Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chassie

wietwet voorstel van de PvdA ligt er

Recommended Posts

Lea Bouwmeester heeft een voorstel voor een "wietwet"gemaakt:

 

 

http://www.pvda.nl/data/sitemanagement/med...r%20wietwet.pdf

 

 

Ik ben benieuwd wie er wat van vindt

 

Zelf had ik al twee punten voor verbetering:

 

Voorlichting op scholen en wetenschappelijk onderzoek naar de samenstelling en (medicinale) werking, betaald uit het budget van de Taskforce Georganiseerde Hennepteelt en andere hennepteams (want die hebben niks meer te doen, en zelfs niks meer te verzinnen straks. Was dat niet iets van 150 miljoen? ).

Zelfvoorziening door teelt voor eigen gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorlichting op scholen.. licht gewoon IEDEREEN in..?! voorlichting daar mag wat mij betreft een hoop van het taskforce geld naartoe gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees: Gelijk heb je hoor. Maar ik noem speciaal de scholen omdat (te)veel scholen er niet aan willen. Ze vinden dat ze al te veel te doen hebben en zien dit als een taak van de ouders. Maar de meeste ouders hebben die kennis niet in huis en houden het dan gewoon op "nee nee en nog eens nee". Voor een puber betekent dat meer zoiets als "Je moet en zal dan gaan doen". Ik weet uit eigen ervaring (ja zo oud ben ik al) dat de informatie die je op school aangereikt krijgt veel zwaarder telt. Vooral omdat je samen met je klasgenoten er op het zelfde moment mee geconfronteerd wordt en daardoor een beter discussie aan gaat.

Dus vandaar: Op School.

P.S. Voor volwassenen is er wietforum toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bron

 

De verkoop van cannabis wordt in Nederland gedoogd, maar de coffeeshopeigenaren mogen cannabis niet inkopen. Daardoor zijn zij gedwongen cannabis in te kopen binnen het criminele circuit. Dit werkt grootschalige teelt door georganiseerde criminaliteit in de hand en veroorzaakt overlast door thuisteelt. Daarbij is er hierdoor geen zicht op de schadelijkheid van cannabis en kan de coffeeshop niet goed worden gereguleerd.

 

De PvdA wil kwetsbare mensen - zoals jongeren - beschermen tegen schadelijke gevolgen van genotsmiddelen, waaronder softdrugs. De PvdA kiest voor een evenwichtig beleid dat onderscheid maakt tussen mensen die zelf een afweging kunnen maken om softdrugs te gebruiken en de meest kwetsbare mensen die bescherming nodig hebben.

 

Onze oplossingen

•Een wietpas is een schijnoplossing die het land niet veiliger maakt, maar juist de overlast op straat vergroot en criminelen meer kansen biedt. Daarom zijn wij tegen de wietpas.

•Problematisch gebruik van softdrugs, bij met name jongeren, moet worden voorkomen. Het moet zo vroeg mogelijk herkend en in samenhang met andere problemen (bijvoorbeeld psychiatrische problematiek) behandeld worden.

•Regionale experimenten met gereguleerde teelt worden opgezet.

•De coffeeshop moet een normale onderneming worden: teelt, inkoop, verkoop en gebruik moeten worden gereguleerd en gecontroleerd. De maximaal toegestane handelsvoorraad moet worden verhoogd en gekoppeld aan fiscale opgave. We houden vast aan een aankoophoeveelheid van (maximaal) vijf gram cannabis per persoon per dag. Daarbij blijven we draagvlak zoeken voor een Europees softdrugsbeleid en stellen we kwaliteitseisen aan cannabis en zullen dit controleren.

•Illegale teelt, handel en export en de overlast en criminaliteit die daarmee gepaard gaan moet onverminderd hard aangepakt worden!

 

Regionale experimenten met gereguleerde teelt worden opgezet.

 

In welke vorm dan? Hoe gaat men dat dan wettelijk mogelijk maken? Hebben ze hier uberhaupt wel langer dan 1 minuut over nagedacht of blaten we maar wat voor het stemvee?

 

Op die manier krijg ik ook wel een verkiezingsprogramma rond:

 

'Ja eh, we gaan de economische crisis oplossen met regionaal gereguleerde experimenten'..

 

De coffeeshop moet een normale onderneming worden: teelt, inkoop, verkoop en gebruik moeten worden gereguleerd en gecontroleerd.

 

Welke normale onderneming is gedwongen om in te kopen bij 'regionaal op te zetten experimenten'? Als het een normale onderneming moet worden, dan moet de teelt ook 'normaal' worden. Het een kan niet zonder het ander.

 

Illegale teelt, handel en export en de overlast en criminaliteit die daarmee gepaard gaan moet onverminderd hard aangepakt worden!

 

Maw. Men erkent zelf al dat hun 'oplossing' ook geen oplossing is, want de teelt geven ze niet vrij, de prijs gaat dus niet zakken ('ontmoedigingsbeleid' = accijns heffen = zakkenvullerij) en er zal dus nog gewoon illegale teelt blijven met alle gevolgen van dien. Maar wel zeiken dat de wietpas een schijnoplossing is, uhu.

 

Zolang ze de afspraak in Europa hoog houden dat ze de teelt niet vrijgeven, gaan ze de problemen veroorzaakt door het huidige verbod echt niet oplossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op school Zoiets leren als er geen hennep planten waren was er ook geen Amerika of voc?

Het is dus niet de bedoeling dat kinderen wat leren op school he.

Beetje naief weer.dat geld moet natuurlijk weer in banken gepompt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lea Bouwmeester, een keer in een rond-de-tafel gesprek gezien, de intentie is er om het te verbeteren, maar eigenlijk weet ze totaal niet waar ze het over heeft. je kunt simpelweg zeggen dat er in NL 2 groepen zijn. groep A zit cannabis niet zitten, groep B wel. Zij hoort bij groep B, maar snapt verder niet echt hoe je hiermee moet omgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, bij groep A zitten er ook een hoop die niet beter weten, maar je kan onkunde niet met onkunde bestrijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De PvdA kiest voor een evenwichtig beleid

 

 

Hadden ze jaren geleden al moeten doen.

Het enige wat ik verlang is mn eigen kweken.

Dat mag niet.

Ze zijn bij mij thuis geweest met het hele hennepcircus; meer dan 20 personen.

Drie keer met helicopter mijn huis gecircled.

En voor wat?

Ik moest onder toezicht van het hele circus enkele buitenplanten uit de grond trekken.

Hoeveel kost een helicopter?

Hoeveel kost 20 man?

 

Ik wil in alle vrijheid mijn eigen medicijn kweken zonder betutteld te worden.

 

Kan de PVDA mij dat garanderen?

 

the lowlandyr

Edited by lowlandyr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja nu de coffeeshops werk maken van het massaal op de SP laten stemmen van blowende klanten komt de PvdA ook over de brug met een wietwinkelplan.

 

Riekt toch weer naar repressie in de stijl van alleen de wietwinkels mogen staatswiet van een laag THC percentage verkopen en de teelt blijft verboden voor burgers.

Ik las eerder op dit forum dat Lea Boumeester wel wil maar er nog niet helemaal het fijne van snapt.

 

Het gaat er niet om dat wiet legaal of gereguleerd te koop is, het gaat erom dat het verbod wordt opgeheven.

Het gaat erom dat iedereen een aantal planten 5-9 voor eigen gebruik mag telen, dat houdt de prijs laag.

Daarnaast mag er een stelsel komen van kwekers met vergunning die leveren aan coffeeshops of andere verkooppunten.

 

Verbieden is het slechtste wat je kunt doen met genotmiddelen, kanaliseren wél.

Je kunt water niet verbieden door een land te stromen.

 

Kijk even op coffeeshopnews.nl naar de avonturen met de blowbus en de pro SP campagne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5-9 planten en een vergunningstelsel voor kwekers is ook repressie. Daarnaast blijf je dan criminaliteit houden, net zoals dat men nu ook sigaretten smokkeld etc.

 

Als je de negatieve gevolgen van het verbod wenst op te lossen, dan moet je het verbod opheffen. Alle andere angsten die er dan geprojecteerd worden zijn niet meer dan dat: angsten. En die angsten komen voort uit het feit dat we simpelweg niet meer weten hoe de samenleving was zonder het verbod. Alle wetenschappelijke data die er is, is opgedaan tijdens het verbod en zijn dus niet representatief voor een situatie zonder verbod.

 

Maar goed, ik snap dat mensen eerst moeten kunnen lopen voordat ze gaan rennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil in alle vrijheid mijn eigen medicijn kweken zonder betutteld te worden.

Kan de PVDA mij dat garanderen?

Dat wordt door niet één partij ondersteunt. Thuis kweken blijft illegaal.

Dat coffeeshops voor de SP kiezen kan ik wel inkomen, PVDA en DPK hebben eenzelfde beleid.

Controle en gereguleerde teelt (staatskwekerijen?) , goed nieuws voor de shops, maar helaas blijf je als thuiskweker met lege handen.

"Illegale teelt, handel en export en de overlast en criminaliteit die daarmee gepaard gaan moet onverminderd hard aangepakt worden!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...