Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Johanner

Gele planten

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Ik heb op mijn terras twee Northern Lights en één Mountain Kush in potten van ongeveer 50 liter. Ik heb deze geplant in een mix van aarde met veel compost, verder heb ik geen groeivoeding gegeven. Nu de topvorming begonnen is ben ik rustig begonnen met PK-bloeibooster. Mijn planten zijn vrij geel, de topvorming gaat tot nu toe op zich wel goed.

 

gallery_30984_14682_656918.jpg

 

gallery_30984_14682_1127395.jpg

 

gallery_30984_14682_105262.jpg

 

Ik twijfel hoe het kan dat de planten geel worden. De één zegt het is normaal, de ander zegt dat het aan een overdosis PK-booster ligt, sommigen noemen het een duidelijk stikstof tekort en weer een ander zegt dat het door het weer komt.

 

Wie heeft er gelijk? Is hier sprake van een stikstof tekort? En zo ja, is het zinvol nu alsnog iets van stikstof toe te voegen? Of kan ik misschien beter even stoppen met de PK-booster?

 

Bij voorbaat dank en vriendelijke groeten,

Johan

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet gewoon een algeheel voedingstekort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga toch nog voor de optie teveel water in je grond gehad; dat risico is buiten in potten best groot, vooral als je ze niet kunt laten schuilen onder afdak ofzo.

De samenstelling van je grond verdicht door overschotten aan water, de regen is dan de boosdoener.

Toch moeilijk te voorkomen, maar je ziet dat de topzetting lekker gaat, de plant weet wat ze moet doen, idd aan het eind van een cyclus, is vergeleing van de fanleafs normaal, bij jou wel wat veel.

weet niet zeker maar lijkt of het ene topje rot heeft, 2 e foto van boven, houd dat in elk geval goed in de gaten vanaf nu!

Succes, vind mooie planten, hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook moeilijk om 100% een antwoord te geven maar ik weet wel zeker dat het niet normaal is want daar is hij TE geel voor. Je heb altijd dat er wat bladeren afsterven maar dit is in mijn ogen erg geel. Ik zou het ook zoeken in je voeding. Je zegt zelf al dat je geen groeivoeding heb gegeven en nu gelijk volle bak booster. Ik zou een gewone bloeivoeding geven eerst iets meer dan de opgegeven hoeveelheid en daarna de hoeveelheid die op de verpakking staat en als ze iets bij getrokken zijn weer booster.

 

Good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer gewoon groei voeding geven. Als ze eenmaal geel zijn, dan is de diepe groene kleur eigen niet terug te krijgen.

Als ze geen eten krijgen dan eten ze zichzelf op. Dan krijg je dus geel blad. Tenminste dat is mijn visie. Bij een plantje van 50 cm merk je het

minder snel dan bij deze bomen. Ik vind eerlijk gezegd je pot ook niet erg groot. Ik zou een maatje groter nemen de volgende keer.

De verhouding pot-plant lijkt mij niet helemaal geweldig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer heb je de planten uitgerekend om te oogsten, ongeveer, he?

Ik denk dat bijsturen weinig verandering zal brengen ten aanzien van de vergeling; je hebt gelukkig een behoorlijke top ontwikkeling, maar je wortelzone zal wel flink aangetast zijn, check t maar als je klaar bent, even ruiken!

Is een ander topic van whazzup, over de potparka, dit is speciaal een topic voor dit soort potkweken buiten, in de volle grond heb je dit soort problemen niet zo gauw.

Dus t gaat echt om de kweekomstandigheden die je moet aanpassen! <_<

DE VOLGENDE KEER!

Share this post


Link to post
Share on other sites
is het niet gewoon een algeheel voedingstekort?

 

 

juist.

 

gewoon simpele voeding blijven geven, alleen PK geven slaat nergens op

Share this post


Link to post
Share on other sites

voedingstekort en toprot <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwou het net opmerken, dat is geen mooi toppie maareh.. grijspaarse rot mooi in beeld gebracht <_<

NL 1&2 2 zijn lekker aan het ontwikkelen wat dat aangaat.. PK boost maakt het nog erger.

 

Te nat en voedingstekort + rot <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

k zou dit inderdaad in eerste plaats op een algeheel voedings te kort houden en zoals al gezegd ineens alleen pk geven gaat nergens over

 

jammer ook van de rot

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een combi van voeding te kort en lang nat gestaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik houd het op stikstof tekort, bij algeheel voedings tekort had je ook andere kenmerken gezien zoals vlekken .

Ik heb er ook last van en deze hier staat zeer zeker niet te nat, eerder te droog.Ik heb af en toe extra N bijgegeven , net genoeg om het niet verder te laten gaan. (Wel zijn de toppen en blad donker groen dus ik zit er niet echt mee.) Maar eigenlijk ben je daar een beetje laat mee.

 

Dat te nat weet ik nog niet zo, bij de meeste potten valt het water naast de pot vanwege dat de plantdiameter groter is dan de potdiameter . Maar het hangt er dan ook weer vanaf waar staat ie, vol in de wind of in een rustig hoekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de antwoorden allemaal B) ,

 

Ik denk inderdaad dat het niet zo'n goed idee is geweest om vanuit het niets de PK-booster te gebruiken, en ik heb inderdaad ook de eerste toprot weg kunnen knippen. Als ik zo eens de antwoorden doorneem kan ik voor dit jaar niet meer veel veranderen aan het voedingstekort, ik hoop dat ik van deze planten nog wel wat af kan halen. Ik denk dat ze ongeveer nog een week of drie moeten, hopen dus dat niet alles weg schimmelt. Ik ga voorlopig proberen de potten een beetje af te dichten zodat ze wat minder nat staan en ik blijf opletten hoe de rot zich blijft ontwikkelen.

 

Al doende leert men zullen we maar zeggen...

 

Groeten Johan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht volgend jaar geen compost meer gebruiken. Die houdt te veel water vast en door het rotten neemt het ook nog zuurstof weg bij de wortels. Volgend jaar een knappe aarde nemen uit de prof tuinbouw of GS (gold label light bijv) en zelf voor bemesten met GK complete of zo en veel kalk bijv. dolokal supra. Emmer schimmels en bacterien van Sannie erbij. Dan ga je echt genieten. Want op zich, buiten het gele, vind ik het echt wel mooie planten.

Maar nu niet opgeven nog. Als de potten droog genoeg zijn kun je er nog steeds een minerale boeivoeding door gooien. Mooier zullen ze niet worden, maar wellicht toch nog wat zwaarder en/of vetter. En elk uur naar de wolken blazen voor meer zon, daar hebben we allemaal wat aan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...