Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
john beton

gavita digistar starte niet op

Recommended Posts

deze ochtend stond ik op en ik heb 2 tenten draaien een met HPS ene met Tneon

de neon tent brande er licht en de HS tent was donker .

deze tenten staan beide op een davin DV12 aangesloten (dezelfde dus )

 

nu de green power was niet opgestart wat ik raar vind odat ik er al een volle kweek op gedraait heb zonder dit soort grapjes ,

 

ik heb de stekker uit de relaisbox gehaald lamp er uit geschroefd en ik zag dus nergens schade aan de lamp

dus heb ik die er terug in gestopt stekker weer in en de lap starte gwn op .

 

 

heeft er ieand enig idee wat dat zou zijn zo'n pro ben ik er ook niet in zou het een kortsluiting geweest zijn dat de digistart

stop gezegd heeft of de lamp of ...................

 

ik heb al gemaild met puksupport omdat daar me spullen vandaan komen om wat info te vragen en of ik zou denken

om een nieuwe lamp op voorraad te halen .

 

ik heb hier nog een 250w hps maar dat komt nooit goed met mijn tent nu :s

 

jammer jammer jammer .

 

en help gevraagd of ervaringen ?

 

de lamp is aan haar 3e kweek bezig .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je lamp direct in je stopcontact het wel doet ligt het dus aan je schakelkast, heb je misschien iets op de circuitbreker staan?

 

Je kan de schakelkast opendraaien om te kijken of er een draadje los is gegaan, ik heb zelf een keer een probleempje gehad met een schakelkast, DV28, daar was de cicuitbreker van door geflipt, m`n electricien heeft toen de contacten los gekoppeld van de cuircuitbreker en doorgelust en toen deed ie het gewoon weer.

 

Het kan ook met de hoge frequentie van de Digistars te maken hebben, zorg dat de kabels van de Digistars naar je lampen die je tent in gaan, niet bij andere kabels in de buurt komt, dit kan storingen geven, dus een kabelinlaat alleen voor de Digi`s.

 

Hopelijk kom je eruit, succes man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik de lamp daarop weer in de relais bo steek macheerd ie weer .

 

ik stop nooit een HPS in zonder relais er tussen dna doe ik liever gwn niets krass .

veilig heid eerst .

de lamp zou stuk zijn de stalen draad die je ziet in de lamp is volledig krom getrokken van de warmte

daar ligt het probleem wsss .

 

ik ga straks wel eens de reset button duwen van de relais en dan zien we morgen ochtend wel de tent schiet normaal aan als ik opsta

smorgends om te gaan werken dus ik hoop dat het maar de lamp is of dat ik de relais moet resetten .

 

als de lamp niet aangaat trek ik even de stekker uit en stop hem terug in gebeurt er niets gaat er even een 250w in

mijn bestelling is wat later door een ontbrekend item .

ik ga toch liever op 400 w verder met zo'n knaken van bomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi John, ik bedoelde met circuitbreker de resetknoppen, niet dde relais, idd veiligheid voor alles :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die is naar de kloten, het staat erom bekend dat de philips en andere merken niet tegen de hoge freqentie kunnen, en vervormen zelfs al in een paar dagen gebruik, ik heb nu lampen van lucalox, die vervormen niet..zijn maar 14 euro by the way

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gavita lampen speciaal voor evsa met hoge frequentie gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 600W Gavita Enhanced lamp is op voorraad, de 400W komt in week 26 weer binnen.

 

Ik weet het, het is een ramp met die 50 hz lampen. We kunnen zeuren bij philips wat we willen maar veranderen doen ze het niet, dus dan maar een eigen nieuwe lamp op de markt gebracht onder het motto: wie niet horen wil moet voelen :)

 

dit gaat inderdaad opstartproblemen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze veranderen niets omdat ze zo sneller een lamp moete kopen

en het dus rendabel is voor hun om ze zo te bouwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat het te maken heeft met de vsa die philips maakt, bouwen zij een lamp die tegen hoge freqenties kan verkopen ze geen vsa's meer..

Snappen niet dat de consument op langere termijn slimmer is en zullen vannzelf na een langere termijn overstag gaan.

De lucalox lampen(400 watt) hier zijn nog steeds goed by the way..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

400W philips is bagger, 600W (Greenpower) nog nooit problemen gehad op wat voor (E) VSA dan ook in nu 8jr dat ik die gebruikt heb (niet dezelfde bulb ofcourse)

 

heb nu 2 van die gavita 600W voor volgende ronde, ben benieuwd wat ze doen, prijstechnisch wel aantrekkelijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...