Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

skunkmonster

organisch kweken met ecostyle en

Recommended Posts

hallo mensen

na er een paar jaartjes tussen uit te zijn geweest hier weer een klein outdoor verslagje

ik hou het allemaal kort en simpel, zo staat het er momenteel voor:

 

de zaden die ikheb ontkiemt zijn de bws, deze had ik over uit een zaad kweek van een paar jaar terug

erg stabiel is het allemaal natuurlijk niet, maar over het algemeen doen ze leuk mee

de genetica van de ouders: vader ierdbei (paars soortje) moeder: kaya (vroeg bloeier)

je ziet nu ook al erg veel variatie tussen de planten qua bouw ben benieuwd of deze verschillen ook duidelijk

merkbaar zullen zijn in de bloei!

 

wat betreft het ontkiemen ben ik rond koninginnendag mee begonnen, eerst 10uur in een glas water

daarna de zaden tussen vochtig toilet papier tussen 2borden, op een warm plekje (vensterbank) en 48uur later mooi ontkiemd

 

voor gegroeid in plastic bekertjes onder tl, dit gebeurde binnen uiteraard

 

na 3weken TL hebben ze 3dagen in de schaduw gestaan zodat ze konden wennen aan het zonlicht

 

daarna heb ik een gat gegraven van 2 bij 5 ong 20cm diep

 

de kuil voorbemest met die N en de losse K meststof van ecostyle.. te herkennen aan de gele verpakking :blink:

 

de kuil gevuld met aarde van de growschop, deze is door een bekende bij mij gedumpt nadat hij het 3x voor de binnen kweek heeft gebruikt.. (hij gebruikt de lijn van bac en wardeerd op met de korrels van bac.. ideaal als ondergrondje voor de buitenplantjes)

 

na ong 10 zakken van 50/60 ltr in het gat gedumpt was het een mooie bult geworden om de inmidels tot 20cm hoge zaailingen in te planten

 

regelmatig watern bij droog weer, en 1x in de week Start-up van plagron

 

lang verhaal nu de fotos!!

 

 

gallery_9296_9602_2376933.jpg

Dit was 10dagen geleden

 

gallery_9296_9602_1443473.jpg

Hier de zakken aarde

 

gallery_9296_9602_1218420.jpg

Hier de voeding, Had gelukkig nog een leeg pak van ecostyle liggen.. dan weet iedereen waar ik het over heb :rofl

al zie je hier alleen de K(kali) de stikstof (N) was al op maar zit er ook bij

de P (beendermeel van ecostyle) verwerk ik volgende week door de bovenlaag van de aarde

 

 

gallery_9296_9602_819661.jpg

Dit was vandaag, ze hebben het goed naar hun zin!

 

vandaag besteld:

 

bactobloom via kaya webshop (spanje) deze gaan zometeen helpen de organische meststoffen vrij te maken voor de wortels

het word beschreven als een bloeistimulator

 

bactobloom-10-gr.jpg

 

 

dit staat in de omschrijving:

 

 

Soluble consisting bacillus and bacteria that live in symbiosis with the plant boosting its flowering. With a single application it stimulates growth and production and increases the production of sugars and resin, providing an extra source of PK, improving the structure of the soil, the creation of humus and promoting the proliferation of roots. 100% Ecological

 

Composite powder soluble in water based on bacillus and bacteria that live in symbiosis with the root of the plant, boosting its flowering. It is 100% ecological and suitable for use in organic farming.

 

Bactobloom enhances flowering and productivity of plants as well as reduce stress caused by adverse environmental conditions and pathogenic organisms. Increased production of sugars and resin. It increases the absorption of PK (sodium and potassium) available and unavailable. It protects against fungi root crops. Improves the soil structure and the creation of humus. It stimulates the growth of beneficial microorganisms.

 

COMPOSITION

Microbial strains contained: Paenibacillus azotoformans, Bacillus coagulans, Bacillus pumilus and Sacharomyces cerevisae. Amino acids of vegetal origin: 3%.

 

DOSAGE

It is easy to use by its rapid dissolution. It is recommended to dilute the content of the bottle in 10 litres of water or 1/2 teaspoon in 1 litre of water and irrigate the plant abundantly. Do not irrigate the substrate with insecticides or fungicides.

 

BACTOBLOOM BENEFITS

The addition of Bactobloom to the substrate increases health and performance of their crops:

 

- PRODUCES METABOLIC ASSETS that it stimulates the growth and productivity of plants.

 

- INCREASED PRODUCTION OF SUGARS AND RESIN.

 

- INCREASES THE ABSORPTION OF PK (phosphorus and potassium) available and unavailable.

 

- STIMULATE GROWTH of treated plants.

 

- THEY PROMOTE THE PROLIFERATION OF ROOTS secuandarias and useful life in the rhizosphere.

 

- IMPROVE THE SOIL STRUCTURE and the acquisition of nuetrientes available and unavailable.

 

- STIMULATES the proliferation of beneficial microorganisms.

 

- IMPROVEMENT the hydroponic Aero - keeping them healthy.

 

- IDEAL FOR cultivation of guerrilla and foreign, extract the maximum of the nutrients present in the substrate or soil and reaches the water at greater depth.

 

- A SINGLE APPLICATION by crop, is effectiveduring the lifetime of the plant. On cultivation of foreign we can enhance the effect repeating the treatment at 3 months.

 

- IS 100% ORGANIC and certified for use in organic agriculture.

 

 

 

Uit verleden weet ik dat deze zaden in de eerste week van augustus begint met bloeien(HOOP OOK DITJAAR),

 

het lijken misschien veel planten maar vergeet niet dat zodra ik het geslacht kan bepalen gaat meer dan de helft eruit (de mannetjes en achterblijvers)

 

volgende week een nieuwe update!!

 

de planningaankomende week: toevoegen P meststof (beendermeel)

over 2/3weken de bacto bloom (dan zal die hopelijk wel binnen zijn, geen idee hoelang dat duurt vanuit spanje)

 

keep it green!!

Greetz Skunkmonster!

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolangs ze de bactobloom niet lopend komen brengen zal dat wel goedkomen :blink:

Hoop dat er niet te veel mannen tussen zitten.

Ik ben reuze benieuwd hoe dit afloopt. Ikzelf heb dit jaar geen buitenkweek (nouja eentje op balkon ) en ik mis het best wel dus doe je best :D :rofl_

 

Ik krijg bijna liefdesverdriet als ik het zie:

gallery_1370_14223_191554.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey mr weed!

thnx for the support!

watvoor planten had jij op die foto? (soortje)?

mooie grote volle planten!!

 

na mijn fiasco 2010 heb ik vorigjaar niks gezet en daar had ik echt spijt van

een lekker rokertje uit de natuur die je zelf grootbrengt met veel liefde is natuurlijk het mooiste wat er is;)

 

ik ga dit topic wekelijks updaten :D

hou het in de gaten zou ik zeggen!

 

greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker dat we dit gaan volgen.

 

Volgens de stekkenboer waren het allemaal Powerplantjes lol, die kan beter een andere baan zoeken

Maar daar klopte geen hol van, volgens mij waren het 3 verschillende soorten.

 

Daarom nu lekker zaailingen. (Arjans haze 3, PP en lemonskunk binnen en the church op het balkon) Gelukkig mag ik wel 2 andere tuintjes bezoeken, zodat ik toch nog een beetje het buitenbio gevoel heb :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skunkmonster me like big time!

Goed bezig man, leuk hoe je dat doet met je grondje met losse N, P + K en de Bactobloom.

Is het de Kaya van Nirvana?

 

Best Vibes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten heb je daar neergezet :D

 

Die gaan helemaal niks tekort komen, zeker niet met al die aandacht.

 

Fijn outdoorseizoen dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mr weed:

 

k lees dat je nogal wat soortjes van the green house seeds hebt? k ben erg benieuwd naar jou mening hierover?

ik lees en hoor vooral over de zaadbank van arjan dat zijn soortjes niet echt stabiel zijn, neem bijv de lemon skunk die jij hebt staan, als je er hiervan 10 zou neerzetten ruiken er daadwerkelijk maar 2/3 naar lemon :S

 

 

@nesta:

 

yep het is de kaya van nirvana seeds en de ierdbei f3 destijds van sannie geloof ik, meen ook dat de ierdbei deense genetica bevat

dit is waarschijnlijk de verklaring waarom deze zaden zo vroeg afbloeien

 

 

@blowsterke

 

thnx vrouw?, ben ook erg blij met de plantjes

tekort komen ze zeker niet en zowel dan zitten we er met de neus boven op!! :D

laten we hopen dat eind augustus/september beetje droog blijft dan moet het vast goed komen!

 

Greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee je plantjes staan er strak bij hoor gaaat lkkkr :D

 

ga je zekr volgen

 

laterr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Skunk

 

even 2 opmerkingkjes...

 

Blowsterke is een Dame :rofl

 

en de ierbei is van Basic Seeds...een Friese kweker die heel wat kan...

http://www.leplantage.nl/Zaden/Basic-Seeds

idd Sannie verkocht ze vroeger ook...en Knutsel heeft een ierdbei gebruikt in zijn Heribei...

 

tgaat superr bij je :D

 

gr :blink:

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghehe Thnx! heb snel ff een quick edit gedaan;)

 

indd! nu ik je linkje zo bekijk komt het erg bekend voor! 100% dat mn zaden daar vandaan kwamen!

komt er toch nog wat goeds uit diepfriesland! (grapje)

ghehe :D

 

thnx allot!

altijd fijn om te weten dat je support krjigt van mensen die me nog wat kunnen leren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunkmonster

Heb nog niet zoveel ervaring met ghs. Dit jaar hebben vrienden (en ik dus) 10 lemon skunk , 5 church en 5arjans. De lemon staat op 3 lokaties waarvan 1binnen dus we kunnen mooi vergelijken.

Nu eind 3e week bloei, stinkt wel maar nog geen citroenluchtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beginnen er goed uit te zien hoor B) super mooi groene planten ! keep up the good work !!!

 

grtz shiningsilverhaze :smoke :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO UPDATE!!!!!!!!!!

 

kon het niet laten, het zonnetje donderdag en vrijdag heeft ze zeker goed gedaan

net ff russen de regen buien door een paar fototjes gemaakt want ze schieten behoorlijk de lucht in!!

 

 

k zie a lwel dat ik vd week ff wat onkruid mag gaan schoffelen :rolleyes:

 

gallery_9296_9602_1766773.jpg

 

gallery_9296_9602_2676635.jpg

 

gallery_9296_9602_1682091.jpg

 

 

:smoke

 

 

keep it green!

en tot de volgende update!

 

Greetz Skunkmonster

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke :) ^_^ -_- :tu

WauW super kerel echt mooi !!! jij doet het alvast beter dan mij van jou kan ik nog wat leren :rolleyes: B)

 

Doe zo verder en ng veel suc6 gewenst !!!

 

Groetjes shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO UPDATE!!!

 

13-6

2 planten laten hun geslacht al zien :D

 

De eerste dames bieden zich aan!

bij deze stel ik graag aan jullie voor:

 

 

BWS Lady Nr 1:

 

gallery_9296_9602_934057.jpg

hier de close up van de okselhaartjes:

gallery_9296_9602_863725.jpg

 

 

BWS Lady Nr 2:

 

 

gallery_9296_9602_1033731.jpg

bij deze wat minder goed te zien, blijft lastig om scherp te krijgen met een telefoon

gallery_9296_9602_348047.jpg

 

 

ook vandaag binnen: pakketje uit spanje!!

gallery_9296_9602_562961.jpg

 

ik wacht nog ff tot de mannetjes er tussen uit zijn voor ik de bactobloom ga geven :)

 

wat ik wel heb gedaan is de laatste 2 zakken aarde erbij op gegooid, vanwege het harde waaien, stonden er al een paar scheef

nu staan ze een stuk steviger met een extra laag op de voetjes!

 

wat ik nog steeds moet doen: losse P meststof halen van ecostyle, oftewel beendermeel

ik denk dat ik dit ook pas toevoeg als de mannetjes er tussen uit zijn, dan heb ik wat meer aarde oppervlak om het door heen te mengen

 

tot slot een overzichtje:

 

gallery_9296_9602_1492188.jpg

 

 

 

tot de volgende keer! :D

 

Greetz Skunkmonster!

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een chicky gespot!

 

bws mevrouw nr 3:

 

gallery_9296_9602_1404596.jpg

gallery_9296_9602_182532.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker mooi!!! proficiat met je dames !!! :vape:

 

Super scherpe foto's vind ik persoonlijk welke telefoon gebruik je ?

 

en voor de rest mooi de nagels kort geknipt erg verzorgt allemaal :D :) :D

 

die bactobloom ? heb je dat spul al eens gebruikt ? en werkt dat zo goed dan ?

 

Vele groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk tuintje heb je daar!!! :vape:

Laten de vrouwen als eerste hun geslacht zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je een droom tuintje zeg...

 

Maar 2 vraagjes... wat voor 'n grond heb je bij jou in de omgeving, Want die 20 cm potgrond is alleen aanzet. Ben benieuwd, rijke grond? En hoe hoog denk je dat je grondwater zit? Met zaadplanten kom je best diep namelijk.

 

Ik hou het in de gaten want het echte werk mag bij jou nog komen! :vape:

 

Veel plezier!

Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de leuke reacties!!!

 

@shining:

thnx, k gebruik de htc one X bevalt opzich prima, alleen de autofocus icm met tril handjes werkt niet echt :D

 

dit word het eerste jaar dat ik de bacto bloom ga gebruiken, of het goed werkt.. daar gaan we achter komen..

het idee erachter is dat je plant een bepaalde ph waarde nodig heeft om aan al zn voedingstoffen te komen met name fosfaat

omdat het in de volle grond moeilijk is om die ph tussen de 5.5 en 6.5 te halen (zie afbeelding 1)

(de zandgrond hier is ongetwijfeld te zuur) hierdoor gaat het fosfaat zich binden aan grond deeltjes en is het fosfaat nietmeer beschikbaar voor de plant, de bacterien van bactobloom zouden er dan voor moeten zorgen dat dit weer vrij opneembaar word voor de plant,.... en tja of het het verschil gaat maken, dat zullen we aan het eind van het verhaal zien :D

 

(fosfaat (P) (beendermeel) zorgt voor de ontwikkeling van bloemknoppen, dus voor rijkbloeiende planten

zorgt voor de afrijping van zaden en vruchten van de plant)

 

 

afbeelding 1

gallery_9296_9602_936888.jpg

 

 

@limbic:

tot nu toe heb ik idd alleen nogmaar die 3dames kunnen spotten, hopelijk snel de rest!!

 

 

@ piet pieraat:

ze laten nog niet allemaal het geslacht zien, dit komt natuurlijk omdat het geen stabiel soortje is geworden door die enkele stuif bekruising, dit zou ongetfwijfeld een van de snellere phenotypes zijn, de dames komen qua bouw ook aardig overeen

en ik kan duidelijk verschillen zien tussen de rest van de planten..

 

 

@sharkattack:

 

hier in de buurt is het zandgrond met de bovenstelaag zwart aarde, niet een super rijke grond, (vandaar het bijmesten met de meststoffen van ecostyle)

de potgrond(growshop-aarde) ligt 20cm diep en 15cm boven de grond, een bufferlaag van 35cm..

dit eigenlijk om 2 redenen..

 

1 ik ben te lui om meerdere diepe gaten te graven,

2 in het verleden dee ik dit wel, omdat de potgrond in het gat als een spons werkt hadden de planten in september altijd te natte voetjes.. zeker omdat het grondwater peil steigt naarmate het meer gaat regenen in de herfst (of nu bijv met deze kut zomer)

 

of het ideaal is, i dont know.. ze klagen in iedergeval nog niet :)

en vergis je niet, er liggen in totaal 15 zakken van ruim 60ltr growshop aarde

 

maar we zullen zien:D

er kan nog van alles gebeuren!

 

thnx for the support

en tot de volgende update!!

 

keep it green!

Greetz Skunkmonster

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto Update

 

vandaag de mannetjes ertussen uitgeknipt/getrokken

 

het is nu wel beetje een lege boel

hier de fotos

 

 

Oja, sorry voor de vette vinger op de lens! oeps :rolleyes:

 

nou hier de chicks:

 

gallery_9296_9602_1442175.jpg

 

gallery_9296_9602_1512283.jpg

 

gallery_9296_9602_617826.jpg

 

gallery_9296_9602_973138.jpg

 

gallery_9296_9602_243969.jpg

 

getopte plant inkuip

gallery_9296_9602_1270439.jpg

 

 

hoop dat bij de volgende update de boel er wat fleuriger uitziet!

 

Greetz Skunkmonster

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...