Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
schotjeye

LED Lamp + verwarming + afzuiging vraag

Recommended Posts

@buzz

waarom niet? en welke wel?

 

ik zit ook te denken, misschien de eerste ronde op tneon, kijken hoe het gaat, hoe stabiel me hokje is kwa temp enz..

kennis uitbreiden gaande om de waterfarm pot, daarna kijken of ik die minimax erin doe of een LED ?

 

ze adviseerde ook om een gesloten CO2 systeem te maken met gist en suikerwater.. iemand ervaring mee?? zou dat moeilijk zijn?

CO2 meters zijn redelijk duur, kheb er 1 gezien die de procenten aangeeft en die is 150 euro..

 

maar dan denk ik ook weer van, stel je doet dat CO2 gebeuren met die minimax lamp, dan haal je een hogere opbrengst dan met die LED, misschien dat het juist extra CO2 nodig heb om dan toch ook een beetje rendabel te blijven?

 

kwa budget wil ik niet hoger gaan dan 600 euro omdat ik vind dat een hokje voor 1 plant niet meer hoef te kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe_diem

die is bedoeld voor een ds60

60 x 60 is precies goed bij mij

lijkt me erg mooi voor zijn oppervlakte

en beter dan tneon

als hij het voor de opbrengst doet kan die beter hps erboven hangen dan tneon

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO2 werkt aleen bij hoge temperaturen toch ?

 

Als u echt co2 wil gaan gebruiken zou ik diep in buidel tasten en een controleerbaar system samen stellen met meters en gewoon een fles CO2 van de (fris)drankhandel En niet met suikerwater gaan proberen

 

Klink mij net in de oren als de verhalen met zakje boven in op hangen waarvan bacteriën in zitten die CO2 afgeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ja oke daar heb je ook weer gelijk in!

 

nee denk dat de temp niet moet uitmaken met extra CO2, wel heb ik gelezen dat de temperatuur iets hoger kan..

maar of het alleen werkt boven een aantal graden, lijkt me niet..?

 

oke dus stel ik ga voor die minimax lamp zonder dat CO2 gebeuren, gwn een actieve inlaat.. zal ik nog iets moeten veranderen aan de afvoer?

is dat met 75m3 filter nog haalbaar?

 

als je kijkt dat die pot 30x30 is en die lamp precies een mooi vierkant schijnt erover is het misschien toch de beste keuze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmo

 

ik zag je kweekverslag, heel mooi en goed gedaan kerel!!

hoever kan die lamp erboven hangen dan? en hoe groot is die?

ik heb maar 1.30m hoogte natuurlijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn tentje is ook maar 1.40 hoog

dus dat is goed

hoe groot de kap is . kan ik nu niet zien . het is donker bij de plantjes

zal het kapje vanavond even opmeten voor je <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn tent is vergelijkbaar met die van elmo aleen hij heeft een dr en ik een ds ( betekend 20 cm hoger dus 160)

ik heb er een 250 watt lamp inhangen met een kap van 28cm diep *36cm breed ( ongeveer zal iets dieper zijn maar heb de kanten naar elkaar gebogen )

 

250 watt hangt er bij mij zo'n 20 tot 30 cm boven de grootste

 

denk dat je met een 150 minimax zon 15 tot 20 aan zou kunnen houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Schot,

 

ik draai zelf voor het eerst met 4x 55 W T-neon en ik ben hier zeer tevreden over. Ik kan dan nog niet zeggen hoe het eind resultaat is maar ik heb een aantal zeer veelbelovende kweekjes gezien onder T-neon. T-neon lijkt mij geen slechte keus, niet duur, makkelijk in gebruik, werkt goed. Maar of je een meter in de breedte goed kan bestralen zou ik niet weten. Ik gebruik er zelf 2 op 1,10m. Wat mij wel opviel is dat mijn 90kuub buisafzuigertje de temp niet onder controle kreeg met alle lampen aan. Maargoed mijn hokkie is ook maar 80cm hoog dus is veel sneller opgewarmt met alle lampen aan. ik heb vervolgens een overdreven afzuiger gekocht, maar deze heb wel ingebouwde thermostaat en een minimun draai snelheid (draaid standaart op 20%, gaat alleen harder draaien als een bepaalde temp word overschreden)

 

maar ik was in iedergeval wel een stuk minder kwijt dan 600,- euro

 

zal een kleine schatting doen:

 

Hout/MDF : 50,-

afzuiger 400kuub + filter: 180,-

rol-ups 2 p.set: 7,50

T-neon 2x55W: 56,-

2 x bloei lampen: 10,-

 

totaal 303,-

 

 

ik ben hier uitgegeaan van wat ik heb betaald, maar dan met 1 Lampen set zoals jij eigenlijk wou.

goed reken hierbij nog wat voeding, aarde en bakken. Dan ben je nog lang niet bij de 600,-

 

goed ieder zo zijn keuzes <_<

 

een goede voorbereiding is het halve werk en Oefening baard kunst zullen we maar zegge...

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kap van de minimax 150 watt is

29cm breed en 35 cm lang en 12 cm hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

De t-neon 2 x 55W is ..... 56 lang x 25 breed x 7 hoog

 

mocht je er wat aan hebben <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt weedy voor je uitgebreide info!!

ja kheb alles al een eind besteld nu..

het hokje word nu 50 cm breed, 120 cm lang, (maar ben van plan een aparte ruimte te maken voor de afzuiger erachter maar moet nog even kijken..)

en een schuin dak waarbij het hoogste punt 130 is en het laagste 105 cm

dus de lamp gaat op ongeveer 117 cm hangen..

 

ik ga voor de T-Neon 2x55w

verder heb ik die 75m3 filter besteld en zal ik voor de afzuiging nog iets moeten bestellen maar ik weet dus niet welke!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te horen past de afzuiger en de filter in je hok....je zuigt dan door je filter en blaast rechtstreeks naar buiten. Met tape en een beetje inproviseren krijg je de filter en afzuiger gemakkelijk aan elkaar. Ik had mijn eerste kweek ook een 75kuub filter(can1500) en gebruikte hierbij een buisventilator +/-90kuub van de gamma(kost 19,- ofzo), werkte prima. ze zijn alleen niet muisstil, geen herrie dat ook weer niet... maargoed je kan het altijd proberen en anders met de bon binnen 30 dagen terugbrengen en je geld terug krijgen.

 

Laat even wat fototjes zien zodra er iets begint op te bloeien <_<...

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha jaa bedankt!! dat komt wel goed!

 

ik had dus vanmiddag bij de gamma een wc afzuiger maar zit zon vierkant aan een buis zegma, dus laat het nu net zijn dat die vierkant afzuigt en die buis blaast.. het is zeker niet mogelijk om door je filter te blazen ipv te zuigen?

 

verder vind ik het ook raar dat er op die kroonsteen staat: 430 volt

ik had hm open geschroeft en gwn een snoer eraan maar er zit niks kwa omvormer in ofzo.. normaal moet ie worden aangesloten op de licht schakeling.. straks blaas ik hm op ofzo als die te lang zo direct 230 krijg?

verder draait ie wel goed, tis een 125mm diamter en 185m3/h

 

draaitjes omwisselen werkt trouwens niet om hm andersom te laten draaien -.-

en das denk ik ook minder effectief omdat die waaier dan niet de richting draait waarvoor die gemaakt is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou deze ff terug brengen naar de gamma. En ik zou even een buisventilator halen...deze heb dus geen vierkant rooster en kan je dus omdraaien. Alleen is 185kuub misschien een beetje veel voor een 75kuub filter....maargoed dat kan je altijd ff proberen maar dan wel met een buisventilator. Als je bij de buis ventilator het dopje openschroeft zit daar een kroonsteentje. Draadjes aansluiten, maakt niet uit welke waar, stekker erin en klaar..

 

kijk anders op me eerste kweekie....link onderin... pagina 1 zie je een buisventilator voorbij komen.

 

suc6

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog een mooi filmpje van de minimax 150 watt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat staat er opde verpakking ? 230v toch ?

Denk dat de kroon steen voor 400 volt te gebruiken is al vind ik dat ergens wel onwaarschijnlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 430 houdt waarschijnlijk in dat ie 430 volt aankan, der gaat gewoon 230 op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga met Growweed mee. Dit zal waarschijnlijk de waarde wezen welke de kroonsteen aankan. Want als ik een ventilator vor 230 op 400V aansluit zal ie puur harder gaan draaien (waardoor er dus ook een andere capaciteit op de doos zal staan) of misschien wel meteen doorbranden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan nog een vraagje hoe zit het blad aan de binnen kant vast ?

sommige wc vans zit er een schroef in het midden en kan je de lose rotator omdraaien en dus zonder de moter te draaien maar door de vin te draaien en andere kant op te laten werken

 

andersom laten lopen zou ook geen probleem moeten zijn

 

afblazen kan ook aleen moet je dan even iets van een coolstof filterdoek voor de aanzuig van je tent plaatsen tegen los vuil, stof iod

 

beste is door filter afzuigen maar uitblazen kan ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaah oke das een pak van me hart, haha bedankt dat jullie zo behulpzaam zijn!

op de doos staat idd gwn 220/240 volt en 50 hz.. dus daarom was ik ook zo confused

 

heb het geraamte net klaar dus vd week nog om isolatie materiaal om ertussen te doen, weet alleen niet welke het beste zou zijn..

bij de gamma/praxis hebben ze 2 soorten geluidsisolatie, van die zwarte met knobbels en van die groenachtig (met allerlei kleurtjes) matten..

zou dit ook de warmte een beetje binnenhouden of moet ik echt voor steenwol gaan? opzich hoef het niet heel erg goed geisoleerd te zijn kwa warmte want draai natuurlijk gwn snachts..

 

de ventilator breng ik idd lekker terug en dan ga ik om een buis ventilator.. wat je nog zei van die 185m/3 dat het misschien teveel is.. dat is natuurlijk wel 185 onbelast zonder enige druk dus ja..

is het ook nog verstandig om een dimmer daarop te doen? khad in de eerste instantie er ook gelijk 1 meegenomen maar die werkt dus niet -.- (had dit ook al een klein beetje verwacht maar kdacht wie weet <_< )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

ik zelf gebruik radiatorfolie, zit op een rol, kost niet zo duur. Tevens met punaises makkelijk tegen het hout te bevestigen (kan natuurlijk ook met dubbel-zijdige tape ofzo, maar dat liet bij mij steeds los na een paar dagen..)

Ik gebruik de folie voornamelijk voor de reflectie en niet zo zeer als isolatie. Maar het werkt wel isolerend.

 

Je heb ind best kans dat de 185kuub vent het prima doet en met een dimmer kan je deze inderdaad altijd langzamer laten draaien. Op advies van Torsi kan ik je een Variac aanraden, hiermee kan je je afzuiger dimmen tot "1%" zonder brom. Ik zelf heb mijn eerste ronde een " lichtdimmer" gehaald bij de action voor 2,- deze werkte prima. Wel kan door de manier van dimmen een brom onstaan, maargoed dit zou je kunnen proberen.

 

afblazen door je filter kan inderdaad ook en dan moetje inderdaad je filterdoek voor je filter ingang doen inplaats van om je filter. Maar ik denk dat in jou situatie je beter gewoon kan afzuigen (er-van-uitgaande datje je filter helemaal boven in dat schuine stuk hangt)

 

zet er anders alvast even een fototje op kennen we meekijken...en eventueel nog wat tips meegeven

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

 

uhm ja oke maar dan wil ik alsnog wel wat tussen de balken doen.. ik ga denk ik gwn voor die geluidisolatie aangezien dat ook lucht vasthoud en dus isoleerd..

dan zou ik die folie aan de binnenkant nog kunnen doen!

 

wil best een foto plaatsen hoor maar heel veel is er nog niet te zien haha <_< !

gallery_34289_14679_287935.jpg

 

die streep op de muur is aan de linkerkant dus 1.30m

en ik moet nog een hoekje maken voor die leidingen..

me deurtje wil ik rechts tussen de eerste en middelste balk

en het filter vanachter tegen de muur aan de rechtse kant

 

ik ga nog even opzoeken voor die dimmer van Variac!

verder ook maar eens een leuk soortje uitkiezen vanavond!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hokje

Die buizen idd even een koof voor maken

Komt goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de punt kan je mooi je filter boven je lamp ophangen...

 

ziet er tot zover leuk uit. <_< ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag even isolatie gehaald, vant weekend nog wat hout enz <_<

tevens ook de zaadjes besteld.. het word Bubba Kush :spliff:

 

2 dagen terug ook de waterfarm pot, voeding en filter besteld, helaas nog geen bevestiging gehad dat het verzonden is dus dat zal volgende week pas aankomen

 

dus ja zo doende komen alle puzzelstukjes langzaam maar zeker bij elkaar <_<

 

Bedankt voor de reacties!! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...