Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hasj lover

Hasj Lover outdoor 2012.

Recommended Posts

Thnx Sublimo!

 

We zijn gister nog op de guerilla spot geweest en we hebben echt een mooie soortje daar nou in de bloei staan. Hieronder de foto's die we ervan gemaakt hebben:

 

gallery_27728_14019_38548.jpg

gallery_27728_14019_43086.jpg

gallery_27728_14019_81549.jpg

gallery_27728_14019_83937.jpg

 

Weet iemand wat voor een soort dit is en hoe we kunnen zien wanneer we kunnen oogsten? Ik zie namelijk helemaal geen trichomen zoals bij de andere soorten.

 

Deze plant staat samen met nog 2 andere in een speciekuip. Die andere 2 zijn al zo'n 2 meter hoog, dus om het nog te verplaatsen wordt lastig :verrygood Moeten ook een sloot over springen als we naartoe gaan, dus we hopen er maar op dat niemand ons ript..

 

 

Dit weekend foto update van de andere 2 spots ;)

 

Gr,

 

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand die mij meer kan vertellen over het soortje in mijn vorige post??? :verrygood

 

Hieronder een foto update van de andere spot. Grootste plant is zo'n 2 meter hoog:

 

gallery_27728_14019_1246321.jpg

 

AKtjes:

gallery_27728_14019_2751158.jpg

gallery_27728_14019_2659050.jpg

 

Wanneer kan ik ze oogsten denken jullie?? Alle trichomen zijn nog wit.. Ga zondag voor 1,5 week op vakantie. Denk dat ik ze erna wel onderhand kan gaan knippen?

 

Gr,

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan aub iemand antwoord geven op hoe ik kan zien wanneer de paarse toppen geoogst kunnen worden??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetzelfde als alle andere soorten..... Op trichomen oogsten....

 

Mooi paars is niet lelijk! Haha

 

Succes

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou die zitten er wel op hoor ,maar door de paarse kleur minder goed te zien..

 

en als de top er volgens jouw goed uitziet , kan je hem prima oogsten

met deze temperaturen heb je eerder last van toprot

let daar ook op

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow mooie soortje volgens mij purple widow ? meschien .... allesinds mooie kleur !

 

@ elmo :) wat voor weer is het daar dan ? ... hier in belgie 32 graden .. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal dit weekend nog eens goed kijken dan.. Eventueel met een vergrootglas.. Bij alle andere planten kan ik het zo met het blote oog zien..

 

Idd ook al last gehad van toprot. Heb die toppen eraf geknipt, het rot weggehaald, en de rest ervan ligt nu te drogen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de paarse toppen maar geoogst. Zag al wat amber trichomes namelijk.. Heb de hele plant onderaan afgeknipt en hangt nu op zolder. Dit is de beste manier van drogen toch??

 

De AKtjes zijn ook bijna klaar voor de oogst. Ongeveer 20% amber nu. Hoelang duurt het ongeveer voordat de trichomes 50% (Dus 50/50) amber zijn?? Want wil ze dan oogsten en ik kom er niet elke dag namelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door het slechte weer begon 1 AK-47 toprot te krijgen. Heb deze dan ook vandaag geoogst. Trichomes waren ongeveer wel voor 50% amber, dus niet echt te vroeg ofzo. Heb de toppen in mn tentje gelegd met de 2 pc-fans aan. Hopen dat het drogen zo niet te snel gaat. Dit was namelijk wel zo toen ik de Purple had geoogst en ging drogen. Had deze op zolder opgehangen, maar door het super hete weekend met zo'n 30-35 graden op zolder is het drogen veelste hard gegaan. Heb het nu ongeveer 1,5 week in de glazen potten zitten om te curen, maar ruikt nog steeds niet heel erg naar wiet. Iemand een idee hoe dit kan en of het nog wel naar wiet gaat ruiken? Kan ik ook een heeeel klein beetje water erbij doen, zodat het niet te droog is?

 

Ik zal vd week nog wat foto's maken van de plantjes en de oogst als iemand daar interesse in heeft.. Heb het idee dat mn topic niet erg actief wordt gevolgd helaas.. :vape:

 

 

Gr,

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

een fototje is altijd leuk, leest gemakkelijker weg he :vape:

voor de rest: geniet van je opbrengst! En rol er 1tje van je paarse plantje... Weet je direct of hij goed is of niet... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga van het weekend nieuwe foto's maken van de plantjes! :vape:

 

Heb de paarse toppen al gerookt. Smaken opzich niet verkeerd, maar wordt er niet echt stoned van ofzo. Denk omdat ze te vroeg geoogst zijn?

 

Hieronder nog een fototje van de AK-47 die ik gister geoogst heb:

gallery_27728_14019_1279971.jpg

 

En nog een fototje van dezelfde AK-47 die in de tent ligt te drogen:

gallery_27728_14019_444544.jpg

 

Zoals je ziet heb ik rechts in de tent 2 glazen potten staan om te curen; 1 met de paarse toppen en 1 met wat AK-47 toppen die anders waarschijnlijk weggerot waren. De eerste 1-2 weken heb ik de potten 2x per dag voor zo'n 10 minuten gelucht en nu nog 1x per 1-2 dagen zo'n 10 minuten. Pak ik dit zo goed aan?

Links zie je de toppen op het rek liggen van de AK-47 die ik gister heb geoogst. Ze zijn al een stuk droger dan gister. Is het normaal/goed dat ze zo snel drogen? Het is ongeveer zo'n 20-22 graden in de tent met een LV van zo'n 60. Had 2 fans aan staan, maar nu nog maar 1 fan aan gelaten.

Het knipafval heb ik in de plasticzak gedaan die je onder het rek ziet liggen met de opening open. Schud het elke dag even door. Doe ik dat zo goed? En kan ik het gewoon zo in de tent laten liggen of moet ik het invriezen?

 

Hoop dat er nu wat meer mensen mijn vragen kunnen beantwoorden! :lol:

 

 

Gr,

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er alweer niemand reageert op mn vragen en ik zo dus niet uit sommige dingen kom..

 

Hier nog wat fototjes.. Misschien dat mensen dan opeens wel kunnen reageren. En anders is het mijn laatste post geweest. Beetje zonde van mn tijd anders :vape:

 

Dames van zo'n 2m50 hoog

gallery_27728_14019_470838.jpg

 

Amnesia Haze x Low Rider

gallery_27728_14019_1200003.jpg

 

NDB

gallery_27728_14019_140729.jpg

 

NDB

gallery_27728_14019_235132.jpg

 

AK-47

gallery_27728_14019_2218542.jpg

 

AK-47

gallery_27728_14019_987685.jpg

 

AK-47

gallery_27728_14019_1831759.jpg

 

AK-47's

gallery_27728_14019_2057029.jpg

 

AH x LR

gallery_27728_14019_2732754.jpg

 

NDB

gallery_27728_14019_1342436.jpg

 

Royal Dane

gallery_27728_14019_1372303.jpg

 

AK-47's

gallery_27728_14019_1478382.jpg

 

Oogst

gallery_27728_14019_47016.jpg

 

 

Gr,

 

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet kweken maakt mensen lui :) We lezen en genieten wel van je foto's maar typen gaat soms moeilijk..Neem ons niet kwalijk :vape:

Quote: " Heb de hele plant onderaan afgeknipt en hangt nu op zolder. Dit is de beste manier van drogen toch?? "

Ik doe het ook op dezelfde manier met buiten planten en gelijk bladeren afknippen, anders wordt het te veel werk met droge, gekrulde bladeren

 

Na 1.5 week drogen ruikt het nog steeds aan het gras en dat is volkomen normaal. Dat gaat zeker naar wiet ruiken :jump: . Water erbij..liever niet..Open je glazen pot voor een paar uur morgen (warm en vochtig) en dan is je wiet niet meer te droog

 

Hasj maken van knipafval en fluffy's heb ik gedaan met droog maar ook met vers ingevroren afval..Wat beter is, weet ik niet..De meningen zijn verdeeld daarover

 

Je Amnesia Haze x Low Rider plant wordt op tijd klaar..interessante kruising..ik verwacht hier een rookverslag van jou :jump:

NDB ziet er prachtig uit..Wit (zo een moeder zoek ik voor mij witte, NDB vader :jump: ) en op tijd klaar..over de smaak en het effect..doe maar mij nog één rookverslag.. AUB

De rest ziet er ook goed uit..Nog een paar mooie dagen en weken en we gaan niet klagen over het 2012

Groeten en succes verder

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Marko! :D

 

Hoop echt dat het snel naar wiet gaat ruiken. Na hoelang is dit meestal?

 

Als de Haze en NDB klaar zijn, ga je zeker van me horen hoe ze smaken! :)

 

Hopen op een mooie nazomer, dan ben ik dik tevreden over mn 1e kweek! :D

 

Gr,

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor je eerste kweek lijkt me dit inderdaad geen slechte poging... :)

check die toppen ^^ die lowrider x amesia haze lijkt me een lekker wietje in de toekomst !

niet dat de toppen van de NBD en de AK-47 er slecht uitzien hoor ! ziet er prima uit ! :D

greeeeetz

 

edit: de gamma mag blij zijn met zulke sluip reclame.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over 2-3 weken gaat het naar wiet ruiken.Heb je al een goeie filter in je droogruimte ? Godzijdank, komt er nog veel meer topjes om te drogen

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice! en dat voor een eerste kweek :D

Goed bezig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om opeens al die reacties te zien, had et eigenlijk al een beetje opgegeven hier haha! :)

 

@merinhos: Thnx! Die AH x LR ziet er ook echt super uit moet ik zeggen en je ruikt em ook echt super goed haha! Ben blij als ik daar zometeen een weckpotje vol van heb!! :D

 

@Marko77: Ik hoop het! Gewoon 1x per 1-2 dagen voor 10 minuten de weckpotten open zetten? Heb de koolstoffilter niet aangesloten in de tent, want die fan maakt echt te veel lawaai. Tent staat nu nog op mn slaapkamer namelijk.. :)

Heb nu 1 pc-fan in de tent die 24/7 aan staat en op de 3 openingen van de tent koolstof matjes bevestigd. Moet zeggen dat de geur zo ook niet echt de tent uit komt :)

Als ik die planten van 2,5 meter geoogst heb en dus veel tegelijk moet drogen, moet ik denk ik de 2e fan in de tent ook maar eens aanzetten ofniet?

 

@Piet_Piraat: Laten we het hopen Piet! :tu

 

@Bechje: Thnx! Heb gelukkig van tevoren veel info van deze site kunnen halen! :)

 

 

Maandag ga ik naar de 3e spot (Onze guerilla spot) die we hebben. Kom daar eigenlijk te weinig, omdat het voor mij een eindje rijden en het moeilijk toegankelijk is. Hopen dat ze er nog goed bij staan! Ik zal dan van die spot ook wat foto's maken.

 

 

Gr,

 

:D

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor je eerste keer gaat het je zeker goed af.

Leuk ook zoveel verschillende soorten.

Helaas valt aan een paarse plant niet te zien wat voor soort ze is, aangezien er ontzettend veel verschillende soorten op de markt verkrijgbaar zijn.

 

Wat voor kleur hebben jouw Nieuwe Dame Blanche?

Wijzelf hebben 2 groene en 5 gekleurde in de tuin staan.

 

Je weckpotten elke dag een half uur open zetten om te luchten tot het takje knakt als je het breekt zou voldoende moeten zijn.

 

Nu hopen op een mooie nazomer.

 

:) Mrs Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zeg die zien er allemaal mooi uit :) , laat je weedje dat je geoogst hebt maar goed smaken , zelf ben ik een fan van paarse weed

maar heb het nog nooit gerookt ik hoor wel vaak dat de topopbouw van de paarse soortjes meestal niet zo super is .. klopt dit ?

 

Groetjes Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Poldergrower: De NDB's zijn voornamelijk groen, maar heb het idee dat er ook een paar paars zijn. Durf niet met zekerheid te zeggen, omdat ik nou niet zeker weet of het NDB's zijn of een andere soort. Naar mijn idee had ik de NDB's bij elkaar gezet, dus zouden het NDB's moeten zijn. Dat kan dus kloppen dat sommige ervan paars worden?

Dus als het takje knakt doe jij de weckpotten niet meer open? Je doet als je geoogst hebt het dus meteen in de weckpotten en niet eerst laten drogen in een tent? Ik laat het namelijk eerst in de tent drogen tot het takje knakt en dan doe ik het pas in de weckpotten. Dit is na gemiddeld 3 dagen. Doe ik het zo dan verkeerd??

 

@shiningsilverhaze: De grote dames zien er echt super goed uit! ;) Hopen dat het niet teveel gaat regenen!

Ik heb pas 1 plant met paarse toppen geoogst, maar had die te vroeg geoogst. Kan dus niet met 100% zekerheid zeggen of de topopbouw minder is, maar naar mijn idee was het gewoon hetzelfde..

 

Vandaag nog op de guerilla spot geweest. Stonden er een beetje zielig bij helaas :P Maar toch nog wel mooie toppen! ;)

gallery_27728_14019_494318.jpg

gallery_27728_14019_952836.jpg

 

Ik heb nog een vraag aan jullie: Wat doen jullie tegen de regen of om toprot te voorkomen? Als het nu veel gaat regenen ben ik namelijk bang dat de grote planten veel toprot gaan krijgen. Zou echt super zonde zijn van die mooie toppen.. B) Verplaatsen van die planten gaat niet zomaar..

Heb het met de AK-47jes ook al vaak gehad dat ik ze te vroeg moest oogsten. Vandaag er maar weer 2 (te vroeg) geoogst. Zat namelijk super veel toprot in. Ik krijg het dus amper voor elkaar om te oogsten als 70% van de trichomes amberkleurig zijn.. :D

 

 

Gr,

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een mooie verzameling plantjes hasj lover.

"Wat doe je tegen regen?" :D B) De meeste gemeenten voorzien via de groendienst de verhuur van beschermtentjes. De plaatsing is meestal inclusief en let er op dat je bij de aanvraag de beschermtentjes niet verward met tentsletjes ... ze reageren nogal bitsig ... ik stelde later vast dat de groendienst wat nijdig is op de dienst sport en recreatie, omdat zij deze laatste faciliteit niet kunnen beheren.

Toprot is een kwelling voor de buitenkweker in deze regionen. Buiten de planten proberen droog te houden en veel wind te geven, zou ik niet weten wat je nu meer kan doen. Een autoflower of een vroegbloeier zaaien is ook een pluspunt in dit klimaat.

Wat je drogen en curen betreft, je lijkt me goed bezig.

Nog ff stressen en dan kan je van je oogst genieten.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Plutarque: Thnx! <_< Haha ja inderdaad maar hopen op niet teveel regen en op genoeg wind. En anders maar ff na elke bui de planten een beetje droog schudden ofzo..

 

 

Gister alle AK47's geknipt. Zie hieronder het resultaat. Ongeveer 1kg nat!!! <_<

 

gallery_27728_14019_747833.jpg

gallery_27728_14019_123817.jpg

gallery_27728_14019_1463992.jpg

 

Alles ligt nu in het tentje te drogen zoals jullie kunnen zien. Heb 2 pc fans aanstaan, die ik niet direct op de toppen laat blazen, maar tegen de zijkanten vd tent.

Heb ook de buisafzuiger met koolstoffilter aangesloten, want de stank begon toch wel erg te worden! <_<

 

Temperatuur in de tent is zo'n 20 graden, dit lijkt me goed toch?

De LV daarentegen is rond de 70%, wat me veelste hoog lijkt niet?! Het lijkt wel geleidelijk aan minder vochtig te worden. Kan ik hier nog wat aan doen?

 

Hoop ook niet dat ik rot ga krijgen, aangezien de toppen op elkaar liggen. Ik doe de toppen wel 3x per dag omgooien, zodat niet altijd dezelfde toppen middenin liggen.

 

 

Gr,

 

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...