Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Het stuifmeel van de één valt niet op de bladeren van de ander.

 

daar verkijk je je op !

stuifmeel komt overal.

ik zou snel en voorzichtig de plantjes die je bij elkaar wil zetten ,in aparte hokjes zetten

 

anders zitten met 1 windvlaag alle plantjes onder

met alle verschillende stuifmeel doorelkaar heen

 

en pas op..

maak je hok heel erg goed schoon na een zaadkweek..

zoniet heb je daarna weer een zaadronde.......

 

mooi om te volgen dit :)

 

 

succes

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo, bedankt voor je input! Ik ga ze als ik thuis ben uit elkaar halen....

 

Uiteraard grote schoonmaak na deze ronde.... :)

 

Zowieso kom ik niet achter elkaar bij de mannen en de vrouwen. Handjes wassen enzo!

 

Thanks voor het volgen. :D

 

Ren

Share this post


Link to post
Share on other sites

het feit dat ik zelf met bestuiven bezig ben en een man op zolder heb staan liet me zien dat bestuiving wel erg simpel is en dat een stofwolk bij het minste of geringste is gecreëerd leek me de opmerking van kruis bestuiving wel waard in een topic als dit :)

 

ik ben ondertussen aangeschoven en volg dit projectje vanaf m`n eigen tuintje :D

 

groet,

 

T-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@T-o: Thanks voor je input man! (ik volg jou verslag ook..... :) )

 

Heren, het eerste setje is een feit!

 

Gister avond heb ik ruimte gekregen in het groei gedeelte dus we konden daar van start. Het bloei gedeelte en de ruimte op zolder doe ik vanavond, daar had ik net weer geen tijd voor….

 

In het groeigedeelte zijn aangeschoven een Killing fields man en een Killing fields vrouw. (Een IBL kruising als ik het goed heb.)

 

Het mannetje kwam van zolder en stond een beetje droog maar die trekt wel weer bij. Zo laat ik ze een week staan en dan haal ik de man weg.

 

 

De foto’s: (telefoon spul maar ok….)

 

Saampjes

gallery_20080_14428_1556202.jpg

 

Toevallig een mooi plaatje…. Uiteraard wel uit het hok gewerkt daarna.

gallery_20080_14428_756354.jpg

 

gallery_20080_14428_1106806.jpg

 

Paars?! Yeah!

gallery_20080_14428_755.jpg

 

Tot morgen voor de volgende update!

 

 

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd..... Nieuwe update. Heb er tijdens de afgelopen nachtdienst nog goed over nagedacht en het is als volgt geworden:

 

Zolder; Hier staat momenteel een PurPPLX man en heeft gezelligheid gekregen van een PurPPLX, White Widow en een Heribei vrouw..... Een buiten soorten kweekje..... Voor guerilla en de achtertuin volgend jaar. :)

 

gallery_20080_14428_1553967.jpg

 

Het bloeihok; De grote batch van deze ronde. Ik heb de knoop doorgehakt en ik ga hier een Her-O man gebruiken. De Skunk #1 mannen die ik heb staan vertikken het gewoon om stuifmeel los te laten dus heb voor deze optie gekozen. De Her-O is wat meer indica kant op dus qua hoogte gezien wat beter voor in de kast....

 

De Skunk #1 zaden komen bij een bekende zadenboer vandaan, zou het kunnen dat ze de zaden op een manier bewerkt hebben zodat de mannen gesterilliseerd zijn??

Geen idee maar je zou het bijna kunnen denken....

 

De vrouwen in het bloeihok:

-2 Skunk #1

-2 White Widows

-Her-O

-PurPPLX

-Killing Fields

-Shackzilla (fem)

-Heribei (fem)

-Mad Shack (fem)

 

Het is gebeurd.....

gallery_20080_14428_891172.jpg

Man staat in het midden...

 

Dan nog een overzichtje.

gallery_20080_14428_158918.jpg

 

Nou, nu een weekje volhouden en dan haal ik de mannen weg. Komende week gaan de deuren dus snel open en snel dicht iig.

 

Zou ik dan de vrouwtjes van zolder ook weer in de kast kunnen zetten of is dat vragen om kruisbestrijding en problemen?

 

Groeten weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er moii bij :)

 

dat worden mooie kruisingen.

 

mvg rd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ RD, thanks. Ik hoop dat alles lukt...

 

Hello,

 

 

 

Weer een update en wat voor ééntje….. De heren staan nu al wat dagen tussen de dames en het gaat lekker! Hier en daar zie ik volgens mij al zaadzakjes verschijnen dus ik heb goede hoop dat de bevruchting is gelukt.

 

 

Op zolder, onder het raam gaat het prima.

gallery_20080_14428_72298.jpg

 

gallery_20080_14428_63250.jpg

 

In het groeihok gaat de killing Fields als een speer.

gallery_20080_14428_67203.jpg

 

gallery_20080_14428_49393.jpg

 

In het bloeihok gaat het ook goed al moet ik zeggen dat het me opvalt dat de Her-O man minder stuifmeel aanmaakt dan bijvoorbeeld de PurPPLX man op zolder de de Killing Fields man in het groeihok. Not to worrie though want volgens mij is er al een hoop bevrucht….

gallery_20080_14428_87955.jpg

 

gallery_20080_14428_74579.jpg

 

White Widow:

gallery_20080_14428_99673.jpg

 

Killing Fields:

gallery_20080_14428_19093.jpg

 

 

Ik vraag me alleen af of als ik de mannen weg heb gehaald ik alle vrouwen weer bij elkaar kan zetten?? Waarschijnlijk niet vanwege kruisbevruchting maar is dit niet op te lossen door de planten nat te maken een dag van te voren?

 

 

Water geven doe ik nog steeds 2x per dag….. wel wat voeding erbij én heel klein beetje PK13/14. Ik merk dat ze daar goed op reageren wat betreft het verkleuren en afsterven van de onderste bladeren. Hopelijk blijft het goed gaan. Wel weet ik zeker, hoe meer medium, hoe beter….. En makkelijker!

 

 

Groeten en tot de volgende keer.

 

 

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er allemaal zeer goed uit goed bezig kerel zware suporter shining komt eens langs <_< huppppaaaa zaden makkeeuuuhhh !!

 

keep up the good work <_<

 

Groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaiet er zeker goed uit

mooi dat je een paarse kf hebt <_<

 

ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u heren SSH en elmo..... Ik doe m'n best maar uiteindelijk moeten ze het zelf doen. 2 keer per dag water geven in die kleine potjes...... Wat een werk. Waarom wilde ik ook al weer zo veel verschillende soorten kruisen???? B)

 

Hoop die paarsheid van de KF in de zaden terug te vinden.... Word denk ik de eerste probeer ronde als deze klaar is. die staat er echt mooi bij.... :)

 

Ik zal volgende week weer een uitgebreide update doen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer een keer!

 

Wat valt er te vertellen over de afgelopen week? Ik ben gestopt met de voeding. De bladpunten van vele planten verbranden en er is denk ik een zout ophopinging de potjes.... Omhoog krullende bladeren, stugge bladeren, denk dat dat het is tenminste. Doe nu de helft van boven en de helft van onder geven. Alleen water wel te verstaan. Over een dag of 3 nog maar eens kijken. Je ziet wel goed dat de ene meer kan hebben dan de andere plant.

 

Ze staan immers al 20 dagen, geteld vanaf het moment dat de man in het hok is gezet.

Sommige gaan goed en andere gaan minder. Mn buurman is er eentje vergeten met watergeven omdat deze op een potje stond. Ik moest ook een keer op vakantie you know...... ;)

 

Ik heb ook een fotoshoot gehouden om later te kunnen bekijken hoe de moeder was van de zaden. Handig voor pre-reference als ik weer een zaden rondje wil doen. :D

 

Ben niet de beste fotograaf maar daar komen er wat.....

 

Her-O X Her-O

gallery_20080_14428_351419.jpg

 

Her-O X Her-O top

gallery_20080_14428_464886.jpg

 

Killingfields X Her-O

gallery_20080_14428_206183.jpg

 

Killingfields X Her-O top

gallery_20080_14428_550895.jpg

 

PurPPLX X Her-O

gallery_20080_14428_773265.jpg

 

PurPPLX X Her-O Glitter topjes!!

gallery_20080_14428_22401.jpg

 

Nog verzoekjes van kruisingen??

 

En dan deze nog: Bedankt burman...... :P

gallery_20080_14428_612699.jpg

 

Zeg, de kweek duurt 6 weken. Dan zijn we morgen op de helft. <_<

 

Tot de volgende keer volgers!

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er daar allemaal prima uit alleen jammer dat je buurman die plant is vergeten maar komt goed !!

 

Goed bezig dude !!

 

Groetjes ssh

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren, bedankt voor de steunbetuigingen. Doet me goed, al krijg ik niet veel response op vragen die ik stel, beetje jammer maargoed......

 

Het gaat redelijk. De omhoog gekrulde bladeren blijven en de bladeren lijken ook wat stug. Geen idee hoe dit komt... Waarschijnlijk de kleine potjes maar misschien ook een lage LV?? Ik meet deze niet maar heb zo'n idee dat die erg laag is..... Haal de lucht van binnen en niet van buiten namelijk.... Vreemd, vreemd, vreemd.

 

We beginnen met een overzicht:

gallery_20080_14428_678303.jpg

 

 

Speciaal voor SSH: :P

 

De killingfields X Killingfields!

gallery_20080_14428_1450753.jpg

 

gallery_20080_14428_1251063.jpg

 

Dan een plaatje van de Heribei X PurPPLX (mooie buitensoort voor volgend jaar!)

gallery_20080_14428_223915.jpg

 

Voor binnen hebben we dan nog de:

Her-O X Her-O:

gallery_20080_14428_643973.jpg

 

gallery_20080_14428_1351825.jpg

 

En de Skunk #1 X Her-O.

gallery_20080_14428_267496.jpg

 

gallery_20080_14428_532496.jpg

 

De rest heb ik wel op foto staan maar niet geuploaded. Zijn er nog al wat ehj....

 

Iemand nog hints of tips?? Of is het gewoon wachten tot de bonen eruit vallen?? Haha

 

Groeten

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren volgers,

 

We zijn inmiddels de 5 weken na het plaatsen van de man voorbij en jawel! het eerste zaadje is gevonden. Hij lag in de bak tussen de potjes dus heb geen idee van welke plant hij komt. Er komt dus ook een zakje Mix-zaden bij. Er zullen er nog wel meer komen....

 

gallery_20080_14428_1671151.jpg

 

Wat ik me afvraag is hoe lang ik ze zal laten staan. Ik hoop dat ze het volhouden tot 5 noveber. Dan zijn als het goed is de Kronocaines klaar die er ook nog tussen staan. Het leek er even op dat deze uit de wind zijn gehouden voor het stuifmeel maar ik heb er toch wat gezien..... geeft niet, altijd meegenomen!

 

De bedoeling is dat als ik ze ga omleggen, ze onderste boven aan mn scrognet ga hangen met daaronder een potje met een boterhamzakje erin. Zo hoop ik dat alle zaden in de daarvoor bestemde bak komt...

 

Maargoed, overzichtjes:

gallery_20080_14428_1359284.jpg

 

gallery_20080_14428_1201444.jpg

 

De Killingfiels X Killingfields

gallery_20080_14428_276103.jpg

 

De Her-O X Her-O

gallery_20080_14428_1499317.jpg

 

Tada!

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er niet slecht uit :lol:

en dat ene zaadje dat zal een surprise worden B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha zekers wel nice ! dikke knuppels vol met zaad B) :lol:

 

Groetjes

 

keep up the good work !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

mooie planten :verrygood hoe gaat het met de krono's?

 

mvg Rd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meneer Sparta,... Waar heb je het over??? De soorten die jij noemt heb ik niet in mn assortiment..... Niet dat het geen mooie kruising zal zijn niets mis mee hoor! :verrygood Als jij de soorten levert wil ik ze wel kruisen..... :D

 

De kronocaines?? Zoals ik in de laatste update al zei, die gaan best aardig. ik had gehoopt dat ze niet bevrucht zouden worden omdat ze er kater bijgezet zijn. Helaas pindakaas dus. Hier en daar een zaadje gezien geeft niet, weer een soortje erbij. Gelukking had ik nog wat van je zaadjes apart gehouden dus in een volgende ronde komt deze nog wel een keer voorbij maar dan goed. Vol medium en niet van die kleine potjes en geen mannen in de buurt.....

Zo met die kleine potjes doe ik niet meer, dat weet ik wel.....

 

Groeten en er zijn na dat ene zaadje geen andere meer gevonden..... We wachten af....

 

Groeten

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslag en ik zei toch dat stuifmeel overal komt :D

 

verder denk ik dat je heel veel mooie zaden gaat oogsten.

en of er paarse invloeden in je gemaakte zaden zit denk ik zelf van wel,

omdat de moeder paarse genen in zich heeft en die opzeker aan een aantal nakomelingen mee zal geven.

 

ik hoop het wel voor je

 

jammer van dat buurman plantje

is daar niks meer aan te redden??

voor zaden maakt het weinig uit of je wiet er goed uit ziet, of niet..

als de ontwikkeling van de zaden maar doorgaat binnenin de zaadhulsjes

 

 

succes man , mooi verslag :)

 

:verrygood

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo, thanks for the heads up dude!

Ik hoop ook dat het een mooi zaden rondje word. Wat dat stuifmeel betreft had je gelijk idd.

Heel toevallig heb ik gisteren weer een zaadje gevonden! Deze keer weet ik wel van welke plant. De kronocaine nota-bene! Zaadje zat helemaal onderin maar stak er al voor de helft uit. Het is een mooi zaadje ook. Goed van kleur en een mooie print rondom. Ik ben helemaal blij, raar maar waar!

Net het meissie opdracht gegeven om uit te kijken naar gripzakjes met boodschappen doen..... We moeten ze ergens in gaan bewaren.

 

Op de rest is het wachten.... Ze zullen vanzelf uiit de boom vallen. Toink Toink Boink!

 

Zou wel leuk zijn als de paarse invloeden doorgegeven worden. We zullen het zien. Ik ga van de Killingfields X Killingfields zeker een rondje doen als ik hiermee en de volgende ronde klaar ben.....

 

Plantje van de buurman was echt niet meer te redden nee. Plantje nam totaal geen water meer op en de zaadjes waren nog niet ver genoeg ontwikkeld dus deze heb ik onder 'collateral damage' weggeschreven.... Geeft niet, ik heb nog genoeg.... Toch?!

 

Van de week gooi ik er wel weer een update tegen aan. :verrygood

 

Groeten

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het was meer een suggestie. Ik zal kijken wat ik nog heb. Zodra ik ze heb dan pm ik je wel en kijken als je nog een zadenkweek wilt uitvoeren. Lijkt me leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha!

 

Denk alleen niet dat ik nog zo snel een grote zadenkweek ga doen....

 

Als je met mooie zaden op de proppen kom kan ik misschien wel een kleintje ergens tussendoor doen.... :verrygood

Zullen we moeten gaan bekijken....

 

Groeten

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, even een update zonder foto's.....

 

wat cijfertjes.... Ook leuk!

 

Lampen aan:

Temp lucht in: 20.6

Temp lucht uit: 24.8

Temp onder de lamp: 25.7

 

Lampen uit:

Temp lucht in: 20.6

Temp lucht uit: 30.3

Temp in hok: 20.4

 

Dan het volgende..... Ze staan nu al bijna 7 weken na de bevruchting van de man. ik vind ook steeds meer zaden die uit de zaadhulsjes komen. Super natuurlijk maar ik zou graag willen weten wanneer ik de planten om zou kunnen halen. Is het beter om ze zo lang mogelijk te laten staan of kan ik ze volgende week omhalen en onderste boven hangen? Dit omdat ik dan de zaden een beetje uit elkaar kan houden.....

 

En is het zo dat als de planten omgehaald zijn het proces nog doorgaat?? Moet je bijvoorbeeld een zaadplant langer laten drogen?

(Zelf denk dat je ze het beste zo lang mogelijk kan laten hangen en als ze gort droog zij is het zaden zoeken ook wat makkelijker..... Of nie)

 

Thanks

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...