Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
erazer

prijs gestegen

Recommended Posts

Prijs nederwiet afgelopen jaren gestegen

 

 

UTRECHT - Waar de prijs van nederwiet is blijven stijgen, daalde de prijs van geïmporteerde wiet en hasj de afgelopen jaren.

 

Foto: ANP

 

Dat blijkt uit cijfers van het Trimbos Instituut. Geïmporteerde wiet is bijna de helft goedkoper dan nederwiet.

 

In 2002 kostte nederwiet gemiddeld nog ruim 6 euro per gram, in 2011 was dat al 8 euro en 30 cent en in 2012 zelfs 9,30 euro.

Tegelijkertijd steeg de prijs van geïmporteerd wiet nauwelijks. (4,16 in 2002 en 4,24 in 2011). Tussendoor schommelde de prijs vooral en liep die van geïmporteerde wiet langzaam op tot 5,16 euro in 2008. Daarna daalde de prijs weer.

 

 

 

Minder sterk

 

 

Volgens onderzoeker Sander Rigter van het Trimbos Instituut is de prijs van geïmporteerde wiet in 2012 weer hoger uitgevallen. Doordat het aantal samples dat het Trimbos kan verkrijgen, invloed heeft is op de prijsmeting, is het veiliger om te zeggen dat de prijs van geïmporteerde wiet schommelt rond de 5 euro per gram.

 

''Niet veel coffeeshops doen in geïmporteerde wiet. Het is minder populair bij gebruikers, omdat de wiet minder sterk is en dus een ander effect heeft. Uit ons onderzoek blijkt dat de populairste wiet vaak ook de sterkste is", aldus Rigter.

 

''Bovendien is wiet uit het buitenland lastiger te krijgen, zeker omdat het moeilijk is om een constante stroom van kwalitatief goede wiet te behouden. Wij hadden zelfs het idee dat het zou verdwijnen, maar dat bleek niet te gebeuren."

 

 

 

Hasj

 

 

Geïmporteerde hasj daalde vanaf 2010 ook in prijs. De prijs liep op van 7,14 euro in 2002 naar 9,07 in dat jaar. Daarna ging er ruim een euro van de prijs per gram af, zodat die in 2011 nog maar op 7,79 lag. Volgens Rigter stijgt de prijs wel weer in 2012.

 

bron : nu.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Geïmporteerde wiet zoals Thai waar ik het haal ligt rond euro 4.5 per gr, maar om te zeggen dat het zwakker is, ben ik niet mee eens, althans de shop waar ik het haal.Tijdje terug Thai bij een shop een in den Haag gehaald, viel ik na een half uur zowat in slaap. :j

 

Namaste :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

de prijzen gestegen?

Sinds de wietpas, de prijzen gestegen? :j

 

ze hebben er allemaal reuze vestand van,

vooral het interpreteren van de gegevens.....

toppertjes zijn het bij het trimbos,

hebben het beste met de mensheid voor :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

prijzen gestegen??

Dat is de reinste onzin... Langs officiele weg zal het inderdaad duurder zijn nu...

Maar op straat toch niet zenne... Hier in belgie smijte ze de wiet naar je hoofd. Er is hier voor het moment een overschot!

En kwaliteitswiet (haze) betaal ik nu zelfs maar tusse de 7.5 en de 8 euro de gr.

Ze hadden beter van het coffeeshop systeem afgebleve, en de wet verder versoepeld en het telen en verkopem volledig legaal gemaakt.

Taxeer de kweker en verkoper, maak het toegankelijk, en de mensen gaan niet meer op straat kope. En de staatskas zal er zeer goed bij varen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitenlandse wiet is vaak even duur.

 

Haal de zaden en de takjes er aar eens uit een weeg deze.

 

Kom je in veel gevallen op dezelfde prijs uit...

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Buitenlandse wiet waar ik het iedergeval haal zit praktisch geen tot zeer weinig zaad in.Shashamene zat wel met zaad, maar helaas nog niet tot ontkiemen kunnen brengen. :j

 

Namaste :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

De prijs in de shops zal misschien gestegen zijn

maar op andere plekken is het de helft goedkoper

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog doosjes van the grass company en het verschil is groot

voor de taskforce begon aan de klop jacht

betaalde ik voor 2,44 gram ww 15 euro

tussen tijds is het iedere keer minder geworden in de loop van de jaren

nu krijg je nog maar 1,66 gram ww voor 15 euro en de kwaliteit is een heel stuk minder geworden tegen over vroeger

de lekkere wiet heb je ook niet meer tegenwoordig

ja enkele haze soorten die zijn nog lekker om te roken

maar die moet je niet uit de shop hebben want daar betaal je je eigen scheel aan 0.6 voor een 10 euro

en dan heb je 1 goeie joint

ben blij dat er zoveel taxi,s rond rijden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...