Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Friday-Highday

Een guerilla met echte strijders!

Recommended Posts

We zijn los! Al ben ik niet zeker of de spot, omdat dit naast/in een moeras en eigenlijk zo gevormd is omdat het naast een stuwwal ligt en hierdoor dus al het regen water naar beneden stroomt het moeras in. Maar er zijn eventuele wel wat droge stukken er tussen uit te pikken en dat lijken mij dan ook hele voeding rijke stukken grond!

 

Het soortje is gesponsord door Limbic, pracht kerel!

Hartelijk bedankt!

 

Het soortje:

RD x PP x Viking 13 stuks

En er zouden er eventueel meer komen, maar daar ga ik niet over.

 

Het pakketje was er de 31e, meteen laten ontkiemen!

Gister zag het er zo uit:

gallery_33827_14118_1480705.jpg

Helaas, 1 zaadje niks laten zien (Het gemarkeerde zaadje). Ligt nu nog steeds tussen de watten en keuken papier en nog steeds niks.

Dit zaadje was ook erg groen en leek wat kleiner dan de rest. Ik blijf het proberen en als er niks uit komt stop ik hem gewoon in de grond in m'n tuin en kijk wel of er nog iets boven komt deze zomer.

 

Voorgroei kasje erbij. grond erin, zaadjes erin, nat gespoten en wachten maar. gister met de kou binnen laten staan voor het raam.

Vandaag en vannacht blijven ze buiten. Laat ze maar meteen wennen zodra ze boven de grond komen! in het kasje zelf is het lekker vochtig en broeierig.

 

gallery_33827_14118_1023058.jpg

 

Zodra ze te groot zijn voor dit kasje, gaan ze op de spot(s) en zet ik er flessen over heen, als ze eenmaal daarvoor te groot zijn kunnen ze wel voor zich zelf zorgen! Ik moet natuurlijk wel een aantal pittige dames kweken en niet een paar slappe meisjes.

 

gallery_33827_14118_1905189.jpg

 

Gauw meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes ermee. Heb je andere soorten zaden vandaag gepost zodat je er i.i.g. nog wat aan heb dit jaar. :huh:

 

Heb overigens net 2 Viking x PP x Royal Dane's afgebloeid. Dit was binnen onder tl maar je zag goed dat de

Viking pheno overheersde bij de 2 dames. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou uitkijken in dat soort gebieden, het grondwater stijgt heel snel in de nazomer en dan rotten je planten weg. Ook is de luchtvochtigheid is er een stuk hoger lijkt mij. Je kan beter iets van potten/bakken ingraven/neerzetten, anders hou je er waarschijnlijk niks aan over. Ik spreek uit ervaring. Maar ja dat is gereageerd op hoe je verteld dat het is, foto's zeggen uiteraard meer. Succes!

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je ph van de grond daar :huh: ....bij tuincentra kan je wel eens gratis testen...of een ph test halen..

moeras kan ook te zuur zijn B) ...

volgend jaar kan je in febuari AZ kalk strooien :o ...das ph verhogend..

Kheb uitsluitend...toevallig.. spots met ph 6.6...tot 7.2....kheb wel wat nattige spots..maar geen veen dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal wel een monster laten testen!

Bedankt Limbic!

 

Maar geen zorgen weet nog wel wat andere spots, ik blijf door spotten!

 

Bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe zaden binnen gekomen, in totaal 21 stuks, 12 van de een en 9 van de ander.

Morgen de namen er bij en ter ontkieming brengen! Ook Nog slakken korels halen morgen en meer voorgroei kasjes.

Ik heb wel een klein probleempje. De wortel uit het zaad is zeg maar lood recht naar beneden gegaan en rechtstreeks door het gat er uit gekomen.. Wat nu? Ze steken er al ongv 2-3 cm uit. Oh en de achter blijver is ook uit gekomen! 13 van de 13 zijn er uitgekomen. Ik had m in een bakje water gegooid en de volgende dag een worteltje! Hij ziet er wel appart uit dus weet niet hoever net nog goed gaat met hem!

 

Gauw meer! Thx Limbic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel overpotten. Voorgroei potjes houden ze niet van en belemmeren de groei.

Dat zorgt er voor dat de dames en heren in de bloei gaan. Dat wil je voorlopig nog even niet dus snel uitzetten die jonkies!

 

Als ze nog te klein is om over te potten hoef je denk ik geen zorgen te maken over de wortel die uitsteekt. Ik gebruik

zelf rootrainers en die werken ook zo doordat ze geen bodem hebben. Er is dan wel open ruimte tussen voor luchtstroming zodat

de wortel onder sterft en zich meer in de breedte gaat ontwikkelen.

Als bij jou de wortel door het potje doorgroeit heb je kans dat straks de plant er beschadigd uit komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach wat balen allemaal joh! :huh:

 

De andere 21 ga ik sowieso anders aan pakken. Waar kan ik zo'n roottrainer kopen?

Ik leer er zo wel veel van. Bedankt voor de snelle reactie. Ik had voor deze/dit kleine voorgroei potjes/kasje gekozen zodat snel was door geworteld en ik hem snel kon planten.

 

Is het geen idee om die 21 gewoon te zaaien? Mij lijkt vogels het enigste probleem.. Maar je kunt flessen over de zaaiingen heen zetten.

 

Mvg, Friday.

Share this post


Link to post
Share on other sites

root trainers bij tuinhulpmiddelen 5e pagina

 

hier BV te koop, ca. 10 dagen levertijd bij mij 2 weken geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal mijn rootrainers hier vandaan:

Rootrainers

 

Super spul.. al raad ik je wel aan om er een deksel bij te kopen.. blijft de grond wat vochtig.. vooral bij kiemen.

 

Tuinman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alsof de grond nu buiten niet vochtig zou blijven... :huh: dan is zo'n deksel mischien

ook weer handig om even wat regen tegen te houden.

 

Je kunt de zaden ook in plastic 'drinkbekertjes' planten. Die zijn niet optimaal goed, maar je kunt ze wel

afzonderlijk omdraaien en ze eruit schudden en zijn zo verkrijgbaar. Vergeet dan niet om gaatjes in de

bodem te prikken. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update, Gister nog wezen spotten met 1 maat van me. Ik denk dat we wel een prima plek hebben gevonden waar we er zo'n 100-200 kwijt kunnen. We zetten er daar in tegen er 33 neer want we willen ook niet te erg opvallen. Het pakketje met de nieuwe zaadjes heb ik besloten niet voor te laten kiemen, we gaan ze gewoon in de grond drukken op vrijdag 15 juni. Ik ben ook glazen potten aan het sparen van augurken etc. om over de zaden heen te zetten als het zover is Ik weet dat dit erg laat is maar ik heb deze week van woensdag tot woensdag een heel erg druk schema en er valt een klein gaatje vrij op vrijdag. Plus ik schakel wat hulp in van 2 vrienden want er moet flink wat gedaan worden en anders duurt het te lang.

 

Genoeg tekst.

 

Foto's van het boven en onder aanzicht van de eerste 12!

Boven:

gallery_33827_14118_1971819.jpg

Onder:

gallery_33827_14118_98637.jpg

De wortels lijken niet verder dan dit naar beneden te groeien. Dat is mooi want dan gaan ze eindelijk een beetje door wortelen.

 

Was de foto's vergeten te draaien, sorry.

Ik denk dat je het zo ook wel prima kan zien.

 

Foto's van de spot volgen vrijdag of in ieder geval dat weekend. En ik denk dat ik dan lekker veel foto's ga maken van hoe we de spot omtoveren in ons eigen rook tuintje :huh:

 

Mvg, Friday.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plannen en mooi om te zien dat er iemand zo groots is om dit te sponsoren! :huh:

 

Kijk uit met die glazen potten over de zaden voor zonlicht. De zon staat bijna op z'n hoogste stand mogelijk, is moeilijk voor te stellen met dit kutweer, maar als hij maar effe doorbreekt, heb je gebakken zaden straks.

 

Zelfs al heb je plastic bekertjes met luchtgaatjes erin, wordt het snel te heet met volle zon. Beste is in deze tijd volgens mij in de halfschaduw ontkiemen en dan overzetten op de uiteindelijke plek. Of als je ze in 1 keer op de juiste plek in de grond wilt drukken, wees er dan zeker van dat het de hele dag bewolkt is, of leg er wat plataardig materiaal overheen ofzo ter uitdroging. Zou zonde zijn anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je dit krijgen: :huh:

Image has been blocked....

 

Laat de foto maar voor wat het is maar ik had mijn kiempjes in de kas staan, is alles verbrand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm andere alternatieven tegen vogels? Iemand? Wil niet dat de helft van het zaad wordt opgevroten ofcourse..

 

Thx!

 

Edit: Miss gewoon een fles zonder boven en onder kant. Zo kan er vogel er niet bij maar dan kan de warmte ook weg. Ik bedoel dus gewoon kokers gemaakt van plastic flessen er over heen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein koepeltje van voliére gaas. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die vogels echt zo een probleem? (ik weet het niet).

 

Zo ja, dan inderdaad wat gaas (misschien van dat antiinsektengaas, van dat zachte, is niet zo duur) overheen ofzo, losjes met stenen aan de zijkanten vastleggen bijvoorbeeld zodat ze wel kunnen uitkomen en omhoog kunnen groeien de eerste dagen.

 

IK wens je succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee veeeel suc6 dan morgen hier regent hier oook :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder mensen buiten,. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zit een kern van waarheid in Limbic! Om eerlijk te zijn dacht ik daar ook al aan, maar mijn maten hadden er geen zin in met dit weer. ;P

 

Groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk soortje lijkt mij dat. Limbic is dit jaar de kerstman geworden, hij heeft mij ook een aantal soortjes gesponsort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, de kerstman werkt in de winter, ik in de zomer. B)

 

Alles goed gegaan met uitplanten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...