Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blueeyebulldog

80 x amnesia haze onder 6x 600 watt hps

Recommended Posts

welke dag na 12/12 was dit :) ?

 

wat gaf je temp en lv meter aan kwa min/max...?

 

 

temperatuur meet je onder op top hoogte en onder een kartonnen afdakje...zodat je die niet hangt in de directe stralingwarmte van de lamp.

 

boven de 80 % lv is je filter zo verzadigt en slaat hij snel door....dus zorg voor een reserve filter op voorraad...

 

wat geef je nu aan eten? ph en ec? en aan water?

kzie geen ventilatoren staan-hangen...je stammetjes moeten sterk worden ander vallen ze straks om.....

 

succes...

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is dag 5 na 12/12 carpe diem...

 

meter staat op pot hoogte .. oke ik ga hem afdekken...

voeding nog geen... pas volgende week begin ik met soil en als de topjes komen met wat booster... rustig opvoeren..

ph = 5.9 ec is nog onbekend... water om de dag... ongeveer halve liter per 16 literpot... stammetjes zijn al redelijk dik moet ik zeggen hoor... ze versterken goed met de dag !!!

 

er staan 4 ventilatoren in het hok... en de plantjes gaan goed op en neer...

 

min max verschill durf ik even niet te zeggen zal deze week is kijken !

 

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet alleen afdekken....ook meten op top hoogte...dat doet iedereen....

 

 

 

fotos aub recht :)

gallery_22583_14617_48066.jpg

 

 

en groen :) ...wel net voor of net na de lamp aan of uit.....anders maak je ze wakker.. :D

 

kijk maar even in andere verslagen bv die van Art welke info hij geeft....

hij heeft ook Amnees....geen strek amnees btw... :tu

als je de lampen er niet pal op houd dan krijg je problemen...hoe hoogt is je hok :D ?

elke keer wel goed kijken naar beesies heh :) ....neem de tijd.... :)

succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vorige week zaterdag heb ik ze op 12/12 gezet ...

 

dus dag 1 op 12-12 was dus 25 augustus...

 

en dan laat je nu pas foto´s zien van dag 5...... :) :D ???

 

hihi...dat noem ik geen update hoor.....das ouwe koek... :)

 

 

smart pots staan op een stenen vloer :D ?...die trekt heel wat kou op..... :)

smartpots moeten ook niet tegen elkaar aanstaan want dan gaat de werking verloren....dus iets los zetten van elkaar.....

als je hernia problemen hebt... waarom heb je dan geen 11 lters genomen.....water geven doe je ook maar op goed geluk nu... :tu zonder tensio´s.....als referentiepunt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
n ja ik weet dat ik eigenlijk foto's moest maken zonder de lampen aan

 

zonder tatoos is misschien ook handig

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zijn idd wel ferm gestrekt, tis precies van de rap rap rap , dat het moet vooruit gaan :)

 

lampen idd lager zoals eerder al gezegd door andere, zou zonde zijn moest je hier ook te weinig vanaf halen en zoveel planten :D

 

is dit nog wel een hobby dan??? blijkbaar niet als het om de cash te doen is, hoop dat je voorzichtig genoeg bent :D

 

plantjes moet je met liefde verzorgen en vraagt om geduld, dat is net het leuke aan het kweken, het plezier dat je eraan beleefd en achteraf een goeike :) en het liefst voor je eigen zelf kweken of in mijn geval snoept mijn broer er mee van, maar voor de rest weet niemand ervan en wil dat zo houden ook

 

ik zal hier af en toe wel eens komen piepen maar echt volgen ga ik deze niet, sry is to much en het doel waarvoor het dient

 

ik ben ook niet van de rijkste en leef spijtig genoeg van een invaliditeitsuitkering en weet wat het is om het niet breed te hebben, maar ik ga me zeker niet bezig houden zoals jij doet

 

ff snel kweken en kassa kassa

 

maar wat ik dan niet versta is dat je wel 80 plantjes kan neerzetten onder 6x600w en in smartpots, dat moet toch ook handenvol geld gekost hebben? + elec dan nog niet te vergeten

ik heb mijn tentje met alles erop en eraan voor een prikje 2de hands kunnen kopen (van een hele lieve kerel en ondertss een vriend van me geworden en heb er 5u voor gereden) en ben nu aan het sparen voor nieuwe spulletjes

 

ik bedoel dit niet verkeerd :tu maar dat is wel mijn mening van het kweken

 

alvast succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja... met 6 lampen kweken over de meter kan en durf ik ook hoor....en het kan veilig bij mij ook nog door oa de 3 fase aansluiting....

 

maar dat flik ik maar 4 rondjes...en dan moet ik opdoeken.....want dan komt de meter opnemer weer... :D

ik neem aan dat het zo´n soort projektje is....

mja... zonder echte intersesse en leergierigheid wordt het nooit veel....toppen...en dus doekoe...

 

mja... ts weet daar alles al van....zie bericht 1.. :)

kheb er zeker geen moreel oordeel over....

guerilla is ook streng verboden...

 

ik bedreig niemand

ik benadeel niemand

ik werk er voor

ik beroof niemand

 

dus Meneer de Rechter....ik ben moreel onschuldig... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat er wel meerdere zijn die meer dan 1 lamp gebruiken en heb daar ook niets tegen, maar het is vooral de manier waarop dat ik bedoel

 

hier word duidelijk gesproken van kassa kassa en tempo

 

degene die met meerdere lampen kweken hebben er al wel verstand van ook ,veronderstel ik dan toch :D

 

leren, lezen en leren uit je fouten en klein beginnen maar niet te groot eindigen :D in mijn geval dan toch :tu

en niet groot beginnen, lezen en leren...

 

ik wou mijn vorig berichtje toch even kwijt omdat ik het zonde zou vinden dat het weer miniem zou zijn dat hij er af haalt

ik hoop echt dat dit een geslaagde kweek mag zijn en heb hem dan ook succes gewenst

 

ik vind het trouwens chapeau dat er veel forumleden hem willen bij staan en raad geven, ik kan dit helaas niet doen omdat ik zelf nog maar beginner ben en hopelijk volgt hij die raad dan ook op

 

grts

kiki

 

en mijn excuses om even je topic te verstoren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je toch foto's maakt me de lamp aan, je witbalans van je camera even op het bloemetje zetten;), ben daar gisteren ook achter gekomen :)

ze zijn idd wel gestrekt en zou die lv naar beneden proberen te halen!

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik me erin had moeten verdiepen was ik weken bezig geweest

 

iemand bood mij zijn kelder aan.. en het inventaris geld was er.. en had wat mede kwekers die mij hierbij holpen... ( waar ik van dacht dat ze goed waren... Niet dus.. ) als ik dat had geweten was ik inderdaad wel met een mooi tentje begonnen... maar ik kan nu niet meer terug.. wat dat is financieel niet mogelijk...

 

en kan het financieel ERG goed gebruiken.. ( niet om zielig te doen maar der zijn wat omstandigheden in het gezin )

 

en hoop daarom genoeg ervan af te kunnen halen...

 

ik ben zelf geen gebruiker...

 

hoop dat iemand mij erg goed kan helpen...

 

ik heb nu voeding staan van bio nova...

 

en de booster van plagron

 

greetzz

 

heb je een bank berooft :P ...je hebt er ineens 2 stuks home box XXL bij :D

http://www.wietforum.nl/wat-is-nou-verstan...ox--t95189.html

 

dan kunnen dr wel 3x tensio vanaf denk ik B) ... laat eens wat meer zien hoe dat allemaal aangesloten is...mss ook wel voor verbetering vatbaar....

 

update ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ja carpe diem ff een OV'tje gedaan :P nee grapje... die 2 tentjes zijn niet van mij die zijn van iemand anders... maar die persoon weet er eigenlijk niet echt wat vanaf... en ik ook nog vrijweinig... ik weet hoe je de dames erin moet zetten en voeding en licht moet geven... en dat je max 5 dagen moet groeien en daarna bloeien... en de ph weet ik ook nog B) maar dan nemen de experts het van mij over zegmaar (A) hahaha...

 

maar idd ik sta financieel nog steeds klote ervoor :D

 

de amneesjes gaan naar mij idee goed... ik neem zaterdag weer ff wat fototjes voor jullie en dan mogen jullie oordelen...

 

ik krijg alleen de luchtvochtigheid niet naar beneden :S snap er geen bal van... 75% staat hij nu :S terwijl de afzuiger volle bak aanstaan en dat is geen kleine jongen :S ???

 

iemand tipss ??? ( tips he, geen bijdehandjes ;) )

 

Groetjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt doordat je potten veel meer verdampen(misschien wel 4xzoveel) dan normale potten + planten zelf verdampen ook natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahaHahaHaha vette shit man ! Planten zijn straks 3meter... Zonder weed! Lol

 

bijdehandjes zijn hier niet , daar misschien.

Hier zijn we bij deplant!

Moet je ook eens proberen.....

 

Suc6 met je lv.

En de rest..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tip, leer eerst kweken in het klein voordat je aan zo´n hok begint. Dit gaat alleen maar op teleurstelling uitdraaien. Ik ken ook wel wat figuren die zonder ervaring snel centjes binnen wouden harken, de 1 belandende op het politie bureau en de andere oogste 0,2 gram per watt.

 

Je hebt een hoge LV, stel nu dat je filters verneukt door de LV. Je zit in financiële nood zeg je, hoe wil je dit gaan doen.

 

Dit zul je wel bijdehand vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

urbangrower voor jou informatie... de plantjes zijn nu vollop begonnen met toppen.. en ik zie ze niet echt naar boven gaan ? kan aan mij liggen... maar ga het systeem ook ff omdraaien... ivm met het afzuigen en het aanvoeren van verse lucht :D

 

afzuigen ga ik richting woonkamer doen en het gat van de kelder met een luchtrooster word de het nieuwe aanzuig punt.. alleen ff de tempratuur in de gate houden als de lampen uit zijn dat het niet te erg daalt !!

 

keep in touche !

 

nee johnny je hebt helemaal gelijk :P is totaal niet bijdehand...

 

maar ik kreeg de kans en het ff wat geld en die andere persoon ook... en we kregen hulp van iemand waar wij wel van dachten dat hij kon kweken ... bleek dus totaaaal niet het geval... maarja wat dan ? stoppen? zonder winst?

 

was niet echt een optie... ik ga hier wel wat van afhalen ben ik zeker van !

 

we gaan nog versteld staan hahaha... zaterdag komen de fototjes!

 

Groetjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

IDD smartpots verhogen je lv.....

 

maar je weet ook niet of je teveel water geeft....

 

neem nou 1 digitale tensio van 30 euro....dan weet je ook het gewicht wat een pot wegen moet....

http://www.spitsnieuws.nl/archives/foto/20...r_in_de_we.html

 

die lv moet idd naar beneden...het verzadigt voortijdig je filter.... :P

 

gr :D

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een tip, leer eerst kweken in het klein voordat je aan zo´n hok begint. Dit gaat alleen maar op teleurstelling uitdraaien.

 

 

greenlady begon ook als 1e kweek meteen een a_t met bronwater gekoeld hok van 12 lampen...maar die had zich meer as 1 jaar ingelezen en toen gebouwd....

 

dus ja het kan wel...en veilig ook met goede voorbereiding... :D

 

my 2 cents

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat deze jongen gewoon te eigenwijs is om te kweken de plant doet tog wel wat die wil en niet wat jij wil.

 

lv naar beneden is meer afzuigen of een kacheltje neerzetten.

 

wij zijn nu ik en me broertje alles aan het bedenken hoe we een 400w ir tot een perfecte oogst kunnen draaien. je moet niet zo snel iets willen doen want je zit straks in de nesten.

 

mijn tip is lezen lezen lezen.

 

greetzzz taiga 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken is ook een bepaalde manier van denken. En je moet ook gewoon anticiperen op in bepaalde situaties die zich voor doen ( spint, temp, problemen ziektes, rot ) naar oplossingen zoeken. paar daagjes kutten en knutselen nadenken. Het is niet zomaar wat plantjes neer zetten. Van de meeste problemen die zich zouden kunnen voordoen ben jij neem ik aan nog niet bewust dus hoe wil je ze dan aanpakken?;)

 

Ik zelf droom best wel een beetje van 6x600 watt en vind het dan ook wel beetje pijnlijk dat je er zo simpel mee omgaat. Bovendien LEVEN planten dus wel beetje lief voor ze zijn en niet alleen $ zien. Ook als je geld wil zien zou ik dingen gaan veranderen! Verder is het natuurlijk mooi dat je al zover bent gekomen aan de andere kant. maar mo money mo problems daarom zou ik volgende keer toch aanraden om 3x 600 watt thuis te laten. Dit zou je eventueel nog steeds kunnen doen heb je minder risico's op alle vlakken en misschien kun je hier nog wat extra investeringsgeld uithalen :P:P

 

Er zijn zoveel technieken en er is inmiddels al zo ongelofelijk veel informatie dat je dagen kunt gaan lezen. Maar ik raad je dit echt aan om te doen! Ik ben zelf nog noob de eerste kweek faalde ik vrij erg maar recent draaide ik 1 op 1. ( heel trots ) B):P Met andere woorden je moet vrij veel leren. :)Als jij het de eerste keer zo wilt doen dan zou ik heel lief zijn voor alle wijze mensen hier en gewoon doen wat ze zeggen anders gaat het niet zo mooi.....

 

Wat tips:

 

1. kweken kost geld. Dit haal je er ook uit. Niet zeuren. Dit idee had ik ook altijd. Zo heb ik eerst zelf een MDF hok gemaakt dit stond in growguides af en toe wel als een geschikt materiaal voor kweekhokken. Toch dacht ik nog aan de lijm.... maar uit zuinigheid om 30 euro te besparen zelf gaan timmeren hele planten in week 3,4 gelig niet leuk hoor (A) 1 keer zuinig daarna nooit weer !!

 

2. Zoek mensen op het forum die gelijkenissen hebben in kweek opstelling en lees hun verslagen door en kopieer gewoon dom weg wat ze doen . ( denk aan soort plant, voeding, hoeveelheid watt aantal planten etc.)

 

3. Zorg echt maar dan ook echt dat je alle basis dingen van het kweken onder de knie hebt. En weet welke waardes voor jou wel of niet van belang zijn. http://www.wietkweken.com/wiet-kweken-leren/ En hoe meer je leert hoe beter het gaat :D

 

4. Span een net over je plantjes heen als dit nog kan om ze wat naar beneden te drukken. Anders ga kutten met touwtjes en begin niet volgende week of morgen over overmorgen maar gewoon gelijk.

 

5. Je hebt een Haze plant. behandel die ook zo. Dit zijn de meer gevoelige planten en moeilijker te kweken..... zeker als het om watergiften gaat sta ik zelf wel is versteld hoeveel die dingen zuipen koop dus een tensio meter zoals ook al werd aangegeven.

 

6. Zoals er al werd gezegd de grond waar de smartpotten opstaan is te koud. Bij de gamma kan je voor 20 euries piepschuim halen. Leg dit onder je smartpots. Dit kan je lol per pot er onder leggen. gewoon stukjes afkreken. Ik zou als ik jou was de hele vloer er mee volgooien nu het nog kan ( als het nog kan in verband met de planten schuiven tillen etc.) dan word het uiteraard geen 20 euro. Dit omdat je in een kelder zit. je lv is nu 80 % nog steeds? over twee drie weken krijg je dan gegarandeerd rot zeker als het koud word. Dat is niet zo mooi je temp was ook wat hoog 30. afzuiger vol aan staan? die zuigt wat van je temp en lv weg twee vliegen in 1 klap. Hoe regel je trouwens de afzuiging?;)

 

7. Stel een plan op met wat er anders moet/kan. En stel een plan op voor de komende weken die de planten nog moeten staan. Dingen als wanneer ga ik spoelen wanneer geef ik welke voeding, wanneer wil ik ze uiterlijk om hebben. Wat als ze om zijn hoe ga ik drogen? moet ik misschien wat doen aan ongediertebestrijding is dit nog mogelijk in deze periode van de kweek etc.

 

8. Stel meer vragen

 

oowhja en zoek een andere GS

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blueeyebulldog ..

 

veel plezier met je junglekweek.

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij de beloofde update :D metingen heb ik ( zelf ) niet gedaan dus kan ik ff niks over kwijt..helaas..

 

de afstand naar de lamp toe vind ik lang... maar geen tegevaller !!!

 

hierbij de foto's oordeel zelfgallery_35309_14568_1398597.jpg

gallery_35309_14568_2958576.jpg

gallery_35309_14568_766143.jpg

gallery_35309_14568_545181.jpg

gallery_35309_14568_545181.jpg

 

ze zijn ook lekker groen als zeg ik ( de leek himself ) het zelf :P HAHAAA !

 

graag jullie reactie...

 

and be gentle !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar die budopbouw ziet er verschrikkelijk uit lijkt zelfs op herma als ik er goed naar kijk .... je planten zijn ook echt veel te hard gestrekt op de 2de foto ...

heb je die lampen nou eindelijk al een beetje lager gehangen zeg nou niet ja dat heb ik gedaan want is bullshit als ik de mogelijkheid had voor zoveel lampen te plaatsen

en zo een ruimte had zag het er veel anders uit , ik zeg niet dat ik een prokweker ben maar toch zouden ze er zeker niet zo gestrekt uit zien dadelijk dikken je buds aan en knakt heel de boel gewoon doormidden ik zie ook aan foto 3 die blaadjes aan die bud dat er blaadjes bijzitten die misvormt zijn en 1 kant van een bladvinger lijkt op het mozaikvirus

het lijkt er erg hard op als je goed kijkt !

 

Groet

shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...