Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Heren,

 

Na van de laatste ronde geen verslag gemaakt te hebben ga ik het toch weer een keer doen.

 

Deze keer alleen geen wiet ronde maar een grote zaadjes ronde. Met als reden, verdere uitbreiding van het onafhankelijk zijn en om verschillende soorten te gaan proberen.

 

Het plan! :o

 

Door hier te ruilen op het forum heb ik een 10 tal soorten bij elkaar gespaard en wil deze gaan kruizen met 1 of 2 verschillende soorten. De soort waarmee gekruist zal worden zijn Skunk#1 en/of White Widow. Ik heb voor deze gekozen omdat deze zich meerdere malen goed hebben bewezen om mee te kruisen. Ik heb een bloei en een groeigedeelte waar ik de 2 mannen laat sexen met de vrouwtjes. Even snel uitgerekend kan ik hier een 20 soorten van overhouden. :j

 

De soorten zijn:

Jack Herrer x Master Kush

Herhujana x Orange bud

NYCD

PurPPLX (Purple x PP x NLX)

Skunk #1 (origineel van Dutch Passion)

White Widow

Killing Field

Mad shack (fem, origineel Sannie)

Heribei (fem, origineel Sannie)

Shackzilla (fem, origineel Sannie)

 

Bij elkaar 40 zaden. 27 juli zijn we van start gegaan in de pitpots en op de 31ste zijn de eerste 25 zaden in de kleine potjes gegaan.

 

gallery_20080_14428_1168369.jpg

 

Ik hoef niet ‘mega’ veel zaden dus ben van plan om de plantjes in de kleine potjes te houden. Hierdoor worden ze niet te groot en kan ik dit rondje (met de buiten temperaturen in het oog) op 250Watt draaien. Hopelijk krijg ik alleen met de kleine potjes geen problemen, doordat deze misschien te snel zullen droog trekken maar dat gaan we vanzelf meemaken. 2x per dag water geven misschien? Misschien maak ik na het bekend worden van de sexen en de uiteindelijke opstelling rond de mannen wel een grote aardebak.

 

Vandaag, 6 augustus is het meeste wel opgekomen van wat gaat opkomen denk ik. Helaas zijn er 12 niet opgekomen. Waarschijnlijk zijn er ook een paar die wel zijn opgekomen maar nog afvallen als zijnde mongooltjes. De pitpots staan er nog een weekje bij, wie weet hebben we te maken met wat trage kiemers….

 

Dus nu is dit de huidige bezetting:

 

gallery_20080_14428_2153519.jpg

 

gallery_20080_14428_1715585.jpg

 

Let niet op de plant in de hoek. Deze staat droog te trekken. Deze moest 12 weken en de rest 10….. :j

 

 

Verder is de kast nog hetzelfde,

400Watt Lumatek ESVA, deze ronde gedimd naar 250Watt

Lumatek reflector

Actieve en passieve inlaat, afzuiging 420M3 temp geregeld

 

Voeding ga ik denk ik zo weinig mogelijk gebruiken. Water afzuren en af en toe wat enzymen lijkt mij het beste om zaadjes te maken. (Bovendien kun je hier weinig info over vinden)

 

Tot over een week of twee voor de volgende update!

 

 

 

Vragen of opmerkingen zijn uiteraard welkom.

 

 

 

Groeten

 

 

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit maar ga je ook zaden trekken van fem zaad ? ik dacht dat de herma kans dan heel groot is

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er leuk uit maar ga je ook zaden trekken van fem zaad ? ik dacht dat de herma kans dan heel groot is

 

 

net als van fem plantjes stekken halen ? :o :j

 

 

stress is de grootste factor maatje ,moeten wij groningers kennen :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is inderdaad waar ikheb net mijn 4 stekken WW gekapt en daar kwamen perfecte toppen af hahaha

 

maar je leest zoveel tegenstrijdigheden hierover dat je door de bomen het bos niet meer ziet

 

weet je ....ik ga het ook gewoon proberen heb nog een run top44 te gaan laat ik daar eens wat van gaan bestuiven is ook fem dus kijken wat er uit komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog wel wat amnees haze stuifmeel :o leuk speelgoed

 

groet,

 

T-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies.....

 

Ik heb laatst een run gedaan met fem zaad en dat bestoven. Zaad is helemaal nix mis mee......

 

We zullen zien. Stress is nooit goed voor een plant. Fem of geen fem......

 

Renaie

 

(Amnees stuifmeel, interressant! :o )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, toch een tussentijdse update. Ik heb namelijk nog een aantal zaden erbij gekregen!

Royal Dane is bereid geweest om me nog een aantal Kronocaine zaden toe te sturen. Heel erg tof uiteraard! :j

Deze zaden lopen wel 2 weken achter maar dat geeft niet. Ik kan een beetje schuiven met het tijdstip van bevruchten. zodat ze ongeveer de zelfde tijd klaar zullen zijn als de rest. Gisteren in de pitpots gedaan en ik zie al ontieming bij 3 van de 5 dus dat gaat ook goed. :o

 

gallery_20080_14428_915644.jpg

 

gallery_20080_14428_1293868.jpg

 

Dan de bloeikast. Leuk te zien dat ze lekker gegroeid zijn! Zo gaat ie lekker! Nog 2 weekjes en dan zullen de eerste wel geslacht gaan tonen. :j

 

gallery_20080_14428_1254504.jpg

 

gallery_20080_14428_2033169.jpg

 

gallery_20080_14428_2015868.jpg

 

Tot de volgende keer weer! :j

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

zijn de kronocaine's al boven de grond :)

 

mvg rd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RD, zoals ik al in de PM zei, die zijn al even boven en staan lekker tussen de rest. Lopen precies 2 weken achter. Er is keuze tussen 3 stuks.....

 

gallery_20080_14428_489666.jpg

 

Ik heb vanavond het eerste mannetje er tussenuit gehaald. De teller staat op 19 dagen vandaag. Het is een PurPPLX geworden. :huh: Waarschijnlijk heb ik er nog eentje dus met die ga ik misschien wel verder...

 

gallery_20080_14428_804261.jpg

 

Het verschil met vorige week is echt enorm. Ze lusten ook al een aardig slokje water dus dat moet ik goed in de gaten houden. Die klein potjes natuurlijk...... :P

De temperaturen helpen trouwens ook niet echt mee. Af en toe tikt ie de 30 graden aan op top niveau. :vape:

Lamp afstand is 35 cm....

 

Vorige week:

gallery_20080_14428_2033169.jpg

 

Deze week: Sorry, telefoon pics én licht aan..... :vape: Ik leer het ook nooit.....

gallery_20080_14428_1583030.jpg

 

gallery_20080_14428_1293323.jpg

 

gallery_20080_14428_2417757.jpg

 

Nog een willekeurige top, (ofwel niet onthouden van welke plant de foto was.....)

gallery_20080_14428_1589721.jpg

 

Ik hoop dat de rest snel zijn/haar sexe toont. We zitten nog in week 3. Als alle vrouwen bekend zijn ga ik ze 2 weken later bestuiven en week later nog een keer. Dan nog 5/6 weken wachten tot alle zaden rijp zijn.....

Dusssss 13 weken ongeveer.... :huh:

 

Misschien over een paar dagen wat bloeivoeding mee geven..... voorlopig vinden ze gewoon afgezuurd water prima.

 

Lamp nog steeds lekker op 250Watt ook want anders raak ik de warmte mooi niet kwijt..... Steady as she goes....

 

Tot ergens volgende week!

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

die staan er wel prachtig bij

hopelijk een goed zaad oogst(je)

 

succes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank you..... :huh:

 

Blijf lekker hangen en dan maak je vanzelf mee hoe de oogst word.... :P

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga ik zeker doen ook :P

ik kan er mss wat van leren want ben ook bezig voor een zaden kweekje, alleen wat probs met men zaadjes momenteel, ze komen niet boven en de reden was rot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer.

 

Bijna het einde van week 4. Alle geslachten zijn bekend en we zijn begonnen met keuzes maken. Best lastig want ik heb meer mannen dan ik ruimte heb om verder mee te kruisen.

 

Ik heb 2 skunk mannen en die wil ik gaan gebruiken in het bloeihok. Als reserve heb ik 3 Her-O mannen en als laatste stok achter de hand heb ik 2 PurPPLX mannen. Wat misschien wel het overdenken waard is, is om de Her-O mannen met de PurPPLX mannen te wisselen omdat de PurPPLX mannen hun stuifmeel inmiddels al lossen en de Skuk en de Her-O mannen nog niet…… Iemand een tip de goeie richting op?

 

De mannen:

gallery_20080_14428_194718.jpg

 

gallery_20080_14428_1801954.jpg

 

In het groeihok wil ik de Killingfields IBL kruisen. Heb hier en daar een verslag van gezien en die wil ik ook eens proberen…. Heb 2 vrouwen en 1 man dus,….Here we go!

 

Wat ik alleen nog wilde vragen is het volgende:

 

Is het beter om:

 

-De mannen er over 2 weken gewoon tussen te zetten voor een periode van 2 weken?

 

-Of is het verstandiger om het stuifmeel van de man op te vangen en over 2 weken een theelepel van los te laten in de kast en 2 weken later nog een keer te herhalen?

 

 

 

Dan de foto’s!

 

gallery_20080_14428_1185042.jpg

 

gallery_20080_14428_151181.jpg

 

gallery_20080_14428_2098206.jpg 

 

Bladeren onderin zijn een beetje gelig…… Komt waarschijnlijk door de kleine potjes. Ga langzaam toch wat voeding meegeven denk ik…..

 

Ook aardig wat hoogte verschil dus af en toe lekker shuffelen met de potjes…

 

De kronocaines doen het lekker RD!! Binnen 2 weken zien we daar waarschijnlijk ook geslacht van.

 

gallery_20080_14428_185839.jpg

 

Temperaturen zijn ook binnen de perken (lamp op 250SL) gaat best zo!

 

 

Groeten

 

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's van deze week staan er bij!

 

Iemand ook nog een antwoord toevallig?? :D

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

ziet er goed uit :D jammer van de gele blaadjes.

weet je al welke kruisingen je gaat maken?

 

mvg rd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi renessy,

Ziet er interessant uit en lekkere soorten. ( alleen waarom nou weer een skunk kruising? :-D )

Vergeet niet dat ze ook energie nodig zullen hebben om genoeg zaden aan te maken net zoals bij bloemen.

 

Mij werd mij wel geadviseerd dat fem zaad wel wat minder geschikt waren om zaden mee te maken en stekken.

 

Hopelijk kun je ze goed uit elkaar houden met bevruchten want dat kan ook een beetje mix geven, maar dat hoeft niet echt een probleem te zijn als het niet veel is. Misschien als je ze goed uit elkaar verwijderd kunt houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RD, ja, jammer van de gele blaadjes. Hoop dat ik er niet te veel last van blijf houden....

De kruisingen die er komen...?

 

Soorten gekruisd met Skunk#1 (of als dit niet lukt met HerijuanaxOrange Bud, ook wel de Her-O genoemd)

Skunk#1

Her-O

PuPPLX

White Widow

Killing field

Heribei

Shackzilla

Mad Shack

 

Hiernaast komt er ook nog een IBL kweek van de Kllingfields en de Kronocaines (die er later bij zijn gekomen.)

 

Heb je je keuze al gemaakt? :D

 

@heaven, Tsja, weer een Skunk kruising...... je moet roeien met de riemen die je hebt ehj......

Kruisen met Fem Zaad.... Ik heb geen idee. Volgend mij moet dit kunnen. Je zut de Fem optie wel kwijt zijn maar of je meteen foute zaden krijgt? Geen idee.

Het uit elkaar houden hoop ik te doen door de verbinding die ik heb tussen het groei en bloei gedeelte vol te stoppen met schuursponsjes en deze ter alle tijden goed nat te houden......

De soorten houd ik uit elkaar door 'labels' .....

 

Wat bedoel je met energie voor het aanmaken van bloemen? Waar doel je op?? Ik begrijp je even niet.

 

Anyway. 2 weken erbij of met de theelepen bevruchten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

energie = voedsel (mest)

Om lekker veel massa te creeeren, normaal in zaadloze bloemen, in jouw geval in zaden.

En zaden, die wegen niet niks, daar zit heel wat energie in voor het beginnende plantje ( ook al lijken ze klein, ze vallen uit je bloemtrossen als bakstenen ). :D

 

grt dr3

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn wel veel verschillende soortjes..

 

en je planten zijn wel klein en kwetsbaar...

 

ik weet echt niks van zaden maken ...(nog niet)... maar hoeveel zaden denk je te oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wat je bedoel heaven, je hebt het gewoon over de buffer die ik eigenlijk niet heb....

 

Ga eens nadenken om de bak waar ze in staan te vullen met aarde en ales hierin te zetten. Alles is bekend dus zou nu niet meer verplaatst hoeven worden...... Zo heb ik weer wat buffer terug en zal het 'misschien' wat makkelijker worden....

 

@MRT, lekker toch veel verschillende soorten? Zo kan ik voorlopig nog wel wat rondes draaien in de kast.

Klein en kwetsbaar? Misschien maar ze staan dan ook in erg kleine potjes. Ze willen wel maar kunnen niet zeg maar.

 

Hoeveel zaden? Ik heb een keer een zaadronde met Lowryders gedaan, 3 plantjes, 800 zaden! Zie mn onderschrift.....

 

Groeten weer.

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk topic ..ik ga volgende zomer eens zaden kweken.

dus ik kijk het even af :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom.

 

Kijken, leren van mijn fouten. :vape:

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer. tijd voor een update. Net even wat pics geschoten dus dat moet goed komen....

 

Stand van zaken..... Alles in debloei en is lekker bezig. Ik heb als planning om de 11de het mannetje er tussen te zetten. De bedoeling was dat dat een Skunk zou worden maardaar twijfel ik aan. En wel hierom: De 2 skunk mannen die ik heb staan hebben tot nu toe nog géén stuifmeel los gelaten. De rest van de mannen die ik heb staan zijn al zeker anderhalve week bezig met stuifmeel te verspreiden.....

Het word dus of de Her-O, Killingfield of PurPPLX. Welke zal ik nemen?? Mmmmmmmmm........... :)

 

Verder ben ik de dames ook al aan het bij voeden. Door de kleine potjes ontkom je daar niet aan volgens mij.... De buffer is zo op. Helemaal vervelend is het voeden nu. Heb de helft op potjes staan om de toppen een beetje op gelijke hoogte te brengen. Alles eruit, water erin en de plantjes erin. water weg? Alles eruit, potjes en plantjes er weer in..... Ach je moet er wat voor over hebben..... :tu

 

gallery_20080_14428_1262390.jpg

 

gallery_20080_14428_9325.jpg

 

Her-O top:

gallery_20080_14428_821002.jpg

 

Killingfields top:

gallery_20080_14428_506827.jpg

 

En als laatste de mannen:

gallery_20080_14428_1759516.jpg

(De Skunk mannen staan hier trouwens niet tussen hoor. Die staan in het groeihok....)

 

Dus ja, als het de 11de is of ik zin heb gaan de mannen tussen de dames en dan horen jullie me weer! :D

 

Laters en smoke ze.... :D

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijg je zo geen kruis bestuiving als je al die verschillende mannen bij elkaar hebt staan? lijkt me dat ze stuifmeel van elkaar dragen..

 

verder leuk project om te lezen :)

 

groet,

 

T-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ T-o: Nee, ik denk het niet. Ik hoop van niet in ieder geval..... Op de foto lijkt het alsof ze dichter bij elkaar staan dan dat ze in werkelijkheid doen. Het stuifmeel van de één valt niet op de bladeren van de ander.

 

Ook zal ik ze voordat ze bij hun maatje worden gezet een keer uitkloppen. Dan kunnen ze vers stuifmeel aanmaken om te bevruchten..

 

Aan de andere kant. Misschien wel goed punt ook. De mannen staan op zolder, ik ga wat meer afstand maken tussen de vechtersbazen…. Baat het niet,…….

 

Thanks voor het volgen!

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...