Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
den-men

Secret jardin intense met 3 x 1000 gavita pro

Recommended Posts

ik wil eigelijk in een secret jardin intense tent van 1,5 meter x 3 meter drie x de gavita 1000pro hangen, zou dit gaan of is het dan te moeilijk om de temperatuur op orde te krijgen.

 

de tent is in principe 4,5 m2 waar dan dus 3000 watt in hangt is doorberekend 666 watt de m2

 

ik hoor het graag

 

grt

denmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het zelf teveel ja

dan zou ik je beter aanraden om een 2.40 bij 2.40 te halen en dan 4 gavitas

had het zelf ook geprobeerd maar het is zonde van het geld.

met 2 gavitas 1000DE heb je zwaar voldoende licht voor de 300X150 tent

 

-edit en de Gavita 1000DE zijn trouwens 1150watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wilde het ook doen, maar ruimte leende zich er niet voor door schuin dak.

 

voldoende afzuiging nemen en binnenkomende lucht voorkoelen met airco of voor een koelbatterij kijken. luchtverdeel slangen onder de lampen hangen. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampen belichten 1 x 2 meter effectief, dus 1 x 1,5 per lamp is goed te doen, en als je de intense tent neemt heb je nog eens 15 cm meer plafond hoogte ook :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep, trouwens Amecheesia

 

2,40x2,40= 5.76 m2

 

4000watt / 5.76 m2 = 694.44 wat de m2 (Krasi heeft in deze setup ook niet kunnen boosten zonder extra koeling)

 

1,50x3,00= 4,50 m2

 

3000watt / 4,50 m2 = 666,66 watt de m2

 

dus om nou meer watt de m2 te gebruiken met meer wandverlies, en 40x2,40 cm slecht belicht :yummy:

 

Kzou in 2,40x2,40 6x600 gavita pro ophangen. kun je ook nog boosten tot 660

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, de pro 600 is niet te boosten. Het is wel zo dat de uniformiteiit natuurlijk toeneemt als je meer kleinere lampen neemt, en de gewashoogte kan ook wat hoger zijn dooordat de afstand tot de 600W lampen iets kleiner is dan tot de 1000W lampen. Bij een laag plafond geeft een laag wattage een beter lichtbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

excuse, dacht dat deze wel te boosten was. maar dan zou ik alsnog voor 6x600 gaan.

 

welke 600 watter is wel te boosten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je perse die maat nodig of kun je ook een andere maat tent kwijt? 2.40x2.40 werkt super met 6x600 watt.. of 4x1000..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice die van dimlux zijn wel te boosten als het goed is tot 690Watt

en krasi had er ook nog 2 plasma's bijhangen als ik het goed heb.

en hij had wat probleempjes met een losse slang die een deel van de warme luct weerde tent in blies ofzo.

weet het niet meer precies

 

en met 6x600 moet je nog maar zien of je 3K eraf trekt en met 4 1000DE's ben je daar vrijwel zeker van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ik kon niet boosten, eerst door te weinig belastingscapaciteit, daarna door warmte problemen, ik had idd ook een losse slang, dus er werd maar voor de helft afgezogen,, maar na het verhelpen hiervan kon ik nog niet boosten door teveel hitte.

Ik zou idd of twee in de 150x300 zetten of 4x1000 in de 240x240, maar je hebt vrijwel zeker extra koeling nodig dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tent van 240x240 met 6x600 kan ik niet kwijt, maar wel langs elkaar 2 tenten van 120x240 en dan daar bijvoorbeeld 3x600 p/tent in te hangen en dan om en om draaien,

 

Zou dit een goede optie zijn? is de temperatuur wel goed onder controle te houden met 3x600watt in een tent van 120x240 en maar 2 meter hoog ? ik heb namelijk ook maar 1 dakdoorvoer tot mijn beschikking van 25 waar dan beide softboxen op aangeloten moeten worden

 

grtz denmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou de beste optie zijn om en om draaien.

 

Dan wel een dimbare EVSA nemen kan je altijd met 3x 400 watt draaien als je ff niet weg komt.

 

Of een dimlux systeem bouwen dan haal je het meeste automatisch geregeld met je temp. en je lichtverdeling, maar kost wel een paar knaken.

 

Mvg Azarias

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je geen intense kwijt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn idee heeft hij het over een INTense die 2.15m hoog is ipv 2.00m hoog bij een Darkroom.

 

Verder kan is de 1000w adjustable van 600w tot 1150w waardoor je een stuk spelling hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan prima, als je het combineert met 2500m3 afzuig, 2000m3 inblaas en 's nachts draaien. Ik ga ervan uit, dat je niet met CO2 of koeling wilt werken. Verder kun je nog denken aan het verlagen van de EC van je voeding en het gebruiken van een luchtbevochtiger (tot week 6/7 van de bloei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar met een darkroomtent van 120x240, die maar 200 hoog is, is het dus wel mogelijk om met 3x600 te werken zonder temperatuurproblemen.

een intense tent van sj is natuurlijk ook maar 15 cm hoger maar in verhouding wel veel duurder.

 

ik hoor graag jullie advies

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hang 3x600 op in een intense, 215 dus en ik koop er ee airco bij voor buiten de tent. (kan ook binnen)

 

met dit weer kun je een dergelijke setup never nooit genoeg koelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3*600 in een 1.20x2.40 darkroom is ook 625watt/m2. Dan ben je beter af met 3 1000 watters in i150, vanwege de extra hoogte en de output van de 1000DE. Maar ja, er zijn hier mensen, die zeker weten dat het niet te koelen is bij dit weer. Ik heb exact deze setup staan en behoudens de extreem warme dagen (+30 gr), waarvan je er misschien 10 a 20 per jaar hebt, is de temperatuur prima te controleren. Maar je moet je tent natuurlijk niet op een ongeisoleerde zolder plaatsen en aanzuigen vanonder dakpannen, waarop je spiegeleieren kuint bakken. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een erg goed geïsoleerde zolder met zelfs daarin nog een geïsoleerde kamer, direct uitblaas naar buiten.

 

maar als de therometer 24 graden aangeeft in huis, hoe ga je hier dan een kweekruimte mee koelen.

 

3x 1000 in een int 150, be my guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, nu is het duidelijk, je zuigt lucht van binnen aan van 24 gr, terwijl de buitentemperatuur in dit jaargetijde s'nacht rond de 15 graden ligt. Als ik zo moest werken kwam ik ook nooit boven 200watt/m2. :D :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, dan zijn we eruit :D

 

direct van buiten is niet altijd even makkelijk te realiseren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan draai je toch in -en uitblaas om. Heb je 's winters ook nog gratis verwarming :D :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...