Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
floflo4

beste commerciele soort?

Recommended Posts

Ben op zoek naar een soortje die goed bestand is tegen schimmels, snel klaar is en een goede opbrengst levert. Ik zou hier zelf zaad met kweken in een kast en dan nadien deze guerilla zetten. Alle tips zijn welkom.

 

Het zou mijn 1ste guerilla zijn en heb zo een 3tal goede plaatsen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk :P ...weer een guerilla dr bij :P

 

heb je fotos van je spots :( en heb je de grond bekeken.....een proef gaatje geschept B) ?...hoe ga je het aan pakken? hoeveel planten wil je zetten?

 

 

soortjes...met het weer weet je het nooit hier in NL of belgie

ik zou gaan voor een ronde autos...een vroege afbloeier en binnensoortje....of iets wat medio oktober klaar is...dan schiet je met hagel :wub: en raak je altijd wel wat... :)

 

dan heb je ook meteen oogst spreiding...kwa knippen en drogen...

 

welke soortjes dat zijn...ik zou zeggen ga veel kweekverslagen volgen in outdoor en guerilla....

 

succes !

 

gr :)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

royal dane is een mooi soortje; met hele grote toppen, is goed bestand tegen schimmels en is begin september klaar.

maar het is geen lekker soortje om te roken.

 

mvg hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, morgen ga ik naar de spot en zal een paar fotootjes nemen. Ga dan ook een beetje bemesten met kippenkorrels. De spot is naast een beekje met brandnetels van 2 meter hoog dus ik denk de ideale spot. :-) de soortjes die ik ga zetten zijn tot nu toe old farmer's Nepal, diesel ryders. En waar ik nog over twijfel is royal dane en henkes lolland. Dus alle nuttige informatie is zeker handig. Grtz

Edited by floflo4

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker vroeg beginnen joh ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin nu al met te bemesten zodanig de grond al klaar staat dan hoef ik enkel nog is in mei om te spitten en te planten. Ik ga ook het stuk grond met gaas afsluiten tegen de beesten en slakkenkorrels in potjes gedeeltelijk ingraven. Morgen volgen pics! Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

het begint inlezen en met goede plantgaten maken... :)

 

lees deze maar ...en alle andere topics van Dame Blanche (R.I.P. :D )

 

http://www.wietforum.nl/Grondverbeterenoutdoor-t22701.html

 

Grote guerilla schrijf je...wat vind je groot :verrygood ? en hoeveel kan je aan kwa verwerken..dus knippen en drogen?.....pas daar het aantal per soortje op aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, thanks voor de reacties al :verrygood

 

Ik vertrek straks naar de spot en aangezien het lekkere weer verwacht ik niet al te veel volk. Ik ga namelijk niet werken met gaten, ik ga gewoon een stuk grond bewerken en opwaarderen met kippenmest en later na de winter met zeoliet en maerl. Aangezien de grond echt super is, de grond is echt vergelijkbaar met goede potgrond. Straks volgen fotootjes dan krijg je er misschien beter zicht op.

 

Laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom gebruik je zeoliet?...en wat kost het.. en hoeveel ga je per m2 strooien?..idem voor de kip en mearl...

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeoliet

 

wat ik er van lees is dat het gebruikt wordt als ontkalker in wasmiddelen...dus... daar gaat je dure mearl... :verrygood ...

 

waarom mearl gebruiken als er al 10% kalk in kippemest zit :D ?...heb je de ph waarde al getest van je grond?...en weet je hoe diep het grondwater zit :) ?

 

tis vandaag lekker weer...koud.. maar zonnig en droog...dus dat nodigt juist veel volk uit in de natuur :lol: ....ben benieuwd naar je fotos en hoop dat je vragen beantwoord van posters....ipv er niet op in te gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Hoi carpe diem, thanks voor de tips alvast. Ben net terug en zal later de foto's uploaden. Ik dacht zeoliet op minieme wijze te gebruiken om de mest beter te verdelen. De grond heeft een pH waarde van 6.2 ongeveer dus dit is alvast super. De brandnetels vliegen me tegen de oren dus dat kan ook niet slecht zijn! Het grondwater heb ik nog niet onderzocht maar ik zit vlakbij een beekje dat een metertje lager zit dus echt ver kan het niet zitten. Qua hoeveelheid mest zat ik te denken aan een 25 kilo op ongeveer een stuk van 6m x 20m (120m2)

:verrygood

Tot hiertoe zou ik zon 150 reguliere zaadplanten zetten waarvan ik dan hopelijk een 75-80 vrouwkes overhoud.

 

Buiten kippenmest, wat zou ik nog moeten strooien denk je? Alvast bedankt. Grtz

:D

Edited by zODd
Onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
De brandnetels vliegen me tegen de oren dus dat kan ook niet slecht zijn!

 

 

das een discussie...geen feit... :)

http://www.wietforum.nl/Netels-en-de-aarde-t66075.html

 

zoals je leest op de farmershouse site...bevelen ze daar aan ongeveer 30 kilo per 100 m2.

http://www.farmershouse.nl/

 

ik zou dat strooien doen tussen medio januari en medio febuari meteen na de vorst periode...

Dan kan je het nog strooien en regent het wel in....daarna ga je de boel omspitten....doe je het nu...dan is een regent een gedeelte van je mest helemaal weg...beetje zonde dus....

je kan wel de mest alvast verstoppen op je spot natuurlijk :lol: ...het kan er maar alvast zijn....

 

zelf ben ik nu meer van de plant gaatjes....ik weeg thuis al boterhamzakjes met kip af per plantgat en neem ze mee in me rugzakkie en heb per gat op de spot altijd de juiste dosis....

 

als de grond zo goed is als je zegt...zou ik het bij de kippemest houden.... :verrygood heb je al een proef gaatje geschept :D ?

 

zelf heb ik een kleiactige spot op het oog ph 6.9...daar ga ik nu wel kalken....kalk breekt klei af...en tussen kalken en mesten moet een paar weken zitten...dus kalk ik daar nu...en mesten in het vroege voorjaar...

 

dit kan ook maar ik begin liever vroeger...

http://www.groeninfo.com/forum/algemeen_bl...tmulchkalk.html

gr

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een hobbyforum.................

 

en verhalen over 150 planten van nieuwe leden hebben we al genoeg gehad............

 

HOBBY WIET FORUM, sorry.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

op guerilla... ga ik uit van 10% oogst...dus dat zijn dr maar 15... :)

 

mannen...slakken...konijnen...herten...rippers..overheid rippers...natuurfanaten...storm ...droogte en te nat...bestuivingen....en dan nog toprot..... :verrygood

 

guerilla is hard voor weinig :lol: ......maar nooit chagerijnig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit is een hobbyforum.................

 

en verhalen over 150 planten van nieuwe leden hebben we al genoeg gehad............

 

HOBBY WIET FORUM, sorry.

 

gr ejb

 

 

waar staat dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nergens :lol: ...en dat een rooky een pittig kweekie kan zetten... heb ik zelf wel bewezen dacht ik... :)

 

 

buiten spelen is gwoon erg leuk :D ...gezond :verrygood en tscheelt je het lidmaatschap van een sportschool... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit is een hobbyforum.................

 

en verhalen over 150 planten van nieuwe leden hebben we al genoeg gehad............

 

HOBBY WIET FORUM, sorry.

 

gr ejb

 

Dan kan je een groot deel van de indoorsectie en de guerilla sectie wel gaan sluiten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd max 5 in je eigen tuin zijn nog gedoogd...das all :verrygood ....en dan moet je ze nog niet in een kas zetten en te veel verwennen...

 

wat een land is..wordt dit... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat iedereen dit min of Meer een beetje volgt.

***********

Ik heb er echt enorm veel Fun mee als ik lekkere plantjes kan kweken en er ondertussen eentje kan roken . Het draait nog altijd niet om het geld maar on de hobby en zeg nu zelf, bestaat er een leukere hobby :D .

 

Morgen in de voormiddag komen er de eerste fotootjes op, de eerste voorbereidingen zijn gedaan dus nu is het wachten op het voorjaar :verrygood .

 

@cardpediem dus als ik het Goed begrijp kan ik best nog een beetje wachten met te bemesten maar kan ik wel al kalken. Heb mijn werkspullen op de spot al gebracht met de mest en heb de plek al een beetje vrij gemaakt dus mijn gedachte was dat binnenkort de vriesperiode eraan komt dus krijgt het onkruid geen kans om terug te groeien.

 

Cu tomorrow :)

Edited by Aad
Licht aangepast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zegt dat je aarde is als potgrond...dus waarom zou je kalken :verrygood ?....ik doe het op mijn plek om de klei een beetje af te breken....in gedroogde kippemest zit 10% kalk...dus das ook mooi....

volgens mij heb je dus niks nodig....nu.....mja heb je de kalk al daar...tja...doe dan maar...

ik zou zeggen verstrop je mest en laat je spot zoals die is....das stealth.....je wil geen clues aan anderen afgeven nu al.... :D .....boswachters doen bv de opnames van hun bos in de winter etc...en bosonderhoud...

 

als ik in feb gaatjes schep.. en gedr.kip erin mix...dan dek ik de gaatjes weer zorgvuldig toe met dood materiaal....je wil geen clues weggeven...aan niemand... :)

natuurlijk groeit het onkruid terug in het voorjaar...zeker als je er mest op gooit....elke 2 a 3 weken moet je je planten vrijmaken zodat zij het zonlicht pakken :lol:

 

ga die links toch maar even goed lezen ...Dame Blanche...tis echt een oude vos in het vak...hoe meer je van hem leest... hoe meer respect je krijgt voor hem... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat inderdaad nergens dat het een hobby grow forum is maar meestal worden er geen adviezen gegeven als het alleen om centjes draait.....

 

maar dat bepaal ik niet.

 

kijk, er zijn al vele langsgekomen die ff 150 planten gaan zettten en veeeeeeeeeeeeeeeeel willen hebben ( jij vraagt om beste commerciele soort ) 150 x beste commerciele soort ( ook al valt 50% af ) is geen hobby meer........is geen forum vraag meer maar een growshop vraag.

 

maar goed hier info halen kan geen kwaad.

 

ik wens je succes enzo, dat wel want we motte toch ergens ons rokertje vandaan halen he hhhahahahhaha

 

gr ejb

 

ik bedoel het dus niet kwaad ofzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

een eigen tuin met 5 planten...of 5 op guerilla...is een wereld van verschil.... :) ..vraag en lees maar na in de verslagen van bv Slappy... :verrygood

 

je kan ze daar niet de dagelijke aandacht geven van huis plantjes..in of outdoor....een vaak vergeten factor... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgend jaar wil ik in me tuin 5 planten met aandacht verzorgen ,en ong met verschillende soortjes 100 planten guerilla en ben al blij als ik dan er 35 goede planten van over hou , en hou van de planten in me tuin waarschijnlijk 100% over , en licht eraan waarvoor je het gebruikt want mijn oogst ga je niet op straat terug vinden maar in grote weckpotten of zakken voor mezelf , met veel aandagt kan je ook al met een plant in je tuin 10x meer oogsten dan bij een guerilla plant met weinig verzorging of aandagt.

 

22bas22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...