Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
firemix

eerste Northern Light autoflower kweek

Recommended Posts

Zien er mooi uit!

Heb je op de foto net water gegeven? of is het altijd zo nat? :yummy:

 

Mvg, Kwekertje15

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja op de foto heb ik net water gegeven

de ene dag krijgen ze 150 ml en de andere dag 300 ml vandaag hebben ze 500ml gehad ik graaf meestal klein kuiltje om te zien hoe droog ze staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan maar diep genoeg graaft, want als je een modderbad onderin je potten hebt gaan de wortels rotten.

Als ik in potten kweek, til ik ze altijd even op voor ik water geef, dan weet ik of het nodig is en hoeveel ongeveer.

Gaan ze nog terug naar buiten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan onder in de gaatjes voelen of het te nat is

op dit moment gaan ze nog niet naar buiten als ze top vorming hebben gaan ze naar buiten

en ik ga top booster van aptus gebruiken en laat ze af bloeien met pk13-14

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan onder in de gaatjes voelen of het te nat is

op dit moment gaan ze nog niet naar buiten als ze top vorming hebben gaan ze naar buiten

en ik ga top booster van aptus gebruiken en laat ze af bloeien met pk13-14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang heb je ze nu staan?

Is het wel zo verstandig om ze weer buiten te gaan zetten i.v.m stress en dat de groei er niet meer zo in gaat zitten door

temperatuur verschil met lampen en buiten klimaat.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn neef kweekt al 7 jaar en heeft mij gezegd dat ik ze beter kan laten staan dan heen en weer te slepen

hij vertelde mij ook dat ik ze voor de top vorming buiten moet zetten dat het dan minder kwaad kan dan steeds die temperatuur verschil van de lamp en buiten

 

ze staan nu 2 weken onder de lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Firemix,

 

Ik zie steeds dat je er vanuit gaat dat ze al heel snel vol in bloei zullen gaan. Nu weet ik niet exact welke strain je hebt gekregen, maar een gemiddelde auto-NL heeft zo'n 4 tot 6 weken nodig om in bloei te gaan en dan een week of 7 á 8 om af te bloeien. Dus aangezien je ze hebt ontkiemd op 24 mei zul je er 11 tot 14 weken over doen om klaar te geraken.

Dus tussen nu en eerste week july zullen ze beginnen te bloeien. Dat zou vanaf volgende week zichtbaar kunnen worden als het een snelle is. of over een week of drie als ie wat langzamer is.

Vanaf die zichtbare bloei zou ik pas bloeivoeding mee gaan geven, en nu vooral voeding met veel stikstof. Aangezien je op Canna 1 component werkt is het verstandig om nog even wat zeewierkalk mee te geven omdat je voeding daar niet zoveel van heeft. Dat scheelt je een hoop gele bladeren zo begin augustus.

 

Geniet er van, laat het mooie weer maar komen (zou het nog?)

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga nergens van uit dat moet je nooit doen er kan nog van alles mis gaan en wat je zegt klopt over 2 weken wil ik ze buiten neer zetten zondag zijn ze een maand oud 4 weken dus vanaf week 5 mogen ze ook pas gevoed worden ze krijgen nu

40ml RHIZOTONIC van canna op 10 liter water en ze krijgen max 500 ml per dag daar van

 

waar kan ik zeewierkalk kopen en wat kost dat

 

bij 1 van mijn planten is er al beginnende top vorming dus daarom ben ik er zeker van dat ze binnen 2 weken al de goeie richting in gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi growers,

Ik Heb advies nodig ik heb me plante te veel water gegeven en nu 2 dagen later begind er een witte waas over mijn grond te komen is dit een teken van schimmel wat kan ik er aan doen en de punten van de bladeren worden geel heb ik te veel voeding gegeven of te weinig of komt dat door te veel water

Gr van firemix

 

Pleas help Me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ze even met rust moet laten, misschien een fotootje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat al beter ik heb ze vanaf vandaag buiten gezet en heb ze ge topt ik weet dat de meningen verdeeld zijn over het toppen van atuoflowers maar ik heb veel ervare kwekers om m'he heen en die zijden dat het niet kwaat kanik hoop dat ze gelijk hebben ik ben zelf pas begonnen met kweken fotos ga ik vanavond laten zien ze zijn groot geworden pffff

 

Mvg firemix

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey,

sorry maar fotos komen later deze week problemen met camera

 

mvg.firemix

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi growers,

nou eindelijk foto's ze zien er goed uit lekker groen heb hem gisteren voor de 2e keer getopt

wat vinden jullie er van.

 

gallery_34602_14104_2386131.jpg

 

gallery_34602_14104_540831.jpg

 

gallery_34602_14104_809828.jpg

 

mvg. firemix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zeewierkalk kun je even googlen op zeewierkalk of op maerl. Vaak is dat in vijf kilo emmers, en als je dat teveel vindt even doorzoeken op bijvoorbeeld Maerl 1 kg dan vindt je het zo.

 

Als die grijze waas blijft kun je eventueel spuiten met Teldor van Bayer, of buitenzetten en de bovenste laag van de aarde uit laten drogen (schimmels houden niet van droogte). Het is waarschijnlijk grauwe schimmel dus pas straks op voor toprot want kennelijk is de sporendruk bij jou in de buurt erg hoog voor deze schimmel. Dat betekent ook dat als je ze buiten hebt staan dat je goed moet strooien tegen slakken (ecostyle, ijzer(3)fosfaat) omdat slakken de schimmelsporen erg snel verspreiden in de slijmlaag die ze achter laten.

 

Veel plezier met je kweekje, en vergeet niet dat het ontspanend en leuk moet zijn :D . Daar doen we het voor tenslotte.

 

Groeitjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeey mede growers,

het gaat super goed met me dames er zijn flink wat toppen zichtbaar

ze zijn 60 a 70 cm hoog heb ze 2x getopt

ik geef ze ongeveer 200ml a 300ml water om de 3 dagen

 

mvg.

firemix

 

ps

het was eigenlijk de bedoeling dat ze naar buiten gingen

maar denk dat ik ze toch binnen hou omdat de zon niet echt zijn werk doet

en ze zijn gewent om 12 uur vol in het licht te staan

daarom denk ik dat ik ze beter binnen kan houden

1.

gallery_34602_14104_217939.jpg

2.

gallery_34602_14104_1870587.jpg

3.

gallery_34602_14104_664762.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee Firemix,

 

Je kan ze denk ik beter alsnog gewoon buiten zetten, achter de wolken schijnt altijd de zon :vape:

en de uren voor autoflower maakt toch niet uit.

 

GreetzZ TLB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi mede growers vandaag of morgen komen er weer nieuwe fotos

dus hou mijn topic in de gaten het gaat supper goed flinke dames zijn het voort

nog een week of 4 denk ik dan zijn ze klaar om gedroogt te worden

 

mvg.firemix

Share this post


Link to post
Share on other sites

het heeft ff geduurt maar hier zijn ze hoor de foto's ze zien er goed uit

nog een week of 2 a 3 ze ruiken goed en ze plakken flink

 

1.

gallery_34602_14104_2052321.jpg

 

2.

gallery_34602_14104_2151458.jpg

 

3.

gallery_34602_14104_2425818.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooie planten hoor ..maar beter naar buiten zetten als de zon mooi schijnt ..anders is dit niet echt een outdoor topic

 

Groetjes Shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

was eigenlijk wel de bedoeling om ze buiten te gaan zetten maar heb besloten om ze binnen te laten

maar weet nie hoe ik mijn topic verplaats naar indoor topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow oke als je een pm'etje stuurt naar een moderator hier op de site dan zal die dat zeker wel kunnen verplaatsen

 

Nog veel suc6 met jou planten

 

Groetjes Shiningsilverhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie is hier de moderator

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik heb ze 2 dagen geleden ge oogst fotos komen zo snel mogelijk ze liggen nu te drogen in droog netten

zien er goed uit hoop dat het kwaltijdje is

 

mvg.firemix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...