Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Mark,s cannabis misere -artikel in Volkskrant

Recommended Posts

Reactie op Mark zijn verslaving,s perikelen.

 

Volgens ‘’de nationale drug monitor’’ zijn er 11000 mensen verslaafd aan blowen, waarvan het grootste gedeelte onder de 18. Deze mogen dus geen cannabis gebruiken. Blowen is overigens iets anders dan cannabis gebruik. Verder meldt ze , dat in 2009 anderhalf miljoen mensen slaap en kalmeringsmiddelen slikten en dat er in 2010 19000 stierven door tabaksgebruik.

Ex-cannabis verslaafde Mark zocht na 26 jaar hulp .Uit het verhaal blijkt duidelijk, dat Mark zijn problemen probeerde te verdrijven door zich suf te roken. Nooit handig, want ongeacht het middel, het werkt niet. (zie V.Kr. zaterdag 28 juli 2012)

Achteraf gezien mag hij blij zijn, dat hij dit niet alleen met alcohol heeft geprobeerd. Dan was zijn geest en lichaam onherstelbaar naar de Filistijnen geweest.

Drugsgebruik is natuurlijk heel persoonlijk. Niet iedere drug past bij iedereen. D,r zijn een miljoen cannabisgenieters ,die marihuana wel als een plezierig geestverruimend middel ervaren!

Zelf rook ik al 43 jaar wiet, heb al 40 jaar een fantastische vrouw en drie geweldige,universitair geschoolde kinderen.

Ik ervaar wietgebruik, als een verrijking van mijn geest. Je wordt er vredelievend, vriendelijk en verdraagzaam van. (Ook lees ik o.a. vier kranten en kan gelukkig niet alles onthouden)

Je gaat meer relativeren Je kan een beter inzicht in jezelf, je bestaan en de wereld waarin je leeft ,

krijgen. Meer empathie met je medemens. Bovendien gaat er ook nog eens niemand dood aan cannabis!

Verder wens ik zelf te bepalen, wat ik doe en wat ik zeg. Het criterium is, dat je een ander niet concreet tot last moet zijn.

Dit kunnen we van alcohol niet bepaald zeggen. Ondanks alle aan alcohol gerelateerde ellende vinden we het ‘’dood’’ normaal,dat d.m.v. alledaagse tv uitzendingen(nb. via een publiekszender ) vanuit ‘’het heineken house’’ ,alcohol,de meest giftige harddrug, wordt gepromoot.

Hoezo dubbele moraal? Geen probleem, ondanks de twee duizend doden per jaar en de miljoen verslaafden. Alcohol gebruik is sinds de jaren 70 met 300% toegenomen.14% van de mensen in Europa sterft door alcohol en dan moeilijk doen over cannabis gebruik. Er is in de loop van de tijd minstens een kruiwagen aan literatuur verschenen ,waaruit zonneklaar blijkt , dat we blij mochten zijn als alcohol half zo onschuldig was .Een gotspe!

Het gaat hier om een rijke plant,waarvan een miljoen mensen de vele goede eigenschappen ,zowel op recreatief als op medicinaal gebied,wel onderkennen. Zij doen er hun voordeel mee en verrijken hun geest en hun leven.

Dat Mark hier niet bij hoort, heeft dan ook alles met de mens ‘’Mark’’en weinig met de wietplant,te maken. Het middel is nooit het probleem, maar het vervoermiddel!

Mark hoort helaas bij die halve procent die er beter niet aan had kunnen beginnen.

Veel frustratie ontstaat door stiekem gebruik .Decriminalisering ,goede voorlichting en vooral respect voor mensen met een afwijkende levenswijze is belangrijk.

Legalisering ,in het belang van een vrijere en blijere samenleving,waar het recht op zelfbeschikking wordt gerespecteerd, is de oplossing!

 

Doede J. de Jong, Appelscha

Biologische wietkweker en V.O.C. medewerker(kweker uit ‘’nederwiet-de moevie’’)

 

Hopelijk plaatsen jullie dit artikel. Controversieel zijn lijkt mij voor een progressieve krant een must.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7713_4480_79295.jpg

 

Vanuit het Holland haze house kan ik je woorden alleen maar toejuichen, Doede.

Een mooie opsomming van wat ons tot gewone mensen maakt.

En dan moet ik vriend Evert gelijk geven, want juist dit is erg "gevaarlijk"

Van wiet ga je nadenken, en dat willen "ze"niet.

 

Het wordt dus veel te ingewikkeld en geheel tegenstrijdig met het beeld wat men van een blower heeft.

Daarbij kom je ook nog is goed uit je woorden!

En het wordt natuurlijk helemaal ingewikkeld als je geen steun trekt en de maatschappij niet tot last bent.

Nee, Doede, je maakt het de maatschappij wel lastig op deze manier,

je lijkt namelijk een normaal mens....

 

dank voor je brief, Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees de VK niet meer, maar als je even een verwijzing kan maken naar Marks' verhaal, dan kunnen wat meer mensen een brief inzenden: zal er vast wel 1 geplaatst worden.

 

keep up the good work

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkskrant is een soort propaganda nieuwsblad......de meeste artikels gaat evenredig met de rest van de nieuwsbladeren....maar meestal als het over Cannabis gaat of over Immigratie dan lees je altijd iets negatiefs...

 

Je kan het vergelijken met de FOX NEWS

 

 

.die cijfer klopt eigenlijk niet echt: Elke keer als ze een minderjarige opgepakt wordt voor een misdrijf.....en ze beseffen dat het een blower is....dan geeft de rechter altijd de keuze van ofwel ga je naar een oplsuitings centrum voor tal maanden, jaren of volg je een kuur in 1 van die centrums om van die ( cannabis verslaving af te geraken) + begeleiding.....wat vrij normaal is dat de meeste minderjarige voor de tweede optie kiezen dan opgesloten te worden......dus ik zou zeggen van de 11000 verslaafde zouden der misshien 35% vrijwillig gegaan zijn...en de rest hadden geen andere keuze of werden verplicht door de procureur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wordt hier erg blij van;S.P. staat in de peilingen op 34 zetels en is daarmee de grootste partij(drie meer dan de V.V.D.)

Doe mij maar een krat hashies!

H.gr.

Doede

Share this post


Link to post
Share on other sites

perfect, dat is heel goed nieuws dat de SP voor loopt in de peilingen.

Mark Rutte zal er wel weer nachtmerries van krijgen maar dat is zijn probleem.

Immers toen wij nachtmerries hadden over zijn horrorkabinet maakte hem dat ook niet uit gezien zijn immers grote lach.

 

Grof gezien zitten er veel mensen aan een of andere drugs.

Sommige aan de Alcohol, Tabak, kalmeringspilletjes en Prozacs. Miljoenenen mensen, en het rare is dat er onder hun mensen wiet als overlast zien en of slecht.

Het zal de ontkenningsfase wel zijn, harddrugs maakt de blik waziger.

Dan nog de illegale drugs als Cocaine, Amfetemines, Heroine, wij Nederlanders zijn niet vies van Drugs,

jammer genoeg velen nog onbekend met de werking en de nadelen van wat ze gebruiken.

 

Het komt wel goed, vele tekenen aan de horizon voor meer vrijheid voor het hemelse kruid geschonken door de goden aan deze wereld.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn lesje geleerd....ik zal niet te vlug juichen.......Ik blijf positief alleen omdat ik weet dat ik altijd ga kweken en altijd zal blowen..verbod of geen verbod.....we hopen dat ze der iets zullen van maken de SPers,om ons leven te vergemakkelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dezelfde krant toch ook een kritisch artikel over de wenselijkheid van de sponsering door Heineken en het Heineken Holland House op de Olympische spelen.

Grappig dat we het gebruik van alochol zonder veel moeite koppelen aan een wereld-sportevenement. Terwijl we lekker onwetend en bekrompen blijven doen over het relatief onschadelijk gebruik van cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er iets stom is zijn het wel die peilingen van maurice.....wast een gelul, kijk, als er voor de verkiezingen een aanslag wordt gepleegd, of er wordt een nederlander door marokaan beroofd dan schiet de pvv weer omhoog als er gestemd wordt......

 

die peilingen zijn niet heilig, ik vind het bullshit, er worden 1000 mensen gevraagd en dat is dan juist?

 

en vele sp-ers zijn pvv stemmers geworden en hopelijk keren deze weer terug naar de sp.

 

doede, ik vind je stuk geweldig, ik vind jou geweldig, ik vind iedereen die zo strijd voor ons rokertje geweldig. Mijn moeder heeft vanuit belgie pure drinkbare alcohol voor me meegenomen zodat ik mijn eigen medicijn kan brouwen, op recept van wernard.

 

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die domme rechtzaak? of moet die nog voorkomen, ik hoop dat ze eens wakker worden daar!

 

Doede, bedankt voor je inzet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ga zo door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

gr van ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geachte redactie,

 

Ik zag een filmpje op A.T.5, waarin Mark, anoniem en met vervormde stem, optrad. Nooit echt sterk!

Een zwaktebod ,vind ik het dan ook ,dat je als krant zo,n man nodig hebt om de kop boven je artikel

te onderbouwen.

Wat wel weer positief is, is dat door het niet plaatsen van mijn reactie en het opvoeren van zo,n sneue man,de strekking van jullie verhaal onderuit wordt gehaald.

Het illustreert duidelijk , dat Mark in kwestie ,het probleem is en niet cannabis.

Het middel is nooit het probleem , dat is altijd het vervoermiddel.

M.i. is Mark zijn probleem dan ook , dat hij al anoniem was en een vervormde stem had, voordat hij met cannabis stopte!

 

Doede J. de Jong, Appelscha.

Biologisch wietkweker en voc. Medewerker.

 

H.gr., iedereen

Doede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...