Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

the quick one

eerste poging voor zadenkweekje

Recommended Posts

upje <_<

 

ik had niet verwacht dat alle 10 de zaadjes al open waren en sommige al klein staartje hadden :P :lol:

dus heb al even gewerkt en de zaadjes in zaai en stek grond geduwd in de hoop dat ze nu nog gaan boven komen :( vind ik altijd een verschrikkelijk moment ;)

gaan ze komen piepen of niet, we zullen afwachten

 

ze staan nu in de propagator onder de tneon

temp max rond 27 en lv tussen de 80 en de 90

 

hier wat pics

 

de zaadjes, mss moeilijk te zien op pic maar ze waren allemaal open

 

gallery_35292_14743_258752.jpg

 

gallery_35292_14743_247845.jpg

 

duidelijker

 

gallery_35292_14743_259285.jpg

 

de potjes met zaai en stek grond

 

gallery_35292_14743_179785.jpg

 

gallery_35292_14743_45075.jpg

 

niet al te grote potjes

 

gallery_35292_14743_159943.jpg

 

saté prikker gemarkeerd om de zaadjes in de grond te duwen, zo zitten ze allemaal even diep

 

gallery_35292_14743_210206.jpg

 

hier mogen ze in boven komen B)

 

gallery_35292_14743_257465.jpg

 

en hier gaan ze uit eindelijk in belanden als ze boven geraken, die 2 bakken zijn maar juist gepast voor mijn oppervlakte

 

gallery_35292_14743_224807.jpg

 

deze ga ik subiet nog voorzien van veel gaatjes en beplakken met zwart wit folie dat er geen licht meer door kan

 

en nu is het gewoon afwachten op teken van leven :D

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij 8 van de 10 is er al beweging te zien :P ga vanavond pics trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kwiki,

 

hoe ik mijn zaadjes kiem is als volgt: potjes vullen met zaaigrond en toch wel zeker genoeg aandrukken, een beetje mycorrhiza schimmels erbij inwateren met bacto en een druppeltje wortelstimulator. Vervolgens het zaadje in een putje van halve cm steken met de punt van het zaadje naar beneden en dan

 

het zaadje er een beetje indrukken en dan een beetje zand erover, nogmaals wat besproeien, huishoudfolie erover met elastiek rond de pot en wegzetten op 22°C, licht hoeft niet tot ze boven zijn dan. In cocos heb ik het ook al zo gedaan en met succes. Deze manier werkt altijd voor mij en zo heb je minder kans om het fragiele worteltje te beschadigen.

 

Natuurlijk heeft iedereen zo zijn/haar eigen manier maar deze is 100% waterproof!

 

Veel succes en blijf je volgen.

 

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wietkieke dat is inderdaad de perfecte manier om te onkiemen , dat met die satéstokjes vind ikzelf maar wat .... euhm... onvoorzichtig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

merciekes wietkieke :P maar de ontkieming en naar boven komen is al achter de rug ondertussen <_<

 

bij 9 van de 10 is er beweging en sommige zijn al boven ook, ga subiet pics nemen ervan

 

 

@mister dat saté stokje was om een putje te maken allemaal op dezelfde diepte, heb me mss verkeerd uitgedrukt daarover

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier de pics van de kleintjes boven :P 9 van de 10, nr 10 laat geen beweging zien dus wachten we nog een beetje af

 

gallery_35292_14749_838729.jpg

 

gallery_35292_14749_466433.jpg

 

ze mogen groeien nu <_<

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al geprobeerd om achter nr 10 te zoeken? Misschien heeft het kleintje wat hulp nodig.

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mister verzorging zullen ze niet tekort komen :P

 

@wietkieke, heb heel voorzichtig eens gekeken maar vrees ervoor echt geen leven, ben al blij dat er 9 van de 10 boven gekomen zijn <_<

 

 

ik ga ze nu wat laten voor groeien en dan de mooiste bij houden, denk dat max 4 per bak wel genoeg zal zijn, mss zelfs 3 per bak al te zien hoe mooi ze worden

 

vanaf morgen ga ik ze ook op 18/6 zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plannen ! ik vind het zelf erg leuk om zaadjes te toveren :P als je het nog nooit gedaan hebt is het allemaal erg 'spannend' maar toch ook verbazend eenvoudig <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee ziet er mooi uit, en 90% opkomst is goed toch <_<

 

Ik ga je zeker volgen, wil misschien over een paar maandjes ook een zaden kweekje beginnen ivm guerilla 2013 ;) :P

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babies! ;) :D

 

Dat met die sateprikker valt wel mee hoor Mister. Je duwt ´m alleen maar mee onder t oppervlak.

Maar omdat jij zo´n goed verzorgd, luchtig grondje hebt aangemaakt, zal het zaadje weinig tot

geen nadelige druk ondervinden van de eerder besproken techniek. <_< :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaar ook mijn zaden kweekje om voldoende zaadjes te hebben om volgend jaar buiten te beginnen :P gewoon lekker onder de tneons kweken en volgend jaar buiten, lijkt me veel plezanter dan onder die hps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten is de enige manier. Oprommelen onder zo´n lampie is ok, (doe ik ook) maar dan moeten ze onder de zon!

 

Wiet uit de volle grond (maar ook al van onder d zon uit een pot), is medicinaal veel beter.

 

:P Natuur werkt echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaar ook dat ik men tent met hps achter deze ronde weg doe, de tneons houden om zaden kweekjes te doen en gewoon buiten gaan kweken in de vrije natuur, heb spijtig genoeg zelf geen tuin ter beschikking, juist een klein terras maar niet zuid gericht, dus zal spotjes mogen gaan zoeken :P wel een geluk dat ik nogal in een groene omgeving woon

 

ben nu de 2de ronde aan het doen onder hps en het bevalt me echt niet, dan kan ik er beter mee stoppen ook, ze krijgen hun verzorging nog en hetgeen ze nodig hebben en al wat er nog afkomt is meegenomen, maar daarna gedaan

 

ik ga me meer amuseren onder de tneons en ben hier ook meer aan het lezen en vind de topics ook prettiger om door te nemen

 

hopelijk op een succes vol zaad kweekje, ben begonnen met makkelijke plant en een vroegbloeier, lukt me dit aardig gaan we mss 2 soortjes gaan kruisen de volgende keer

 

hopen op een goede zomer natuurlijk <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooooogenblikje Kwikki,

 

binnenwiet is nog altijd een stuk beter dan geen wiet.

 

OK? :P

 

Niet de oude schoen weggooien, eer er nieuwe zijn. Je hebt geen alternatief en

dan zou ik het ook doen. Je bent er medicinaal echt bij gebaat dat je iets hebt.

Zorg dan dat je dat sowieso hebt.

 

Maar alles wat je buiten mee kan pakken zal in je voordeel werken.

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitz

ik ga me meer amuseren onder de tneons en ben hier ook meer aan het lezen en vind de topics ook prettiger om door te nemen

Ik las er eerste keer ook over heen

 

Tneon ipv hps is nogsteeds binnen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad ik blijf binnen kweken <_< maar alleen met de tneons , geen hps meer, ik wil niet zonder wiet vallen ook :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kwiki, ik vind een 250W HPS lampje ook nog wel gezellig, is juist genoeg om voor jezelf een lekker rokertje te fabriceren. Onder de tneon duurt evenlang, ik bedoel de bloeiweken enzo, maar 110W is niet zoveel als 250W qua opbrengst. En je kan het ook in een tentje van 50 op 50 en een 130 cm hoog hangen.

 

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wietkieke

 

ik was daar ook al over aan het twijfelen maar ga het toch bij de tneon houden en veel verschil zal er wel niet opzitten en die tneons heb ik in huis en hps 250w moet ik weer kopen dan, dus keuze rap gemaakt

 

ik kweek niet onder 110 w maar 220 w met tneon

heb 2 x 2 x 55w er in hangen dus 220 watt :P

 

en hou het liever in een kleerkast, is minder opvallend dan een tent voor als er ongewenst bezoek komt, je weet nooit <_< woon op een appartement en heb geen kelder of zolder, wel garage maar daar is geen elec voorzien en wil toch een beetje zekerheid en veilig houden, je weet nooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

upje :P

 

dag 2 boven en vanaf nu 18/6

 

temp licht aan 26.8°

lv licht aan 57

 

gewoon de bovenlaag wat nat gesproeid en voorzien van een plastiekje zodat het niet dadelijk weer uit droogt ;)

 

er zijn er maar 9 boven gekomen nr 10 blijft leeg en geen beweging

 

pics

 

1

gallery_35292_14753_140657.jpg

 

2

gallery_35292_14753_197835.jpg

 

3

gallery_35292_14753_445643.jpg

 

4

gallery_35292_14753_234619.jpg

 

5

gallery_35292_14753_350527.jpg

 

6

gallery_35292_14753_167227.jpg

 

7

gallery_35292_14753_233381.jpg

 

8

gallery_35292_14753_30330.jpg

 

9

gallery_35292_14753_317205.jpg

 

10 leeg <_<

gallery_35292_14753_204390.jpg

 

den ene is al wat mooier dan de andere

 

allemaal te samen

 

gallery_35292_14753_154920.jpg

 

zo staat het er nu bij

 

gallery_35292_14753_642959.jpg

 

en onder 1 x 2 x 55w voorlopig, als ze iets groter zijn gaat de andere tneon ook aan, bedoeling is om onder 220w te kweken

 

gallery_35292_14753_225494.jpg

 

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 3 boven 18/6

 

vandaag krijgen ze niets de kleintjes door het plastiekje is alles nog vochtig genoeg

 

pics

 

temp en lv is met licht aan

 

gallery_35292_14759_68676.jpg

 

boven aanzicht

 

gallery_35292_14759_283472.jpg

 

onder de lamp

 

gallery_35292_14759_213234.jpg

 

fijn verjaardags cadeau gekregen vandaag :P direct maar getest

gemixt met hasj en double appel smaak tabak, heerlijk :wub:

 

gallery_35292_14759_85360.jpg

 

grts

kiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kiki,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag :wub: .

 

Je hebt een goeie start gemaakt, ze gaan mooi gelijk op :P .

 

Succes verder en nog een fijne avond.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...