Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hemprenaissance

afzuiging probleem

Recommended Posts

Hoi luitjes hier eerste ff de situatie schets.sinds 2weken heb ik een secret jardin dr 100 staan met een 600watt en een g tool 420m3 afzuiging me inlaat is passief.

 

Kortom met warme dagen een warmte probleem B) nou is dat nie alles :smoke want zoals altyd zit het by huize hemprenaissance nie mee. 1st had ik de boel by mezelf, ik woon op kamers en kwam er al snel achter dat de elektriciteit by ons door een beun haas is aangelegd. zo zit 'myn groep' aangesloten op myn kamer, die van een andere kamergenoot en de keuken.

 

Op de keuken alleen al staat een wasmachine, grote koelkast, elektrice oven :rolleyes:

 

JULLIE RADEN HET AL!!!! spul klapte eruit ahhh!

 

We blowen allemaal hier en gelukkig allemaal bekende/vrienden DUS heleboel heb ik veilig kunnen over verhuizen pfffoeei. heel geklooi geweest maar waar t nu staat heeft zich een ander probleem voorgedaan de afzuiger maakt snachts te veel lawaai. diegene daar kan er nie van slape..... dus savonds gaat de stekker eruit!

 

 

Ik werk met het direct 12/12 systeem a la atmosphere dus 10 uur sochtends lamp aan 10 uur savonds lamp uit.gezien het feit dat ik zaadplanten heb en pas 10dagen oud zyn is het voor nu geen probleem maar wanneer er zich toppen gaan ontstaan gaat dat natuurlijk weg rotten aiiiiiii. Helaas werkloos geworden en geld speelt dus nu een rol. ik ontkom niet aan een andere afzuiger dus ga een softbox 500 kuub halen maar wil me afzuiger dan als aanzuiger gebruiken. maar moet dan iets halen als dit?

 

 

http://www.desjop.nl/index.php?action=arti...038&lang=NL

 

Of niet? Myn werd verteld dat het te maken had met brand veiligheid voor het aan en uit slaan van je afzuiger en aanzuiger zit daar een speciaal relais in ofso? Kan dat niet los gekocht worden/ goedkoper?. Ik heb voor de softbox nog een fan controller liggen. En me gtool zit een fan controller ingebouwd. vind het nogal duur om aanteschaffen heb er btw ook nie het geld voor. maar wil wel brand veilig kweken.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Peace hempy

 

topic heb ik via me foon aangemaakt heb het nog opspel fouten gecontrolleerd maar met een foon een topic aanmaken is fraai waste!!! heb geen computer meer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een 420m3 als inblaas en 500m3 als aftuiging wil gebruiken ga je wel je inblaas moeten dimmen,

anders loop je risico op overdruk. Maar je hebt wel veel goedkopere dan 150euro.

 

met een variac van 50 euro moet het ook lukken denk ik...

 

heeft volgens mij trouwens niets met brandveiligheid te maken... mijn afzuiger hang gewoon zonder relais recht op stopcontact.

 

hopelijk kan je er iets mee.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

High bobje bedankt voor je snelle reply... tsjah dat klimaat word tegen di tyd ff fine tune en dat word ook geen probleem.

 

Het is meer idd vanwege brandveiligheid.. maar je afzuiger en aanzuiger beide in een apart stopcontact is al voldoende :rolleyes:??

 

Zyn er meer mensen die dat kunnen bevestigen? Ik ben een leek met elektra. ik kan het 'gewone' boeltje aansluiten hoe het hoort en me ouwe heeft goed verstand van elektra maar vraag me nie waarom een relais tussen je aanzuiger en afzuiger moet B)

 

ik heb zelf al vaker geteelt en had toen ook alles op een apart stop contact en is nix mis mee gegaan.

 

Maar helaas als e lektra leek :smoke laat je je vaak dingen aanpraten. me buis afzuiger verbruikt ook maar 100 watt. di box zal ook wel nie meer zyn als 150watt en piek spanning zoals by me lamp geeft dat tog ni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar komt het geluid precies vandaan? Maakt de ventilator lawaai, zijn het de slangen of is het de uitlaat die lawaai maakt?

 

Als het de ventilator zelf is dan kan je het voor een prikkie oplossen. Een softbox kan je voor 20euro zelf in elkaar zetten. Voor 10euro haal je een plastic doos (xenos) en voor de andere 10 euro koop je geluidsisolatie (gamma). Je bekleed de plastic doos aan de binnenzijde met geluidsisolatie en maakt er 2 ronde gaten in. Door deze 2 ronde gaten doe je je luchtslang en de bedrading van de ventilator. De ventilator monteer je in de box en de luchtslagen sluit je erop aan. Klaar ben je met je softbox. Moeilijk doen met het in rubbers hangen is niet noodzakelijk met deze opstelling.

 

De slagen moeten een isolatielaag hebben want ander krijg je stromingsgeluiden. Een simpele drogerslang voldoet niet, mist je hem zelf gaat isoleren maar dan nog is de kwaliteit minder.

 

De uitblaas is lastiger. ik adviseer altijd om de slang te kronkelen, hierdoor beperk je het geluid van de ventilator naar buiten toe. De uitlaat zelf maak ik altijd heel groot, tot 2x de slang diameter die ik erop aan sluit, hierdoor gaat de luchtsnelheid omlaag en dus hoor je minder geluid. Een rooster ervoor kan ook voor het geluid, maar ook hier speelt de luchtsnelheid een grote rol.

 

Een temperatuurregeling zou ik niet kopen als ik jouw was. Veel ventilatoren zijn beveiligd dat als ze boven de 65graden komen dan slaan ze automatisch uit. (misschien de jouw ook wel) Hierdoor heb je dus al een brandbeveiliging erop zitten. Het is overigens wel handig om de hoeveelheid lucht regelbaar te hebben, hiermee kan je goed de temperatuur regelen in de kweek omgeving.

 

En wat betreft de passive/actieve inlaat, ik zou hem lekker passief houden tenzijn je echt veel hitte problemen hebt. Zoals al wordt opgemerkt loop je hier een extra risico mee met de brand en het stroomverbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een relais is enkel nuttig als je zaken vaak aan en uit gaat zetten.

Als je afzuiger permanent op staat heb je die relais volgens mij niet nodig.

(als je schrik hebt voor brand, zet je toch een kleine zekering tussen die afzuiger (of zo'n stekkerblok met zekering in).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw mr white wat voorn spul rook jy! geniaal ik begryp helemaal wat je bedoelt. myn afzuiger maakt pokke veel geluid. ik zal vandaag is ff gaan zoeken naar zon box by xenos. wbt iso materiaal pak ik dan gewoon steenwol of hebben ze daar ook dat zwarte spul dat in een softbox zit?

 

Gamma is 100meter van me vandaan. IK GA METEEN KIEKEN

 

bedankt ouwe denk dat dat een hoop gaat schelen.

 

By warme dagen heb ik aan me passiefe inlaten niet genoeg. Max temperatuur is dan 33,4 geweest B) de tent staat op zolder met raam oppen voor frisse lucht daardoor kan ik di zyflappen niet open gooien.

 

Zal dus wel enig inblaas moeteb creeren wat me plantsteeltjes ook ten goede zalkomen ze zyn nu vry iel en sommige vallen om. ook daar word aan gewerkt

 

@ bob tsjah schik voor brand heb ik wel een beetje ik kweek tog by iemand anders geen zin in dat gezeik zeker als het met een 10tje te voorkomen was. daarom werk ik ook alleen met nieuw spul wil geen 2de handse meuk aangezien ik niet kan beoordelen of 100% is.

 

Zon zekerings doosie hoe ziet dat eruit en waar haal je dat? Growshop zit hier totaal ni in de buurt :rolleyes:

 

 

peace hempy

 

edit: geluids absorberende platen gevonden idd een kopje me like

Share this post


Link to post
Share on other sites

je afzuiging is veel te groot voor de ruimte die je hebt. Je lamp eigenlijk ook. Als je een 200m² erop zet is mer dan genoeg omdat de lucht zo weg is uit de ruimte. Als je nou een grote ruimte hebt dan heb je en grote afzuiger nodig om de luchtkapaciteid van je ruimte bij te houden.

 

Gebruik geisoleerde luchtslang en eventueel een dempertje ertussen.

 

Probeer er eerst een dimmer tussen te zetten. Warmte probleem los je op door koele lucht in te blazen of aan te laten zuigen dus je zult koele lucht ergens vandaan moeten halen van buiten of een andere kamer.

 

als je 't aan mij vraagd vervang die 600 voor een 400 en die 430m² voor een +/- 200 en je hebt een leuk tentje.

 

Je tent zal wel lekker bol naar binnen staan of niet :rolleyes:

 

Greetz B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een softbox

 

ik heb een 2500m3 staan nu en daar zou ik zo naast in slaap kunnen vallen. sono connect slang erop en klaar is kees.

 

snachts je lampen aan is natuurlijk veel beter dan overdag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de adviezen hier neemt en je hangt je oude slang van het raam naar de tent, dan zou de g-tools vanzelf moeten gaan dimmen. Vooral als je 's nachts gaat draaien. In de ge:isoleerde box zal die gedimde afzuiger nauwelijks meer te horen zijn, zeker niet met een sonoconnect slang er aan. Maar je kunt dat pas beoordelen als je daarwerkelijk 's nachts draait (10 uur avond tot 10 uur ochtend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n geluid kan ook voorkomen al je een te kleine fiter gebruikt!

heb deze dan een cm van de afzuiger gehangen en het geluid was weg

 

grtz eh

Share this post


Link to post
Share on other sites

High mensen bedankt voor de adviezen.

 

@CAnnabissness mijn tent staat enorm naar binnen nu ja :D vanaf maandag me geld binnen ga ik er meteen mee aan de slag. het zou mooi wezen als maandagavond de boel draait helemaal als ik savonds me lamp aan kan hebben!

tsjah 600 watt per m2 vind ik zelf redelijk ik zie ze hier gekker doen :vape:.

Btw... ik heb momenteel enkel de gtool hea wat ik volgens jouw het beste kan doen is een 200kuub aanzuiging by halen? dat zal een berg schelen aan geld ten opzichte van een softbox. ik zal ook een party slang halen om verse lucht buitenaf te pakken

 

 

 

En dan nog watstel dat ik snacht kan draaien hoe stap ik het beste over gewoon 24 lamp uitlaten neem ik aan maar stresst ze dan niet enorm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga gewoon voor de softbox en dan dimmen naar 50 a 60% want het ging toch onderandere om het geluid waar je last van had?

Zo kun je s nachts draaien en is de temperatuur al lager dan overdags!

 

Alleen zul je merken dat 600w in een 1m bij 1m altijd een klimaat probleem blijft geven hoe hard je ook afzuigt!

Je hebt ook nog te maken met stralingswarmte van de lamp!

 

als je toch voor een afzuiger en aanzuiger wilt gaan ga dan voor deze climatecontroller http://www.degrowshop.eu/klimaatbeheersing...twincontroller/

Prijs kwaliteit een hele goede!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je wil te veel...een 400 watter is mooi zat voor die tent...en setup....nog even en je roommates zijn je zat...want die willen slapen :D

 

een 400 watter met goed klimaat is beter.. imho als 600 met slecht klimaat...en nog ruzie....

 

ruzie of woorden... is wiet sowieso niet waard :verrygood

 

ook ik wil slapen.. dus heb ik demper... oversized softbox..gedimt.. en grote isoslangen...en kvind het altijd te veel geluid.....dus er liggen nog dekens over de slangen voor extra demping.....

 

en als ik het vandaag of morgen nog zat ben... ga ik een lemmens box halen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...