

ik zit bij menzis en die betaald maar 45 euro per maand uit coulance helaas blijft er dan voor mij nog een fikse rekening over.. (en dat gaat meestal nog verkeerd en moet ik erachteraan bellen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat hele 5 planten verhaal dat gedoogd WAS, is dus komen te vervallen weetje.

Niet dat de gemiddelde medicinale patient gered was met 5 planten, reken 2 moeders en 4 bloeiende plantjes van iedere soort en je hebt er al 10!

 

Sinds vorig jaar is iedereen met 2 of meer planten OF hulpmiddelen als kunstlicht, voeding of zelfs iets simpels als een allmixje een professionele kweker die hard word aangepakt. Gaat nergens over maar ga het ze maar eens vertellen?!

 

@Gobru, herijuana schijnt de trick te zijn op gebied van slaap problemen.

De vorige soorten van bedrocan zat allemaal sativa in dat werkt niet heel simpel.

Hoe gek het ook klinkt, ik zelf slaap als een roos op een beetje amnesia.

 

Twee planten maar ... :rofl De regels voor maximaal 5 planten zijn toch aangescherpt?

Zou je een bron kunnen vermelden? Ik laat me graag overtuigen dat het geen broodje aap verhaal is.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik leerde van een advocaat dat de mens/burger altijd zoekt naar de zaken die staan beschreven in het wetboek,

maar niet zoekt naar de gaten/mazen die deze wetten ook in zich hebben.

Het feit van de 2 planten is mij geheel onbekend,

de overige aanwijzingen niet.

Maar deze aanwijzingen staan haaks op het beperken van de gezondheidsrisico's

en zeker haaks op mijn behoefte als canna consument en medi gebruiker.

 

Bij het beantwoorden van de topicvraag zul je out of the box moeten denken

omdat je anders vernaggeld wordt door hoge bijdrages bij het BMC.

Het liefst heeft men dat je doodziek bent,

omdat je dan geen puf meer hebt om voor je belangen op te komen.

 

Ieder mens heeft recht op een goed en fijn leven,

als canna je dit kan geven?

Maak het hard

heb je woordje klaar

confronteer andere (instanties) ermee

op persoonlijke voet.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor degene die het vergoed krijgen van hun ziekenfonds, het deel dat jullie niet terugkrijgen, krijgen jullie dat dan nog terug via de belasting....

 

Mijn ziekenfonds vergoed het niet, of ik moet 3000 euro meer premie betalen per jaar, die heb ik liever zelf terug via mijn belasting. Alle beetjes helpen. Heb ook geen offiiciele mediwietverklaring, op aanraden van mijn huisarts, omdat dan je rijbewijs in het geding komt. Alle wetten zijn zo krom. Heb wel verklaringen op papier van vier specialisten, dat ik cannabis als medicatie gebruik.

Mijn huisarts is ook op de hoogte dat ik voor mezelf kweek en dat dat niet genoeg is en dat ik dat soms bij moet kopen. Heb ook duidelijk vermeld dat de medicinale cannabis die via Bedrocan geleverd wordt niet toereikend is voor mij.

 

Ieder moet momenteel zijn eigen weg zien te vinden op medicinaal gebied en de vergoedingen wel of niet door het ziekenfonds of terugvordering via de belasting. Er zouden gewoon normale richtlijnen moeten komen, die iedereen kan volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, al dat gedoe zit je als medi gebruiker helemaal niet op te wachten en het soms nog steeds aangewezen zijn op wiet uit de CS is ook niet erg heilzaam :P

 

Ik ga niet liggen bedelen en me overal registreren om iets vergoedt te krijgen, want al heb je van alles verzameld dan kan alsnog de niet cannabis gezinde medisch adviseur vd ziekenfonsmaatschappij besluiten geen coulance toe te kennen nog los van wat de overheid met al die plannen achter de schermen (oa CDA lacht zich rot momenteel, 1 na de andere shop op de fles dus gedoogvergunningen weg want niet overdraagbaar en bij stoppen is het afgelopen meen ik meegekregen te hebben).

Staan ze strakkies voor je deur om te kijken of je je wel aan de 3gr max 13% norm houdt,makkelijk nagaan want je staat toch geregistreerd en wordt je er bij een routine controle op de weg zo uitgepikt want je staat bekend als canna gebruiker en ff kijken of je niet onder invloed rijdt :rofl

 

Je hebt niks te verbergen toch? dus mogen we vast ook wel ff kijken of je niet zelf stiekum thuis iets kweekt.. jahoor.. nou ok we zijn coulant maar we geven dit wel even door aan wat instanties hoor (uitkering, belasting, etc).

 

Verder dan coulance gaat het niet want canna is geen erkend geneesmiddel, idioterie ten top als je ziet wat je aan reguliere medicatie uitgaven bespaard als je canna medicinaal gebruikt of de zwaar overpricede apotheek wiet (zou 1/3 moeten kosten) en met alle negatieve media aandacht voor cannabis kun je als medicinaal afhankelijke beter wat in de luwte blijven momenteel.

 

dat is wat ik doe en mocht ik gepakt worden dan zal ik jullie zeker laten weten hoe ea afloopt want ik ga op dat front dan echt wel de strijd vol aan, kom nou, heb geen leven meer anders en ook enige politici (D66) mogen mij eens uit gaan leggen hoe het mogelijk is dat zij om politieke reden de (medicinaal) cannabis gebruiker in een koelhuis hebben geparkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luwte?

 

Sorry geen tijd voor! :P

 

Het wordt tijd dat we de rollen eens omdraaien. Er zijn duizenden patiënten die in het donker lopen te rommelen en als ze daar blijven verandert er nooit iets.

 

Allemaal uit de kas komen. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...