Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

the quick one

eerste poging voor zadenkweekje

Recommended Posts

thx :P

 

ze gaan inderdaad een beetje gelijk op behalve nr 1 is een klein beetje een uitschieter :) tegenover de rest

de lamp hangt er 5 cm boven, op pic is het even verhoogd

 

laat ze maar groeien :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke proficiat! leuk kado heb je gekregen :P

Laat de kleintjes maar lekker gaan ,ziet er al goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Bechje, ga er ook meer gebruik van maken ipv te rollen, had maar een heel kleintje maar voldeed niet en deze is een pak beter, al weet ik dat er nog betere zijn :) maar als je het krijgt aanpakken :( en dit van mijn moeder gekregen heeft ze mee gebracht van haar reis

 

ik vind ze er ook niet slecht bij staan, hopen dat het zo blijft natuurlijk B) en hopen op vele zaadjes en goede zaadjes, kan ik er mss wat uitdelen op de meeting voor wie interesse heeft, maar loop weer vooruit :P :)

 

eerst proberen tot een goed einde te brengen is men eerste keer dat ik dit doe, als deze lukt ga ik de volgende ronde 2 soortjes zetten en kruisen, loop weeral vooruit :wub:

 

ja het kweken heeft me in haar macht, niets aan te doen en blijven verder gaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi zo te zien :P

 

waar haal jij regulaar zaad vandaan als ik vragen mag?

Ik kan alleen maar feminised krijgen en dan word het niks met zaad kweken haha

 

bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorlopig nog wel ja :P ga subiet nog een upje doen, ga dit proberen dagelijks te doen om zo de planten zien op te groeien :)

 

deze top44 reg heb ik online besteld

 

en ben ook begonnen met zaadjes te ruilen in de ruil topic

 

ben zelf begonnen met 3 soortjes fem maar door te ruilen hier op het forum heb ik al een 20 tal verschillende soortjes liggen de meeste zijn nu wel reg soortjes dat ik heb, de fems zijn juist om men rookwaar af te halen en de regs houd ik om zaadjes te kweken om er zoveel mogelijk te hebben, wil volgend jaar buiten gaan kweken dus heb veel zaadjes nodig dan :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 4 boven 18/6

 

vandaag hebben ze allemaal beetje wortelstimulator van bac gekregen heel miniem

 

hier de pics

 

het zijn er wel een deel :P

 

temp en lv met licht aan

 

gallery_35292_14763_86672.jpg

 

hier hadden ze nog niets gekregen :)

 

gallery_35292_14763_105288.jpg

 

gallery_35292_14763_243545.jpg

 

gallery_35292_14763_351772.jpg

 

nr1

 

gallery_35292_14763_65194.jpg

 

gallery_35292_14763_55027.jpg

 

nr2

 

gallery_35292_14763_86281.jpg

 

gallery_35292_14763_103042.jpg

 

nr3

 

gallery_35292_14763_32694.jpg

 

gallery_35292_14763_123981.jpg

 

komt al een worteltje piepen

 

gallery_35292_14763_224363.jpg

 

nr4

 

gallery_35292_14763_65531.jpg

 

gallery_35292_14763_106885.jpg

 

nr5

 

gallery_35292_14763_52221.jpg

 

gallery_35292_14763_76732.jpg

 

gallery_35292_14763_355492.jpg

 

nr6

 

gallery_35292_14763_29004.jpg

 

gallery_35292_14763_93059.jpg

 

gallery_35292_14763_284089.jpg

 

nr7

 

gallery_35292_14763_47350.jpg

 

gallery_35292_14763_50553.jpg

 

gallery_35292_14763_221331.jpg

 

gallery_35292_14763_117844.jpg

 

nr8

 

gallery_35292_14763_99837.jpg

 

gallery_35292_14763_6325.jpg

 

nr9

 

gallery_35292_14763_37716.jpg

 

gallery_35292_14763_18136.jpg

 

nog overzichtje na het water geven

 

gallery_35292_14763_12875.jpg

 

 

voila dat waren ze weer voor vandaag, nog niet zo interessant als ze zo klein zijn, maar ga toch proberen dagelijks een upje te doen, zodat je van dag tot dag kan bekijken hoe de plantjes evolueren, van het boven komen tot het einde waar we van belange nog niet zijn :wub:

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik deze kleintjes in deze potjes ga laten staan tot dag 15 of tussen dag 15 en dag 20 zodat ze goed geworteld zijn en dan de mooiste er proberen uit te halen en overzetten in die 2 bakken dan met 220w tneon erboven

 

en dan nog een goede 10 dagen op 18/6 en als ze dan groot genoeg zijn pas op 12/12 zetten, dan hebben ze een maand voor groei gehad of is dit te lang?

 

ken dit soortje niet echt goed en is de eerste keer dat ik deze zet, maar het plantje zal me wel vertellen of deze klaar is voor verandering zeker

 

toppen of fimmen ga ik met deze soort niet doen na het lezen van dit

 

Top 44 is één van de beste commerciële soorten. Het bloeit zeer snel, onder ideale omstandigheden na ongeveer 6 weken. Deze soort groeit niet hoog en vertakt zich niet teveel uit, waardoor het ideaal is voor tuinen met een beperkte omvang of voor de Sea Of Green kweekmethode. Top 44 is een sterke plant die makkelijk te kweken is, een goede soort voor de beginnende kweker. Top 44 doet het ook erg goed op balkons. De smaak is skunkachtig, met een lang aanhoudende buzz.

 

Plant hoogte: kort- voornamelijk Indica

Stoned of high?: stoned- lichamelijk Indica buzz

THC gehalte: medium 8-15%

Bloeitijd: 7 tot 8 weken

Opbrengst per plant: 500 gram

Oogsttijd: na 8 tot 9 maanden

 

blijkbaar worden ze al niet echt groot dus gewoon hun gangetje laten gaan dan en ook ideaal om volgend jaar op mijn terras te zetten dan als de geur meevalt in de bloei :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal oogstmaand zijn :P gekopieerd van de site augustus of september

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

top44 een heerlijk oldskool soortje .

die 44 staat voor het aantal dagen dat ie moet bloeien .

ik hep zelf die van spliff leuke struikjes .

in mijn groei en bloei wereldje moet ik die 44 met een pallet zoutzakken nemen .

top77 komt eerder maar zeer de moeite waard .

en ik ben hier om wat te leren .

deze ga ik :P

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk dat je aanschuift macerror :wub:

 

ben wel eens benieuwd of deze echt maar 44 dagen bloei nodig gaat hebben of meer :(

 

is de eerste keer met dit soortje en men eerste zaden kweekje

 

veel leren zal je hier mss niet doen, maar ga wel men best doen om dit tot een mooi einde te brengen met de hulp van de mede forumers natuurlijk :P B)

 

dag 5 boven op 18/6

 

vandaag juist wat besproeit met een planten spuit

 

niet zoveel pics als gisteren maar toch een paar, wil elke dag wat pics zetten van begin tot eind, de ene keer wat meer dan de andere keer zodat je het verschil goed kan zien en vergelijken en in springen als er iets mis gaat of ik iets kan verbeteren :)

 

temp en lv onder licht

 

gallery_35292_14768_41482.jpg

 

boven aan zicht, zijn weer wat gegroeid tegenover gisteren

 

gallery_35292_14768_7362.jpg

 

onder licht

 

gallery_35292_14768_2986.jpg

 

gallery_35292_14768_148407.jpg

 

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit weer kiki!

Ben je niet bang voor wortelschade als je nog langer wacht met overpotten?

Zodra ik wortel zie gaan ze de grond in :)

Leuk als je wat hebt op de meetig aan zaad, ik ben hard bezig voor olie, kan ik ook wat uitdelen :wub:

zaadkweek ga ik pas volgend voorjaar beginnen, nu eerst de meds :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Bechje

 

ik kan ze nog niet in die bakken steken zit zonder aarde :P heb alleen nog oude aarde maar niet voldoende middelen om deze te opwaarderen,moet dringend in GS geraken en hoop dat volgende week te kunnen doen als ik minder last heb van pijn

 

het enige wat ik nog in huis heb is :

 

wormen mest van gold label sannie

perfect start sannie

Symbiosis mycorrhiza sannie

Sannie's Bacto

buffertabs

 

en de oude aarde is een mix van light mix en bat mix

 

is dit voldoende om de aarde te opwaarderen voor deze baby's erin te zetten of niet?

of wat kan ik beter nog bij halen of gewoon nieuwe aarde gebruiken? zou dan voor gold label kiezen alleen welke ben ik nog niet uit :wub: light mix mengen met....????

 

wil deze ronde echt tot een goed eind brengen met mooie zaadjes en vooral veel zaadjes :) zeker voor de meeting om ook uit te delen en hopelijk genoeg van men oogst dat ik ook wat soortjes kan mee brengen :( ben men knip afval ook aan het sparen om nog hasj van te maken, gaat ook de eerste keer zijn B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kwiki,

 

die toevoegingen die je nog hebt zijn voldoende voor beide grondjes die je beschreef op te waarderen. Met de gold label zit je zo goed denk ik. Als je de gebruikte aarde gebruikt zou ik er nog een beetje kalk bijgooien. Dit zit wel in de buffertabs, maar ik weet niet of dit voldoende is om gebruikte aarde op te waarderen.

 

Correct me if i'm wrong!

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx wietkieke

 

dacht het al dat kalk erbij hoorde maerl van plagron kom ik hier het meeste tegen maar heb ik niet in huis, morgen heb ik geen tijd maar als het meevalt met men pijn en het weer buiten deze week kan het zijn dat ik ineens naar de GS rijd om wat extra dingen in huis te halen :P tot dinsdag of donderdag zullen ze het nog wel redden zeker in die kleine potjes :wub:

 

breng dan ook ineens paar zakken van GL mee dat ik een tijdje verder kan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo! Ben je eindelijk uit je nest! :P

 

Ziet er goed uit Kwikki. Leuk dat je aan het breeden bent. Top 44 kan wel sneller dan McError propageert hoor.

Tis een kruising tussen Skunk en Viking en die zijn nu eenmaal snel. Sneller onder de echte zon of een sterke

lamp. Krijg ik vast op m´n donder van Error. let maar op...

 

:wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben eindelijk uit men nest, had een paar nachten niet geslapen dus moest schade inhalen :) :P en tis zondag voor iets :(

 

:wub: op u donder krijgen zal wel niet gebeuren zekers :)

 

ik wist dat het een snel bloeier was vandaar dat ik deze ook als eerste gekozen heb, lekker snel klaar :P eerst zien natuurlijk, probeer om alle dagen hier te updaten en de dagen mooi bij te houden ook

het is ook de bedoeling als (nog een groot woord B) ) ik hier genoeg zaadjes van krijg dat deze volgend jaar buiten gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ook hier een upje :P

 

dag 6 boven 18/6

 

heb mijn bestelling doorgegeven aan de GS vandaag, als ie alles in huis heeft ga ik woensdag of donderdag men bestelde spullen ophalen en kunnen deze kleintjes over gezet worden in die 2 grote bakken en ipv 110w kan de 220w beginnen branden dan :wub:

het weer word ook iets beter en met extra pijnstillers zal ik het wel redden om naar de GS te rijden, zal achteraf dan wel afzien maar hebben we er voor over :(

 

 

vandaag hebben ze niets gekregen, onder de witte folie zag je goed genoeg dat ze nog voldoende vocht hadden, ik heb ze juist een beetje besproeid meer niet

 

hier de pics van de kleintjes

 

hier zie je goed onder de folie dat er druppels op staan dus vochtig genoeg nog B)

 

gallery_35292_14776_89389.jpg

 

dan allemaal apart, zoals je ziet zijn ze allemaal genummerd zodat je ze uit elkaar kan houden met de vorige pics

 

gallery_35292_14776_180754.jpg

 

gallery_35292_14776_51342.jpg

 

gallery_35292_14776_148299.jpg

 

gallery_35292_14776_405719.jpg

 

gallery_35292_14776_55119.jpg

 

gallery_35292_14776_59710.jpg

 

gallery_35292_14776_100071.jpg

 

gallery_35292_14776_284351.jpg

 

gallery_35292_14776_34885.jpg

 

klein beetje besproeid :)

 

gallery_35292_14776_278991.jpg

 

en terug onder het licht

 

gallery_35292_14776_18533.jpg

 

dus de plantjes zulle het nog even moeten volhouden in deze kleine potjes voor ze naar hun definitieve bak verhuizen, was eerst aan het twijfelen om ze nog in een iets groter potje te steken maar dan moet ik ze nog 2 keer verpotten dus kan beter nog een paar dagen wachten denk ik, de wortels komen er wel al onderuit maar ze moeten maar geduld hebben :)

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes

al zou ik wel het plastic en de stekertjes weghalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx elmo

 

gaan ze dan niet te snel uitdrogen?

zijn echt wel kleine potjes en ze moeten er nog zeker tot ten laatste donderdag in deze potjes blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds goed bezig kwiki! Ik denk dat ze het nog wel een tijdje houden in die potjes, desteminder overpotten destebeter.

Minder kans op beschadiging van de wortels plus ze hebben altijd enige stress na het overpotten. En dat willen we niet he.

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal tot woensdag of donderdag en dan gaan ze in hun grote bakken, als ik mijn spullen kan gaan ophalen in de GS

 

heb de plastiekjes er ook afgehaald ( gisteren avond nog) en subiet hier ook een update'tje ervan

 

en mijne plantensproeier heeft het laten afweten, ga er nog iets op moeten vinden

mss lege fles water en heel fijne gaatjes maken in het dopje ( ga dat eens testen ) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

van die fles met gaatjes... probeer een gaatje te maken waar er verse lucht in de fles kan als je ze op zen kop houdt. Anders trekt de fles vacuum en komt er niks meer uit. Heb ik al geprobeerd.

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

was ik van plan wietkieke :) toch bedankt voor de tip :P

fles is al gemaakt met heel fijne gaatjes erin, nu nog testen :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...