Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
koentje

relaiskast, schakelmateriaal

Recommended Posts

hey,

Net het topic gelezen over relais maar ik snap er niet veel van.

Ik zou een veilige tijdschakelaar met relais nodig hebben maar ik weet niet wat te kopen.

Ik heb 1 400 hps lamp.

Zou iemand is kunnen kijken op deze site : https://www.growshoponline.nu/elektra/ (hier bestel ik altijd) wat ik het beste bestel, zodat alles veilig is.

btw ik ga het niet zelf aansluiten, maak je geen zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier is een mooi linkje staat in lekentaal precies hoe het moet

schakelbord

 

of je koopt een kant en klaar schakelkastje, ur choice

 

bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier

 

deze is goedkoper kan je ook goed bij bestellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

gobru zit daar een relais in? en is die veilig? ik ken er echt niets van

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste is beter en goedkoper

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek maar even op google naar " finder relais fa 66 " . dan heb je voor € 15,20 een relais van 2 x 30 ampere.

 

Dat is het relais dat torsten gebruikt voor het schakelkastje in de bouwhoek. in dit topic http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=76650

 

Overigens kun je voor 1 lamp ook een LeGrand schakelklok gebruiken, die mag 16 A schakelen. Dit is natuurlijk wel wat anders dan een blokkerklokje en daarom drie keer zo duur: Rond de 13 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koop een complete schakelkast.........ben je in één keer klaar.....in een schakelkast zit de klok en relais.........................

 

http://www.growshop-outlet.nl/schakelborde...att-schakelkast

 

dat kost nogal veel vind ik, is degene die ik gelinkt heb niet goed?

Hij schakelt 16A en ik gebruik één 400hps lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is mogelijk, maar niet erg veilig omdat je niet met een relais schakelt en er de kans bestaat dat je klok doorbrand met alle gevolgen van dien..

geef 60euro uit aan een schakelkastje met relais, maybe + kachel is mss wel handig voor in de winter..

 

of koop een relais en dat klokje wat je wil en maak via de link die ik je gegeven heb zelf een schakelbordje, kind kan de was doen :P

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja het is maar net wat je duur vind. Een losse tijdklok waar de kans bij bestaat dat de contacten vastkleven en de lichttijden in de bloei kunnen verstoren kost je straks de hele oogst.

 

en deze aansluiten met een relais, wat ook geld kost, en alle losse zaken erbij. Kabel, adereindhulsjes kastje E.D.

 

schakelkastje

 

ze zijn er ook goedkoper.

 

Dit koop je ook voor meer dan 1 kweek.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact wat djbroertje zegt. Als je geen verstand hebt van electra (en dat neem ik aan door je vraagstelling) dan kun je het beste voor zijn optie gaan. Deze werk met stekkers en een kind kan de was doen. Ga je met losse relais werken die eigenlijk bedoeld zijn voor een schakelbord (lees meterkast), dan moet je wel weten wat je doet.

 

Wees gewoon verstandig met electra!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mooi klokje. Die moet je wel op een DIN railtje vastklikken.

Ik denk dat die je 400W lamp wel kan schakelen (er staat bij aanloopstroom 5 ms 120 A max. 30 A).

Desalnietemin zou ik in de toekomst nog in een relais investeren zodat je je mooie klokje niet sloopt.

 

P.S. ik zie net dat die Finder per 30 minuten schakelt, je moet zelf weten of je dat goed vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit er op zo een schakelkast ook een timer? domme vraag waarschijnlijk

 

Tja het is maar net wat je duur vind. Een losse tijdklok waar de kans bij bestaat dat de contacten vastkleven en de lichttijden in de bloei kunnen verstoren kost je straks de hele oogst.

 

en deze aansluiten met een relais, wat ook geld kost, en alle losse zaken erbij. Kabel, adereindhulsjes kastje E.D.

 

schakelkastje

 

ze zijn er ook goedkoper.

 

Dit koop je ook voor meer dan 1 kweek.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...