Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hoi,

 

leuk verslag hoor.

waarschijnlijk kun je de planten wel omdoen hoor. maar als ze nog kunnen blijven staan is dit altijd beter hoor.

het zaad kun je eruit halen als de planten droog zijn, gewoon alles verkruimelen tussen je handen en dan met een zeef de zaden eruit zeven.

Ik heb het ook wel eens gedaan met verse planten. de toppen gewoon wrijven tusen je handen, en een bak eronder, voordeel hiervan is dat er bijna geen plantmateriaal tusen de zaden zit.

 

ben benieuwd hoe het je verder verloopt

 

trouwens nog een opmerking, je schreef dat je het zaad in zakjes doet, doe dit niet te snel, laat het zaad lang genoeg drogen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslag :D

 

 

net helemaal gelezen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren, wederom bedankt voor de veren in mn hol.... En de adviezen natuurlijk! Zaad niet te snel in zakjes, check :D

 

Ze staan nog steeds, ja, nog steeds. De zaden vallen er nog niet vanazelf uit maar er zijn er al wel een hoop zichtbaar. Ik laat ze nog lekker even staan. ik denk een weekje, want als de Kronocaines goed zijn gaat alles om. van de Kronocaines haal ik ook nog wat te roken dus dat is 2 vliegen in één klap drogen. :huh:

U snapt de bedoeling vast wel.

 

Foto's, niet de beste maar het is wat.......

 

Het overzicht.

gallery_20080_14428_593023.jpg

 

De Killingfields X Killinfields

gallery_20080_14428_1082277.jpg

 

gallery_20080_14428_1098981.jpg

 

Willekeurig.....

gallery_20080_14428_488238.jpg

 

Willekeurig.....

gallery_20080_14428_1057073.jpg

 

Verder gaan ze ook wat minder drinken dus het einde zal langzaam ook in zicht gaan komen.....

 

Temps zijn nagenoeg hetzelfde. Een tiende kouder....

 

Tot de volgende keer!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 woord :huh: prachtig eh :D

 

Groetjes ssh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er zeker goed uit :P

je kan de planten langer laten drogen ook ....als met wiet die gerookt word

laat dit maar kurkdroog worden

 

mooi hoor

ben benieuwd hoeveel zaden je er aan overhoud :P

 

succes met zaadjes pulken straks

Share this post


Link to post
Share on other sites

SSH, thanks as always!

 

@elmo, leuk dat je weer bent komen kijken.

Ik laat ze denk ik nog een weekje langer staan. De Kronocaines laten het toe en de zaadplantjes, daar kan het geen kwaad voor. Langer laten drogen ga ik zeker doen. Maakt het zaden zoeken straks een stuk makkelijker en de zaden zullen rijper zijn. Hoop/denk ik.... :) ga ze onderste boven hangen boven potjes met een BH zakje erin. Alles wat er dan afvalt, vang ik op. :P Weekje of 4 drogen en dan gaan we weer verder.

 

Hoeveel zaden?? Doe maar een gok..... :P

 

Pulken? Ik heb er nu al zin in!

 

Laters

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's :P))))))))))))))))))))

 

groetjes ssh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gripzakjes.net :P

 

foto's komen van de week.

 

Laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang duurd het gemiddeld voor een ronde zadenkweek. Ik ben ondertussen ook begonnen met bigbud x afghaan1. Alleen ik doe dit in dezelfde ruimte waar ik mijn eigen planten ook heb. Wel natuurlijk in arparte tenten. Ik weet niet als dit niet riscolvol is voor mijn andere planten. Heb jij misschien meer kennis daarover.

 

Hoe lang duurd het gemiddeld voor een ronde zadenkweek. Ik ben ondertussen ook begonnen met bigbud x afghaan1. Alleen ik doe dit in dezelfde ruimte waar ik mijn eigen planten ook heb. Wel natuurlijk in arparte tenten. Ik weet niet als dit niet riscolvol is voor mijn andere planten. Heb jij misschien meer kennis daarover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslag, ook net doorgelezen! alles bij elkaar 666 zaden :P gokje, ik heb geen idee wat er normaal vanaf kan komen

 

en sparta, ik zou het niet doen. 2 tenten in dezelfde ruimte dat is vragen om problemen. in een andere kamer op zijn minst.. hou er ook rekening mee dat stuifmeel aan alles blijft hangen en zo meelift op je huid en kleding

Share this post


Link to post
Share on other sites

stuifmeel hangt snel op je kleren hoor als je dan van je zadenhok naar je gewone kweekhok gaat is de kans er wel dat je de vrouwtjes gaat bestuiven :s

 

veel suc6 gewenst zadenkwekerts

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd hoeveel je er van af hebt gehaald :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sparta, Ik zou e rook voorzichtig mee zijn. Meester Elmo heeft hier ook al verteld dat het stuifmeel overal in gaat zitten en hij heeft gelijk. Nadat ik m’n mannetje had weggehaald en er 2 ‘gewone’ dames na een dag of 5 had bijgezet zijn deze ook keihard bevrucht….

 

Maarja, 2 tenten. Je kan de gok nemen maar ik zou heel voorzichtig zijn. Tussendoor handjes wassen, kleding wisselen en niet verslappen.1 keer verslappen kan al te veel zijn.

Kun je die andere tent niet ergens anders in huis neerzetten inderdaad? Zo maak je in ieder geval ruimte tussen de tenten en beperk je het risico.

 

Of volgende ronde in 2 tenten een zadenkweek doen….. Dat kan ook…. Met hetzelfde soort man en dan verschillende dames…..

 

@Mark, 666 (haha) zaden. Staat genoteerd (maar daar gaan we wel over heen denk ik)

 

Succes met je keuzes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaan toch een hele hoop mooie zaden worden denk ik

gokje 1500 zaadjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer..... Waarschijnlijk met de laatste gewone update want de volgende keer hangen ze onderste boven. :) Moet even kijken wanneer. Vanavond of morgen. Ze vergelen steeds meer en alles lijkt wel klaar te zijn. Ik zou wachten op de kronocaines en die zijn ook klaar na. Mooi wietje geworden hoor. Lekker (al zijn ze wat klein zo) harde compacte toppen...... Van de zaden die ik hier nog uit haal ga ik ook een keer een rondje doen.... Lijkt me een mooi soortje.....

 

Maargoed de zaadplanten hebben vandaag de dag al wel 8,5 weken gestaan....

 

De laatste foto's voor de oogst:

 

gallery_20080_14428_2254019.jpg

 

gallery_20080_14428_645631.jpg

 

gallery_20080_14428_2019007.jpg

 

Als alles omhangt volgt er nog een uodate.... Zal ik wat soortjes uitgebreider aan bod laten komen..... Als iemand een bepaald soortje op prijs steld, laat maar weten.....

 

De zadengokjes van 1230 en 1500 zijn genoteerd..... De winnaar krijgt een zakje zaden van me!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslagje,

 

mijn gokje gaat naar rond de 1125

 

:)

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh zo veel gokt iedereen :) ik had eerst 1666 getypt, toen dacht ik... nee das te veel , sta ik voor aap haha.. ik hoop dat ik dik verlies dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff klein vraagje of kmoet er over gezien hebben :) maar in hoeveel liters hebben ze eigenlijk gestaan?

 

hopelijk heb je heel veel zaadjes, mooi gedaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1300 nootjes gok ik ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is om en hangt te drogen.

 

Morgen foto's.....

 

Over een week of 4 weten we het....

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei, alles is om! Op mn gemakkie eerst de plantjes uitgeklopt om te kijken of er al zaden uitvielen. Zo heb ik dus al een zaad of 30 weten te bemachtigen! Hierna grof geknipt en aan mn scrognet gehangen met een potje eronder.....

 

Nu is het weer wachten. Ben van plan om zo lang mogelijk te wachten. Dan kruimelt het spul lekker tussen je handen en is het zaden zoeken hopelijk wat handiger en sneller. Van het droge knipafval maak ik kief.... Lekker rommelen met de zeef. ;)

 

Wat foto's......

 

gallery_20080_14428_208792.jpg

 

gallery_20080_14428_254918.jpg

 

gallery_20080_14428_810966.jpg

 

gallery_20080_14428_490887.jpg

 

gallery_20080_14428_939090.jpg

 

Zo, alles geknipt, uitgesorteerd, gelabelled en in de potjes...... :)

gallery_20080_14428_2153733.jpg

 

 

Dan alles de kast in.....

gallery_20080_14428_1877930.jpg

 

Nu hopen dat alles een beetje op zn plaats valt..... Wil mn mix-seeds zakje zo leeg mogelijk houden......

gallery_20080_14428_407487.jpg

 

Tot over een week of 4 voor de uitslag....

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is netjes gedaan :)

hup naar vele zaadjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...