Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hasj lover

Hasj Lover outdoor 2012.

Recommended Posts

@Cooper2009: Is 1 knoflookteentje op 0,5 liter water genoeg? Kun je ook aangeven waarom dat is met die knoflook? Jaagt dat alle insecten weg??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand antwoord geven op mijn vragen??

 

Heb ook nog 2 andere vragen: Is het beter om voor te groeien op 24/0 of 18/6? Heb er nu een aantal op 24/7 staan voor al een week, maar waarom weet ik dus niet :yummy: En de steeltjes van de plantjes groeien echt met bogen. Het zijn dus geen rechte stammetjes. Komt dit omdat het weer nog niet zo goed is en ze op zoek gaan naar licht??

 

 

Morgen weer bij de plantjes kijken, dus dan weer een update! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knoflook: net zoveel tot het water goed begint te ruiken dus een stuk of 3 a 4. Even met een mesje een klein sneetje inmaken zo trekt het er nog beter in.

 

Een plant heeft niet voor niks bepaalde lichturen nodig, te veel en ze kan gaan stressen, te weinig en ze groeien moeilijk of je krijgt allerlei groei en bloei problemen.

Is het een mogelijkheid om de planten bij de lantaarnpaal weg te halen? Zo niet dan lekker laten staan, maar houd er rekening mee dat het tenkoste gaat van je oogst!

 

Heb zelf niet veel ervaring met planten zeker niet met thuiskweek, ben zelf pas beginnende in de moeder natuur haar wensen. Mijn planten doen het grotendeels ook op de wetten van moeder natuur, alleen help ik ze zelf een beetje met wind en regen. Of te veel zon.

 

Groetjes Cooper2009

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Cooper! Heb het erop gespoten. Hopen dat ik nu geen last meer heb van ongedierte! :lol:

 

Planten laat ik nu nog even staan op de plek, want grootste deel wordt nog tegen gehouden door andere planten die ervoor staan. In de groei mogen ze trouwens toch ook 18-24 uur licht hebben? Heb ze ook eerst een week op 24/0 gehad in de tent om voor te groeien.. Als ze iets groter zijn en/of in de bloei staan, dan ga ik ze zeker verplaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik groei ze altijd op bij een raam, op de uren van de zon, werkt heel goed. Houd je daar gewoon een beetje aan en ze redden het wel. Moeten ze al duizenden jaren doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid Cooper. Ik doe ze gewoon in het tentje, anders staat ie daar ook maar zo voor niks :wub: En de plantjes worden mooie breed dan met veel vertakkingen en korte internodes..

 

Vandaag op de 3 spots wezen kijken. In totaal 2 AK47jes die het vrouwelijke geslacht hebben en 2 AK47jes die het mannelijke geslacht hadden. Heb deze meteen uit de grond getrokken en weggegooid! :lol: :lol:

Zal van het weekend zal ik van alle 3 de spots een foto update maken..

 

 

Heb verder nog 2 vragen:

 

- Hoelang duurt het ongeveer voordat de stuifmeelballetjes het stuifmeel vrijlaten? Dus de tijd vanaf dat je een heel klein groen bolletje ziet tot aan dat het stuifmeel wordt vrijgelaten.. Ik had namelijk 1AK47, waarvan ik nog niet 100% zeker wist of het nou echt een mannetje was. Heb deze dus laten staan en kom er van het weekend pas weer. Lijkt me dat het normaal sowieso wel minimaal een week duurt toch, voordat het stuifmeel wordt vrijgelaten??

 

- Van de niet autoflowers weet ik pas over een lange tijd het geslacht. Raden jullie aan om alle non autoflowers gewoon te laten staan totdat ze geslacht laten zien of is het beter om er stekken vanaf te halen en die op 12/12 te zetten? Ben ook bang dat ik de plantjes verneuk met stekken maken, omdat ik dat nog nooit gedaan heb..

 

 

Gr,

 

:lol:

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hasj lover, heb je je wel eens verdiept in de leesvoer van de planten? Misschien tip voor volgend jaar. Ik deed het ook, ik heb belangrijke dingen opgeschreven en uitgezocht. Totaal heb ik er een half jaar over gedaan omdat ik destijds nog veel werkte.

 

Maar goed antwoord op je vragen zover mogelijk.

Autoflowers kan je moeilijk stekken van maken, het schijnt wel mogelijk te zijn, maar het wordt over het algemeen afgeraden. Dan is het misschien makkelijker om een zadenkweek te maken.

Stuifmeelballen, beginnen niet gelijk met verspreiden als ze er net zitten, hier gaat wel wat dagen/weken over heen. Ik zou wachten met weghalen van mannen, zodra de ballen goed zichtbaar zijn. Dus komend weekend is behoorlijk mooi op tijd.

Mocht je wel trouwens stekken willen maken : clonex is geweldig spul, het helpt goed voor de wortelen. Met kamerplanten ( ja die kweek ik ook nog voor de hobby) Knip ik schuin af, geef moederplant wondverzorging, stop het stekje in clonex en dan op een steenwolblokje. Gaat hier 99 van de 100 keer goed.

 

Ik heb ook uitgezocht over bladproblemen en alle andere dingen en opgeschreven wat de mogelijkheden waren. Zo hoef je niet eerst uren op internet uit te zoeken of te wachten tot je antwoord krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cooper,

 

Ik heb serieus al echt veel gelezen hier op het forum. Toch zeker wel minimaal zo'n 40-50 uur toen ik ben begonnen en lees nu ook een paar keer per week nog een aantal uren hier op het forum. Meestal lees ik dan de stickeys en de kweekverslagen.. Maar er is zooooveeel info en zoooveeel verschillende meningen, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet! :lol:

 

De AK's wil ik ook sowieso niet gaan stekken, want die gaan toch automatisch in de bloei. Ging mij vooral meer om de non auto's. Over clonex heb ik ook al veel goeds gelezen idd! :lol:

 

Hoe denk jij over het gebruik van de Aptus Startbooster & BAC Bloeivoeding die ik heb?

 

Aptus Startbooster: Gooi dit nu ongeveer elke week bij de planten, omdat het nu nog veel regent en ik niet veel water hoef te geven. Ik doe dan 0,25ml per liter water zoals beschreven staat. Ik wil dit ongeveer 1x per week blijven geven, tot aan de 2e week vd bloei. Is dit oké?

 

BAC Bloeivoeding: Dit wil ik vanaf bloei week 2 geven tot aan een week voordat ze geknipt gaan worden. Is dit oké?

 

Net ook een NDB van zo'n 40cm hoog weggegooid. Zaten al redelijk veel bolletjes aan. Weet iemand hoe dat kan? Bij een NDB komen die er normaal pas in de bloei eraan toch? Maar bij deze zie ik nu al na een maand het geslacht?? Normaal is dit pas in Augustus/September toch?? :lol:

 

Ik zal zaterdag ook wat fototjes maken. De meesten staan er al mooi bij! :wub:

 

 

Gr,

 

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er bijna geen reacties komen! Kan dan echt niemand antwoord geven op de vragen in mijn voorgaande posts?? :blink:

 

 

Hierbij ook nog een foto update van 2 spots. De plantjes doen het goed!! :rofl Morgen ga ik bij de 3e spot kijken..

 

Spot 1: Als je op de bovenste foto kijkt: De 4 kleine emmers met de AK47's, heb al een paar mannetjes weg moeten halen. Tot nu toe sowieso 2 dames. In de speciekuip en de 2 die in de volle grond staan zijn de NDB's. Kan ik nu al zo'n zijtakje eraf snijden en die op 12/12 zetten? Of moet ik echt zo'n hele top vd plant eraf snijden om het geslacht te kunnen zien??

gallery_27728_14019_1130428.jpg

gallery_27728_14019_2535880.jpg

gallery_27728_14019_581062.jpg

 

 

Spot 2: De eerste emmer met 3 AK47's. Zijn alle 3 dames! :D, kleine potje rechts ervan ook een AK47 die nog geen geslacht laat zien, emmer daarachter 6 AK47's, emmer daar weer rechts achter een Royal Dane, links daarvan speciekuip met 6 x Amnesia HazexLowrider, de emmer en speciekuip daarachter in totaal 5 NDB's.

gallery_27728_14019_1453412.jpg

gallery_27728_14019_2382849.jpg

 

 

Gr,

 

:D

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannetjes van vroege buitensoortjes laten vaak al heel snel voorbloei zien.

Bij mij zijn ook al veel mannetjes te zien.

Je kan binnenkort ook wel de vrouwtjes zien bij de dame blanche, zou geen stekken gaan nemen. Succes verder, het ziet er allemaal nog goed uit :D

 

Grts Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Greylighte. Heb jij misschien ook nog antwoord op al mijn vragen die in mn vorige posts staan?

 

Vandaag 4 van de 6 nieuwe AK's weg moeten halen en 1 NDB B)

 

Aankomend weekend weer nieuwe pics! :rolleyes:

 

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen vrijdag wezen kijken. Blijkt op 1 spot het gras gemaaid te zijn tot één meter voor de planten! :vape: Persoon die gemaaid heeft moet ze echt wel gezien hebben en bewust hebben laten staan.. Diezelfde nacht hebben we alles wat in de kleine emmers stond maar weggehaald en bij een vriend van mij neergezet. Er staat dus nu alleen nog maar 1 speciekuip met planten en 3 in de volle grond.. Die laten we gewoon staan en zien wel wat er van terecht komt.. :D

 

Hier nog even wat fototjes:

 

Plantjes bij een vriend van mij.

gallery_27728_14019_1432384.jpg

gallery_27728_14019_405929.jpg

gallery_27728_14019_1376292.jpg

gallery_27728_14019_114948.jpg

 

 

En hieronder de plantjes bij mn ouders thuis. Weet iemand wat die gele puntjes zijn wat op het blad zit bij de 1e foto??

gallery_27728_14019_734559.jpg

gallery_27728_14019_709497.jpg

gallery_27728_14019_1785655.jpg

gallery_27728_14019_188445.jpg

gallery_27728_14019_1516287.jpg

 

 

Gr,

 

:D

 

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plantjes staan er moooi bij hasj lover :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha thnx! Weet jij wat die gele puntjes zijn in het blad?? Zit in de hele plant en bij een andere plant begint het nu ook al! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote doet het, voorlopig, niet in mij browser en daarom moet ik het met copy-paste doen

"Net ook een NDB van zo'n 40cm hoog weggegooid. Zaten al redelijk veel bolletjes aan. Weet iemand hoe dat kan? Bij een NDB komen die er normaal pas in de bloei eraan toch? Maar bij deze zie ik nu al na een maand het geslacht?? Normaal is dit pas in Augustus/September toch?? "

 

Bolletjes op je vroege NDB man komen, denk ik, van te veel lichturen tijdens voorgroei binnen.Na verplaatsing naar je buitenspot kreeg hij minder lichturen an schoot hij gelijk de bloei in.

Met plantjes die bestemd zijn voor buiten, pas ik altijd aantal lichturen, tijdens voorgroei binnen, aan de daglengte op de datum van hun verhuizing naar buiten (bijv. 16/8..17/7 etc)

 

"Weet iemand wat die gele puntjes zijn wat op het blad zit bij de 1e foto??"

Het lijkt mij helemaal niet op een overvoeding probleem..puntjes van je bladeren zijn niet geel.Bij te hoge EC in het medium spoelen of tijdelijk schoon water geven..EC meet jij niet ??

Calcium tekort of te hoge PH-waarde..

Als ik jou was, vóór PH- (azijn etc) zou ik eerst met wat extra kalk proberen in je voedingswater..Die is overaal te vinden en goedkoop ook (gamma, praxis)

Succes en veel meer zon toegewenst

Marko77

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haha thnx! Weet jij wat die gele puntjes zijn in het blad?? Zit in de hele plant en bij een andere plant begint het nu ook al! :verrygood

Je hebt wat beesjes en de wortels worden wat warm nu in zwarte kuip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kwekertje15: We hebben 3 spots. 1 bij mn ouders in de tuin, 1 ergens op een plat dak en 1 ergens in een veld met brandnetels. Die laatste was dus echt guerilla, maar ze hebben daar dus gemaaid (Zie eerdere post) en staan er nu nog maar 8 planten. De rest hebben we namelijk weggehaald omdat we er zeker van zijn dat mensen de spot hebben gezien. Wel jmer want 1 plant begint al mooie paarse toppen te krijgen.. We gaan er wel nog 1-2x per week naartoe en hopen maar dat we gewoon kunnen oogsten over een tijdje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Moderators: Kan deze topic verplaats worden naar Outdoor kweekverslagen en foto's? Het is namelijk niet echt guerilla meer en hier komen toch gee reacties ;) Titel svp veranderen naar: Hasj Lover outdoor 2012. Thx! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hasjlover, je topictitel is aangepast en verplaatst naar Outdoorkweekverslagen.

 

Nog veel outdoorplezier dit jaar. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb je topic juist is doorgelezen en foto's bekeken, en moet zegge, je hebt een paar ferme exemplaren staan daar!!

Komt helemaal goed. En ook goed dat je nog op tijd wat planten hebt kunne weghale op je guerrilaspot. Als het eve moegelijk is zou ik de rest ook nog weghale... Zou wel is rapper geript kunne zijn als je denkt... :verrygood

je hebt er een volger bij!

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...