Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
schotjeye

LED Lamp + verwarming + afzuiging vraag

Recommended Posts

<_< wilde plannen daar maar neem aan dat je toch ook een goede ph/ec meter nodig hebt met die waterfarm potten?

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon dat nog niet eens joh heb het maar even gegoogled, Waterfarm potten. Neem aan datje dus op hydro gaat kweken? of hadje dit al een keer vermeld.

 

Die filter zal ind wel na het weekend komen, maargoed die hoeft er toch pas op het laatste in dus kan je van 't weekend nog ff lekker te knutselle.

 

suc6 laterr

 

WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa heb ik al!

voor de duidelijkheid, dit word niet mijn aller eerste kweek ooit he

 

EDIT

@ WW

jaa klopt, ik wil gaan experimenteren met hydro!

werkt het niet, jammer dan is het een kleine moeite om grond te halen en normaal te kweken he <_<

 

maar heb er goeie hoop op dat het wel werkt en beter..

we leven in de 21ste eeuw en ik ben techniek / wetenschap fan dus ben van mening dat hydro een bewezen manier is om sneller, beter en gezondere planten te kweken

je meet je EC van je water en kan dus altijd precies zien hoeveel de plant verbruikt heb.. is het na een week vrijwel niks gedaalt, geef je teveel, daalt het EC in een paar dagen sneller als je dacht, hebben ze meer nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof, ben zeer benieuwd naar je kweek.

zal je cker volgen.. <_<

 

denk alleen niet dat als je die hydro eruit haalt en er aarde in stopt je dan die waterfarm bakken nog kan gebruiken. omdat door het continu rond pompen van het water niet gaat lukken op aarde, ivm het verstikken van de worstels. correct me if i'm wrong...

 

grtz ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha jaa das waar weedy, dat was ik ook niet van plan <_<

dan zet ik een normale pot neer haha

 

ik had nog gekeken voor die variac dimmer.. er zijn er zoveel <_< kan iemand mij helpen met welke ik nodig heb ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hydro mag dan wel een bewezen techniek zijn voor sterkere gezondere snellere planten zijn

 

maar vergeet niet dat t ook snel fout kan gaan <_<

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

das waar orange, op aarde heb je nog een buffer en ruimte voor fouten.. maar het verijst wel een goeie know-how van water geven om maximaal rendement te halen..

 

dit is 1 plant in een klein gecontrolleerd hokje, ph & ec kan ik elke dag meerdere keren meten..

er zijn inmiddels ook pH- middelen die de ph langer en beter stabiliseren als puur zuur..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die variac heb je ind in verschillende jasjes en voor verschillende wattages. Neem bijv deze variac deze is voor een wattage tot 500W. Stekker van de variac doe je in het stopcontact, stekker van de afzuiger doe je in de variac, bovenop de variac zit een grote draaiknop hiermee kan je de spanning regelen, voor op zit een metertje waarmee je waarschijnlijk de huidig ingestelde spanning kan aflezen.

 

Waarschijnlijk als je goed zoekt zal je ze misschien ook nog wel wat goedkoper tegenkomen, ik heb zomaar even iets gegoogled.

 

Ga je maar 1 plant in dit hokkie neerzettenn??

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, super bedankt weedy! B)

ik kwam er niet uit haha.. zal idd nog kijken voor een goedkopere :)

 

ja wil het eerst even uit proberen hoe het gaat, daarna kan ik altijd nog een pot erbij nemen en overgaan op 2 plantjes per pot dus 4 in totaal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga ervanuit dat je planten de hoogt in wil laten groeien. Maar met een hok met jouw afmetingen zou ik denk toch wel cker 2 of 3 planten neerzetten in apparte potten, aangezien je hok een stuk langer is dan breed. zonde als je de ruimte niet optimaal gebruikt..

 

maar we gaan het zien B)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt helemaal gelijk weedy!

het zou zonde zijn om het niet maximaal te benutten.. maar het kan geen kwaad om eerst te testen en te leren werken met die waterfarm voordat ik er gelijk 2 of 3 in zet..

dit is puur om te leren want hoe het er nu naar uit ziet kan ik over 2 jaar op mezelf gaan wonen en dan ben ik minder beperkt kwa ruimte B)

 

zaadjes heb ik denet binnen gekregen! :)

 

wil ze wel gaan scroggen.. hierbij zal ik nog wel hulp nodig hebben want heb dit nog nooit gedaan.. aangezien het die tneon lamp word is scrog wel een must..

Share this post


Link to post
Share on other sites

oefenen kan nooit kwaad. En scroggen spreekt best wel voor zich, is heel makkelijk. Maar goed daar komen we tegen die tijd nog wel eens op terug. Staan trouwens zat topics in het micro forum die scroggen, allemaal op een andere manier en allemaal werken ze wel goed.

 

Mooi heb je fem zaden? Zaden meteen te ontkiemen gelegd? die hebben toch nog wel even nodig om zich te ontpoppen en te groeien. tegen die tijd moetje je hok wel al af kunnen hebben :)

 

1 plant kan je ind makkelijk scroggen onder de t-neon, waardoor je de lamp er lekker dicht op kan hangen.

maar als je de totale breedte zou willen bestralen denk ik wel dat je lamp een aardig stuk omhoog moet, wat weer resulteerd in strekkende planten, maargoed de hoogte heb je wel.

 

we gaan het zien, ben benieuwd..

 

ltrr WW B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

das waar maar dan zou ik er een lamp bij hangen natuurlijk.. passen er mooi 2 achter elkaar haha

uhm nee daar wacht ik nog heel eventjes mee om ze te ontkiemen.. de laatste keer ging dit ook vrij vlot allemaal dus ja..

het zijn vrouwelijke zaden idd, van Green House Seed company dus dat zijn er wel van kwaliteit :) heb er zelfs een crusher bij gekregen haha B)

 

ik heb tevens een bestellings update gekregen :( alles is verzonden nu... alleen de lamp ontbreekt nog kwa dingen die ik moet bestellen, variac dimmer komt nog wel later

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nog aan het klussen geweest vandaag en heb weer wat bestellingen binnen gekregen B)

helaas zat het filter er nog niet bij die moesten ze zelf ook nog bestellen

 

dit is hoever ik nu ben

gallery_34289_14679_1004675.jpg

 

gallery_34289_14679_2669383.jpg

 

gallery_34289_14679_1490331.jpg

 

dus ja, van de week hoop ik alles up & running te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi mooi B) .

ga je de binnenkant nog wit schilderen ? of iets anders op de wanden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa ga de binnenkant nog in de grondverf zetten morgen en daarna gewoon wit en afkitten

 

weet nog niet of ik het daarbij laat.. misschien nog radiator folie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo even over die co2.

co2 tabs zijn ook te koop bij no mercy, misschien is dat wat makkelijker werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig hokkie gebouwd hoor... B)

 

wanden in de witte kalk verf schijnt goed te zijn en/of anders radiator folie doet het goed :(\

 

Die Variac is cker geschikt voor je afzuigertje.

 

wat betreft die co2, geen verstand van.

 

Gaat vooral zo door :)

 

Grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groenevingers

bedankt! ik zal er wel eens naar kijken!

 

@weedy

waar kan ik het beste computerfans halen voor bij die lamp? en welke?

plus ik heb waarss een adaptor nodig zoiets als een oplader ofzo toch? die de voltage omzet

waar kan ik die halen?

 

bedankt voor de complimenten:D!! ben nu me deurtje aan het fixen, helaas was de lamp verkeerd bezorgt anders had ik die gisteren al, nu word het morgen-.-

 

kleikorrels zijn afgezuurd en me steenwol plugje ook, zaadjes zijn aan het ontkiemen sins 2 dagen dus ja morgen alles erin B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf gebruik 2 x (per lamp/set) " antec 3-speed 80mm" fannetjes. Hier zit al een 3 standen schakelaartje aan. Kan je zelf harder of zachter zetten. Je sluit deze inderdaad aan op een 12V adapter.

 

neem bij voorbeeld deze.

med_gallery_19704_13994_946000.jpg

Deze werkt tot 1A, en kan je zelf instellen op welk voltage. Draaid bij mij altijd gewoon op 12V aangezien er een schakelaartje op mijn fannetje zit.

 

deze adapter is hoogst waarschijnlijk gewoon te verkrijgen in de plaatselijke hobby winkel. Wel moetje bij deze het draadje doorknippen omdat je waarschijnlijk geen passende stekkertje heb, maar met 2 gestripte draden werkt makkelijker.

Voor die fannetjes zou ik even op internet/marktplaats kijken...(probeer beetje info te vinden over luchtverplaatsing, m3/h) Staat zat leuks op voor paar euro p.s... Ikzelf kocht ze nieuw via marktplaats voor 3,- p.s, dus laat je niet afzetten met fannetjes van 15,-p.s, tenzij je dat wilt natuurlijk.

 

 

Jammer van de lamp. Maar wat hebje eigenlijk metje binnenkant gedaan? geverft, folie? filter en afzuiger al gemonteerd?

 

suc6 :P grtzz

 

WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

me lamp kwam gisteren onverwachts toch binnen haha:D

uhm ik heb 3 fans besteld van 7 euro per stuk, zijn wel nieuw maar goed tmaak niet zo heel veel uit..

die afzuiger is nog steeds die eerste die ik gekocht heb omdat het de eerste weken toch niet nodig is om te filteren, kan er straks gwn een buis ventilator indoen i.c.m. me filter..

heb vanacht even de lamp aangehad zonder enige afzuiging en de max temp was 32,4 graden dus opzich die paar graden zuig ik zo af

hier nog een paar foto's :P

gallery_34289_14679_1468454.jpg

gallery_34289_14679_1054433.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

word een mooi hokje zo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, zeker mooi geworden.

 

Vraagie,

 

waar zuig je je verse lucht vandaan? Je heb natuurlijk constant verse luchtstroming nodig.

Neem aan datje afblaasd bij dat vierkante ding rechts. Hier haal ik uit datje je filter dus buiten het hok gaat hangen??

 

verder erg mooi :P

 

WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...