Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Athys

Plantje omgevallen

Recommended Posts

Hoi allemaal, vorige week voor de eerste maal aan een binnenkweekje begonnen.

Ik werk met de DCM grond voor geraniums van de Aveve die 100 dagen voorbemest is.

Ook gebruik ik een 400W HPS lamp.

Toen ik thuiskwam van werken lag de inmiddels 10cm grote Power Silver plat tegen de grond.

Heb het plantje kunnen rechthalen en aan een staafje gebonden en inmiddels begint hij terug houvast te vinden.

Kan iemand me uitleggen wat hier de reden voor kan zijn? Kwestie van dit hopelijk in de toekomst te kunnen voorkomen?

Thanks :)

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redelijk nutteloos antwoord :) hoe kan ik die vallende ziekte genezen? :D

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

grond voor geraniums 100 dagen voorbemest?

en daar hopsa een zaailing in?\en dan onder een 400 watt?

dit wordt knap spannend zo

met die zwaartekracht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Ja precies zoals je zegt. Heb al heel wat gelezen op het forum en veel informatie doorspit maat nergens iets tegengekomen over zwaartekracht. Kan je eens uitleggen waarom het effectief spannend kan worden door een zaailing onder 400w te zetten? Wss wel een domme vraag maar ik leer graag bij :)

Alleszins al bedankt voor de snelle reply!

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste beidts,

 

zou je jezelf ook nog even willen voorstellen zoals in de welkomst mail is gevraagd.

 

Een zaailing direct in "zwaar" bemeste grond wil het nog wel eens wat zwaar hebben.

Vertel nog eens wat meer over je setup, en de afstand van je lamp tot de plantjes. Als ik het zo lees dan zouden ze best wat gestrekt kunnen zijn, als je lamp erg hoog hangt bijvoorbeeld.

 

voorlopig even wat ondersteunen, en een ventilatortje in je hokje plaatsen. Dan met een zacht briesje de plantjes een beetje laten wiegen in de wind, daar worden de stammetjes ook sterker van.

 

Als je een kweekverslag bij gaat houden komen de antwoorden en tips vanzelf wel.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp hangt op een 70cm van de top momenteel en de kast is 32x104x200 ongeveer.

heb hem inderdaad wat verstevigd en hij staat intussen alweer 'op eigen benen' :)

nu snap ik wel nog altijd niet goed wat de zwaartekracht hiermee te maken heeft dus moest iemand me daar wat meer info over kunnen verstrekken zou ik dit wel apprecieren!

DJBroertje, mijn excuses ik stel me zo rap mogelijk voor en misschien maak ik ook een kweekverslag (niet dat ik denk dat veel mensen geinteresseerd zullen zijn in 1 plant onder een 400hps :D )

Ik zag je het begrip 'strekken' ook gebruiken en dit heb ik al enkele malen gelezen op dit forum dus kzal eerst eens moeten opzoeken wat het precies inhoudt want ben nog niet echt mee met de termen :D

toch al bedankt voor de reply!

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de lamp wat hoog hangen, dat veroorzaakt ook het strekken denk ik. Een 440 watter zou ongeveer op 40CM moeten hangen. misschien elke dag een stukje laten zakken tot je op de 40Cm zit.

 

als je op het woord strekken klikt, dat is dan onderstreept, dan krijg je meer informatie hierover.

 

wel een beetje zonde van de ruimte 1 plantje onder 400 Watt, nog een paar erbij dan wordt het vanzelf weer interessant voor anderen, denk ik. En de oppervlakte wordt ook niet heel erg effectief belicht zo, op 1 meter breed.

 

Kun je ook een paar foto's plaatsen, dan kunnen we wat beter meekijken.

 

En de zwaartekracht zorgt er natuurlijk voor dat alles valt, op deze aardkloot. :D

Dus als iets te zwaar is, in dit geval de blaadjes ( denk ik) voor de sterkte van je stammetje zorgt de zwaartekracht ervoor dat het omvalt. :)

 

hoe zit het verder met je hokje, filter, afzuiger, inlaat, klimaat, schakelbordje en dergelijke. We zijn altijd erg nieuwsgierig hier.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Bedankt voor de tip met de lamp dit ga ik zeker onmiddellijk veranderen als ik thuiskom! Wordt de top dan niet te warm?

En binnen 2 dagen komen er 2 autoflower blueberries bij dus ga ik mss wel een verslagje van bijhouden :) bedankt voor alle tips!

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat te warm moet je dus even meten, dat kan ik zo niet zeggen. Als je voldoende afzuiging en verse lucht-toevoer hebt, moet dat geen problemen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doen wat je weet en GOOGLE wat je denkt :)

 

en dan is dit forum nog zo compleet ... lezen hoort er echt bij !

 

 

suc12

 

UrbanGrower

 

p.s. wat je met een gestrekt plantje het beste kan doen kan je ook vinden op t forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@UG...

 

kan jij geen o6 lijn beginnen.... 06-help mijn wietplant strekt....

 

80 cent per minuut...en dan na 2 minuten een wf linkie geven :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil een fototje zien, ben altijd fan van een mooie strekking! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jullie alles nog eens grondig opnieuw lezen hier dan ga je me nergens zien zeggen dat het plantje effectief aan het strekken is ik zei alleen maar dt hij plat lag... :) kheb hem weer mooi rechtgekregen en alles begint goed te gaan nu! :D tot zover ik denk want het is de eerste keer dat ik het probeer dus wel spannend. De bladpunten hangen wel wat sip naar beneden maar ik gis dat dit ook nog een gevolg is van dat dagje platliggen? :D 2 blueberries zijnt ontkiemd dus die zet ik er later vandaag ook bij. Pics volgen ook later vandaag.

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe....

 

dan mag ik wel gelijk 5 bel kippen neerzetten ..hahahahah

telefoon blijft roodgloeiend!

 

lol..

 

UG

 

p.s. @TS plantje valt niet voor jan tat om he ... endannogwat .... als je zo graag aarde bij gamma of tuincentrum wilt halen neem dan grond voor rozen!

dat doet het een stuk beter !

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat hebben zaailingen altijd ..................

 

ug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je de foto's willen uploaden via een WF album en dan plaatsen in je topic.

 

hier klik kun je lezen hoe dat moet.

 

Zo blijven de foto's in de toekomst ook zichtbaar.

 

Verder vind ik je plantje er niet heel geweldig uitzien, maar het is wel erg slecht te zien op de foto, heb je wat duidelijkere plaatjes?

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...