Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Krijg kweek op specifieke locatie niet van de grond, wat ik ook probeer.

Recommended Posts

Beste mede growers,

 

Ik heb een leuke (kweek)locatie, op redelijke hoogte, maar wat ik ook probeer (stek of zaad, mapito of aarde), alles loopt in het honderd.

 

Er blijven in mijn beleving nog 3 oorzaken over welke mijn verwoede pogingen om iets moois te kweken op niets doen laten uitlopen, graag jullie mening.

 

1) De grote hoogte (16e verdieping in een drukke stad) geeft een combinatie van vervuilde lucht en lage luchtvochtigheid?

2) Er ligt een vinyl-achtig zeil door bijna de hele woning, er heerst dus een gif klimaat? Het rare is dat er in één kamer gewoon

vloerbedekking ligt maar ook daar treden dezelfde problemen op.

3) Het kraan water is op deze locatie veel te hard, lijkt me de minst waarschijnlijke oorzaak maar wil hem toch even in dit verhaal

meenemen.

 

De problemen die zich voordoen zijn dat de wortelontwikkeling niet op gang komt en de planten al in een vroeg stadium geel worden en er een zeer beperkte groei en bloemvorming is.

 

Heb onlangs als laatste alles of niets poging 10 zaden opgekweekt in sponsepots welke totaal geen wortelvorming tezien gaven, de zaailingen werden geel, zagen er niet uit, na overbrenging naar een andere loctie zijn ze enigzins bijgetrokken en ik vermoed dat ze het nog gaan redden.

 

Aan de kweekruimte kan het niet liggen, heb met het tentje op andere locties geen problemen ondervonden.

 

Heeft iemand die op hoogte kweekt dit ook wel eens meegemaakt?

 

Andere ideeen zijn welkom, het zou zonde zijn als ik de locatie niet voor mijn hobby zou kunnen gebruiken.

 

Groet,

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nr. 2.

 

In ieder geval zeil in kamer zelf eruit en in alle aangrenzende vertrekken waar je je lucht vandaan betrekt ook als het kan (via de grond met bijv. deur open trek je veel lucht van aangrenzende vertrekken aan, hence met een flinke afzuiger uit hele pand :)

 

Stekken slaan wel "iets" aan maar staan kort daarna compleet stil en vergelen waar je bij staat/ wat je ook doet?

Wat ook nog kan, naast zeil, is dat je wat teveel onderdruk hebt in de tent, bollen de wanden erg naar binnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He lostchild,

 

Bedankt voor je reactie, de onderdruk lijkt me in mijn geval niet relevant, ook bij het ontkiemen van stekken waar bijna geen afzuiging benodigd is stagneert de groei en wortelontwikkeling.

 

Bij de meeste gif topics treed het pas op na het in bloei gaan, maar hier is er na het ontkiemen (dat gaat prima) direct sprake van problemen.

 

Ik zal de tent nu opzetten in de kamer met vloerbedekking en de lucht alleen laten aanzuigen via de afzuiger en dan geen andere passieve inlaten, de overige luchtgaten in de tent zal ik dicht maken en de aanzuigslang zal ik dicht tegen het op een kier staande raam leggen Zodat er haast geen lucht vanuit de woning de tent inkomt.

 

Kan gif alleen via het zeil aanwezig zijn of kan het ook zijn dat de gebruikte lijm gif bevat of wellicht de muurverf waarmee gesaust is, dit omdat ik al een keer eerder in de kamer met vloerbedekking een rondje heb geprobeerd te draaien, maar ook daar ging het mis.

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucht aanzuigen van buiten en ook weer naar buiten blazen. Vinyl en de lijm weghalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de Vinyl en de lijm lijken ook mij het eerste om te gaan aanpakken B)

 

Denk dat je zowiezo makkelijk Je gestelde vragen kan na lopen de grote hoogte lijkt me al geen probleem en als je bang bent voor vervuilde lucht zet je een filter op je inlaat

En het harde water ja lijkt me zowiezo geen probleem in een vroeg stadium of je moet ze er veel teveel van geven :huh:

 

Dus blijft dat K**** Vinyl en lijm over toch

 

M.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard is het verwijderen van de vloer en de lijm een optie maar wel de laatste, ben bang dat ik er niet aan kan ontkomen, en zal het zeil uit de kamer halen, kijken of de lijm gemakkelijk te verwijderen is (iemand ervaring hiermee hoe lijm te verwijderen) en als extra zekerheidje vijverfolie over de gehele vloer heenleggen en deze tegen de plinten aan vastnieten, dan denk ik dat ik wel weer een nieuwe poging kan gaan wagen.

 

Het is jammer dat er geen meetapparatuur bestaat die kan meten of er gif etc. vrijkomt, dat zou de beslissing wel of niet kweken een stuk makkelijker maken!

 

Bedankt voor jullie input

 

Gr. knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb eens ergens 2 maal achter mekaar nieuwe stekken erin gezet en telkens hetzelfde probleem als jou. wat mdf en wss verkeerd vijverfolie weggehaald en daarna sloegen ze prima aan. je word er gek van als je niet weet waar het vandaan komt, tis al snel een kutlocatie, je wilt eigenlijk alles opruimen en ergens anders beginnen. mjah zodra je de gifmaterialen weghaalt lukt het opeens wel allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap er geen jota van ik heb door mijn hele huis verlijmde pvc stroken en heb daar geen last van, je haalde eerder al aan de hardheid van het water, je kan de hardheid in je regio opvragen/opzoeken via het net, of je waterleverancier.

Deze waardes verschillen enorm van regio op regio..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik zit nog te denken dat het wellicht door de water aanvoer (leidingen) komt, maar het betrof toen een nieuwbouw locatie, dus mag aannemen dat daar alles tip top met de wateraanvoer is geregeld, verder is het in 010 en daar zitten genoeg kwekers en heb nog nooit over vervelende water kwaliteit gehoord!

 

Ga nu een klein kweekje voorbereiden dus zal zorgen voor een paar kratten spa blauw, dan kan ik ook het water straks uitsluiten!

 

Gr. knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap er geen jota van ik heb door mijn hele huis verlijmde pvc stroken en heb daar geen last van

 

Je hebt GROOT verschil in zeil en al mogen de weekmakers etc niet meer, toch gast die boel waardoor je planten kapot gaan

 

Dat PVC wat jij hebt Andy is ook geschikt voor anders dan woonkamer gebruik :huh:

in laboratoria kom je dat ook tegen en dat spul is alleen maar te leggen als het geheel verlijmd wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je er al eens over nagedacht wat er in dat harde water zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja, ik zit nog te denken dat het wellicht door de water aanvoer (leidingen) komt, maar het betrof toen een nieuwbouw locatie, dus mag aannemen dat daar alles tip top met de wateraanvoer is geregeld, verder is het in 010 en daar zitten genoeg kwekers en heb nog nooit over vervelende water kwaliteit gehoord!

 

Ga nu een klein kweekje voorbereiden dus zal zorgen voor een paar kratten spa blauw, dan kan ik ook het water straks uitsluiten!

 

Gr. knakie

 

 

pm whazzup ff die weet postcodes in nl met verkeerd water... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 010 is de gem. waterhardheid 8,6, maar kan idd ook weer dat west ander water heeft dan zuid bijv.

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je met deze gadget de lucht kunnen meten??

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/101316?...l&insert=NB

 

De kleine USB-tool reageert niet alleen op veranderingen in de omgevingslucht, zoals onaangename geuren, maar laat zelfs de kleinste hoeveelheden koolwaterstofverbindingen zien (vluchtige, organische verbindingen - VOC's) in de lucht – een grote beschermer in klein formaat. De geïntegreerde LED-indicator gaat bij een goede luchtkwaliteit groen branden, terwijl het apparaat bij een matige tot slechte kamerluchtkwaliteit een geel of rood lampje laat zien. Zo weet u altijd wanneer het tijd wordt om de ramen te open te zetten. Ideaal bij het lassen, waarbij vaak onaangename dampen ontstaan, evenals bij het gebruik van lijm.

De luchtkwaliteitssensor wordt gevoed via de USB-voeding of via de USB-ingang van de PC. De meetgegevens kunnen eventueel zelfs op de computer worden weggeschreven, de software daarvoor kunt u gratis downloaden.

 

slechts 26 euro

 

zag deze in de mail en dacht meteen aan dit topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé jeroen,

 

Klink veel belovend zo'n meter en dat voor een klein prijsje, vraag me af gezien de prijs of dit werkt en ook of dit meet wat ik graag wil weten maar ik kan het in ieder gevakl proberen, arm zal ik er niet van worden.

 

iemand ervaring met dit metertje?

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat gif probleem steeds vaker opduiken. :huh:

Narig verhaal. B)

Semi gesloten systemen en gesloten systemen hebben er ook veel meer last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat mensen eigenwijs zijn ja , alsje vijverfolie koopt neem dan RUBBERfolie , die goedkope is niet goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey knakie blind ,,,

 

heb het ook meegemaakt alles geprobeerde gif gif gif ,, niks anders dacht ik ,

 

tot dat ik die growboxen neer had gegooit met meegenomen water wat een gesleep was dat

, dat water werd dus gerecycelt, aqualogiek was het merk of zo ,, mooie oogsten mee gedraait

dus als je zo hoog zit hebben ze een bepaalde pomp in het gebouw dat je watermassadruk(of zo iets ) lager word en ze het dus makkelijker naar alle verdiepingen kunnen pompen

mooi verhaal dacht ik ook ,, toch was dat bij mij het probleem ,, met gewoon het zijl op de grond ,,(het was wel al 7 a8 jaar geleden )

 

 

succes

 

gr bassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hé Bassie

 

Dit bericht geeft me hoop dat ik niet alles eruit hoeft te slopen, aangezien ik maar met 5 tot max 10 potten kweek kan ik extern water proberen.

 

Zal proberen eerst een ronde met spa blauw te kweken de problemen komen toch al tijdens voorgroeien naar voren dus veel verlies qua tijd en geld zal het me niet kosten.

 

iemand anders die iets meer weet over dit pomp probleem?

 

gr.

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat mensen eigenwijs zijn ja , alsje vijverfolie koopt neem dan RUBBERfolie , die goedkope is niet goed

 

 

ik heb een gs eigenaar gesproken en zelfs hij vond dat die folie het moeilijkste product om in te kopen... B)

zoveel namaak shit in de handel en moeilijk te controleren :o ...zei hij eerlijk.... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat waarom mijn vloer 45 eries de vierkante meter koste??speciale pvc? ik denk dat het probleem in iets anders gezocht moet worden als ik het zo meelees..

ga gwoon op de sannie manier proberen lukt het dan nog niet, tja geen groene vingers??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé andy, wel wakker blijven hoor, sannies way is een premie manier die ik aardig onder de knieen begin te krijgen (is ook niks moeilijk aan) op een andere locatie, maar voordat ze af kunnen bloeien dus al tijdens de voorgroei staan ze volledig stil, dan zit er nog geen buffertablet in de grond en hebben ze lekker water met bacto gekregen.

 

Heeft in dit geval toch echt met de locatie te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

prijs van folie is afhankelijk van de dikte, het gebruikte materiaal, daardoor de rekbaarheid etc.

 

er is echt wel folie te krijgen die gewoon goed is, wel is het zo dat de meeste mensen die in een growshop komen geen dik geld willen neer leggen voor vijverfolie.

 

epdm folie van de vijverspeciaalzaak zou in ieder geval goed moeten zijn.

 

 

 

45 euro per vierkante meter? wtf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...